Toch een merrieveulen voor Rakizah Nu ze zo vroeg leek te gaan begon ik al te twijfelen haha. Maar voor de 320 dagen is dus merrie en erna een hengst tot nu toe
Vandaag is de uitgerekende van onze dame. Ze had geen druppels aan haar uier gisteren maar wel allemaal strepen op 1 achterbeen been waardoor het lijkt alsof ze (met liggen) wel aan het lekken is geweest.
Ze mocht met dr zus alvast even een keer in de nieuwe paddock zodat ze die al eens gezien heeft. Laat het kleintje maar komen
Dank voor alle opmerkingen en steun inzake "stalsituatie" . Ik denk dat Zaquira de kern te pakken heeft: "weet niet wat er afgesproken is".
Toen ik voor de stalling vroeg vroeg ik of een veulen kon en het antwoord was "Ja hoor, leuk!".
Waarschijnlijk dacht de stalhouder toen: "Prima. Onze dienstverlening is: paarden dagelijks buiten en binnen zetten (met een losse touw), voeren, uitmesten (punt)".
En ik dacht: "Volpension betekent: paarden dagelijks buiten en binnen zetten (ongeacht omstandigheden), voeren, uitmesten". Zo veel snapte ik ook wel dat waken niet in het pakket zat. Maar dit is dus mijn eerste veulen dus misschien dacht ik ook dat binnen- & buitenzetten niet zo'n punt zou zijn.
Dus dan blijft er best een kloof tussen verwachtingen klant en service aanbieder.
Ruim 10 jaar geleden stond ik bij een combi fokstal/pension (andere kant van het land, nu geen optie). Daar kwamen dus ook merries die veulens kregen en zijn gingen gewoon mee in de dagelijkse ritme, all-in. Dit was dus ook, denk ik, mijn referentiekader. Te makkelijk bedacht en verwacht.
Merrie en veulen zijn kerngezond en bevalling ging van een leien dakje. Ik kan dit dus van mijn bucketlist afstrepen, en als ik ooit een tweede ga fokken richt ik het anders in. Zoals het nu voelt gewoon een merriebegeleidingsstal. Of iig niet waar ik nu sta .
Het blijven leermomenten en ik moet nu maar slikken en doorgaan (en niets vragen en wel een beetje op mijn tenen lopen komende 6 maanden). Want ja, dienstverlening is één maar hoe bot je het overbrengt is een tweede, ook al gaat het over klant en dienstverlening is klantgerichtheid en in oplossingen denken ver te zoeken . Hadden ze misschien toch een caravanstalling moeten opzetten toen de vee de deur uit ging. (En mijn 'probleem' is uiteraard breder, ook mensen met geblesseerde paarden krijgen de wind hard van voren. Buiten "paarden dagelijks buiten en binnen zetten (met een losse touw), voeren, uitmesten" kan ook he-le-maal niets.)
Dus maar duimen dat veulen of los meeloopt of anders met een halster binnen 1 à 2 weken .
Cioccolato
Geplaatst: Gisteren, 07:15
Hier is het ook eerst zelf regelen tot dat het makkelijk genoeg gaat. Ik ga niet andermans veulen opvoeden om het zo te zeggen. Wil best helpen, tips geven maar het grootste gedeelte ligt bij eigenaar van de paarden Ik heb ook veulens gehad die eigenlijk niet mee liepen met de merrie. Gingen gewoon lekker zelf op ontdekking. Gezellig maar wel lastig.
Cynthia wat een mooi gekleurd veulen Gefeliciteerd
Nieky prachtig veulen Gefeliciteerd!
Alzawra gefeliciteerd!
DDDara
Geplaatst: Gisteren, 07:56
Cynthia jackpot! Gefeliciteerd blijvertje?
Nieky Gefeliciteerd!
Alzawra gefeliciteerd blijvertje?
En iedereen die ik was vergeten te feliciteren ook gefeliciteerd.
Hier gaat het super met Va Va Voom ze is nu 9 dagen oud en loopt vanaf dag 1 24/7 buiten, en zal vandaag voor het eerst bij mijn twee jonge (2 en 4 jarige) ruinen komen te staan. De laatste dagen stonden ze al op de weitjes naast elkaar dus ben heel benieuwd hoe ze dat zal vinden en of ze van moeders mag kijken