Wat een goed nieuws BonnyDione! Dat is vast een opluchting!
Gentle ziet er goed uit Joyce. Hij gaat het vast goed doen
Dustinlover, dat is een hele mond vol! Komt dat niet uit een liedje van Taylor Swift? Of zit ik nu helemaal verkeerd Ze heeft wel echt een onwijs schattig koppie
AniekR, ja ik stap ook de oprijlaan af, hopen dat ze daar een beetje van opknapt. Ze lijkt het wel leuk te vinden in ieder geval, want er staan daar koeien. Ik kan dat alleen niet elke dag doen, omdat daar een bedrijf zit die met vrachtwagens en allemaal rare apparaten stenen aan het vermalen zijn. Dus kan alleen savonds het pad af. Ze moet 6 november weer terug, voor de veulenscan en de peesscan. De bult op haar been wordt wel dunner en voelt ook zachter aan. Eerst was het heel hard, dus ik heb goede hoop dat het vooruit is gegaan.
Poeh, de hengstenkeuze! Ik vond het dit jaar al moeilijk! Ik moet sowieso even afwachten of ik uberhaupt nog wel een keer mag fokken. En als dat mag, wordt het pas in 2017, omdat Wings vrij laat een veulen krijgt dit jaar. Er is ook zoveel keuze. Persoonlijk word ik altijd heel blij van Contango bloed, dus misschien dat ik die kant op ga kijken.
AniekR
Geplaatst: 28-10-15 21:30
Hihi Vientje, Miep had een zware dag dus. Heb hier ook af en toe voetballertjes. Bij Lies met name al een keer veel beweging gezien en dan vond ze het ook echt niet leuk dat je er aan kwam.
Fotsy, geen probleem hoor. Denk dat het een algemeen probleem is. Je eigen diertjes herken je uiteraard met gemak. Maar vooral van de mensen hier met meerdere paardjes is naam en foto erbij toch het makkelijkste om weer een duidelijk beeld te hebben. En dan heb ik inderdaad ook nog 2x bruin met 4 witte voetjes
Dl, leuke naam hoor! al vind ik "Absolute Nightmare Dressed Like A Daydream" dan iets lekkerder klinken Tis wel een mond vol in ieder geval Manen lijken op de foto haast vos, maar jij kan het beter zien natuurlijk.
Tjinta, hoeveel hengsten kan je uit kiezen bij jullie stamboek? Hier is wel wat keuze, maar maak het mezelf door strenge selectie ook nog wel moeilijk Maar leuk om 3 nakomelingen van dezelfde hengst te hebben. Kan je mooi zien wat de overeenkomst is inderdaad. En als de combinatie bevalt, gewoon weer doen Lies haar vader is een halfbroer van Roos (allebei v. Now Or Never) en zijn ook allebei wel van die typische pony's. Vaak als ik op concours ben kan ik ook wel zien van 'dat kan wel eens een Now Or Never/Heitrak's Marvin zijn' en vaak klopt het dan ook nog. Heb daarnaast uit Lies haar moeder 2 nakomelingen gezien van andere hengsten, dat is ook wel leuk om te zien. Verder loopt een driekwart-broertje (zelfde vader uit halfzus van Lies -zelfde moeder-) sinds kort internationale dressuurwedstrijden. Dat is dan allemaal ook leuk om te zien uit die lijntes! uitpluis-fanaat
BonnyDione, fijn dat de DA het helemaal vertrouwde. Zit vast wel goed! Hopelijk is merrie nu ook weer snel de oude!
Wings_love, dan kan ze op zo'n oprit al een stuk meer zien inderdaad. Maar het moet ook kunnen natuurlijk. En nog iets van twee weken stappen dus? Hopelijk kan je het nog een beetje leuk maken!
suffie
Geplaatst: 28-10-15 21:49
Kunnen jullie je deze koe nog herinneren? Bijna 1 maand over tijd, dragend van een tweeling, heeft ze vanavond zelf twee stierkalveren ter wereld gebracht. Het bijzondere is dat het 1 normaal ontwikkeld kalf is en 1 kalf van zo'n 5 maanden oud qua ontwikkeling, geen haren en niet groter dan een flinke kat Bijzonder dat het andere kalf is blijven zitten en dat ze ze beiden niet vroegtijdig heeft afgestoten. De kleine man maakt het goed en loopt nog lekker met mams in de potstal. Wat ze nog meer in de skippybal buik van d'r heeft gestopt????
Fotsy
Geplaatst: 28-10-15 21:57
eigenaardig suffie, al goed dat het ene kalfje dan toch gezond en wel is, bijzonder hoor
Bonnydione wat goed, je merrie ziet er top uit
joyce leuk dat je kan uitkijken naar volgend jaar om hem te beleren
DL leuke naam, ja op foto is het soms moeilijk te zien
Wat eigenaardig suffie! post je als je der meer van weet?
suffie
Geplaatst: 28-10-15 22:29
Luna2006 schreef:
Wat eigenaardig suffie! post je als je der meer van weet?
Meer dan dit weet ik niet. Ik heb haar meteen opgevoeld, omdat ik het idee had dat er misschien nog wel 1 in kon zitten, ze was immers zo mega dik. Maar het zijn er echt 2.
Apart hoor en idd behoorlijk dik nog. Kon je nou nog wat voelen zitten?
Vientje
Geplaatst: 28-10-15 23:45
Jeetje ja dat is vreemd! Gelukkig is de tweede wel in orde. Mama koe was wel heeeeel dik zeg, niet gewoon veel vruchtwater geweest?
R.X.
Geplaatst: 29-10-15 11:07
Wings love ik hou ook van die fluffie vachten ha ha, heerlijk.
Pretty het weer zou zelfs nog beter worden!
Tjinta leuk al die verschillende paarden in dit topic. Leuk om de foto's van anderen te zien hoor.
Luna ik zou met veulens zeker geen slowfeeders doen.
Annabet betaald bokken ha ha
Cinthia ik vind dias zo'n lieve uitstraling altijd hebben. Fijn dat nu alles geregeld is.
Bonnydione ik lees gelukkig al dat het nog steeds goed met je merrie gaat. Kan me goed voorstellen dat je erg geschrikken was.
Aniek die gekke roos met haar eetgewoonte ook
Daantje ik hoop dat je er uit bent over hoe je veulen te vervoeren.
ACH GOS IK ZIE DAT IK AL VAN TE VER TERUG AAN HET REAGEREN BEN WWHHA HAA.
Jolandje dit is zeker makelijker ruilen dan met bijna de hele familie.
Luna wat een lieve foto's van je paardje.
Fotsy ze houd het veulen nog goed verstopt hoor.
wingslove heb je al iets gevonden wat je paard mag en leuk vind?
Dustinlover wat een dotje is het toch. Heerlijk om naar te kijken.
Fotsy ik vind die amerikaanse shets net kruisingen met giraffen. Oeps
Bonnydione wat een prachtige kleur heeft jouw paard!!! Wauw.
Suffie wat naar van dat enen kalf... Wel fijn dat het met die andere goed gaat. Appart dat de vaars zo fors is. Ik hoop dat er niet nog meer narigheid bijkomt.
Hier is de nieuwe wei alweer een stuk verder. Maar het word nu zo gauw donker, gezellig als je binnen zit. Maar lastig al je wat buiten moet doen. Qween haar gedrag is niet meer wat sjagie. Zijn beiden nog lekker knuffelig en nu met die vachten lekker zacht ha ha. Ik heb maar geluk met al mijn dieren bij me. Ikvind alleen Qween zo fors joh. Ik hoop er het beste van maar denk dat we haar op het eind kunnen rollen.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 01-11-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:stukje over Bentley verwijderd
pretty
Geplaatst: 29-10-15 11:12
Kom maar op met dat lekker weer RX! Ik heb hier ook zo één die ik kan rollen..Dat wordt nog wat op het laatst. Heb vanmorgen eens foto's genomen van de dikke buikjes maar moet ze nog even verkleinen.
Zo Suffie wat vreemd dan,die moet inderdaad mega veel vruchtwater gehad hebben. Jammer van het ene kalfje,die zou ik ook wel eens op foto willen zien eigenlijk. Gelukkig dat ze ze niet afgestoten had!
Even de dikke buikjes tonen van vanmorgen. Let aub niet op de ongeborstelde paardjes in hun wintervachtje. Zij vinden het best zo.
Dit is het lege buikje van 23.5 jaar trouwens waar ik onlangs nog jullie advies over vroeg wb. nog eens dekken (maar ik denk niet dat ik het ga doen,ook al zit ze met serieus wat over-energie de laatste tijd )
De twee dikke grullo buikjes. Clio moet begin mei ergens dacht ik en Karin (de dikste) in maart. Clio is niet mijn merrie trouwens maar wel onder mijn begeleiding.
Nikita,uitgerekend in maart ook. Ik heb al getwijfeld bij haar of ze wel drachtig is omdat ik ze niet echt zie verdikken,ze was gewoon al erg dik. Desnoods even scannen nog.
Lisa is alweer zoals gewoonlijk een rond bolletje aan het worden. Idem voor Vera.
En deze dame zal ik denk ik ook aan het lijstje mogen toevoegen,als afsluiter in juni. Ze is 1x gedekt geweest en ik denk dat het gepakt heeft want ze wordt flink bol al.
R.X.
Geplaatst: 29-10-15 11:26
Leeuk om jouw gave kudde weer eens te zien! Heerlijk die ongeborstelde paardjes lekker buiten paard zijn, heerlijk toch. Zo hoord het.
Smoot zit vandaag alweer op 190 dagen en Qween 186 dagen. Heb net het gevoel dat het nu harder gaat ha ha.
Dan lopen er twee van ons aardig gelijk op. Kunnen we samen waken.
pretty
Geplaatst: 29-10-15 11:41
ja,altijd leuk samen waken! Als ze doen zoals vorige drachten bevallen ze al rond de 320 dagen dus dat is begin maart al. Het wordt weer flink stressen want vorig jaar had Nikita een red bag. Duimen dat het dit jaar anders mag gaan. Fijn dat je de charmes kunt zien van lekker ongeborstelde paardjes. We boffen met het weer dat de wei nog zo mooi droog blijft. Ik wil wel foto's zien van die van jou,gezien ze zo mooi gelijk opgaan.
R.X.
Geplaatst: 29-10-15 11:45
Ha ha foto's zal ik binnenkort ook eens maken.
Ik hoop echt van harte inderdaat geen red bag meer. Is toch 1 van de grootste angsten. Nu spookt bij mij ook wel een paard keer door het hoofd van er zitten er tovh geen twee in he.
Rainbow beviel dacht ik zo uit mijn hoofd ook netjes rond de 320 dagen.
pretty
Geplaatst: 29-10-15 11:49
een tweeling heb ik goddank nog nooit voorgehad ook al zitten er echte olifanten tussen. Tenslotte worden ze bij mij enkel uitwendig gescand dus als er 1 zou zitten is dat leed al geschied natuurlijk. Snel afkloppen..!
Die koe Gelukkig doet het ene stiertje het wel goed!
R.X., oei, negatieve ervaring met de mensen van Bentley? Ik heb voorlopig alleen maar heel erg positieve ervaringen met hen. Twee van mijn paardjes zijn door hen beleerd en die lopen nu heel erg fijn voor de wagen en de contacten zijn ook altijd goed.
Geweldig, al die harige bolletjes, zo zien ze er hier ook uit! ook de niet drachtige paardjes...
Red Bag lijkt mij heel erg eng, gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik heb er ook erg veel schrik voor.
Heeft er iemand van jullie hier ervaring met een merrie naar de kliniek brengen om te bevallen? Ik ben voor Halona aan het overwegen om haar weg te brengen om te bevallen. Moest ze haar dracht kunnen voldragen na zoveel mislukte pogingen, dan wil ik niet het risico lopen dat er iets fout gaat tijdens de bevalling...
Je zal de merrie dan wel al minimaal een maand van te voren daar moeten stallen ivm de antistoffen die de merrie aanmaakt. Is een duur grapje en zolang je merrie moeten missen is helemaal vreselijk. Maar ik snap jouw angst ook. Is het misschien wat om de veearts te bellen als de bevalling op gauw komt?
Het stomme is, ik heb al zoveel bevallingen van een paard meegemaakt en geassisteerd, mijn papa fokte vroeger dressuurpaarden, maar voor deze heb ik zoveel schrik...
Voor mij mag het kosten wat het wilt, daar kijk ik niet naar ( in dit geval dan toch ) maar ik zou inderdaad vooral graag weten hoe een merrie dit ervaart, al zal dit ook wel per merrie verschillen. Over die antistoffen had ik bv al niet goed nagedacht, daar had ik wat overgekeken, maar idd wel belangrijk...
R.X.
Geplaatst: 29-10-15 13:11
Merrie zal ook meer op der gemak thuis zijn. Met haar eigen ritme en haar eigen maatjes bij haar met al haar eigen thuis dingen.
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met de mensen van Bentley. Paardje gekocht en paardje beleerd. Van beide erg tevreden
Wow die koe was enorm! Ik heb al wel eens gehoord dat als er 1 tweeling sterft, die een soort van 'mummificeerd' en er dan bij de geboorte mee uitkomt. Zal ook allemaal afhangen van wat voor soort tweeling het is.
Ik zie weer een heleboel dikke buiken voorbijkomen! Zijn jullie ook zo ongeduldig??? Pfff, dat ze er maar snel zijn! Met dank aan Rowan en Dream, geduld helemaal foetsjie nu!
Ik zoek voor 1 merrie nog 1 hengst volgend jaar. Ik heb tot hiertoe 3 mogelijke opties, maar zal ook van budget afhangen vrees ik. Stomme verbouwingen. En ik heb de laatste tijd een gat in mijn hand, volgens mij door de hormonen
Vandaag zelf een uitwendige scan gehad
Ik begrijp je wel hoor Annebet. Zo spannend nu! Inderdaad ivm antistoffen zou ze een maand vroeger moeten. Maar ik vraag mij dan ook af, hoe snel gaan moeder en veulen dan terug naar huis? Want daar zijn dan toch ook geen antistoffen voor?