[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:59

Babyboom! Gefeliciteerd met de veulens!! Mathilda ik ben verliefd op je veulen :P

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:17

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Wat een knapperds allemaal!

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:27

Proficiat iedereen

Hier nog geen veulentje maar deze morgen was ze onrustig in haar stal.wel terug op wei gezet

Hopelijk houdt ze het nog op tot deze namiddag. Om 13 uur ben ik thuis

Wel nog geen melk dat eruit komt

Hopelijk is het vandaag

Ze is al 18 dagen over dus mag wel eens komen

Straks komt er wel is iemand zien want heb gevoel dat het vandaag zal zijn

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:41

gefeliciteerd allemaal!!! *\o/* toch veel merrie's hier in het topic!!!

Cacharel had het maandag heel zwaar met het warme weer. ze heeft nu ook al 3 dagen dikke achterbenen die ze op de wei niet echt meer dun loopt. had haar maandag nog even 10 minuten in de molen laten lopen, maar dat vond ze toch te vermoeiend en kwam helemaal bezweet eruit. dus nu spuit ik haar maar lekker iedere dag af en koel haar benen. ze staat verder gewoon van 7 tot 5 op de wei. haar banden lijken wel echt steeds losser te worden, ook had ze gisteren middag toen ik haar binnen haalde melk druppels aan haar tepels hangen, en de stal eigenaresse zei dat het vanmorgen ook wit was wat er aan hing, al durf ik na afgelopen 2 weken niet meer te roepen, dat het misschien wel kan komen ;) al zou het wel mooi zijn, ik ben vanaf vanmiddag vrij tot en met maandag *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:48

Diane basje gefeliciteerd met je merrieveulen

Rockey spannend!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:51

Diana_Basje, gefeliciteerd!!!!!!!! *\o/*

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:51

Dit was trouwens Liby d'r uier gister. Nog steeds harsjes (had ik er net voor de foto af gehaald), maar verder gebeurd er niks. Pff..
Afbeelding

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:54

Ladylisa, Stal HD en Dianebasje proficiat!!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:55

Iedereen met een veulen gefeliciteerd

Ga vanmiddag even bij lezen

Moet eerst naar het ZH terug

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:59

Lady lisa. hihi dan wordt het veulen inderdaad de grootte van mama. Ik heb ook eens zo'n groot veulen gehad. Hij is zelfs groter dan de moeder geworden.. Maar wel een super gelukt veulen. Moeder is 96 cm en vader is 87 cm gemeten. Zelfde combi qua maat geweest als jij nu..

Diane-Basje. ook al zo'n groot veulentje. Maar wel een snoepie. Van harte gefeliciteerd.

Hihihi Rowan ik ben ook verliefd.

Voor iedereen waar de merrie het spannend maakt. Heel veel succes. Hopelijk worden er weer snel wat geboren. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:03

Diane basje wat een prachtig merrie veulen gefeliciteerd

Spannend roxy

En cemlys :') _O- zie het zo voor me

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:20

iedereen gefeliciteerd met de geboren veulentjes!
vanavond reageer ik op iedereen personelijk.

Ik heb alles gelezen maar via telefoon regearen is lastig.
mijn pc staat nog niet aangesloten aangezien die vanavond weer mee moet naar stal en heb helaas geen laptop,
vanavond komt er iemand mij helpen met de camera, hoop hem dan online te hebben.

aangezien Bon over 7 dagen 320 dagen is,
word wel beetje zenuwachtig van alles nu dus hopelijk is de camera er vanavond geeft toch wat rust.
vorige x stond ik op pension stal dus werd ze ook nog is goed in de gaten gehouden nu moet ik dat allemaal zelf doen, sta bij ouder echtpaar van 81,

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:23

keresa schreef:
Iedereen met een veulen gefeliciteerd

Ga vanmiddag even bij lezen

Moet eerst naar het ZH terug

Succes!

Cemlys schreef:
Gefeliciteerd db! Eindelijk een merrie van Rosa voor je!

Jaa heel erg blij mee

Caesar schreef:
Gefeliciteerd Diane!! Wat een groot veulen zeg, jeetje! Heeft Rosa het helemaal alleen gedaan of heb je hierbij wel even moeten helpen?

Nu lekker genieten dus!

De bevalling heb ik niet hoeven helpen, ondanks het grote veulen had ze het er zelf binnen 10 min uit. Alleen zonder pijnstiller staat ze niet meer op, dus die hebben we wel gegeven en 2u later nog een x. En omdat Rayah zo groot was duurde het bukken en drinken uit het uier eventjes. Dus Rosa eerst een paar x gemolken. Om 15u was alles gelukt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:26

Meningen gevraagd;

Baby-blues of heeft ze blauwe ogen (blijvend)?

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:09

Diane_Basje schreef:
Meningen gevraagd;

Baby-blues of heeft ze blauwe ogen (blijvend)?

[ [url=m/hfKMUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QBoA5w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn ze net zo blauw als deze? Die van mij zijn echt koraalblauw. Lijken me niet anders dan blauw te blijven. Als het echt ringen zijn dan zou het nog weg kunnen trekken.

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:11

Diane-Basje *\o/* *\o/* Proficiat met Rajah wat een mooi hoofdje, oogjes heb ik geen verstand van. ! Hoe is Revi, drugslab leeg inmiddels?

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:18

Diana_Basje gefeliciteerd, ben benieuwd of dat blauw in de ogen blijft. Macho heeft in 1 oog een blauw vlekje en dat word naar mijn idee alleen maar duidelijker, zeker omdat de rest van de iris wel donkerder is geworden maar dat vlekje zit er nogsteeds.

rebecc54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:26

Gefeliciteerd iedereen met Julie veulens!
Wat een prachtige beestjes zijn het toch weer, kan niet wachten tot hier ook zo'n heerlijke dartel rondloopt.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:51

jeniej, het blijft een lastige plaats zo in de lies, er zit daar zoveel beweging. toch ziet ze er super uit hoor! jammer dat ze zo angstig is, maar dat komt vast goed!

fotsy, jij hebt een brutaaltje? dat is toch wel reuze leuk, Ghadir is ook heel nieuwsgierig en hinnikt altijd als ik bij stal of de wei kom. lekker van genieten!

quincy21 volgens mij kan het best snel veranderen, onze merrie liet melk lopen en dat was de hele dag geel doorzichtig, maar wel s nachts een veulen, dus tja...

fokfanaat ik heb ook geen ervaring met navelbreukjes, maar je had de veearts er al bij gehad las ik, fijn! rustig afwachten dus hoe het zich ontwikkelt.

manda, ik zit niet zo in de hengsten en pony's al helemaal niet, maar ik ben benieuwd naar de kleine totilas, dus ik zal m eens opzoeken. succes met je keuze, is altijd moeilijk.

nou zamba, nog niets? ben benieuwd of je vriendin gelijk heeft...spannend

onzetoppers, ik heb dat idd wel eens gehoord, bij een langere dracht een hengst veulen, maar onze merrie heeft maar 331 dgn gedragen, dat is op zich niet lang, maar wie weet voor haar wel, dat kan ik dan weer niet zeggen, want het is haar eerste veulentje. wat betreft het niet stilstaan bij het eten, daar had onze merrie ook af en toe last van, maar ook al lange tijd voor het veulenen, de dikke buik zat gewoon wat in de weg.

stal wiza, fijn dat het met roxy de goede kant op gaat, als ze maar weer wat gaat lopen, dat scheelt een hoop, dan wordt de doorbloeding weer beter van succes nog eventjes, hopelijk duurt het niet al te lang meer.

het is echt een plaatje ladylisa, en wat groot!!!!
hele knappe mama, dat ze dat zo alleen gered heeft!

luna fijn dat het met luna goed gaat, dat is toch wel een hele opluchting.

ik lees al weer veel die hun merrie weer gedekt hebben of druk bezig zijn met het uitzoeken van een hengst voor het dekken dit jaar. wij houden het bij 1 veulentje, ik wilde dolgraag een veulen van onze merrie en door allerlei omstandigheden is dat nu pas gelukt, maar ze is al 19, ik ben dankbaar dat het goed is gegaan, maar hier blijft het dan ook bij. wel wil ik iedereen natuurlijk veel succes wensen bij het uitzoeken van een nieuwe hengst en laten we maar hopen op een vruchtbaar jaar met volgend jaar weer mooie veulentjes!

ojee cemlys, nou ik duim voor je dat je niet al te lang meer hoeft te wachten

diane basje, nogmaals gefeliciteerd, ze is werkelijk mooi!

kun je het nog volhouden rockey tot 13 uur? volgens mij is het bij jou wel aan ieder moment als ik dat zo lees

keresa sterkte

myrthee, volgens mij duurt dat nog wel even...

polleman, ik hoop voor je dat je de camera draaiende krijgt, zou fijn zijn en zorgt idd voor een stukje meer rust

diane basje, onze heeft net van die oogjes als jou veulen, ik hoop dat het blijft, maar ja....

caesar, die zijn prachtig mooi blauw!!!!

nog even wat foto spam...

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:54

Diane Basje ik zou bijna denken dat dat blauw gaat blijven. Was er daar kans op met deze combi?

Rockey zul je zien dat ze het netjes nu doet,nu je een lang weekend thuis bent,super toch!

Quincy21 ik hoop voor je dat het komt! Melk hoef je niet persé te zien hoor.

Myrthe en ze laat je wachten.. :(:)

Emmy nou die schoonheid mag je wel spammen hoor <3

Kikkies veulentje was druk aan het schoppen vanmorgen,ze werd er ongemakkelijk van en kwam tegen me aanleunen. Ze was heel lang smal maar nu wordt ze echt dik! Arme meid.
Maar 't is echt een super moeder dus ik weet dat ze weer super blij zal zijn eens het er is.
Hopelijk duurt het weer geen 350+ dagen voor haar. :(:) (en mij :P )

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:00

Diane_Basje gefeliciteerd!

Gisteravond was de uier van Jannie (Niejane) voor het eerst iets gevuld gebleven na een dag weidegang. Nu eerdaags de box vergroten. Het duurt nog even, maar dan kan ze mooi vast wennen in die box.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:01

Denk dat dat blauw oog wel blijft hoor. Lijkt op dat van Dilys, en die heeft het hare nog altijd :D
dat van haar was echt ijsblauw toen ze geboren was. Is wel wat donkerder geworden met de leeftijd maar nog altijd blauw. Papa had maar 1 klein blauw vlekje, maar geeft dus een volledig oog door.
Afbeelding

Moet haar nog steeds testen op kleur trouwens... Wil der naar een LWO+ hengst brengen in de toekomst dus verplicht testen

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:16

jobamara schreef:
Diane-Basje *\o/* *\o/* Proficiat met Rajah wat een mooi hoofdje, oogjes heb ik geen verstand van. ! Hoe is Revi, drugslab leeg inmiddels?

Hij leek goed te gaan. Zaterdag was de dierenarts erg tevreden, zondag had hij 38.4, maandag 38.5 en hister 38.6. Dierenarts heeft gister bloed afgenomen en we zijn een AB kuur gestart. Vanmorgen had hij 38.0
Uitslagen krijg ik nog

pretty schreef:
Diane Basje ik zou bijna denken dat dat blauw gaat blijven. Was er daar kans op met deze combi?

Rosa heeft zelf 1 blauw oog zonder aftekeningen

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:46

Emmy die is echt mooi hoor, ben zot van palo :9 , heb er lekker zelf ook eentje :o

oogjes, eigenaardig soms al die verschillende blauwtinten, denk ook wel dat dit blijft Diane basje
heb ook zo een specialleke
Afbeelding

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:50

Emmy7
Ik hoop het ook...zullen het vannacht zien.....
is een maiden merrie...dus kan ineens heel snel gaan