[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:30

Sta ik net even geschokeerd onder me paard te kijken..

21-02-2013 - 235 dagen drachtig.
Afbeelding

26-02-2013 - 240 dagen drachtig.
Afbeelding

Ik wist dat ze wat uier ontwikkelde maar dat t zo snel gaat.. ze staat er ook naar te schoppen en bokken dus het zal hier een daar wel raar aanvoelen denk :+

polleman

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:39

Vitaquilla zo zeg dat gaat snel ik zou achter over vallen hahaha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:39

polleman schreef:
Cynthia is jou merrie zo van de dracht of weet je niet??

Bedoel je of ze het door haar dracht zo zwaar heeft? Dat denk ik wel, ja. Normaal is ze niet zo namelijk.

Quibje, ik geef voor de tweede keer merriemuesli van Cavalor en ben daar hele tevreden over!

Arm hondje van Pretty :(:)

Cashmere <3 <3

Ti met zijn kleinste halstertje en een paar dagen oud:
Afbeelding
Premiere veulenhalstertje, maatje XXS (kleinste)

Noor is echt heeeeeeeeeeeeel bol!! :wow:

Wat is Wings toch een knap meisje!! <3

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:55

Had ik op FB ook al geschreven... Wings is superleuk, fijn de benen strekken.

Hihi das een echt uierontwikkeling in een paar dagen tijd Vitaquilla dat je daar van staat te kijken kan ik me voorstellen... _/-\o_

Woogy leuk dat je ook mee kletst.
jouw dame is al lekker ver!

Geshahquille (inderdaad Pretty, deze naam kan ik ook niet onthouden :o ) Wat een heerlijk dikke dame!! whow.
Wij hebben ook 2x een bevalling op de wei gehad met de merrie die nu uitgeteld is.
Wil ik ook liever niet. ;)
Nog even... *\o/*

Ik heb nu een heel licht en heel klein groen halster gevonden.
Verstelbaar...
Maar elk jaar vergis ik me weer, dan denk ik in de winkel oooh dit gaat vast vanaf dag 1 passen....
:o Hoe verkeerd.... ik schat die koppies altijd en eeuwig te groot.. -O-
Maar goed we zullen zien of deze mooi gaat passen.

Ik heb ook uierfoto gemaakt vanmiddag.
moet ik nog even uploaden.
Nog niet zo spectaculair in de ontwikkeling. :')
Een goede week nog en dan zitten we op 320.

Dat vind ik altijd de meest geruststellende mijlpaal. ;) Is onzin natuurlijk, er kan nog genoeg scheef gaan maar toch..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:03

ik durf nog geen halstertje te halen :')
ben zo bang dat ik de goden verzoek :x

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:04

Polleman leuke foto's!!
Tjinta ik denk ook altijd dat het wel moet passen omdat het zo klein is maar valt altijd tegen inderdaad :j

Ga nu eens een foto zoeken en uploaden van Cascade met het regenboog halster wat hier het kleinste kan (stond haar alleen niet)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:15

Jes foto's *\o/* leuk!!!

Quibje ik dacht bij het kopen.... nu als het onverwacht toch mis moet gaan, heb ik in ieder geval plezier gehad van het kopen en de gedachten aan het veulen.
Na ja en er komen natuurlijk meer veulens.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:29

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:42

vind die regenboog halsters toch stiekem heel mooi :) maar is dat niet een pony maat halstertje?

Mijn Pony had ook veel zeer aan haar uier toen hij voor het eerst zo groot was(ging binnen een dag of twee) mocht er niet in de buurt komen of ze sloeg naar me...normaal slaat ze nooit. Nu ze gewend is aan de druk en spanning erop geeft ze er niets meer aan, denk ook dat de spanning op het velletje zeer doet.

Ze heeft het er ook best zwaar mee, staat met haar achterbenen wijd en sjokt wat door de paddock en eet niet zo veel meer...toch een hele andere kant van mijn dame dan ik gewend ben :)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:53

Vitaquilla, WOW, mijn merrie is 340dagen drachtig en heeft nog niet eens zoveel hahaha. Dat gaat vooruit zeg op 5 dagen!!!

Polleman, stuiteren? ik was verdorie aan 't trillen van de stress! en die bleef maar bellen!!! Zit op hoge school dus kan normaal gezien binnen en buiten lopen wanneer ik wil.. stond op het punt te vertrekken toen dat mens vroeg waarom iedereen aan 't inpakken was.. en dat ze dit niet leuk vond en dat iedereen terug moest zitten want haar les duurde nog een half uur... ;) ben maar braafjes op de stoel gaan zitten en voort bellen met mijn stiefvader die even ging kijken naar haar hahaha :D Daar zegt ze dan weer niets van...

Guesha-iets (sorry kan het ook niet onthouden en kan niet meer terugscrollen) Jouw merrie heeft ook al een enorme buik!

quibje, dat heb ik dus ook.. Stel dat het nog misloopt... Stond enkele maanden geleden in de winkel waar ik een halstertje wou meenemen, maar was aan 't twijfelen tussen rood en blauw, want dat blauw op een zwarte vond ik maar niets en dat soort rood op een donkerbruine vond ik ook maar niets.. Uiteindelijk heb ik alles laten liggen en voor kerstmis van 't zusje van mijn vriend een oranje met blauw halstertje (maat shetland) gekregen :Y)

Jes, aaaah, lief veulentje :) en Oké, dat wordt dus extra halster kopen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:58

zo 'n regenbooghalstertje is wel erg leuk!

Mijn hengstje is vet. goedgekeurd, dus in principe moet hij alleen nog dna onderzoek en dan krijgt hij zn deklicentie. jeeej!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:17

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:19

Woogy is echt veulen maat :+
Gelukkig kan ie heel klein... De Harry's Horse halstertjes vind ik ook altijd fijn, alleen zijn die van mij volgens mij allemaal kwijt....

Cemlys gefeliciteerd!
Polleman ik ga zo even kijken!
Laatst bijgewerkt door Jes op 26-02-13 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:19

Gefeliciteerd, Cemlys!!

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:24

Zo jullie hebben flink doorgeklept :P

Mijn grote merrieveulen van vorig jaar had vanaf een paar uur oud al het halstertje om :)

Voor de mini's heb ik erg fijne halstertjes die echt mini kunnen, ik koop ze op de paardenmarkten en moet ze ook regelmatig voor andere mensen mee brengen. Is maat Falabella Foal :P
Afbeelding
Sunny met 2 of 3 dagen oud

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:26

Cemlys gefeliciteerd!!

Jes wat een geweldige halster!!

Wings heeft nu kleinste halster om en dan ook nog alles op gaatje 1 hahaha
geleend van vriendin,
moet zelf nog even halster halen, maar ze zij neem maar mee dan kan je passen,
en dan naar de winkel vergelijken,

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:17

Polleman wat is Wings leuk. Ik wil een exacte copie. Merrie, zwart, hoge stelten en witte bles.
Geshahquille mooie dikke buik. We zitten op zelfde aantal dagen, maar wat een verschil! Mijne komt zeker weer niet op tijd.

Vorig jaar had ik een mooi leren halstertje en dat was bijna gelijk gepast. We hebben dat na een week beginnen aandoen. Aan de koord lopen veel later. Eerst wat in stal geoefend en dan in de bak. Daarna volgen op het erf.

Ik geef pavo podolac bij. Mijn merrie is er zot op. Trouwens ze at ook veulenbrok op ook al was dit in zo een veulenbakje. Vervelend /3

O ja nog steeds geen namen. I (als ik kwpn inschrijf) of W (oldenburg). HELP !

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:21

vind cascade zown mooi paardje he :D
weet nog toen ze net geboren was, was zoow jaloers, wou ook graag een bont veulentje :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:24

What's App :=

Lindy thanks :D En nu heb jij er ook een!!
Wij hadden wel mazzel hoor, hengst is niet homozygoot bont, en wilde graag een bont merrie veulen :D
Dit jaar maakt het me niet uit, al zou een zwart veulen ook wel erg leuk zijn. Maar lief had ergens gelezen dat de veulens van deze hengst bijna allemaal bruin zijn dus er zal wel een bruine uitkomen.

geshahquilleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:28

Polleman wat een snoepie (dropie ;) ) van een veulen lekker dat ze buiten zijn geweest.

Gblover het is natuurlijk veel verschil bij de merries Noor is ook smal gebouwt van voor dan lijkt zoon buik nog veel erger.

VitaQuilla zo dat gaat hard in ene.

Ik heb een veulen halster voor arabische volbloed paarden gekocht die past meestal wel goed na een week of twee daarvoor heb ik nooit een halster om ze zijn dan nog zo klein dan neem ik ze onder mijn arm mee naar buiten. Als ze buiten lopen hebben ze nooit een halster om ben altijd bang dat ze ergens blijven hangen en ik vind het ook veel leuker zonder.

Ik heb volgens mij ergens een geboorte gemist Cemlys?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:29

hihi ja, ben er heel blij mee :D de 2e is zelfs op komst :D hoop dat er nu een merrie komt :D

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:31

Dustinlover, dat halster ziet er wel stevig uit.. Is het dat ook? Vind bij de HH veulenhalsters soms dat het oogje waar je touw aan vast moet, soms snel kapot gaat, als de veulens een keer hard spartelen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:35

geshahquille schreef:
Polleman wat een snoepie (dropie ;) ) van een veulen lekker dat ze buiten zijn geweest.

Gblover het is natuurlijk veel verschil bij de merries Noor is ook smal gebouwt van voor dan lijkt zoon buik nog veel erger.

VitaQuilla zo dat gaat hard in ene.

Ik heb een veulen halster voor arabische volbloed paarden gekocht die past meestal wel goed na een week of twee daarvoor heb ik nooit een halster om ze zijn dan nog zo klein dan neem ik ze onder mijn arm mee naar buiten. Als ze buiten lopen hebben ze nooit een halster om ben altijd bang dat ze ergens blijven hangen en ik vind het ook veel leuker zonder.

Ik heb volgens mij ergens een geboorte gemist Cemlys?

nee hoor hier nog geen geboorte, mijn 3jarig hengstje is vet. goedgekeurd vandaag, dus die mag gaan dekken deze zomer :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:41

Wij doen ook altijd vrij snel een halster om. En ook gelijk aan een lijntje naar buiten. Ze lopen toch nog met moeders mee dus er is niet echt een gevecht. We zijn de eerste keren wel met zijn tweeen. Eigenlijk gaat er hier geen paard los naar buiten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:45

Wunderbar voor een oldenburger? ;)

Wat zou een reden zijn om je veulentje binnen te houden eigenlijk? mijn dames staan dag en nacht buiten dus baby heeft weinig keus ;) hebben wel een dekentje gekocht voor het geval het nog ontzettend koud is of die gure wind nog waait zodra hij/zij eruit floept.

Gefeliciteerd Cemlys :)