[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:24

Girlie een een knap meisje maseike.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:05

Whisperke ik zou idd als je merkt dat het bijvoeren niet helpt even bloed laten prikken, kan komt er vanzelf uit hoe en wat en dan kun je haar beter helpen kwa voer ..................en als ik haar zo zie dan zou ik der idd in de nacht ook lekker buiten laten staan.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:59

Maseike, lijkt me van niet. Dat kost haar nog meer energie om warm te blijven. Binnen krijgt ze ook nog een portie ruwvoer en haar krachtvoer bij. Ik zou zelf gewoon de va vragen even bloed af te nemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:05

Girlie.... <3 wauw, alleen mamma haar gezich is stuk, haar bovenlip doet raar...

SA ik heb alles nu binnen staan, komt door stalgenoot, die belde dat het vreselijk zou gaan hagelen.
Dat was voor mij reden ze binnen te zetten.
Aangezien ze in stalen container staan heeft het in mijn geval voor omweer niet veel zin :o .

Marlis, heerlijke dames zijn het toch en bij hun staat tenminste nog wat te eten.
Kip zal wel gedacht hebben, wat een drukte in mijn stukje paddock.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:10

Ik zag net op het nieuws dat er wateroverlast is geweest...
Ik heb geen druppel gezien. Het had wel geregend toen ik wakker werd, maar niet echt veel en de rest van de dag is het droog gebleven, helaas...

O ja, vraagje aan jullie:
Ik heb 2 paarden met een hele grote bles en een hele grote witte neus. Leuk hoor, maar in die zon verbranden ze levend. Arme beesten..
Voor Dais had ik altijd een UV-masker. Die kan ik wel omdoen (in de hoop dat TiSloper hem met rust laat), maar wat kan ik bij Ti doen?
Zonnebrandcreme is geen optie, aangezien ik om 7 uur begin met werken en ik pas vanaf 9 uur op stal mag komen.
Het enige waar ik nu aan denk, is, als ik er ben, insmeren met een (reukloze) bodylotion, zodat de huid in ieder geval een beetje soepel blijft.
Kleine Ti heeft echt pijn aan zijn neusje..
Hopelijk hebben jullie een oplossing :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:12

Girlie blijft knap Heidie! En wat kan ze showen zeg!!!!

Hier vandaag niet naar stal geweest, had het echt te druk dus morgen maar weer eens een uitgebreide rosbeurt aan Dazzle gaan geven want dat vind hij heerlijk! Gister heeft hij voor het eerst in zijn leven de waterstraal van dichtbij gezien en wat vond hij dat interessant maar toch ook wel eng..... Toen hij er eenmaal aan gewend was was het goed (hij lijkt echt zoveel op Chennai kwa karakter en dat is zo fijn!) en daarna vond hij het zweetmes ook fijn. Toen zijn ze naar buiten gegaan en ging hij (zoals gewoonlijk) weer als een idioot door de springring met alle gevolgen van dien. Helaas geen foto's daarvan maar hopelijk kan ik morgen weer wat nieuwe foto's maken.

Iedereen nog een fijne avond! Ik ga zo mn bed maar eens opzoeken want ben kapot (de hele dag in de tuin gewerkt want die zijn we aan het verbouwen en n mega berg huiswerk weggewerkt)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:13

factor 50 erop....
zo doen ze het hier, tot afgrijzen v h slachtoffer _O- 8-)
Of inderdaad, masker.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:13

Sjolvir mama had ruzie met vliegen.

Diane65 ken wat mensen die dat in het verleden ook zo gedaan hebben de merrie 48 uur volop de wei en bijvoeren op de wei met ruwvoer en krachtvoer.
Daarbij zoals ik ook al zei gewoon de DA bellen en bloed afnemen dan weet je zeker hoe en wat :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:18

Sjolvir schreef:
factor 50 erop....
zo doen ze het hier, tot afgrijzen v h slachtoffer _O- 8-)
Of inderdaad, masker.

Dat kan dus niet... Zoals ik al schreef; Ik begin om 7 uur met werken en ik kan pas vanaf 9 uur daar terecht. En daarnaast... Stel dat ik ze om 6 uur 's morgens insmeer, dan blijft het nooit zitten tot ik er weer kan zijn (na werktijd).

En masker voor Dais oké, maar dat is geen optie voor kleine Ti, helaas...

Enne, ik denk dat geen enkel paard ervan houdt, KeesjeDaisje draait ook altijd heel geirriteerd dr kop weg _O-
En kleine Ti wordt nu al geirriteerd als ik met baby-doekjes aan kom zetten :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:21

Ik doe bij Monchique ook altijd factor 50 op der neus.
maar die weet niet beter, zodra ik met doekjes en zalfjes aan komt dan komt ze al naar mij toe.
De kleine spuit ik met vliegenspray en boeit der weinig tot niks.
En doe beetje vliegen spul op een doekjes en smeer het dan op der gezicht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:25

Helaas ik factor 50 voor mij dus geen optie, omdat ik niet voor werktijd daar kan zijn. En om 17 uur 's middags heeft het weinig nut meer. Vandaar dat ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn.
In die 9 jaar dat ik Dais heb, weet ik dat een masker het beste werkt, maar dat kan niet bij een veulen van 3 weken..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:29

Zal bij mij eens op stal vragen aangezien ik tussen Quartertjes sta en die hebben altijd erg veel wit.
Hun gebruiken altijd spul ervoor en idd ook maskers maar ik zal eens vragen.

Bij mij doen de stal eigenaren dat altijd bij Monchique en vorige jaar ook bij Fortune Cookie.
Hun zetten mij paarden ook altijd op de wei alleen in de avond doe ik ze zelf naar binnen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:44

Dankje, Maseike :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:49

Wil dan niemand voor jou een neusje insmeren???
Is zo gebeurt.
Hier heb ik het ook wel gedaan, vandaar dat ik weet dat mijn slachtoffer het met afgrijzen ondergaat.
Die kijkt dan echt heel vies!!!

Ik zou het toch 's avonds dan er op doen, als het 's morgens niet kan en hopen dat er dan nog wat actiefs opzit.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:52

Ik kan het vragen aan de boer...
's Avonds heeft denk ik geen zin. Als ik dat rond een uur of zeven 's avonds doe, dan is het (mede door grazen, drinken bij mama) echt wel weg de volgende dag als de zon schijnt.

Ik ga 's avonds wel (reukloze) bodylotion smeren om de huid van de neusjes soepel te houden..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:47

Ik denk dat je beter een after sun kan smeren om de brand weg te halen ;)

Even een vraagje:

Es is vorig jaar op 5 en 7 juli geinsemineerd, daarna op 3 weken gescand en niet drachtig gescand, toen door omstandigheden die cyclus niet geinsemineerd maar de cyclus erna en als laatste op 20 augustus geinsemineerd waarvan ze drachtig werd gescand op 6 september.
Nu weten jullie dat ze enorm is!
Vandaag keek ik naar haar uier en zag dat deze zeker voor de helft gevuld was en niet slap aanvoelde maar ook niet keihard, en ze had witte spikkels om haar spenen, dat deed wat belletjes rinkelen bij mij.
Nu kan het uier ook gevulder zijn geweest doordat ze vandaag de hele dag binnen heeft gestaan ivm het onweer, maar ik vind het wel een beetje bijzonder.
We houden haar zowiezo goed in de gaten, maar wat denken jullie hiervan?
Een merrie kan toch geen eisprong of groot ei op de eierstok hebben als ze al drachtig is?
Laatst bijgewerkt door Magic_Ice op 05-06-11 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:48

girlie is echt een geweldig meisje zeg!!

Ik heb ook een paard met een witte neus die constant verbrandde ondanks insmeren met factor 50. Tegenwoordig heb ik voor haar een vliegenkap met neusflap die uv straling tegen houdt, werkt echt super! Met smeren ging het haar van der neus af en werd de huid alleen maar meer roze, met die kap heeft ze daar geen last van en ziet der neus er netjes uit!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:51

Hoezo kan een masker niet dan Cynthia? accepteer Ti dat niet?
Kyr accepteerd alles op haar hoofd/neus. Loop ook met een vliegenkap op.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:07

Cynthia82 schreef:
Helaas ik factor 50 voor mij dus geen optie, omdat ik niet voor werktijd daar kan zijn. En om 17 uur 's middags heeft het weinig nut meer. Vandaar dat ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn.
In die 9 jaar dat ik Dais heb, weet ik dat een masker het beste werkt, maar dat kan niet bij een veulen van 3 weken..

Ik smeer ook met factor 50. Ik kom 's avonds na mijn werk en smeer haar dan in. Ik was bij de eerste felle lentezon te laat en Djira had al stukjes verbrand maar sinds ik elke avond met factor 50 smeer is het helemaal geheeld dus het blijft denk ik redelijk goed zitten. Eerst dacht ik: ik smeer het lekker dik in, dan zit er morgen ook nog wat, dat is nietzo'n goed idee, dan vallen er haartjes uit, stom van me, maar als ik het goed uitsmeer lijkt het echt te helpen. Ook heb ik sinds kort een flapje aan het halster vastgemaakt, zo'n neusnetje tegen vliegen of pollen en dat gaat ook perfect, houd heel veel zon tegen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:28

Voor Dais heb ik zo'n vliegenkap met neusflap met UV-filter. Alleen denk ik dat kleine Ti die gaat slopen (aangezien hij alles vastpakt wat hij tegenkomt).
TiSento zelf vind ik echt te klein voor zo'n masker (als ze er al in zo'n kleine maat zijn).
Voor Kyra hebben jullie een vliegenmasker voor alleen dr ogen. Voor Ti zou het een masker om heel zijn hoofd moeten zijn, JUIST om zijn neus. Dat drinkt voor hem niet handig en ook voor Dais lijkt me dat geen lekker gevoel.

Ik ga factor 50 proberen voor die kleine en aftersun. Zeker nu Pardy zegt dat het werkt als je het 'savonds insmeert.
Haartjes kunnen ze niet meer verliezen, want die hebben ze al niet meer op de neus :)

Thanks meiden!

MI, ik denk inderdaad ook dat dat niet kan..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:02

goedemorgen meiden!
alles goed met de baby's?

gister had ik een beetje onenigheid met Hercules,hij vond het nodig zijn tanden niet zachtzinnig in mijn been te zetten,en daarna besloot Ravina geen respect meer te hebben en over mij heen naar het weiland toe te walsen............

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:53

Hier ook een veulen die alles kapot schuurt. Nu denken ze dat alles onder luis ofzo zit maar er is geen beestje te bekennen. Ze is wel steeds klam en vacht moet er nodig af. Denk dat het dan wel beter is.
Hier geen opdook voor merrie. Ze kan in principe gewoon tussen merries lopen mss zomer wel. Jaarling zaterdag nog gezien. Hij is alweer hard veranderd. Kopje stuk volwassener geworden en de rest volgt nu ook. Zn witte koppie mist wel babydoekjes. Hij zag helemaal zwart van het stof. Hij komt deze winter aan huis. Voorlopig alleen tenzij ik er nog wat kleins en mannelijk bijvind.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:06

Mooie foto's van TiSento gezien! Zo in topic kijken, Girlie is gaaf! Die benen!! :))
Hepsi stuitert vrolijk de wei rond zeg! Mooi gezicht!

Insmeren, Shanti heeft gelukkig geen wit op haar neus en die kleine heeft er nog niet zoveel last van, is ook maar klein in verhouding tot TiSento!

Bijvoeren doe ik ook heel erg, Shanti word ook dunner. Nog niet zo dun, maar wel al meer. Dus nu veel hooi! Krachtvoer krijgt ze ook, maar niet teveel, ze moet het vooral met hooi doen :j

Ravina: Shanti was gisteren ook beetje lomp bezig, ze wou zo graag haar hooi, dat ze al beet toen mijn arm er nog voor zat!! >;) Nu dus een blauwe plek. Maargoed.. Ik had haar zelf ook eerst weg moeten sturen en dat was ik ook vergeten.
Kayenne doet het helemaal goed :) <3 Het weekend weer buiten gelopen 2 keer. Gisteren zelfs 2 auto's tegen gekomen, en dan rent ze wel heel snel achter mama, maar omdat Shanti verder niets doet gaat dat helemaal super! Zo trots!!
En sinds gisteren komt ze ook echt naar me toe als ik door me hurken ga, oortjes naar voren en kriebelen. Zo lief :+:
Vanavond ga ik weer een topic maken met foto's van laatst als mijn werk niet uitloopt :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:54

Morning!

Even een paar dagen afwezig geweest en bijlezen is niet te doen... Degenen met veulens van harte gefeliciteerd! Pompom zit nu op 322 dagen, die mag dus ook op de lijst (zal zo even pb sturen)... Haar uier vult al mooi, dus we zullen zien.

Verder vandaag nog twee dracht-echo's... Spannend dus!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:58

Magic_Ice schreef:
Ik denk dat je beter een after sun kan smeren om de brand weg te halen ;)

Even een vraagje:

Es is vorig jaar op 5 en 7 juli geinsemineerd, daarna op 3 weken gescand en niet drachtig gescand, toen door omstandigheden die cyclus niet geinsemineerd maar de cyclus erna en als laatste op 20 augustus geinsemineerd waarvan ze drachtig werd gescand op 6 september.
Nu weten jullie dat ze enorm is!
Vandaag keek ik naar haar uier en zag dat deze zeker voor de helft gevuld was en niet slap aanvoelde maar ook niet keihard, en ze had witte spikkels om haar spenen, dat deed wat belletjes rinkelen bij mij.
Nu kan het uier ook gevulder zijn geweest doordat ze vandaag de hele dag binnen heeft gestaan ivm het onweer, maar ik vind het wel een beetje bijzonder.
We houden haar zowiezo goed in de gaten, maar wat denken jullie hiervan?
Een merrie kan toch geen eisprong of groot ei op de eierstok hebben als ze al drachtig is?

Met 30 dagen te gaan tot 320 dagen dracht kan ze best al een flinke uier hebben hoor! Je andere merrie's droegen ook kort toch?