[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:29

fokfanaat, MightyJoe, floripori17 en Vulina gefeliciteerd met jullie knappe veulens!

Cynthia82 wat is hij toch knap zeg <3 <3

xYaartje beterschap met je pony, hopen dat het meevalt!

Verder niet echt onthouden, sorry!
Wel veel tietjes voorbij zien komen :D

Ik geniet ook elke dag nog van Saline en Sjeff. Zo leuk om te zien dat het 2 totaal verschillende veulens zijn. Saline is rete brutaal, nergens bang van en echt een knuffelkont. Sjeff is wel wat het tegenovergestelde, eerder wat bangig en een echte bijter :j

Dautzen vandaag dag 326 maar nog niks spannends. Banden worden wat slapper maar nog niet wat het moet zijn. Vorig jaar is ze op dag 334 bevallen en toen werd ze overdag echt méga onrustig, kon geen minuut meer stilstaan. Die nacht rond 3u geboren. Dat was alleen haar eerste veulen dus durf niet te zeggen hoe het nu is nu ze weet wat er gaat gebeuren. Voor mezelf hoop ik dat onrustige wel wat te zien, maar voor haar natuurlijk niet :o

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:41

Knappe Blue gespot!!

Hier is het veulen ook voor de verkoop...maar dat moet niet dadelijk. Als t op zen 6e of 7e verkocht wordt is ook prima! We gaan zelf de opleiding weer doen en hopelijk later onze investering dubbel en dik terug verdienen. Al ga ik vooral gewoon lekker genieten!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:42

Hier hebben we er ook een paar voor de verkoop. Met 5 veulens dit jaar kan je helaas niet alles aanhouden...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:51

Gefeliciteerd met de veulens! *\o/*

Hier is een hengst voor de verkoop en een merrie blijft

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:59

Merrie veulen geboren!

Madelicious Chelsey

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze stond met een goed half uur al wiebelend op de benen en met een uur stond ze al te drinken, nageboorte kwam er later compleet af. En veulen heeft al gepoept

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:05

Gefeliciteerd RR! Gewoon overdag en in het land! <3 *\o/*

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:09

Weet niet hoe erg het in NL nu is met de hooi prijzen, maar zit hier al tegen de $500 per maand voor hooi :oo (komt met 4 paarden dan op $125 per maand per paard voor alleen hooi) dus dat is ook wel een reden om niet teveel paarden aan te houden…. Helaas.

Gefeliciteerd RR, wat een schatje :)
Laatst bijgewerkt door Libera op 29-04-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:13

RanhaRietje, gefeliciteerd *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:18

Gefeliciteerd ranjarietje!!

Ik betaal rond de 200 euro de ton. Met mijn aantal minis kom ik daar een maand mee toe. Een deel staat op de weide.
Voer dan een 200 euro voer per maand bij :+
Wij zitten in druk wolvengebied dus merries met veulens staan aan huis met onze kangal die de kudde beschermt. We wachten tot ons hopelijk toekomstige teefjes geboren worden. Staan behoorlijk ver op de wachtlijst dus duurt helaas nog minimaal een jaar.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:20

RanjaRietje: gefeliciteerd *\o/* Mooi zo op de dag :)

Cynthia: Blue is echt een knapperd <3 <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:22

Gefeliciteerd Ranjarietje!!! Lekker tijdstip ook!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:32

Gefeliciteerd RanjaRietje!

Wij halen het grootste gedeelte van onze voordroog van eigen land, en dan vullen we dat aan met aangekochte pakken voordroog. Maar van eigen land is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan wanneer we alles zouden moeten kopen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:33

Wow wat een prijzen voor hooi. Ik betaal 50euro voor een groot pak onverpakt hooi. Met 2 pakken doe ik 6 weken volgens mij, 3 paarden/pony's.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:38

Luna2006 schreef:

Ik betaal rond de 200 euro de ton. Met mijn aantal minis kom ik daar een maand mee toe. Een deel staat op de weide.
Voer dan een 200 euro voer per maand bij :+
Wij zitten in druk wolvengebied dus merries met veulens staan aan huis met onze kangal die de kudde beschermt. We wachten tot ons hopelijk toekomstige teefjes geboren worden. Staan behoorlijk ver op de wachtlijst dus duurt helaas nog minimaal een jaar.

Grappig wij hebben een Kangal en een Pyrenees! Geen probleem met wolven hier maar wel beren, coyotes en bergleeuwen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:41

Dit veulen houdt ik aan, net als de volgende. De stamboek Friese veulens zijn voor de verkoop mits de nieuwe eigenaar naar een keuring gaat :j

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:58

Gefeliciteerd Ranjarietje *\o/*

Ik houd het veulen van joly sowieso. Het is mijn eerste en laatste keer. :j Ik wil dan in 2span mennen met haar dochter/zoon. Ik kan ook niet over mijn hart verkrijgen om hem/haar te verkopen. Ben dan te gehecht :o
Ik snap dan ook niet dat jullie dat kunnen. Maarja als je steeds wil fokken dan kan je idd niet alles houden.. Maar ik ben daar niet geschikt voor :o

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:12

RanjaRietje gefeliciteerd! Heerlijk zo overdag en in de wei! :D

Nog even over het veulens verkopen/houden: Wij houden ze meestal tot een jaar of 3/4, en kijken dan hoe of wat. Uiteindelijk gaat er wel een boel weg want de stallen zijn eigenlijk al vol :')

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:14

Wat een knappe veulens komen er voorbij! <3

Veulentjes aanhouden of verkopen, lastige keuze. Ze zijn allemaal zo schattig.
Ik ben blij dat ik niet voor de keuze sta, want wat het ook is het mag blijven. :D

Ranjarietje gefeliciteerd! :+ lekker zo overdag!

Havanna mag ook eindelijk bij de tietenclub :D
Voor het naar buiten gaan
Afbeelding
Na het buiten staan
Afbeelding
Het loopt nog wel terug, maar zeker niet meer naar mierentiet :)
Het mag sowieso nog wel veel voller, maar ben al lang blij dat ze weer aan het vullen is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:15

Gefeliciteerd!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:22

Gefeliciteerd ranjarietje! :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:28

Bamorka schreef:
fokfanaat, MightyJoe, floripori17 en Vulina gefeliciteerd met jullie knappe veulens!

Ik geniet ook elke dag nog van Saline en Sjeff. Zo leuk om te zien dat het 2 totaal verschillende veulens zijn. Saline is rete brutaal, nergens bang van en echt een knuffelkont. Sjeff is wel wat het tegenovergestelde, eerder wat bangig en een echte bijter :j

Dautzen vandaag dag 326 maar nog niks spannends. Banden worden wat slapper maar nog niet wat het moet zijn. Vorig jaar is ze op dag 334 bevallen en toen werd ze overdag echt méga onrustig, kon geen minuut meer stilstaan. Die nacht rond 3u geboren. Dat was alleen haar eerste veulen dus durf niet te zeggen hoe het nu is nu ze weet wat er gaat gebeuren. Voor mezelf hoop ik dat onrustige wel wat te zien, maar voor haar natuurlijk niet :o

Dank je wel! En ik hoop het ook! Er word naast de longen/lever/nieren ook getest op cushing. Dus we gaan het zien en mee maken allemaal. Voor nu neemt hij zijn vakantie heel erg letterlijk :') .

RanjaRietje Gefeliciteerd *\o/* . Wat een prachtig veulen!

En bewaren jullie nog wat merries voor mij :D ? Ik heb bij Maria een merrie veulen besteld. Bij Zoë mag het wel een hengst veulen zijn :j .

Nog over fokken/verkoop. Gelukkig fok ik zelf niet en help ik de 2 fokkers juist. Zij kunnen heel makkelijk verkopen. Ik zou het echt niet kunnen hoor. Ik wil alles aanhouden wat ik fok dus dat helpt niet :D . Probeer mij nu al niet aan de kleine van Jenny te hechten omdat ze voor verkoop is, maar eh tsja... dat is mislukt natuurlijk haha.
Ik ben er aan gehecht. Ze is dan ook te leuk <3 . En nu al erg ondeugend <3 .

Hier werd vanmiddag uitgebreid vakantie gevierd in de wei :j .DA zei rustig aan doen. Dat neemt die wel heel erg letterlijk :') _O- . Naast mij en Asfaloth lag Arwen uitgebreid te slapen en Frodo lag ook languit. De arme hoogdrachtige Maria stond op wacht :knuffel: .
Asfaloth doet het gelukkig naar omstandigheden goed. Houd zich rustig en doet geen gekke dingen en geeft goed aan wat hij wel en niet wilt <3 .
Zoë en Maria houden het spannend wie als eerste gaat, maar er is nog weinig bijzonders te showen voor jullie. Dus we wachten rustig verder :D .

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:31

xYaartje schreef:
Bamorka schreef:

Dank je wel! En ik hoop het ook! Er word naast de longen/lever/nieren ook getest op cushing. Dus we gaan het zien en mee maken allemaal. Voor nu neemt hij zijn vakantie heel erg letterlijk :') .

En bewaren jullie nog wat merries voor mij :D ? Ik heb bij Maria een merrie veulen besteld. Bij Zoë mag het wel een hengst veulen zijn :j .

Nog over fokken/verkoop. Gelukkig fok ik zelf niet en help ik de 2 fokkers juist. Zij kunnen heel makkelijk verkopen. Ik zou het echt niet kunnen hoor. Ik wil alles aanhouden wat ik fok dus dat helpt niet :D . Probeer mij nu al niet aan de kleine van Jenny te hechten omdat ze voor verkoop is, maar eh tsja... dat is mislukt natuurlijk haha.

Hier werd vanmiddag uitgebreid vakantie gevierd in de wei :j .DA zei rustig aan doen. Dat neemt die wel heel erg letterlijk :') _O- . Naast mij en Asfaloth lag Arwen uitgebreid te slapen en Frodo lag ook languit. De arme hoogdrachtige Maria stond op wacht :knuffel: .
Asfaloth doet het gelukkig naar omstandigheden goed. Houd zich rustig en doet geen gekke dingen en geeft goed aan wat hij wel en niet wilt <3 .
Zoë en Maria houden het spannend wie als eerste gaat, maar er is nog weinig bijzonders te showen voor jullie. Dus we wachten rustig verder :D .
Asfaloth kan prima door gaan voor schoothond toch?

[ [url=m/SXySPt.jpg]Afbeelding[/url] ]

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:31

Bamorka schreef:

Asfaloth kan prima door gaan voor schoothond toch?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 29-04-22 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:33

Afbeelding
Joly is nog niet veel veranderd sinds gister. We wachten rustig af. Heb het gevoel dat het wel eerder komt. Ik gok rond 10 mei.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:37

Hier gaat het veulentje blijven. We willen echt een opfok stal gaan bouwen, we hebben op dit moment maar 1/3 van ons land omheind. Dus dat andere deel willen we ook gaan omheinen in 2 delen.. Er komen nog 1-2 merrie veulentjes bij van een vriendin van mij. Die verwacht dit jaar 4 Friese veulens. Dus hopelijk zijn het niet alle 4 hengsten of merries, dan hebben we (/ik) een probleem :)