Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:05

Yes!!! Eindelijk kan ik me ook hier melden! Haha!
Missy en Spirit zijn allebij drachtig gescant net! Go jij! Go jij!

Missy is al een maand of 2/3 drachtig, ik zal het zo even opzoeken heb het niet zo bijgehouden Bloos

Het kostte gigantisch veel moeite dit jaar om de merries drachtig te krijgen. Na de bevalling van Maddox werd Missy veel te vroeg hengstig dus die hengstigheid hebben we overgeslagen. De hengstigheid daarna duurde wel 1 dag Rolleyes De eerste goede hengstigheid is ze wel drachtig geworden, ze is vandaag 55 dagen drachtig!! Haha! (19 juni uitgerekend)

Spirit is weer een heel ander verhaal.. Die heeft haar veulen van dit jaar verworpen in januari. Die zijn we al vanaf April aan het dekken en telkens werd ze weer hengstig.. Na de dekking in Juli hadden we het opgegeven, het zou toch niks meer worden voor dat jaar Maar ze was zo goed hengstig, en onze hengst was zo verliefd dat we ze toch maar weer bij elkaar gezet hebben. (haar dekten we telkens gewoon los samen in de bak.. vinden ze het gezelligst Clown ) Morgen moest ze eigenlijk weer hengstig worden, maar normaal zie ik het aan dr als ze bijna hengstig moet worden, en nou zag ik niks! Dus we hebben vandaag de DA laten komen en ook Spirit is voor dit jaar op de valreep nog drachtig geworden Haha! Hier ben ik ERG gelukkig mee, want het is eigenlijk een vreselijk dwars paard dat niks leuk vind.. Het enigste wat ze helemaal het einde vind is veulens krijgen Lovers En aangezien het ook een super fokmerrie is zouden we er erg van gebaald hebben als we aankomend jaar weer geen veulen zouden krijgen Lachen
Ze is nou 20 dagen drachtig (22 juli uitgerekend)

Als we dan toch bezig zijn, hier wat foto's Knipoog
Papa O'Bryan:
Afbeelding

Kan even geen goede foto vinden.. Maar dit is Spirit:
Afbeelding
(Dingen zitten over haar neus omdat ze altijd erg verbrand in de zon)

En een fototje van Missy Lachen
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:15

Gefeliciteerd !! wat een prachtige merrie's en die hengst mag er ook wezen hoor !! Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:45

GEFELICITEERD!!! Had ik het nog gezegd he Tong uitsteken Knipoog dat het nu aan het eind toch zou lukken Haha!

Super hoor! Je hebt twee (drie Knipoog) zó leuke merries! Ik hou niet zo van zoveel wit, maar Spirit vind ik echt gààf Kwijl
En missy is er dan net het tegengestelde van Tong uitsteken
Ben heel erg benieuwd naar de kleintjes van volgend jaar bij jou!
Wat ik van je hengst vind, weet je al langer Tong uitsteken Knipoog Lovers

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:57

Bedankt! Ik heb drie helemaal verschillende merries Haha! (Alleen krijgt Meagan geen veulen volgend jaar omdat ze een veulen had in Augustus dit jaar)

Ik houd eigenlijk ook helemaal niet van veel wit Clown (Al kijk ik niet echt naar aftekening.. als de merries maar bont zijn omdat bryan effen is Knipoog ) Maarja, voor sommige paarden van je he Knipoog

Je had wel gelijk ja! Ik had er echt een hard hoofd in.. Was bijna verbaasd dat de DA zei dat ze wel drachtig was Nagelbijten / Gniffelen (Al dacht ik het vanaf gisteren al wel omdat ik geen hengstigheid voortekenen zag) Het is wel echt een liefdesbaby Lovers Ze is de laatste hengstigheid echt iedere dag minimaal 3 keer gedekt in een half uur Nagelbijten / Gniffelen

De scan van Miss was echt mooi! Je kon echt al beentjes+hoofdje en oogjes zien enzo *LOL*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:03

Ik ben een tijd niet geweest ivm drukte. Alles bijlezen word voor mij dan ook een lastige taak, maar ik ga toch even op de laatste 2 pagina's reageren en straks rustig als ik tijd heb de andere pagina's lezen.
@ Mazzel-meid
Al een mooi buikje Ja Haha!

@ Neonlight
Zal vast toch nog wel goed zitten ik ga iig voor je duimen Lachen

@ Maseike
Een scan tussen die aantal dagen is toch niet zoveel? Waarom wil je een 3e scan? Naar mijn idee soms wat onnodige stress.

@ Djesseka
Haha slim paard Ja

@ Chubby
Oee jou merrie zit al op 7 maand ofzo of niet?

@ _Marlijn
Welkom en super dat ze drachtig zijn Haha!
Spirit heeft het goed bekeken. Eerst een paar goeie pleziertjes en dan op laatste moment denkt ze nou ja hierna mag ik toch niet meer en ik wil wel zo'n schattig veulie Haha!
Prachtige merries en hengst. Spirit mag er zeker zijn!

Nou over mijn merries Haha! Ze zitten op 140 dagen en 121 dagen nog niet veel te zien, maar wel wat voller geworden, maar dat kan ook komen doordat ze uit keuringsconditie zin nu Haha!

Misty 140 dagen
Afbeelding

Hier zie je wel duidelijk dat ze een buikje krijgt, maar ze heeft dan ook 2 keer eerder een veulen gehad.
Afbeelding

Nikita 121 dagen
Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:57

@ Faniek, mon heb op dag 18 scan gehad en dag 38 dagen van de dracht.
Men raad mij het ook af om het nu bij 60 dagen tedoen wat ze morgen is, dus we wachten lekker tot juni af Knipoog
Dus ik laat het bij de 2 scannen, maar ging mij beetje om bezorgheid voor mijn merrie en natuurlijk ook stiekum even genieten van het beeld wat je ziet.

Moet zeggen je heb een leuke haffie Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 00:08

Mijn toekomstig veulen is dus 175 dagen oud en is al heel mooi gevormd Clown

Afbeelding

oooooooh kan niet meer wachten Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 06:20

Marlijn, gefeliciteerd! Super dat ze toch nog drachtig is geworden!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:17

_Marlijn, van harte met de dracht van beide dames!

Faniek, leuke haf heb je daar!

Wij hebben vandaag onze mijlpaal: 2/3 van de dracht Go jij! Go jij!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:29

proficiat Marlijn,leuke merries heb je trouwens!!

Chubby: wat een mijlpaal! Gefeliciteerd!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:49

@MArlijn, welkom en gefeliciteerd met je 2 drachtige dames. Ik vind ze erg leuk en je hengst is Vingers aflikken

@faniek, jij hebt prachtige haflingers. En niet meer in keuringsconditie? Dat val nog wel mee toch.
Ik heb ook moeite om het hier bij te houden.

Morgan zat maandag op 1/3 van de dracht en toen heb ik een paar foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:46

@ Bar.. Misty vind ik niet meer in keuringsconditie hoor.. Maar Faniek.. Dat mag ook wel hoor bij 140 dagen.. Bovendien heb je nu toch geen keuringen meer.. Nikita vind ik nog wel aardig in keuringsconditie.. Ze ziet er goed uit!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:56

de buikies zien er weer goed uit.
ik weet niet precies hoever elza is het veulen komt als het goed is eind juni begin juli en dat duurt echt nog lang ppppppppfffffffff.

alleen zou je echt denken dat ze elk moment kan bevallen Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:16

Iedereen bedankt met de felicitaties! Ik ben ook echt super trots Pling

@Faniek. Je merries zien er super goed uit! Mooie paarden hoor Haha! Misschien niet meer in keuringsconditie, maar dat hoeft ook niet als ze drachtig zijn Tong uitsteken

@Bar. Je begint al wel een beetje een buikje te zien! *LOL* *Of is ze gewoon te dik? Nagelbijten / Gniffelen

Ik wordt wel een beetje jaloers als ik als ik lees hoe ver jullie merries al zijn Bloos Maar ach, beter late veulens dan geen veulens Haha! Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:44

@MArlijn, ben bang dat ze gewoon te dik is Verdrietig Ze heeft in het verleden al 4 veulens gehad, dus die hangbuik gaat niet helemaal meer weg ben ik bang. En ze heeft meer dan genoeg vlees op d'r ribben. Bloos
Maar ik heb wel het idee dat haar buik iets meer naar beneden is gaan hangen zeg maar. Ik weet niet of dat al kan op 1/3 vgd dracht, zal wel inbeelding zijn Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:38

@ Bar: Bij Vinga gaat dr buikje ook ineens hangen hoor, dus het zou wel kunnen Ja (ze zit nu op 127 dagen)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:21

Ik ben nog een beetje stuiter, maar onze tweede merrie is vandaag ook drachtig gescand Haha!
Als alles goed blijft gaan krijgen we volgend jaar 2 veulentjes, een van Romantico(de merrie is van Bachelor) en 1 van zijn zoon Ricardo. Ik kan niet wachten tot ze geboren zijn.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:13

Trutje:(what's in a name? Haha! ) Proficiat met jouw 2 drachtige merries!!!

Lijkt me wel leuk,de veulens worden dan toch een beetje familie van elkaar zo,en dan kun je even vergelijken wie het best doorvererft,de vader of de zoon,of dan toch de merrie! Knipoog

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:25

Trutje: gefeliciteerd!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:01

Trutje: wat leuk mijn merrie is ook drachtig van Ricardo!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:28

Bedankt allemaal, jullie ook allemaal gefeliciteerd.

En Pretty als we het toch over namen hebben Tong uitsteken de merrie die drachtig is van Romantico, heet Pretty May Flower Haha!

@Jennyk, Wat leuk dan worden onze veulens halfbroer of halfzusje Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:54

Zijn er eigelijk nog meer merrie,s drachtig van hengst Voice die hier misschien zitten behalve Djesseka Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:29

hihi! heel wat toekomstige familie in dit topic Haha! Clown

ik heb goed nieuws:

1) Chenoa is sinds donderdagochtend afgespeend, dus Tinkerbell en ik kunnen ons nu volop op het nieuwe veulen gaan concentreren Haha! Uier is al bijna helemaal weggetrokken, buik begint ook weer in model te komen en ze leeft helemaal op! OK dan!

2) Angels veulen is vandaag gereserveerd. Gaat eerst nog voor een aantal jaar naar Luik en vervolgens na verhuis richting centraal-frankrijk. nieuwe toekomstige eigenaresse hoopt op een merrieveulen met een hoofdje met veel wit Haha! ik vrees dat het eerder een hengstje wordt, maar daar is ze ook blij mee Knipoog
Dus mijn veulens op komst zijn besproken.

3) Kreeg vandaag de opmerking dat Angel duidelijk zwangerschapbuikje begint te krijgen Haha! ben ik toch lekker niet de enige die het ziet Haha! en is het dus ook voor anderen duidelijk dat het geen grasbuik is Knipoog

ik probeer zo dadelijk wat foto's te maken Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:07

Ik zou ook eigenlijk weer een foto moeten plaatsen, want Sjanty heeft 1/3 van de dracht er op zitten, een leuke mijlpaal.
Maar.... ik was het vergeten en na het rijden heb ik haar gewassen en ging ze natuurlijk in het zand liggen Duivel . Nu ziet ze er dus niet uit Rolleyes !

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:14

mijn merrie's zijn ook op een mijlpaal ze zijn allebei nu 100 dagen
zal morgen nieuwe foto's maken