[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:27

Het axioma op bokt is, dat je een paard nóóóóóóit weg mag doen, dat weet je toch wel? Dat weet ik zelfs met mijn dementie :+

Ik zou denk ik ook niet meer durven fokken. Ondanks wat alle DA's zeggen, kan het natuurlijk best dat het keizersneelitteken ervoor zorgt dat de placenta niet goed kan werken. Ik zou dat risico ook niet meer durven nemen.
En als je zelf dan te groot voor de pony bent, en de pony is verder prima geschikt als rijpony, waarom dat niet aan een ander aanbieden, al dan niet in bruikleen? Als er nooit fokambities waren geweest, was ze al veel eerder verkocht.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:39

Vulina schreef:
Ik snap het heel goed. Kelly biedt haar aan in bruikleen, en verdient er dus niks aan. Hoe vaak gaat een sport paard wel niet weg vanwege een blessure als fok merrie? Heel gewoon, Kelly wil graag een veulen fokken, dat lukt niet met deze merrie en daarom mag ze naar iemand die een ander doel heeft. Prima toch?

Dank voor je toelichting Vulina! Ik hoop dat Delphi een fijn thuis vindt, want volgens mij is het een heel lieve merrie.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:40

Mij boeit het domweg niet wat een ander met zijn/haar paard doet. Zolang ze er goed voor zijn vind ik het prima :) Daarbij kunnen de meeste persoonlijke ruzies mij niet interesseren. Maar wat krijg je als je zo enorm veel vrouwen op een kluitje zet? Juust ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:59

750 euro en er niks aan verdienen?

Ik ben de laatste die iets zegt normaal over verkoop maar ga hier niet verkondigen nee ze word niet meer gedekt want wil haar niet kwijt enzovoorts. Misschien mag ik het niet zeggen maar ik denk dat het vervoeren van zo'n merrie totaal niet slim is geweest en dat een van de redenen nu is geweest. Heb het al vaker gezien en ga ook een hoogdrachtige merrie (zeker als het al niet goed gaat) niet verhuizen. Geef die merrie lekker de rust die ze verdiend en misschien is ze inderdaad bij iemand anders dan wel beter af.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:07

Borgsom DL, om te voorkomen dat ze naar de slacht gaat. Ze wil haar niet kwijt, als in verliezen. Nu zoekt ze gewoon een fijne plek voor haar.

Ze is 7 weken voor de uitgerekende datum verhuisd, nee, dit heeft totaal geen invloed gehad. Wij hebben elk jaar meerdere paarden die twee of minimaal een maand van te voren hier komen. Nog nooit problemen gehad daarmee.

Ik vind dit altijd zó jammer. Al die vooroordelen, meningen die ook beslist geuit moeten worden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:10

Ik ben het vaak met je eens vulina maar nu echt niet. Ten eerste al een dag langer wachten met de veearts, merrie verhuizen terwijl ze zo iets heeft en dan nu gelijk verkoop/bruikleen. Plus de andere dingen die al eerder zijn voorgevallen.. je hebt mensen met paarden en paardenmensen zeg ik altijd maar ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:22

linda2008 schreef:
Cynth, oooohhhh peuleschilletje :P
Hier 6 paarden, 3 honden, huishouden, een vriend, en ik werk fulltime; 5 dagen in de week van 7 tot 7 van huis.... :') familie? Oh ja die willen soms ook aandacht; allemaal op minimaal 80km afstand, dus ben je soms ook even zoet mee.
Sociaal leven??? Daar heb ik gewoon geen tijd voor hoor :') whahahaha!
Lekker klagen! Maar o wat doe ik het allemaal met veel plezier :j :)

Mijn sociale leven is nog erger. Zo erg dat ik zeker weet dat ik voor altijd vrijgezel blijf, want waar moet ik een vent vandaan halen? Op werk? Doe ik niet meer aan? Thuis? Daar zit ie niet. Op stal? Daar komen ze niet. In de supermarkt? Daar ren ik zo hard doorheen omdat ik haast heb, dat ik toch niemand zie :+
Ik werk 9 uur per dag, 5 dagen in de week, 3 (nu even 4) paarden, 3 katten, huishouden.

Ik verzeker mijn paarden ook nooit meer. Je bent vaak meer geld kwijt dan wanneer je ze niet verzekerd en ik wil zelf bepalen wat er met mijn paarden gebeurt. Het zijn niet voor niets MIJN paarden.

KellyDV schreef:
Met Delphi gaat het SUPER. Die doet net alsof er niets gebeurd is, toen het veulen er uit was getrokken begon ze al direct weer te eten. Inmiddels staat ze middags lekker weer in het land, en neemt regelmatig een sprint :+ Ik denk dat ik, wij, er meer mee zitten dan Delphi. Ze heeft niet 1x over het veulen gedacht, helemaal niets. Gek beest!

Hoe weet je zo zeker dat ze niet 1x over het veulen heeft gedacht? Ik denk dat je niet altijd het verdriet van een ander (dier/mens) kunt aanvoelen.

Vandaag is er weer een vriendin langs geweest om foto's te maken van Déjà <3
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:23

Dat geeft niet DL. Ik denk dat Kelly oprecht het beste met de merrie voor heeft. Laat ik het daar op houden...

Volgend onderwerp!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:28

Knapperd Cynthia!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:29

Ik ken het verhaal niet precies. Maar als je graag een veulen wil fokken en het lukt niet met een bepaalde merrie, waarom mag je haar dan niet weg doen?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:31

Mijn god :+ Delphi wordt NIET verkocht. (Die €750 is ten eerste bespreekbaar, aangezien het niet om het geld gaat, als iemand haar een top plek kan bieden mag ze er gratis heen, ten tweede vraag ik dit als BORG!!! zodat ze niet direct door gaat naar de slager). En ze gaat niet DIRECT weg. Ze blijft hier sowieso nog even, staat ook bij de oproep. Ik zoek een plekje voor haar in bruikleen, als ik haar hou krijgt ze niet de aandacht die ze verdiend. Het is voor haar veel leuker om een leuk plekje te krijgen met veel aandacht :)

Mensen moeten niet altijd zo "grof" reageren, laat elkaar in hun waarde.
Laatst bijgewerkt door KellyDV op 07-05-17 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:35

Dustinlover schreef:
Ik ben de laatste die iets zegt normaal over verkoop maar ga hier niet verkondigen nee ze word niet meer gedekt want wil haar niet kwijt enzovoorts. Misschien mag ik het niet zeggen maar ik denk dat het vervoeren van zo'n merrie totaal niet slim is geweest en dat een van de redenen nu is geweest. Heb het al vaker gezien en ga ook een hoogdrachtige merrie (zeker als het al niet goed gaat) niet verhuizen. Geef die merrie lekker de rust die ze verdiend en misschien is ze inderdaad bij iemand anders dan wel beter af.

Als ze niet was verplaatst, was ze nu dood. Is dat wat je had gewild? :) Het boeit Delphi 0% waar je haar neer zet, ookal verplaats je haar iedere dag vindt ze prima. Die pony heeft al zo veel van het leven gezien, dat ze alles wel leuk vind.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:43

Woogy schreef:
Mij boeit het domweg niet wat een ander met zijn/haar paard doet. Zolang ze er goed voor zijn vind ik het prima :) Daarbij kunnen de meeste persoonlijke ruzies mij niet interesseren. Maar wat krijg je als je zo enorm veel vrouwen op een kluitje zet? Juust ;)

Dit dus :')

Pony s moeten hier dringend land in , staat zo n beetje kniehoog

Pretty die 6.0? Dan moet het wel komen toch?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:48

Wat lopen er enorm veel merries over.
Is dat dit jaar gewoon meer of is dat altijd wel zo?

Wens alle volgens mij dames weer succes met waken vannacht!

baudyh, Prachtig veulen, snap de keuze wel voor dezelfde hengst.

Jennybaby, Spannend hoor als je geen uitgerekende datum hebt

KellyDV, Fijn dat het met Delphi weer goed lijkt te gaan.

Discussie waag ik mij niet aan...

Cynthia82, Doe mij ook zo'n vriendin :D
Prachtige foto weer <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:52

Boerenwijsheid zegt dat vroege veulens vaak na langere dracht geboren worden, en latere veulens juist eerder komen. Zit wel enige logica in. Vroeg is het vaak koud en weinig eten, dus langer in de baarmoeder geeft dan een voorsprong. Laat in het jaar kan een veulen maar beter zo snel mogelijk geboren worden om nog optimaal van het aanwezige eten te profiteren voordat het herfst wordt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:52

Cemlys ik durf niks meer zeggen,ze heeft ook nog nooit zo lang gedragen..moet ooit eens!
Wordt weer een slapeloze nacht.
Kniehoog gras? Jaloers..door de droogte heeft het nooit gegroeid hier en is al ferm geminderd bah.

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:55

Pfoe.... wat een negatieve berichten.... Ik ben hier op het forum gekomen omdat onze merrie drachtig is en het onze eerste keer is. Mijn doel was om te leren van jullie omdat jullie veel meer ervaring hebben op dit gebied.
Maar kom op zeg, wat heeft het voor een zin om je negatieve mening hier open en bloot te uiten? Heb dan het lef om de betreffende persoon persoonlijk een bericht te sturen.
Al die negatieve meningen en dat geroddel is echt heel rot om te lezen. Daar heb ik helemaal geen zin in...

Ja ik weet het, ik kan ook zelf weggaan uit dit forum..... Maar het leek me juist zo leuk om mee te lezen en ervaringen te delen over onze drachtige merries.

Zucht.....

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:58

Cynthia wat is déjà knap!

Hier is withney er een spelletje aan het van maken. Eerst mooi geel dikke druppels ph 6 en mooie harses. Dan dag erna terug doorzichtig plakkerig spul met ph van 7,5.
Ochjah ik blijf ervan overtuigd dat ze niet het zo gaat uitgangen als de pony. Ik denk dat die record houder wil worden van bokt. Vanacht 5x vals alarm bij haar.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:00

Hier leek de ph even 6.5 maar toen ik nog eens testte dacht ik toch wel 7.5.
Temperatuur was gelijk aan gisteravond en dr eetlust is ook prima. Jammer, maar denk weer geen veulen vannacht. Ik weet dat ze nog niet overdraagt maar begin m toch beetje te knijpen.

Iemand had nu 6.0 zou toch moeten gebeuren nu!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:01

Cemlys: kniehoog! Jullie fokken ook ponies toch? Is het hun kniehoog, of jouw kniehoog :D

Aankomend weekend gaan Pris en de buur baby en mama het land op <3 Jeroen is een schuilhut aan het bouwen voor ze en dat vind ik leuk :D

Jenny: gewoon filteren, je hoeft niet overal op te reageren en als er weer wordt gereld negeer ik dat, of het moet echt de spuigaten uitlopen dan geef ik hooguit mijn mening.

Vraag me enkel wel af waarom Delphi dood zou zijn gegaan bij Faline...Maar dat zal ook wel al het persoonlijke gezever zijn.

Marit:
Afbeelding? :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:11

Pretty 6m0 spannend!

Kelly pardon? Ik vind het apart als een merrie dood gaat door toe doen van een stal eigenaar of ze moet er een geweer op zetten ja oké dan zou het kunnen. Geloof alleen dat de staleigenaar jou merrie al eens heeft gered en anders dus dood was geweest. De enige die delphi de dood in zou jagen dat ben je toch echt zelf met de laksheid..

Oké ik zal er over op houden. Mensen die mij kennen weten dat ik vaak gewoon men mond dicht hou de laatste tijd maar dit vind ik toch even te ver gaan. Bij Links staat een paardenspel waar je virtueel kunt fokken.. misschien is dat iets beter...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:12

pretty, Is dat je zo ver weg woont anders had je er wel wat mogen brengen :D
Hier staat zo veel gras dat een bevriende boer het van de week gemaaid heeft om het op te voeren aan zijn koeien....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:15

het gras staat hier ook kniehoog (mijn knie) op het veulen te wachten.. terwijl iedereen nu op een kaal stuk staat (wel hooi bijgevoerd)..
vooralsnog staat Lucy rustig te eten. Ik ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat. afgelopen nacht was best intensief (kwam ook nog onverwacht een kalf tussendoor).

Ik meng me verder maar niet in de discussies. Ik ken de verhalen en mensen niet goed genoeg om me daar een mening over te vormen. Ik hoop alleen dat het de sfeer in dit leuke topic niet gaat verzieken.

Cynthia, mijn sociaal leven was ook ongeveer zo, druk met alles.. dus uiteindelijk maar een vent via internet opgeduikeld ;)

wat is Deja een snoepje!! prachtkind.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:19

Oo heerlijk Hinte! :j
Hier is voor de ponies meer dan genoeg maar er loopt nog een bejaarde warmbloed tussen die veel eten moet hebben.

Heerlijk Woogy dat ze straks het land opkunnen.

Marit jij kunt het er ook wel uikijken he! Ik snap je volledig en het wordt tijd dat je aan jezelf kunt denken ook natuurlijk!

Soezee de pony is toch drachtig he? :o
Jouw merrie maakt er ook al een potje van! :(:)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:21

Cynthia Deja is zooo'n leukjeee ! Doe mij die maar in merrie vorm met blauwe oogjes aub <3 (palomino zou helemaal prachtig zijn maar we moeten niet te veel eisen stellen he O:) )

Gras hier is nog niet super helaas, we hebben een beetje meer regen nodig eigenlijk... Veel te droog geweest de afgelopen maanden.

Dan wbt Halla ! Dat veulen is volgensmij nog niet vanplan zich te laten zien, dus vandaag hadden we een cursusdag lange lijnen (aan huis) en last minute besloten ook een sessie met Halla te doen. Ze is nog maar licht onder het zadel dus dit was de eerste keer lange lijnen. Na een paar keer protest en wat onduidelijk gedoe ging het eigenlijk heel goed en hebben we dus onze eerste keer zwangerschaps gym erop zitten ! :') :j Hopelijk helpt het :+

Afbeelding