[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:57

MelodyT schreef:
Ow das minder..mocht je na zn herstel zin hebben,dan geef maar een keer een gil!

Ach na 7 maanden boxrust met minder dan 25% kans op herstel, ben ik al heel blij dat we zover zijn :) Maar het blijft spannend of hij het gaat redden uiteindelijk!
Mocht hij het redden dan geef ik wel een keer een gil :j

Hoewel ik me afvraag of het lukt hoor, hij wordt echt gek als ie een plas in moet oid onder het zadel :o

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:59

Ja ik ken het!Die word gewoon helemaal vrolijk,lekker stampen in dat water!Hoe hoger het water spat hoe leuker lijkt het wel!

Trouwens op die foto was ze bijna 3maanden drachtig hihi,ze was die dag door het dolle!Ze mocht crossen op de zandvlakte,zwemmen en sprongetje maken,madame werd zo heet,zo enthousiast was ze.

Wat fijn hiboune dat Rubens iets beter gaat,zijn zn spieren nu minder strak?

MelodyT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:01

haha en wat bedoel je met gek?Wat had hij dan Richtje?

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:05

Die van mij vindt water ook erg leuk!
Helaas nu alleen maar op het strand/in het water geweest toen het te koud was om echt te gaan zwemmen met haar.
Ze vindt het ook altijd leuk om door plassen te stampen. In de zomer spuit ik haar bijna dagelijks af na het rijden, als het even kan, rent ze met zadel en al naar de afspuitplaats :+
Ze staat daar vaak ook zonder halster, helemaal los en geniet er echt van :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:09

Wasplaats vind Melody niet zo,daar is ze te ongeduldig voor staat ze voordurend van links naar rechts te schuifelen.Heeft ze gewoon geen geduld voor.

Plasjes in de buitenbak gaat ze als ze mag kiezen ook liever omheen maar echt een grote natuurplas vind ze super.

Eerst wilde ze ook nooit,maar heb een tijdje dicht bij een zwemplas gestald gestaan met haar,toen ging ik in de zomer bijna iedere avond na de training rondje uitstappen langs die plas.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:10

MelodyT schreef:
haha en wat bedoel je met gek?Wat had hij dan Richtje?

Hij wordt heel kwaad, gaat de lucht in en wordt steeds kwader. Heb al wel eens bijna achterover in een muur gelegen omdat ie in het steeds hoger steigeren achteruit liep. En hij is al eens met mijn knie in een muur gesprongen omdat hij langs een plas sprong :+ We zijn nu 2 jaar verder en mijn knie is nog steeds stuk :o

Heel in het kort.... hij heeft eerst die tijd boxrust gehad omdat hij een bandje in de ondervoet verrekt had. In het opbouwen bleef het fout gaan, na heel veel kliniek bezoeken en heel wat keer op het punt gestaan te hebben om afscheid van hem te nemen, heb ik hem weer een keer op laten nemen in Bodegraven. Met de afspraak dat ik gebeld zou worden als ze de oorzaak hadden gevonden. Na een week werd ik gebeld met de volgende twee opties: Zeer risicovolle behandeling waarbij de nek in gespoten werd of direct in laten slapen.
Tja toch maar optie 1 gekozen en hij is er erg van opgeknapt gelukkig. Maar goed is de nek nog steeds niet.... dus we bouwen nu heel voorzichtig op waarbij hij elke paar weken een behandeling manuele therapie krijgt van de dierenarts. Het is afwachten of we de nek goed genoeg krijgen of straks alsnog een keer afscheid zullen moeten nemen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:11

Ik ben ooit eerder met een groep paarden het bos in geweest waarbij we langs een meertje kwamen. Alle paarden gingen er in, die van mij stond op een meter of 10 afstand helemaal opgeblazen heel hard de blazen en te knorren :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:14

oew das heftig,hopen dat het blijft verbeteren.Maar zoals ik begrijp is er kans dat het weer mis gaat...

Leuk dier als ie zo hoog gaat steigeren dan,maar het helpt ook niet als een ander hem zou voor gaan?Of meerdere paarden?

En zelf aan de hand nemen en naar het water leiden?En eenmaal in het water erop stappen?Zo hebben wij het de eerste keer met Melody gedaan..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:17

De kans dat hij het niet redt, is er absoluut nog ja...

Achter een ander aan.... door hem in het bos echt bovenop het paard voor hem te laten lopen heb ik hem wel eens door (regen)plasjes kunnen krijgen. Maar echt het water in? Denk het niet....

De merrie daarentegen.... die was 4 weken zadelmak toen ze mee het strand op en de zee in ging :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:18

Aan de hand meenemen.... zou nog een keer te proberen zijn. Tijdens zijn boxrust periode heb ik hem natuurlijk aan de hand gestapt. Daarbij heeft hij wel veel vertrouwen in mij op de grond gekregen :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:20

hihi neus aan kont idee...kunnen het allicht proberen als hij voledig hersteld is.

Scheelt wel vind ik als je ze al vroeg overal mee naartoe neemt.
Melody nam ik als 2 jarige aan de hand mee langs de weg,en als 3jarige ging ze net 1,5maand onder het zadel mee langs de weg naar de club.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:25

Ik heb hem gekocht als 6-jarige en toen deed hij het al. Speelt wel mee dat het een springpaard is, dus heel voorzichtig op de bodem.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:24

Okey dan kan ik me er iets bij voorstellen.
Voor de wintershoot van BR op 1 van de springpaarden van een vriendin gereden in de bossen.

Is toch heel anders als een dressuurpaard,zou gouw ik de teugels iets aannam wilde hij de lucht in hihi...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:29

AngelsDitch schreef:
Het is hier de hele dag al droog...

***Is jaloers***

Manueeltje, fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Heppie ook foto's? :P

Melody, heb hier ook nog een uitdaging staan. Mijn merrie vertikt het al om naar buiten te gaan als er ook maar een drupje regen valt. _O-

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:47

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:49

Neon: is het niet zo dat jouw merrie gewoon goed de gedachten van haar baasje kan lezen ;)

Doortje krijgt een buik :wow: valt ineens een stuk meer op sinds deze week. Als het ooit nog eens droog wordt maak ik eens foto's van de twee dames die nog hiernaast staan.

Mabon wat grappig, echt speciaal midden in de plas :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:54

Geweldig Mabon :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:00

Geweldig Mabon! :D

Tja Nicole, je weet wat ze zeggen he, paard lijkt op het baasje, of baasje lijkt op het paard.......whatever, Neon en ik hebben er beiden in ieder geval een hekel aan. :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:34

Heb nog geens foto,s probeer ze vandaag te maken. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:36

nou dat werd tijd manueeltje! ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:38

Tsss, belachelijk, is toch het eerste wat je doet, foto's voor ons maken? :P

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:54

Hihi wat een schattige foto's!

Ik heb Tal vanaf dat ik dr heb door iedere plas gesleurd die ik kon vinden en dan uitvoerig beloond. En het heeft zn vruchten afgeworpen.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:54

Ïk wil ook foto's!
Haha ik had gister late dienst en nu vroege dus ben niet al te lang thuis geweest haha ja om even te slapen..

Papa smste net dat alles goed gaat met rubens en hij weer netjes zijn eten en medicijnen op heeft..

Ga vanmiddag ff bos crossen na t werk!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:05

Fijn Hiboune!

Toen Capoon op boxrust stond, moest ik hem natuurlijk flink sederen om te kunnen stappen. Onder invloed van kreeg ik hem ook nog wel eens door een plasje. Uiteraard ook uitgebreid beloond dan.... Maar daar is weinig van blijven hangen :+ :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:47

Haha Neonlight,ik zie een dikke buiken watervrees rit al voor me!

Melody moet zelfs in de stromende regen gewoon mee naar de buitenbak.Heb een hekel aan dieren die in het zomerseizoen zo gouw het gaat regenen met die konten gaan draaien en gaan vervelen omdat het regent.
Melody blijft braaf dr proef lopen en vind de regen niet zo erg.

Ben ook wel benieuwd Manueeltje!

Wat een grappige foto's Mabon!Wel kun je blij zijn dat het geen witte is haha...