Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas5

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:39

Hollybollie: echt vuil stro er doorheen mengen.. en dan blijft ze er hopelijk wel af Vork en dan steeds minder vuil stro en meer vers stro en zo gelijdelijk overschakelen. Heeft bij mijn haf even geholpen maar toen moest ze een tijdje dag en nacht binnen blijven dus begon ze weer...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:44

ik ga met Neon mee voor wat betreft het stro.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:52

Stro is niet van geweldige kwaliteit (ene baal wel, andere niet). Ik ga jullie adviezen opvolgen en kijken wat mw ervan vind Haha! . Ze krijgt voldoende ruwvoer, ik heb zelfs wat geminderd omdat ze de helft liet liggen, door haar stal heen trok en dus vervuilde. Het stro vind ze lekkerder Verward . I.i.g. bedankt voor de adviezen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:57

melisjuh schreef:
Hallo
mijn merrie is al 11 dagen over tijd, en ik voelde aan haar uier om te kijken of er al wat melk uitkwam maar inplaats van melk kwamen er druppeltjes bloed uit..
de dierenarts is er over een halfuur... ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, en weet ook niet wat het is...
de ene uier is hellemaal vol en de andere niet en daar komt ook geen bloed uit,

iemand dit eerder meegemaakt?

Je heeft mijn Show Girl ook eensgehad is een gesprongen ader kan gebeuren met het opzwellen van de uier niks aan doen gewoon afblijven, toen veulen gebroen was was het over en kon ze gewoon sabbelen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:40

wij voeren ook stro bij,en ze vinden het héél lekker! Is wel hele goeie kwaliteit dit jaar,hebben we bij het warme weer afgelopen zomer zelf van het land gehaald! Knipoog

CubaLibre: Gecondoleerd.. gun jezelf wat tijd en straks kun je je weer focussen op het naderende veulen!!

Wat een mooie fotos van Mira! Toch een beste uier!

Faniek: Hars!!! Haha! Heb jij even geluk zeg..mijne zit bijna even ver en heeft dus nog niet eens uier!

Shirefan: Dat laat echt lang op zich wachten,als je het niet verwacht,zal het daar opeens zijn! Haha!

Holliebolly: Leuke fotos,buik begint echt zwaar te worden nu!!

Pretty ook in een beste vorm..de veearts moest komen voor een inenting bij de ruin,die was hardstikke bang van die man,en begon gelijk maar een poos te rennen,samen met Pretty dus..die was zo mogelijk nog erger! Duivel
Maar hij heeft zn inspuiting gehad,de aanhouder wint!!
De veearts stond te kijken van die gekke merrie van mij,die bovendien een hartafwijking heeft,én hoogdrachtig is,maar er beter uitziet dan ooit én hardstikke levendig! Clown

PaukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:00

normaal gesproken moet het inderdaad zonder touwtjes kunnen maar mijn 1e ervaring met geboortes vorig jaar hadden we de touwtjes hard nodig.. Het was 5 euro.. Ik heb liever die 5 euro uitgegeven dan helemaal niet en dat ik me voor me kop sla..

Ik las iets over stro.. ik heb Lon vandeweek van vlas in 1 keer overgedaan op stro.. Ze eet ook wel maar geen hele box leeg gelukkig en het gaat goed

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:02

Meavey schreef:
melisjuh schreef:
Hallo
mijn merrie is al 11 dagen over tijd, en ik voelde aan haar uier om te kijken of er al wat melk uitkwam maar inplaats van melk kwamen er druppeltjes bloed uit..
de dierenarts is er over een halfuur... ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, en weet ook niet wat het is...
de ene uier is hellemaal vol en de andere niet en daar komt ook geen bloed uit,

iemand dit eerder meegemaakt?

Je heeft mijn Show Girl ook eensgehad is een gesprongen ader kan gebeuren met het opzwellen van de uier niks aan doen gewoon afblijven, toen veulen gebroen was was het over en kon ze gewoon sabbelen.

Toen mijn pony drachtig van had ze dit ook een keer gehad. Maar alles was gewoon goed gekomen Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:05

KMD: Nu al een inzamelingsactie? En ze is nog niet eens overtijd Knipoog Haha! Haha, ik zou dat ook hebben als ik zo’n ding had hoor, als je dan kunt kijken dan wil je het ook Ja

Hollybollie: Nee, ik denk ook niet dat het melk is, die stipjes, het viel me alleen op dat de merrie van Lucas die stipjes kreeg en 2 dagen later een veulen had (je doet alles om er een beetje zicht op te krijgen he Knipoog )
Holly ziet er prachtig uit.

Cuba: In je hoofd gebeten? Jee.. Sterkte vandaag Ach gut

Pretty: Dat was feest in de wei dus.. heb je een geduldige veearts? Lachen Wel een teken dat pretty zich goed voelt, fijn!

Hier nog niks hoor. Gisteravond stond ze wel helemaal apart van de anderen, die stonden op de vaste slaapplek en zij bij ons aan de draad. Tja, dat kàn natuurlijk ook met hooitjes te maken hebben Haha! (ze krijgt een handje hooi zodat ze mooi stilstaat als ik mijn rondje er omheen loop) We wachten rustig verder.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:13

Nicole: Ze is getraind op hooi dus! Haha! Ze is nu ook al overtijd als ik het goed begrijp?
Je zou idd.alles doen om er zicht op te hebben! Ieder detail heeft iets te betekenen;of tenminste dat hoop je! Clown

Ik had gelukkig een geduldige veearts,ik had Epos vast,maarja,zo een forse driejarig die achteruitspring en wil weghollen..houdt dat maar tegen! Clown Hij stond toen wel in de paddock,heb hem toen even op stal gezet,praam er stevig op,en klus geklaard! Clown
Over twee weken moet hij een herhaling,ben benieuwd of hij leert of traumatiseert Clown

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:32

Pffffff heb vreselijk de behoefte om NU naar stal te gaan en even onder Mira's buik te gaan kijken. Maar ja, zit op werk, en ze staat niet eens in de stal...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:34

pretty: Nee, daar is geen houden aan dan als ze zoveel plaats hebben. Volgende keer vantevoren vast even op stal doen?

Ja, als je van 11 mnd uitgaat is ze overtijd, pas een paar dagen hoor, dus ik heb nog niet echt wat te klagen Lachen Maar ja, je bent zo benieuwd he Haha!

KMD: Waar staat ze, zal ik ff gaan Haha!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:43

NOG NIKS........ Duivel
Vanmorgen toen ik op stal was, was ze wel een 15 minuten erg onrustig, steeds rondjes lopen, veel schuren met de kont. Maar ze is nu weer rustig. Geen hars o.i.d. en een boterzacht kruis!!! Ziek

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:45

Eigenwijze merrie Shirefan! Die wacht ook tot het weer lekker 17 graden is in het weekend Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:55

Voorschoten, Nicole288

Toch voortekenen, Shirefan... spannend hoor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:25

Wat stro eten betreft, hier bestaa een deel van het rantzien gewoon uit stro, niks mis mee, paarden vinde het inderdaad gewoon lekker. Haverstro werkt licht laxerend en geeft dus geen verstoppingskoliek gevaar.

Iemand vroeg over die weg waar Branca staat. Dat is gewoon een openbare weg die van Góis naar wat afgelegen bergdorpen gaat. Er komen twee autp´s per uur voorbij op een drukke dag. Die mensen die er langs komen weten dat Branca er kan staan (sommigen stoppen voor een praatje) en er is daar bovendien veel "verkeer" van overstekende schapen en geiten enzo. Er staan dan ook borden.
Vreemdelingen (voor zover die al wat te zoeken hebben daar) zullen daar toch al voorzichtig rijden omdat het erg bochtig is. Dit is het enige stuk waar het relatief vlak is, de rest gaat omhoog. (Of omlaag, ligt eraan welke kant je opgaat Clown )
Hier een oudere foto , waar ze aan de overkant van diezelfe weg (zelfde punt) staat. Daarop zie je het bord. Een paar meter daarvoor staat ook nog een waarschuwingsbord voor "overstekend wild".
Afbeelding

Gisteren voor een MRI naar het ziekenhuis geweest, ben meteen een hele dag kwijt. Moet dus weer een hoop bijlezen!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-03-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:27

Zo ben net terug, nog even bij cuba wezen kijken... heeft mevr in een paar uur tijd bijna heel dr staartwortel kapot geschuurd... weg is mijn trots (was zo blij dat ze die heel liet en nu is het net een pleeborstel).
Heb giga hoofdpijn maar hoop door dat ik nu even achter mn pc zit (en jullie verveel) dat die wat gaat zakken...

zal even wat foto's uploaden die ik vandaag (en wat dagen geleden) heb gemaakt.
Hoop eerlijk gezegd dat ik me nu op het veulen kan gaan focussen en als het een hengstje wordt krijgt hij een speciale bijnaam ter gedachtenis aan mijn lieve opa...
zal de foto's zo even plaatsen.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:41

Lusitana: loopt ze daar gewoon los op de weg?? vind je haar dan wel nog terug? en niet bang dat ze gestolen wordt?

Cubalibre: erg he die staarten.. heb ik hier ook.
Sterkte met je hoofdpijn. (waarom beet ze trouwens?)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:04

@thomas5: ik zat aan haar buik (zoals gewoonlijk) dus waarom ze ineens moordlustig werdt weet ik niet... mischien dat het veulen aan het draaien was ofzo, ze stond in elk geval wel erg met haar staart te zwiepen...
Hier de foto's:

rara wat eet ik?
Afbeelding
uier (weet even zo vlug niet van wanneer)
Afbeelding
gistermiddag
Afbeelding
en dr staart
Afbeelding
zo ligt ze het liefst tegenwoordig... en normaal staat ze op als je de deur open maakt maar nu blijft ze gewoon liggen....
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:10

Thomas5 schreef:
Lusitana: loopt ze daar gewoon los op de weg?? vind je haar dan wel nog terug? en niet bang dat ze gestolen wordt?

Ze graast alleen waar ik bij ben hoor!!! Als ik te ver wegloop, komt ze me acherna.
We hebben ook wel een wei, maar dan moet ik ook blijven, anders wil ze weer naar stal. Ze is errug aan me gehecht. Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:12

Zonde van haar staart, cuba!

Ik kan geen uierfoto´s van onderen maken. Ze stampt om de haverklap naar vliegen. Ik zal er eens een van achteren nemen. Iets minder gevaarlijk.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:14

Cuba met d'r dikke buik in het sto Ja Jammer van haar staart

Lustitana: ow oke Tong uitsteken leuk he als ze zo aan je gehecht is Knipoog heb er ook zo 1 die me overal volgt..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:18

ach ja, die staart zal (hoop ik) wel weer bij groeien....
en als ik die foto zo zie dat ze prins(es) heerlijk in het stro ligt dan moet ik nog steeds denken aan de mensen die raar opkijken als ik zeg dat ze drachtig is en als alles klopt (waar ik wel vanuit ga) ze al over de datum is, dat die mensen dan zeggen: ach ja joh?? ik zie het er niet aan af dat daar een veulen inzit...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:31

@ Cuba: erg he die staart, Vinga doet het nu ook weer, het is een tijdje rustig geweest maar sinds dr hele
dracht schuurt ze dr staart. Ik doe er steeds alles aan om hem te redden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:37

@dreeke: ja ik vindt t ook echt een ramp... ik denk dat ik vanavond toch maar even haar staartkoker er weer om doe, in de hoop dat ik nog iets kan redden.
Nou luitjes ik ben er weer even vandoor, heb even wat ontspanning gehad en dat had ik echt nodig... houdt jullie wel op de hoogte over cuba's wel en wee

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:49

Haar wel en de weeen bedoel je, CL Haha!