[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:58

Die komt vanacht wel!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:16

Gefeliciteerd met de mijlpaal, het gaat hier zo hard dat ik niet op alles kan reageren en soms al eens iets denk en toch vergeet te typen.

Vind die pony het ook niet goed uitzien, wormen?

Az ohhhhh deze nacht/ avond misschien al

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:21

inowa schreef:
Luna ; Had je ook niet een jaarling shet die zo mager was en diarree had en slechte vacht?
Misschien het hooi even testen of even heel erg goed ontwormen.

Nee, hier geen jaarling shet gehad en zeker geentje met diarree. andere paardjes doen het prima
Luna heeft soms inderdaad wel last van haar Darmen. Diarree heeft ze niet. Haar mest is gewoon netjes vast. Denk dat er vooral veel vocht ervoor uitkomt. Van wat het komt weten we niet. Hebben heel voedselrijk hooi, krijgt genoeg brokken. Misschien dat de foto vertekend? Ze is pas nagekeken en volledig gezond. Misschien ook wat reactie dat ik der uit de kudde heb gehaald.

Ze ziet nu ook echt enorm af van de dracht, veulen is heel erg druk, is bijna niet rustig. Misschien dat het maiden zijn ook wel meespeelt op haar leeftijd (17)

Die lijkt er klaar voor Al_Zawraa

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:41

meestal is vocht bij de mest een probleem in de darmflora, geen goede darmflora kan niet goed verteren, bijgevolg slechte condities. ik heb er eentje gehad die elke keer bij de overgang gras naar kuil die klachten krijgt, daar heeft een zak sanequi colon goed bij geholpen (zit een levende gist in, wat de darmflora weer goed maakt), na een zak was het over. ik zou hier wel iets aan doen, kans dat je merrie straks problemen krijgt zit er goed in. uiteraard is ontwormen altijd een goed idee.
Zelfs een maiden hoort er niet zo uit te zien, hier ook een maiden en die ziet er top uit. zorg dat je die darm weer op orde krijgt, eventueel gebit nog laten controleren

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:42

Afbeelding
Luna is nu 310 dagen drachtig.

Az, spannend!
Het zal niet meer lang duren voor jou.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:52

Gebit is volledig in orde, pas oktober/november gedaan. Ontwormt 2 weken geleden. Denk dat de foto ook een moment opname is, ze ziet der eigenlijk niet slecht uit als ik der hier zie
Maar goede tip van dat voer. Kan je dat overal kopen?.

Die heeft een knap buikje Skaay

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:55

Volgens mij wel luna, dat was een bonte shet x welsh die nu 2 wordt.
Toen in het topic van de welsh fokkers schreef je toen over diarree en mager zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:03

Nee dat ging over Luna toen, heeft toen een hele vitamine kür gehad en volledig binnenstebuiten gehaald maar ze vinden maar niets..
Nu doet ze het super maar blijkbaar vinden mensen nu nog dat ze vanalles heeft

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:05

Az spannend ze ziet er goed uit!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:14

Luna2006 schreef:
inowa schreef:
Luna ; Had je ook niet een jaarling shet die zo mager was en diarree had en slechte vacht?
Misschien het hooi even testen of even heel erg goed ontwormen.

Nee, hier geen jaarling shet gehad en zeker geentje met diarree. andere paardjes doen het prima
Luna heeft soms inderdaad wel last van haar Darmen. Diarree heeft ze niet. Haar mest is gewoon netjes vast. Denk dat er vooral veel vocht ervoor uitkomt. Van wat het komt weten we niet. Hebben heel voedselrijk hooi, krijgt genoeg brokken. Misschien dat de foto vertekend? Ze is pas nagekeken en volledig gezond. Misschien ook wat reactie dat ik der uit de kudde heb gehaald.

Ze ziet nu ook echt enorm af van de dracht, veulen is heel erg druk, is bijna niet rustig. Misschien dat het maiden zijn ook wel meespeelt op haar leeftijd (17)

Ik zou dat toch niet gezond noemen en zeker niet voor een oudere merrie die ook nog eens drachtig is.
Zou zeker proberen om die spijsvertering op orde te krijgen bij een oudere merrie die ook nog eens drachtig is. Straks moet ze nog een veulen zogen ook. Dan gaan er 2 onder lijden.
Als ze niet goed opneemt, kan je erin stoppen wat je wil maar dat kan je dan net zo goed zelf meteen op de mesthoop gooien...

AZ, kan nu toch niet lang meer duren. Spiek steeds al even in het topic of er nieuws is :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:23

De discussie over de merrie wel/niet gezond vermijd ik even ;)

Az ziet er ready uit! Hopelijk vannacht!!

En die kalfjes <3

Hier gepoogd beeldmateriaal te maken van Roosje, maar die is zo lastig met die zwarte vlek precies op haar buik. Ze dijt wel wat uit, maar ze is nog steeds beschaafd gevuld. En rijdt ook nog heerlijk rond met kindlief, draakje is het wel overigens :D Maar een lief draakje!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:26

Ik zie net de foto die merrie, wat ziet die er slecht uit zeg..
Mag ik vragen waarom je een merrie van 17 jaar laat dekken, terwijl het haar eerste keer is..?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:00

Luna als het veulen heel druk is kan dit ook komen door mineralen tekort. Als ze haar voeding niet goed opneemt kan ze heel goed mineralen tekort komen. Vooral ook omdat ze niet heel fit is zoals je zegt. Misschien even laten controleren dmv bloedonderzoek. Mineralen tekort en een heel druk veulen is niet zonder gevaar. De merrie van een vriendin had dit ook, een heel druk veulen en een niet fitte merrie. De merrie had mineralen tekort en heeft zelfs even in de kliniek gestaan. Ik zou er toch even naar laten kijken, nogmaals vragen aan de dierenarts.

Roxy is vandaag 315 dagen en de uier wordt langzaamaan steeds wat voller. Verder is ze heel fit en vrolijk, het lijkt alsof ze geniet van het drachtig zijn. :)

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:07

Paarden binnen en we hebben direct de eerste voorzichtige drupjes melk *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:07

Al_Zawraa schreef:

Spannend!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:09

AZ waar is je online cam?? Spannend hoor! Hopelijk vroeg op de avond al een beebje!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:13

Al_Zawraa schreef:

oeehh spannend! Heb je de cam online staan?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:45

9 weken geleden is Cookie haar veulen op 250 dagen verloren en heeft ze een keizersnede gehad om haar te kunnen redden.
Na 9 weken revalideren mocht ze vandaag weer voor het eerst los in de paddock:

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:45

Heb een camera, en kan eventueel wel mensen mee laten kijken, maar ik heb geen idee of dat goed blijft gaan als er veel mensen mee kijken, dus dat doe ik liever niet.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:47

Veel updates geven dan! :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:16

Zal ik doen :)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:24

Geweldig filmpje van cookie!
Fijn dat ze goed hersteld is.

Kan een paard/pony die ooit een keizersnede gehad heeft eigenlijk weer gedekt worden?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:26

Succes Al Zawraa, stille meelezer uit dbt 2014

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:29

Luna dat voer kun je alleen bij de dierenarts krijgen. Het heet in België anders maar dat kun je Google n op de website van sanequi.
Want zo krijgt je merrie tekorten. Zo ziet ze er ook uit. Ik geef hier alles standaard marstall force vitaminebrokje bij. Dat is maar een kleine hoeveelheid en zo weet ik zeker dat ze voldoende binnen krijgen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:37

Daar ben ik al een tijdje over aan het denken om vitamine brok bij te gaan voeren. Ze staat al 4 maanden op merriebrok. Is altijd een hele schrale geweest, wij hebben haar verwaarloosd gekocht en ze is nooit dik geweest.
Deze dracht was echt een ongelukje, jaren drachtig proberen krijgen, hengsten afgelopen, nooit drachtig. Kopen een eigen hengstje, mevrouw is drachtig.
Nou staat ze er wel weer wat vrolijker bij, oogjes stralen, ze mopperd wel nog erg op de buik :(
Afbeelding