Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 12:25

'Gelukkig' dat het er zonder verdere problemen af is gekomen Rinske.
Hopelijk knapt Nicole snel op...
Goed dat jullie de DA nog even laten komen om haar te controleren.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:42

Rinske, veel sterkte met je verlies en met je merrie, ik hoop dat ze snel weer opknapt....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:25

Rinske wat onwijs rot voor je heel veel sterkte hopelijk knapt je merrie snel weer een beetje op.

op verzoek van Eline nog wat Libel foto's (Bazuin x Ureterp x Tamboerijn) van haar moeder heb ik geen foto's Libel is van Obelix op bokt en we hebben van paardgeruild zodat zij kon gaan starten met mijn ruin en ik kon fokken met haar wat ondeugende merrie
Afbeelding

Afbeelding
foto's zijn van 6 augustus ze is ster bij het KWPN en bij het IHW en kreeg hier weer een eerste premie

Marije wat heb je een onwijs leuke site!!
De berekende dagen van jouw site komen niet overeen met de manier waarop ik het 'geleerd' heb en die manier komt erg vaak heel dicht bij de dag waarom de veulens afgelopen jaar zijn geboren dus die hou ik maar aan

Maar wat makkelijk uitrekenen hoelang ze drachtig zijn.
Hinke is nu 76 dagen, Libel 126 en Waldfee als alles goed is (ze is nog niet hengstig geworden maar ze moeten nog scannen) nu op 24 dagen.

Mijn 3 veulens zien er dus nu zo uit:
Afbeelding
Waldfee

Afbeelding
die van Hinke over 4 dagen

Afbeelding
die van Libel (al is libel weer 26 dagen verderdan)
wel grappig ik heb een pitje een hamster en een groot konijn

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:31

Leuk nimber!
Ik hoop dat de mijne nu ook drachtig is!
Ze moet maandag gescant worden

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:45

Ik heb vandaag het eerste bolle buik(je) gespot!
Macy heeft altijd wel een dikke pens maar die loopt wel rond. Nu begint ze bij de flank een 2e bolling te krijgen

Afbeelding
Afbeelding

Ze zit nu op ruim 19 weken en dat is eigenlijk best vroeg om wat te zien. Denk dat het er ook aan ligt dat ze al aardig wat veulens op rij heeft gehad en dat de boel niet meer strak in model komt

Nimber, de calculator op mijn site rekent 340 dagen dracht. Dat is zo'n beetje het gemiddelde bij merries. Zelf houd ik altijd de 11 maanden aan, dat rekent makkelijker.
Maar bij mijn oude merries kijk ik voornamelijk naar hun voorgaande drachten. Niet dat ze zich daar altijd netjes aan houden... Maar goed, daar zijn het merries voor he

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:50

spannend! waldfee maandag ook...

ja die merries van tegenwoordig geweldig wat een gedoe vorig jaar dan was ik overtuigd dat het die nacht zou komen.
De fokker van Hinke (beste man en oude boer) hield altijd laatste dekdatum + 11 maand -5 dagen aan

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:56

Bedankt Nimber! Weer een familielid van Eliene!

Zaterdag wordt Eliene dus gescand, ik begin er al een beetje zenuwachtig voor te worden... Zou er wat zitten??

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:58

En leuke buikfoto's Marije! Ik vind jouw site ook heel goed, heb er afgelopen dracht vaak op gekeken... "o, nu is A'tje zo groot"...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:03

Ik vond het altijd zo jammer dat er op internet of in boeken weinig in het nederlands te vinden was over de dracht bij paarden. Dus dan maar zelf wat gemaakt
In het engels was er wel een goede site maar die is uit de lucht. Gelukkig had ik de plaatjes al op mijn pc staan
En ik heb wat boeken uit Amerika besteld vorig jaar en daar staan ook wel leuke dingen in.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:05

Ik wil het ook zaterdag weten!
MAar onze Da rekent vrij veel weekeind tarief

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:11

Oh mijn DA heeft op zaterdag altijd nog gewoon spreekuur en rijdt in de ochtend ook visites voor grote dieren. Tegen normaal tarief.
Je moet het dan alleen wel op de vrijdag aanvragen en niet pas zaterdag ochtend.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:16

Ja, mijn Engels is niet slecht te noemen (typ en praat er soms de halve dag in) maar een Engels boek lezen weiger ik dus zo ongeveer. Ik koop altijd vertalingen! En dan nog over zo'n specifiek onderwerp, lijkt me lastig lezen. Lijkt me ook nog een heel gedoe om überhaupt aan titels te komen.

@ Parouscha: dit zit gewoon in het "drachtigheidspakket" inbegrepen, geen extra kosten dus. Ze kan a.s. vrijdagmiddag niet (wist ze al van tevoren, dan heeft ze andere verplichtingen) dus sprak ze 2 weken geleden al af dat ze zaterdagochtend even zou komen. Ik moet morgen even bellen om een precieze tijd af te spreken. Meestal komt ze wel doordeweeks hoor! Maar dit is wel lekker, kost me geen snipperuren. In dat pakket zit zeg maar 2x scannen en nog 1x opvoelen op 3 maanden en verder dus het toezicht en de begeleiding (incl. birth alarm enzo) bij het veulenen. Dan betaal je nog apart de stallingsdagen op de kliniek (dagen mét en zonder veulen) en de extra rhino-injecties als je dat wilt. Zonder enge complicaties blijven de kosten zo een beetje overzichtelijk.

Ik las net Marijes post: mijn VA heeft idd ook op zaterdagochtend nog een spreekuur.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:29

Rinske: wat ontzettend rot voor jou en Nicole. Ik duim voor je dat Nicole er snel weer boven op komt

@ MarijeR: lekker buikje al
Ik stond gisteren ook bij de wei en Fayette liep net weg en ging op een afstandje gras staan eten. Dus ik ging recht achter haar staan en bij haar zag ik toch ook al een klein buikje komen. Vooral gras maar toch ronder en minder ingevallen op de flanken dan normaal.
Ze zit per slot van rekening nu op 14 weken - 1 dag dus dat buikje mag van mij zo langzamerhand wel komen

Wat uitrekendatum betreft hou ik MarijeR d'r site aan
Dan komt Fayette uit op 24 april 2006.
Volgens de DA kwam het veulen eind april-begin mei maar dat is iets te breed naar mijn zin
En volgens Nimber d'r methode dan.......... euhm........ 19 april - 5 dagen = 14 april?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:33

Eliene handig zo'n pakket!
Ik had bij vdl wel, als de merrie's daar op stal konden staan, kon ik voor 95 euro altijd scannen ook al moest ik 20 x scannen bleef het 95€.
Nu ben ik daar allang over heen, omdat ze niet op de trailer wou....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:58

Dat uitrekenen is altijd erg leuk maar die merries houden zich er zelden aan
Ik heb er nog nooit eentje op de uitgerekende datum gehad (niet op 11 maanden en niet op 340 dagen)...
En Macy zal de jonge merries ook wel uitgebreid uitleg aan het geven zijn hoe ze mij straks voor de gek kunnen houden
Wordt een lang seizoen vrees ik, eerst een merrie die vaak kort draagt, dan 2 maidens en dan eentje die vaak lang draagt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:56

Dat heb ik ook gemerkt Marije . Haha.. ik zat pasgeleden het vorige DBT deel nog door te lezen, ik werd echt gewoon wanhopig toen Ivanka 9 dagen over tijd was .

Ik ben ook uitgegaan van 11 maanden, als ik uit was gegaan van 340 dagen, dan was ze "maar" 3 dagen over tijd geweest. Voor mijn gevoel ging ze echter nog meer dan 9 dagen over, want ik was er eigenlijk heilig van overtuigd dat ze vroeg zou gaan bevallen .
Maar ja, Aidan vond het wel lekker zo .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:47

Pfff, we dachten dat de vrucht er gisteravond al af was gekomen (omdat we een vlies vonden). Mijn vader had namelijk de dierenarts gebeld omdat het nogal lang duurde. De veearts zei dat als we een vlies hadden gevonden dit de nageboorte moest zijn, en dat de vrucht er al af was.
Nicole was ook weer normaal in haar gedrag, dus we dachten dat alles eraf was.

Toen ik net thuis was lag ze weer, maar de vrucht was er nu dus pas uitgekomen!! Heel erg zielig. Alle onderdeeltjes zaten er al aan, beentjes, hoefjes, hoofdje, darmpjes, ribbetjes enzo. Echt heel zielig .
Nicole ging er steeds opliggen, ik denk dat dit haar manier is om het verdriet te verwerken.
Ik heb foto's gemaakt van de vrucht. De link is:
http://84.27.119.49//rinske/vruchtjenicole/index.html

Ik zal ze hier niet plaatsen, misschien zijn er wel mensen met een zwakke maag

Alles is er nu wel gelukkig mooi afgekomen, en uiteraard komt de dierenarts nog steeds controleren.
Mijn lieve "B"tje: Beåta of Börje

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:33

Goed dat alles er in zijn geheel afgekomen is...

Veel sterkte en geef maar een dikke knuffel aan Nicole

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:58

Oh wat balen.
Wat erg om te zien.
Hoeveel dagen was ze drachtig?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:09

Ohhh wat zonde, wat zielig, wat vreselijk! Heel veel sterkte voor je merrie, en ook voor jou uiteraard....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:09

Uhm, de dagen hield ik niet echt bij, ze was 6 april gedekt, reken maar uit

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:17

Agh Rinske wat vervelend! Veel sterkte!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:23

@ Oh Rinske: Wat erg. Heel veel sterkte.
Ik leef met je mee... Moet er niet aan denken dan gruwelt het me al...

@ MarijeR: Ik vind jouw site echt geweldig.....
Honey is precies op dag 340 bevallen dit jaar.
Ga dus maar van die datum uit.

Vrijdag gaan we met Honey voor de 42 dagen scan.
Zal morgen proberen een foto te maken, wij vinden dat ze al weer ietsjes bijkomt. Ze was na de bevalling van Ardino heel snel weer heel smal en dun. Nu ziet ze er echt heel toppie uit.

Ben heel benieuwd.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:34

Rinske,'gelukkig'dat nu alles er af is en dat de merrie het aan het verwerken is.De foto`s zijn erg zielig om te zien. Sterkte.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:40

ach wat sneu die foto's om te zien, Rinske nogmaals veel sterkte voor jou en je merrie...