[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:33

***Tiet-analyse deel II***

Dag 317 links en vandaag dag 324 rechts
Afbeelding Afbeelding

Dag 324 TiSento links en dag 324 Fiore rechts
Afbeelding Afbeelding

Vooruitzichtje naar volgende week dag 331 bij Fiore en ter vergelijking nog even vandaag, dag 324 Yolooo
Afbeelding Afbeelding

Ik denk dat ze sowieso voorloopt op dag 324 bij TiSento én Fiore en volgens mij loopt ze ook voor op dag 331 Fiore. Wat denken jullie?

Volgende week zondag volgt deel III

*** Einde Tiet-analyse deel II***

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:32

De laatste foto lijkt ze idd voor te lopen!
Heel grappig, maar voor het eerst zie ik tietjes die op chinouk lijken, spenen nog bovenin, maar wel hangende theezakjes ernaast haha.. Hoe snel 'ploppen' ze bij Daisy ineens uit? Of ging dat bij de vorige veulens heel geleidelijk?
Hoeveel dagen draagt Daisy ongeveer (gezien de vorigen)?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:41

Patrick, wat een prachtige foto's van Whis en Dewhi op t strand!

Parnasse dr veulen zit nog lekker in d'r buik Knolselder, hoop toch echt wel dat ze binnen nu en 3 weken gaat bevallen, over 3 weken ben ik zelf 37 weken en zou t wel hee fijn vinden als haar veulen er dan al is :P. Maar zul je net zien dat ze nu over gaat dragen :').

Nee Tjinta, rot ding, maar miss ligt t ook wel aan de wifi kakzooi -:(- . Heb Parnasse nu toegesproken dan ze me alleen mag bellen als ze gaat bevallen :D :+, omdat t nu ik 34 weken zwanger ben niet meevalt om 6x per nacht mijn bed uit te gaan :').
Lijkt wel of ze geluisterd heeft, want ze heeft vannacht niet gebeld :D .

Nou komop Annisse harsen dan!! :P :D. Benieuwd naar je knappe veulen!

Wanneer ga je naar Spanje Crines?
Zou idd niet cool zijn als ze wacht tot je in Spanje zit haha.

Stal_HD, mooi buikje en uier heeft Flirt!
Owh zie dat Flirt inmiddels al bevallen is, gefeliciteerd! *\o/*

Kelly, t blijft erg van je mooie Palomino merrie veulentje :(. Gelukkig heeft Delphi de keizersnede goed doorstaan en is ze aan de beterende hand. Sterkte met het verlies van je mooie veulen.

Gefeliciteerd MarijeR! *\o/*. Wat een knappert!!!

Mooie uier Cemlys!!
En mooie aanstaande papa!

Linda, Ah lieve mooie Pippa! <3

Kiki, nee ze heeft niet meer uier als de vorige keer met 340 dagen, heb t er miss een beetje raar neer gezet, haha. Bedoel eigenlijk dat ze de vorige keer met 340 dagen ook met zo'n uier (dus niet volledig gevuld) bevallen is. En toen was ze ook geen maiden, had voordat ik haar kocht al 1x eerder een veulen gehad :).
Bo nog geen veulen -O- .

Knolselder, kei lief die oortjes! <3

Mooie foto's Astriidj!

Gefeliciteerd Ziekielove! *\o/*

Wat balen Nicole! Hopelijk gaat t snel weer beter!

Zegt "Hi" terug tegen Gentle! :P. Tijd gaat hard hè!

Jolandje, Wooow wat een mooie hele dikke buik heeft Glowy :D.

Pol1, Awh lieve foto's!!

Haha die 2e foto Bianca.

Kiki, Bo mini harsjes *\o/* .

Mooie dame(s) Ceasar!!

Bianca, knappe hengst!

Arianne Sjirkje harsjes! Jeeej!! Sjirkje bevallen en je dochter erbij kunnen zijn, super!! Leuk! Gefeliciteerd!!! *\o/*. Super mooie lieve foto's ook!

Tjinta, Annisse dr uier weer iets voller, toppie *\o/* .

Angelpam, Jeeej harsje bij Fien!!!

Cemlys, Owhhh spannenddddd, gaat ineens wel heel snel idd!

Cynthia, Tiet-analyse :D :'), lijkt wel iets voor te lopen idd. Als ze dan ook gewoon ff iets eerder gaat bevallen :D.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:58

peetjjuh schreef:
De laatste foto lijkt ze idd voor te lopen!
Heel grappig, maar voor het eerst zie ik tietjes die op chinouk lijken, spenen nog bovenin, maar wel hangende theezakjes ernaast haha.. Hoe snel 'ploppen' ze bij Daisy ineens uit? Of ging dat bij de vorige veulens heel geleidelijk?
Hoeveel dagen draagt Daisy ongeveer (gezien de vorigen)?

Ze 'ploppen' niet echt.
Dais dr veulens hebben na een week enorm dikke spierballen in hun lippen,omdat het vrij lastig is om haar speentjes te pakken.

Haar uier een paar uur voordat Fiore geboren werd:
Afbeelding
Na een dagje drinken, worden ze wel iets groter:
Afbeelding

Ik denk niet dat je het wil horen, maar Ti kwam op dag 355 (2011, 16 jaar) en Fi op 352 (2013, 18 jaar).
Toen ze nog een stukje jonger was op dag 326 (2003, 8 jaar) en 347 (2006, 11 jaar).

Ja hè, ML, dat zou heel fijn zijn :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:07

Gefeliciteerd arianne, Fijn dat alles goed is gegaan *\o/*

En Livia, tja ze is heel erg mooi <3 blijf vooral dat mooie meisje spammen.

Hoop dat veulen van Nicole ook nu eindelijk beter gaat!!!! Zo een zwarte wolk na een geboorte gun je niemand!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:16

[/quote]
Ze 'ploppen' niet echt.
Dais dr veulens hebben na een week enorm dikke spierballen in hun lippen,omdat het vrij lastig is om haar speentjes te pakken.
j[/quote]

Nou kan ik me voorstellen met de foto die je plaatste!
Hier even achteraanzicht tietjes met theezakjes. Lijkt er wel een beetje op, dat de spenen zo naar elkaar toe staan.
Ben benieuwd hoe dit ontwikkelt!
Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:01

Even een ego update:
Baida net uit de wei gehaald met een veel gevuldere uier. Melk drupt eruit, hele benen zitten onder. Voor t eerst melktest kunnen doen en was al 6.0! Banden zijn een stuk slapper en de vulva meer opgezet. Ik hoop dat het nu ook echt doorzet! :D
Ze is alleen nog akelig rustig nu.. Stilte voor de storm?

Gelukkig goed nieuws voor Delphi, fijn! Sterkte met de verwerking.

Arianne gefeliciteerd met de gezonde man!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:27

*\o/* Jaaaaa Lisanne vast de stilte voor de storm. Vanavond is prachtig!!
Succes met waken.

Cynth het lijkt echt meer dan alle andere keren... _/-\o_ :j
enne Annisse heeft naar je geluisterd... nu net bij het binnenzetten een nagenoeg leeg uier :')
Duurt nog wel even.

Mijnlieverd dat is ook heftig waken snachts vaak wakker en zelf 34 weken zwanger zijn. Respect.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:40

Zo mijnlieverd dat is nog eens knap gereageerd..Volgens mij ben je echt niemand vergeten _/-\o_

Lisanne spannend!!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:00

Het gaat gelukkig heel erg goed met Delphi!! Ze heeft geen koorts, en ze heeft een beetje eetlust. (Appeltje heeft ze opgegeten!)
Ze moet 3 dagen antibiotica, dus tot Maandag. Als ze van de antibiotica af is en dan geen koorts krijgt, mag ze weer mee naar huis.
Helaas wel minimaal 6 weken boxrust.. Ik hoop dat ze wel een paar meter mag lopen, dan kan ze in de paddock staan.

Afbeelding

MarijeR schreef:
KellyDV schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. Ben nog niet gebeld door de kliniek, mag tussen 4 en 5 langs komen. De kliniek zegt als ze goed herstelt ze er niets aan over houdt, en we ook weer kunnen fokken.

Heel veel sterkte met het verlies van het veulentje en heel veel sterkte voor de merrie.
En ook voor jou want het is vreselijk als ze zo met je merrie bezig zijn en dat gaat je niet in de koude kleren zitten...
Weet helaas hoe het is met een merrie die eind 2014 een keizersnede heeft gehad om haar te kunnen redden, het veulen was bij aankomst op de kliniek net dood maar zat ook volledig klem.
Hier heeft de merrie lang gerevalideerd, 9 weken stalrust en pas de laatste week wat stappen aan de hand zodat de buikwand/peesplaat tijd had om goed te herstellen. Maar mede daardoor is ze wel volledig hersteld en inderdaad ook net weer gedekt.
Wilde je dit toch even laten weten om de moed erin te houden :(:)

Nicole ook steeds nog zoveel zorgen om de kleine :(:)

Verder gelukkig ook weer een paar prachtige veulentjes gezien!
En merries die het spannend maken :D

Cemlys, die gaat vast niet wachten tot jij een camera hebt gehaald :')

Arianne, wat mooi zo op de wei met de kindjes erbij <3

Oh dat is wel echt fijn om te horen! Had jou merrie een keizersnee aan de onderkant of zijkant?
Het is echt verschrikkelijk om te zien dat je merrie zo bang is en zo veel pijn heeft..
Ik ben zo blij dat het overdag was, en zo blij dat ik direct de DA heb gebeld.

@Tjinta
Als ze goed herstelt (wat op nummer 1 staat!) wil ik haar wel weer laten dekken.
Ze is niet meer geschikt voor de sport door blessure, dus dat is het enige wat we dan nog zouden kunnen.

@Arianne
Wat een prachtig veulentje!!

Nogmaals bedankt allemaal!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:00

Tjinta; ik weet niet of het een ontsteking is.
Hoop het niet.

Nou,beentje van Ysabella nog wat afgespoten want na het buitenlopen was het toch wat warm geworden.

Baal hiervan....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:11

Gefeliciteerd Arianne! Prachtig hie de kindjes erbij konden zijn. Heel bijzonder!

Zo te lezen morgen weer een veulen bij, hup Lisanne hup!

Ik vond het juist fijn dat ik al bevallen was voordat Charlie moest, maar jij bent misschien nog iets mobieler dan dat ik was :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:14

Dankzij AniekR en haar spoedonstallatie heb ik camera. Hoera! Ph was niet verder gezakt gelukkig. (En ik had het zelf never nooit voor mekaar gekregen )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:49

KellyDV schreef:
Oh dat is wel echt fijn om te horen! Had jou merrie een keizersnee aan de onderkant of zijkant?
Het is echt verschrikkelijk om te zien dat je merrie zo bang is en zo veel pijn heeft..

Cookie is in Emmeloord geopereerd en idd via de onderkant. Was een flinke jaap, 41cm terwijl ze 78cm hoog is.
Cookie had na de operatie wel wat complicaties (koliek en veel krampen van de baarmoeder) en heeft daardoor wat langer AB en pijnstilling via het infuus gehad en mocht na 8 dagen naar huis. Ook had ze 10 dagen een buikband om van de kliniek.
Afbeelding
De periode stalrust was erg frustrerend omdat ze normaal al erg druk is (in voerbak staan en springen en bokken op stal) en ze kon echt geen prikkels van buitenaf hebben of ze probeerde over de stalwand te klimmen. Zelfs poetsen om haar wat aandacht te geven was al aanleiding om gek te doen.
Na een maand zou ze op een klein stukje gras mogen ter grootte van een stal maar ook daar was ze niet te houden en uiteindelijk heeft ze 8 weken op stal gestaan en de 9e week aan de hand gestapt.
Heel erg sneu maar het was nodig om de buikwand te laten herstellen. Achteraf was het die 9 weken dubbel en dwars waard als je ziet hoe ze er nu weer bij loopt :j

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:50

Kelly, wat fijn dat het zo goed gaat met haar en voor je eigen gevoel dat ze je appeltje eet.
Sterkte..

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:00

MarijeR schreef:
KellyDV schreef:

Cookie is in Emmeloord geopereerd en idd via de onderkant. Was een flinke jaap, 41cm terwijl ze 78cm hoog is.
Cookie had na de operatie wel wat complicaties (koliek en veel krampen van de baarmoeder) en heeft daardoor wat langer AB en pijnstilling via het infuus gehad en mocht na 8 dagen naar huis. Ook had ze 10 dagen een buikband om van de kliniek.
[ Afbeelding ]
De periode stalrust was erg frustrerend omdat ze normaal al erg druk is (in voerbak staan en springen en bokken op stal) en ze kon echt geen prikkels van buitenaf hebben of ze probeerde over de stalwand te klimmen. Zelfs poetsen om haar wat aandacht te geven was al aanleiding om gek te doen.
Na een maand zou ze op een klein stukje gras mogen ter grootte van een stal maar ook daar was ze niet te houden en uiteindelijk heeft ze 8 weken op stal gestaan en de 9e week aan de hand gestapt.
Heel erg sneu maar het was nodig om de buikwand te laten herstellen. Achteraf was het die 9 weken dubbel en dwars waard als je ziet hoe ze er nu weer bij loopt :j

Och wat sneu!! Wat fijn dat het nu weer goed gaat zeg.
Tot nu toe gaat bij Delphi alles nog goed, hoop dat dat ook zo blijft gaan.
Ik heb Delphi vandaag gepoetst en dat vond ze heerlijk..
Dit is de foto van de wond.
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:23

Luna heeft gewoon buiten op de weide gekunnen. Wel maar zo groot als een stal en vol gras zodat ze niet in het zand kon liggen. Ze had een flinke jaap onder haar buik, verder kon ze niet open. Maar hier is wel geen kliniek aan de pas gekomen. Gewoon thuis op stal. Op 6 weken zag je er al niets meer van

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:40

Gefeliciteerd Arianne.

Kelly, fijn dat alles goed lijkt te gaan met je merrie.

Inowa, heb gemist wat er gebeurd is met je veulentje?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:41

peetjjuh schreef:
Nou kan ik me voorstellen met de foto die je plaatste!
Hier even achteraanzicht tietjes met theezakjes. Lijkt er wel een beetje op, dat de spenen zo naar elkaar toe staan.
Ben benieuwd hoe dit ontwikkelt!
[ [url=m/dNzjyX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk nou! Ik zie gewoon Keestietjes! :D
Als je dan die enorme spenen van Bo ziet... Fi heeft ook kleine speentjes, ben benieuwd wat die gaan doen straks :)

Spannend, Lisanne! Mag ook wel een keer hè :)

Tjinta schreef:
Cynth het lijkt echt meer dan alle andere keren... _/-\o_ :j
enne Annisse heeft naar je geluisterd... nu net bij het binnenzetten een nagenoeg leeg uier :')
Duurt nog wel even.

Echt hè :D Ik ben nog lang niet zenuwachtig hoor, want het ziet er nog lang niet spannend uit, maar ik hoop wel dat ze dit voorlopen volhoudt :)
Mooi! Brave Anisse! :D

Kelly, fijn te horen dat het goed gaat met Delphi. Heftige wond zeg :(:)
Zonde dat ze de sport niet meer in kan, maar ze is er nog, dat is het belangrijkste. Geniet van haar.

Fijn dat je een camera hebt, Cemlys!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:44

Passoa heeft harsjes :D Melktest 6.0

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:14

Cynthia82 geweldig die tiet analyse.

Kelly fijn dat delphi aan de betere hand is. Heftig zeg die wond. Dat ze maar spoedig mag herstellen.

Inowa balen zeg dat ze niet goed loopt. Hopelijk is het niks ernstigs.

Cemlys wat fijn dat je de camera kon lenen van aniek. Hopelijk vannacht een veulen.

Prachtige foto's komen voorbij van prachtige veulens.

Tanjaatjuhh spannend zeg.

Lisanne spannend zeg.

Vannacht 3 veulens zou wel heel gaaf zijn.

Aan fien is niks meer te zien. Geen verandering niks. Ik denk niet dat het vannacht komt. Maar ze is maiden dus je weet maar nooit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:20

Zeer fijn idd. Ik verwacht niet direct een veulen vanacht, maar ik wil graag morgen in de gaten kunnen houden, als ze zo doorzet zoals vorig jaar dan kan ze snel gaan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:35

Arianne gefeliciteerd ook hier! *\o/*

Lisanne oh Baida aan de beurt? Ik ben zo benieuwd ik vind ze zo een knappe merrie.

Succes voor alle wakers weer.

Hier ook n merrie die anders is dan normaal. Onrust,spenen zijn nu tjoepkes,ik hoop dat het doorzet nog in het weekend maar ik durf niks zeggen. Bij de laatste check leek een speen ook nattig op de foto.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:49

Ff ego
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:53

Bo gaat de 27e niet halen!! *\%/* *\%/*