[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annebet_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:14

Tinne, die kunnen idd niet verstoppen dat ze drachtig zijn, tonnetjes rond!

Sarah en Fotsy, daar beginnen inderdaad buikjes tevoorschijn te komen :D

Linda, hoe meer keuze, hoe moeilijker denk ik dan.
Ik heb het omgekeerde, ik zou graag met ( Amerikaanse ) shetland hengsten blijven dekken ( er van uitgaande dat het goed gaat met Halona ) en dan wordt het aanbod ineens veel kleiner, veel minder om over te piekeren dus :D

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:21

Bedankt allemaal was idd ff schrikken .. me ze oogt rustig en morgen komt de DA ik wacht ff wat hij te zeggen heeft

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:51

Zoo Tinnie, die van jou zijn al mooi rond!

Luna en Fotsy, bij die van jullie zie je het ook echt al goed zeg!
Wat fijn dat jullie paarden allemaal nog buiten kunnen lopen.

BonnyDione, kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent! Fijn dat ze in ieder geval rustig is. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Hou je ons op de hoogte?

Ik heb het idee dat Wings het stappen een beetje zat wordt. Ze sloft braaf achter me aan, maar de speelsheid die ze normaal heeft, is er nu een beetje af. Gisteren dan maar even gegraasd, laten rollen en een uitgebreide poetsbeurt gegeven. Toen was ze weer wat meer zichzelf. Heeft iemand ideeen hoe ik een paard met een blessure blij kan houden? Heb al een snoepjesbal waar ze altijd heel blij mee is, maar die durf ik niet in de box te laten liggen als ik er niet ben. Voor het geval ze er met haar blessurebeen opstapt en verkeerd vanaf glijdt. Het stappen vindt ze nu in ieder geval niet leuk genoeg meer.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:17

en een speeltje ophangen? zo'n lik steen bal ofzo?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:31

Ja, die heeft ze allebei, zowel liksteen als bal. Ik denk echt dat ze graag weer wil bewegen, maar of dat mag moeten we nog even afwachten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:58

Ahh fotsy wat een knap buikje!!

Annebet, ja dan word je aanbod wel beperkt. Ik fok nmprs dus tja de keuze is reuze :')
Nou ben ik wel kieskeurig hoor, dus een hoop vallen af. Niet zo zeer omdat ik de hengsten dan niet leuk vind, maar er is altijd wel iets aan te merken op de combinatie. Mijn merries zijn natuurlijk ook verre van perfect ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:05

Knappe buikjes (ahum al hele buiken) Tinniie! allemaal jack veulens?

Fotsy; ze heeft al een aardig buikje zeg.

Hier had ik gewoon 2 favorieten waar ik echt niet uit kon kiezen. silver moon en bentley. Beiden gewoon echt wauw. Aan veel mensen mening gevraagd dan maar

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:52

Zie alweer mooie buikjes voorbij komen! Sommige komen ook alweer dichtbij zeg. Ik moet nu weer wachten tot eind mei/ begin juni maar kan natuurlijk nog even genieten van dit frummeltje:

Afbeelding
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:17

Vanavond even bijlezen, ook bij mij was de stip weg..

Ohh DL jou veulen <3 niet teveel foto's plaatsen hoor dan word ik jaloers :') moet nog zolang wachten tot bij ons de veulens komen haha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:24

Echt een schatje DL, zo'n mooi blesje :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:34

linda2008 schreef:
Aniek, tja een leuke jonge hengst op de HK treffen, dat zou ook nog kunnen... Maar ik vind het toch wel leuk om eerder al weg te dromen over toekomstigste combi's ;) hihi

Ja dat is het ook hoor. Gelukkig ben ik ook nog behoorlijk aan het wegdromen over de huidige combi ;)
"Probleem" is alleen dat ik voor Roos niet zo heel veel opties op het lijstje heb staan op dit moment. De hengst waar ze nu drachtig van is, is ook nog absoluut favoriet, zeker als het veulen bevalt. Alleen dan komt het er waarschijnlijk weer op neer dat ze een paar weken (minimaal) naar België gaat. Daarnaast heb ik nog één hengst die me aanspreekt voor haar. Maar die staat ook niet in de buurt én is ook al behoorlijk aan de prijs, terwijl ik nog weinig nakomelingen van hem heb gezien.
Dus eigenlijk hoop ik dan stiekem toch op een hele goede nieuwe jaargang ;) En Lies blijft waarschijnlijk gust :o

Bonny, zoals ook gezegd, zo'n veulen zit natuurlijk ook goed beschermd in de buik. Maar snap heel goed dat je het spannend vindt. Heb dus ook even in diezelfde spanning gezeten juist in de eerste weken. Hopelijk kan de DA morgen meer duidelijkheid geven.
*edit* fijn dat ze vandaag wel rustig oogt! Komt vast wel een goed bericht uit morgen!

Daantjuh, als de merrie alleen maar voor onrust zorgt, zou ik die inderdaad niet meenemen.
Weet niet of er een ander rustig/ervaren paard is? Toen we Roos als veulentje ophaalden, is ze vers vanaf de merrie naast mijn jaarling komen te staan (die gelukkig ook heel rustig was) in de trailer. Ging met beide heel goed, gaf eigenlijk ook geen kick meer naar haar moeder. Mocht een ander paard geen optie zijn, dan inderdaad alleen het veulen.

Leuke reacties op de foto's van mijn merrietjes!
Luna; ik ben ook erg benieuwd haha :):)
Pretty; vind ze er zelf ook erg goed uit zien. Met name met Lies heel blij mee, door de slechte conditie waarin ze ruim een jaar geleden terug kwam. Lijkt nu zonder problemen de winter in te gaan. En Roos eindelijk een keer zonder veel overgewicht :P

Luna, merrie heeft nog een bescheiden buikje inderdaad. Maar ze is ook nog niet zo ver natuurlijk. Kan allemaal nog komen.

Tinnie, mooie buiken hoor! Begint nu ook schot in te komen. Wat zijn jouw paardjes nog mooi glad trouwens! :wow:

Fotsy, ja jij hebt nu al duidelijk een dwarsligger! := Haha, dat wordt nog wat dus!

Wings, lastig inderdaad hoe je dat leuk kan houden... Mijn merrie's zijn niet zoveel gewend en kijken hun ogen alweer uit wanneer je het terrein af komt, allemaal nieuwe dingen, maar dat heb je misschien al geprobeerd met jouw merrie.
Hoelang moet ze nog stappen?

DL, leuk hoor die veulenfoto's! Ze heeft nu wel even mazzel met het weer zeg. Leuk beestje zo op de foto, lekker bekkie zit er op! Misschien heb ik het gemist, maar heeft ze al een naam?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:42

Maylinn stond inderdaad ook met een rustige merrie op de trailer. Luna heeft haar in het begin wel een hap verkocht toen ze pas in de trailer stond xd Maylinn wou drinken :P

iedereen is echt al druk bezig met de hengstenkeuze van 2016. En ik heb nog niet eens de 100 dagen gehaald :')

Ik weet nog steeds niet wie Lies is of wie roos is haha! ik ga nog eens spieken. Vind beide dames knap dus daar zalt niet aan liggen. Is het type welsh partbred wat mij wel kan smaken. Nog niet teveel rijpaard

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:48

Haha, makkelijk trucje; Roos heeft meer wit + bles, Lies heeft minder wit + kol. Maar snap dat het niet zo makkelijk uit elkaar te houden is direct.
En ik hou inderdaad ook niet van te paards. Probeer ook echt Welsh NWR's met veel ponytype te fokken. Roos heeft echt ponytype (is ook wat kleiner, maar echt dat koppie er op en alles), Lies is ook al iets groter/rijtypischer, maar nog niet dat doorgeslagen bijna-paard-achtige wat je ook wel veel ziet.

En je hebt nog even met hengstenkeuze. Zo sta ik er ook tegenover hoor. Hier moet er dan eerst in april nog iets uit de merries komen. De HK is in februari, verrichtingsonderzoek voor de jonge hengsten is in april dan net afgerond. Dus nog alle tijd om een keuze te maken.
Heb dit jaar ook op het verrichtingsonderzoek (zo ongeveer) de knoop doorgehakt en paar weken later zijn ze naar België vertrokken toen. En werden er ineens ook 2 merries gedekt in plaats van 1, gebeurt je soms :o? haha

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:46

Er komen hier echt een paar mooie skippyballetjes voorbij :D :D

Leuk bekkie heeft de kleine DL :j

Volgens mij was Pinda aan het voetballen vandaag, kan dat al? :o? Miep zat de hele tijd naar haar buik te kijken vanmorgen en leek onrustig. Poepen ging normaal en nette darmgeluiden dus ik verwacht niet dat het haar darmen waren... Ze stond iig behoorlijk verbijsterd naar haar buik te kijken steeds :')

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:51

van_flipsen schreef:
Juli
1 - Tjinta – Engkildegards Amia x Moravita’s Staccato

Wat leuk Tjinta dat je weer met Staccato fokt. Wat een veelzijdig paard. En wat heeft hij het samen met zijn ruiter goed gedaan tijdens het NK Working Equitation in Pesse

Even ego...
Thanks van_flipsen!

Ik ben zo blij met Staccato _/-\o_ Heb nu drie nakomelingen van hem staan.
Is helemaal mijn favoriet! En hij geeft zijn genen goed door.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:13

Aniek, blijft leuk die zoektocht naar een passende hengst. En uiteraard mogen we eerst uitkijken naar de combi's die reeds gemaakt zijn... Spannend!!! :):)

Rowan, wat is ze toch knap zeg <3 mooi popje!!

Vientje, voetballer in wording :') hihi kleine druktemaker maakt mama nu al het leven zuur

Tjinta, wat leuk dat je 3 nakomelingen van 1 hengst hebt, merk je veel verschillen? Of juist overeenkomsten?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:17

wat leuk Tjinta

ok nu even wat meer tijd ;)
Aniekr ik ken ze ook nooit uit elkaar, ze zien er in elk geval goed uit, das het belangrijkste natuurlijk, en overgewicht ik ken er alles van pfff Flo die verdikt al van naar een poster van een groene weide te kijken

pinda voetballen :') zie rare beelden nu, kan wel hoor al lijkt me het nog wat vroeg

Sarah had je foto ook gemist wow knap ding, bescheiden buikje maar ze is ook nog niet echt ver

DL wat ene knapperd zeg, leuk, plannen ermee? en mooi weer das een meevaller, is ze nu bruin, ze lijkt vos te zijn gezien ze geen grijze beentje heeft

wingslove das met het goede weer dat ze op het gras nog mogen, dus nog even genieten

Annabet wow Amerikaanse shetjes _/-\o_

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:52

Ik ben ergens zo blij dat ik nu alleen nog maar een ruin heb :+
wat is dat verslavend dat fokken pff.. ik zou misschien in 2016 een toulon of etoulon veulen gehad willen hebben, maar daar hoef ik nu allemaal niet meer over na te denken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:01

Kriebelt het niet weer om toch een fokmerrie te nemen weer Joyceee86?
Ik blijf het toch gezellig vinden, als ik denk aan voorjaar, denk ik vooral aan slapeloze nachten, de spanning als het eraan lijkt te komen (de frustraties al je gefopt wordt) en dan de adrenaline als het zover is, en de dag erna helemaal op zijn haha. Heerlijk. kroelen met de veulentjes blijft leuk. en ja je loopt ook wel eens tegen pechmomenten aan, 2015 hoef ik ook nooit weer opnieuw mee te maken, want 2 veulen kwijt en godzijdank de merries in orde. Maar toch...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:14

Nee nu absoluut nog niet.. gentle word 3 aankomend voorjaar en ga dan lekker rustig met hem aan de gang..
daarbij nu met eigen huis, hond,paard etc (moet ook een andere auto nog) vind ik t wel prima zo.. kan erg luxe leven en met 2 paarden word dat toch minder :+
zou ook niet erg zijn maar ben wel even genezen. ondanks 2 x erge pech (met gentle ook al als veulen) zou ik t wel zo weer doen als ik alle middelen had..
ff mijn trots showen hoor

Afbeelding

btw die adrenaline blijf ik hier op stal ook houden..aankomend jaar ook weer 3 veulens (klopt even af natuurlijk) ook een veulen voor de dan 5 jarige nakomeling van Barcardi dus erg leuk

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 07:51

oei wat een mooie buikjes. .
die van mij lijkt wel of der buik naar beneden gaat hangen ..
zal straks ff een foto maken als ik op stal ben want ze was gister 7 maanden drachtig ..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:01

Aniek haar naam is Absolutely a Nightmare dressed like a Daydream :)

Fotsy, ze is bruin aangezien ze zwarte manen en staartje heeft. Heb zelf ook een paar keer getwijfeld maar ze is echt bruin. Mijn plannen.. Ik weet het nog niet ik had gezegd als het een champagne merrie is dan blijft ze om mee verder te fokken. Nu zit ik zelf vooral in de mini's en vraag ik me af of ik weer ga rijden over 3 jaar en of ik het leuk genoeg vind om verder mee door te fokken..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:41

Joyce hij ziet er supergoed uit! Dat wordt straks genieten met het aan werk gaan.
Kan me voorstellen dat je even genezen ben van het fokken. En je kunt toch meegenieten bij de veulens van buurman van Nicole.

DL wat een lange naam hihi....

Vientje nu al een voetballer.. .whow dat gaat wat worden. Leuk wel kun je van genieten toch?

Aniek leuk he dat vergelijken van hengsten enzo... gaaf.
Ik heb niet veel keuze maar zelfs hier wordt er gedubt en gepuzzeld.

Vind ik een gaaf deel van mijn hobby als fokker.

Linda2008 Ik heb 3 veulens van deze hengst 2 uit dezelfde moeder en 1 van een andere merrie dus.
In alle drie herken je de hengst heel goed terug, qua uiterlijke bouw maar ook wel qua karakter.
Al is dat bij veulen natuurlijk nog lastig te zeggen.
De jaarling merrie lijkt ongelooflijk veel op Staccato in alle opzichten. De merrie fokt ongelooflijk groot dus ik verwacht wel dat ze groter gaat worden.
De moeder is nu voor de 3e keer drachtig van hem... Never change a winning team toch??
Want ook de hengst van dit jaar is een echt goedgebouwd kereltje.

Hahaha dit klinkt zo wel erg lyrisch maar goed ik ben er erg tevreden mee. Fijn karakter, goede bewegingen goede bouw, alles wat ik wens.
Na ja ..... alleen jammer dat het een hengst is. Dat is lastig houden hier.

Ook de hengst van Staccato uit Annisse is een prachtig mannetje. Echt vet goed bewegen, wat schuchter maar erg braaf. Prachtig koppie en goede bouw, maar iets kleiner tot nu. Een echt barokke.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:12

Fijn Tjinta dat je dan weer met hem fokt,zoals je zegt,never change a winning team.!

DL heerlijk genieten nu voor jou! Al ben ik toch stiekem blij dat de veulens er nu niet meer zijn zo net voor het natte seizoen. Al kan het in maart nog nat genoeg zijn.

Vientje ik weet niet of het al kan zo vroeg! Ik denk dat ik het nu ook begin te zien af en toe bij mijn dames die uitgerekend zijn in maart.

Luna Marley ziet er goed uit en klein buikje al te spotten ja!

Joyce dat is begrijpelijk dat je voorlopig wel genoeg hebt ervan. Lekker met Gentle aan de gang dan! Hij ziet er super uit!

Fotsy zo Elsa ziet er schitterend uit! <3 Die geniet van het mooie leven! En ja zeker een buik te spotten aan de zijkanten,die moet je al niet meer scannen. :D

Tinnie zo dat gaat al flink vooruit bij jouw merries! Daar kun je niet meer naast kijken!

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:45

Afbeelding

Afbeelding

DA langs geweest voor der 2de rhino enting...
mv was mooi drachtig zei me DA..
Hij heb geen scan gemaakt omdat ze rustig was de afgelopen dagen dus hoef me niet druk te maken die zit veilig in der buikje ..
moest me eerder druk maken dat me merrie niks makeerde van de glij partij. .
Dus al met al kan ik weer rustig slapen hahaha