[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 08:57

Ik lees nog braaf met jullie mee hoor.
Hier is het wachten op een hengstigheid.

Succes Muronia morgen. Spannend hoor!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:03

LAdonna. Klopt ja. Ik heb een paar mooie dochters van Formidable. Ik had ook graag een hengst gehad, maar helaas.

Jennyk. Liezella insimineer ik vanmiddag. Nu heb ik geen idee hoe ze voelt. Toont wel wat hengstig.

Idd als ze onder stang door gaan, kunnen ze ook weer terug. Nog nooit geen problemen van gehad.

Muronia. Super spannend :):)

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:15

@AM insemineer je dan nu steeds zonder scan? Ben je dan niet bang onnodig te bevuilen?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:37

ik lees braaf mee maar te druk met 3 hoogdrachtige dames om actief te kunnen posten.

Wel zijn de eerste 2 gedekt! Beide merries dragen lang dus zouden rond begin april dan hun veulentje hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:53

Kayley95 wat een gedoe geweest dat zeg. Maar gelukkig kon je haar toch nog kopen.
Wel zuur dat er nu van alles aan de hand is, maar gelukkig krijgt ze bij jouw de juiste zorg.

Balko Normaal na 36 uur zei de da hier.

goldenarrow jeey dat is nummer 1

LaDonna75 dat is wel fijn dat ze 2x per dag merrie spreekuur hebben. Hier is het maar 1x per dag en dan van 8.00-8.30. Wel met de einde middag/begin avond nog voor merries die geïnsemineerd moeten worden.
Kijk ook al ver genoeg ook gelijk, succes straks en gaan duimen dat het lukt

Tinniie hopelijk snel hengstig en kan je voor de volgende ronde. Maar het mooiste is idd gewoon gemist, laten we erop hopen.

Muronia geen nieuws is goed nieuws haha, hier idem. Maar heel veel succes morgen met scannen, gaan voor je duimen.

Kabayo niet teveel om stressen hoor, komt wel goed. Bo is de vorige keer ook natuurlijk gedekt. Ook toen kwam hij er niet geheel slap uit, wel slapper. Maar mooi drachtig.

AM_Horses ik ken het laten stappen ook alleen van natuurlijk dekken. Maar goed bij de kliniek is het sws weer naar buiten lopen en naar de trailer haha
Hopelijk gelukt bij Nigrante!
Maar ik snap zeer zeker dat je nog wel zo'n knapperd wilt, hij is echt zo leuk.

simpie94 wanneer verwacht je haar weer hengstig? Wachten duurt lang he

Luna2006 hopelijk beide dames ook gelijk drachtig. Wanneer moet je scannen?
En succes nog met de laatste loodjes met de drachtige dames.

Hier verder weinig te melden. Alles gaat gewoon z'n gangetje.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:24

Balko. Wordt zeker wel gescand. Morgen ochtend weer. Nigrante en Liezella.
Nigrante had maandag ei van 5.2 Liezella dacht ik rond de 4 maar echt in begin van de hengstigheid.
Odilia heb ik niet gewacht op de maandag scan. Ze stond zo hengstig met ei van 4.5 maar baarmoeder nog niet veel oedeem. Maandag was ei weg en geen vocht

Luna. Duimen dat ze drachtig zijn. Nog druk met waken.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:27

Mooie vorderingen lees ik, hopelijk succesvol!

Mijn merrie was nog niet zo ver, morgen weer scannen. De hengstenkeuze staat nog niet helemaal vast. Ik beslis meestal last-minute :+ ik heb dan wel een kort lijstje uiteraard, optie A, B en C want het loopt niet altijd zoals verwacht. Spelen dan ook zaken mee zoals een hengst die verder weg staat en in het weekend niet verzonden wordt. Het gaat vast het weekend worden die valt dan (helaas) af want ik vind het echt te ver rijden 4 uur een enkele reis.

Mijn man heeft voor de tweepaardstrailer lange stangen gemaakt zodat we zonder schot stevigheid kunnen behouden aan de trailer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:28

Simpie94 hoop dat die van jou snel hengstig wordt

MDWstables hoe groot was haar ei nu? Benieuwd welke keuze je gaat maken

Kiki1976 bedankt voor de geruststellende woorden. Dat is toch positief!

Luna succes nog met waken! Wanneer mag je scannen of ze drachtig zijn?

Claudia ooooeeh ik ben gewoon mede-zenuwachtig hoor! Hoelaat komt de dierenarts? Hopelijk vroeg? _O- Kan niet wachten hoor :+

Amhorses lekker bezig hoor. Snap dat je er nog een van wilt. Goed uitgepakt veulen. Zou mooi zijn alle 3 tegelijk dragend.

Balko klinkt ook spannend. Insemineren nog gelukt? Hopelijk was er nog een eitje.

Zilver vanochtend toch nog hengstig. Heel troebel, wel iets humeurderig. Denk dat dit de laatste keer was, ze zit vandaag op dag 6 van de hengstigheid. Hij was heel braaf en in 1x raak. Nu heb ik echt geen twijfels. Goed gemikt :P
Hij is wel knap <3
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:20

MDW, welke hengsten heb je dit jaar uitgekozen? O, ik lees het al: A, B en C, net als ik dus :+

Kabayo, fijn dat het weer gelukt is!

LaDonna, wat fijn! Hopelijk is het in één keer raak!

Succes morgen Muronia!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:14

Hij is wel echt knap ja Kabayo!

Hier vanochtend Intissima gescand. Een ei van 4cm, maar hij was nog niet echt zacht. DA dacht uiterlijk morgen insemineren, maar gaf wel aan dat merries die een doodgeboren veulen hebben gehad normaal bij de eerste hengstigheid niet pakken. Het zag er echter zo mooi uit allemaal, ook niks van vocht, dat we het gewoon gaan proberen deze ronde. Helaas niet met 1 van de twee keuzes die we eigenlijk hadden want van de eerste moet nog diepvries gemaakt worden (staat in Amerika) en de ander krijgen we niet op tijd hier, pas vrijdag op z'n vroegst (staat in Italië). Dus nu gaan we maar voor optie C, dat is morgen hier :P

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:35

Hallo! Ik kom mij rustig aan ook weer melden

Ik heb net afgelopen zondag een merrie veulen gekregen uit de combi

Next level x Elite prok sport zz-z v. Saffraan

Afbeelding

Afbeelding

En ben dan ook heel erg blij met deze combi dus ik ga wss terug dekken.
Komende woensdag gaan we even kijken hoe het lijkt met de merrie haar cyclus

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:16

Zo, Sanaa en ik zitten op de wachtbank. Morgen nog scannen of het ei weg is maar het sperma zit er in. Helaas matige kwaliteit maar wel veel…ik duim in elk geval.

Loveyouu prachtig veulen, ik snap dat je er nog zo een wil!

Kabayo nu ook op de wachtbank?

En GA hopelijk morgen Intissima goed hengstig.

Noble wanneer mag je scannen op dracht?

Cynthia op welke hengst is de keus gevallen?
MDW zelfde vraag!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:47

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:58

kabayo: hij is idd knap! Dit zal dan wel de laatste dekking van deze cyclus zijn geweest. Duimen dat het gelukt is!

am: ah ik was te snel :D Is ze inmiddels geinsemineerd?

muronia: ik zal voor je duimen morgen!

nobel: mooie merrie! Kans op apart kleurtje met smokey black X palomino! Ook voor jou duimen vrijdag!

la donna: van welke hengst? Duimen dat het lukt!

goldenarrow: wat een gedoe dat je nu je 3e keus moet gebruiken! Welke hengst wordt het?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:31

GA; wat een gedoe zo! Blij met alle opties hier in Nederland!
Welke word het nu?

Iloveyou; goede hengst :Y), hier net mee geïnsemineerd. Mooie combinatie heb je! Met mooi eindproduct.

Nobel; leuk, ik vind Edmundo gaaf!

Kabayo; het insemineren was helaas te laat, alle moeite voor niks…. Hopelijk heeft het eerste zaad nog zijn werk gedaan.
Fijn dat het vandaag goed gelukt is!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:35

We gaan voor Exagon OS :) Die hebben we nu ook gebruikt voor Prganza en ik heb er nog een dekking van gekocht voor Anna.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:38

Ik ga morgen even een bijleespost maken hoor. Sjeumig, ik heb mezelf bezig gehouden vandaag maar ik heb zo de zenuwen voor morgen! Bedankt voor jullie duimpjes hoor, erg lief. Wainonia is nog steeds 0,0 hengstig en boze oortjes naar mn ruin. Veronia ook niet hengstig maar zij neusde wel een paar keer met de ruin dus ik heb een beetje mijn twijfels of ze niet toch hengstig gaat worden. Slopend dit haha.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:50

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 00:51

Mdw.ik zou super zenuwachtig zijn als ik mijn keuze nog niet weet en wel snel gemaakt moet worden. Ik ben benieuwd wie het uiteindelijk wordt

Kabayo. Fijn dat het weer gelukt is. Op naar de 18 dagen scan

Loveyou. Zeker geslaagd veulen. Ga je deze aanhouden?

Noble. Op hoeveel dagen moet ze nu zitten?

LAdonna. Duimen dat het gelukt is. Je hebt er maar één nodig.

Goldenarrow. Jammer dat je naar de 3e keuze moet switchen. Maar ook een knapperd

Balko. Te laat? Met ei weg? Als ei weg is kan het nog een aantal uur gewoon pakken

Muronia. Ik duim voor je. Super spannend

Was weer lekker druk dagje. Vandaag een merrie van White Dream geinsemineerd. Morgen ook weer verzenden voor één merrie.
Liezella geinsemineerd, ik twijfelde of ik haar wel echt goed hengstig had gezien. Voelde opzich best goed aan. Toen ze weer buiten stond ging ze wel wat plassen. En met binnen zetten was het helemaal feest. Langs ander paard lopen wordt ineens een uitdaging :')
Afbeelding
Ik ben benieuwd naar de scan.

Nigrante lijkt minder hengstig te zijn. Blij hoe ze er bij staat na een veulen gehad te hebben
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:27

Bijleestijd :)

Luna fijn dat de eerste twee klaar zijn. Duim voor je dat ze meteen drachtig zijn, helemaal omdat ze lang dragen.

Kiki dank je. Stom is dat he, eerst kijk je ernaar uit om ze hengstig te zien en daarna wil je ze vooral niet hengstig zien worden. Hoe lang moet jij nog wachten nu?

MDW succes met scannen vandaag, hopelijk is ze nu wel zover. Lange stangen is wel een uitkomst in de trailer.

Elina ze zou om 9 uur komen maar appte gisteren dat het tussen half 10 en 10 uur wordt. Maar wel in de ochtend dus gelukkig! Zilver vond hem dus toch nog een beetje lief gisteren? Dan zal het nu wel klaar zijn. Misschien ergens wel goed dat je nu toch met een goed gevoel kan afsluiten.

Cynthia dank je. Hoe staat Fi ervoor, moet ze al bijna weer hengstig worden?

Nobel wat sneu als ze niet meer op kunnen staan. Zo is mijn oudste ook aan haar einde gekomen, dan is het echt op. Ik snap dat je het spannend vindt voor je eigen merrie, is toch wel even stressig. Duimen dat ze gewoon netjes drachtig is gebleven.

GA ik snap dat je het toch gaat proberen als alles zo mooi gunstig is. Dan is het maar goed dat je ook nog een optie C achter de hand hebt. Succes!

LoveyouuuB welkom en gefeliciteerd met je knappe veulen! Terugdekken is heel begrijpelijk.

LaDonna jammer van de matige kwaliteit, maar ik ga met je mee duimen. Succes met de ei-scan.

Leuke combi Nobel!

Jennyk dank je voor het duimen!

Balko ei was al weg met insemineren of..?

GA dat is ook een chique kerel hoor!

AM dank je. White Dream dekt al best veel of niet? Haha, Liezella probeerde het te verbergen maar toen ze doorhad dat het niet hielp kon ze het net zo goed laten zien _O- . Nigrante heeft inderdaad niet ingeleverd, mooie merrie.

Ik ben weer bij :) . Hier dus straks tussen half 10 en 10 uur de drachtscans voor beide. Als Wainonia drachtig blijkt dan vier ik echt feest hier, zou zo mooi zijn na zoveel jaren en alle moeite en energie. Maar ik snap dat de kans alsnog vrij klein is, dus als niet dan gaan we gewoon door. Het is nog vroeg zat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:39

LaDonna, voor nu is mijn eerste keus Golden Daim. Crown Charm of Royal staat ook heel hoog op mijn lijstje, maar die verzendt niet in het weekend. Mocht Golden Daim ook niet in het weekend verzonden worden, hou ik Cassanova als back up.

Muronia, Fi is op dag 6 hengstig geworden. Dat is morgen 2 weken geleden. Maar de komende hengstigheid sla ik ook nog over. Die vind ik te vroeg, zeker omdat Fi graag vroeg bevalt. En ik vind het ook fijn als ze nog een paar weken langer kan herstellen.

Heel veel succes straks!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:56

Spannend Muronia! Heel veel succes zometeen!

Ze staat er daar wel heel duidelijk bij AM :)) Fijn dat Nigrante er zo goed uit ziet.

Hier is het sperma nog steeds onderweg. T&T geeft aan dat het nog bij de grens ligt, sinds gisteren 17u := Vorige keer was het er 's nachts al.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:21

AM, ze staat lekker duidelijk haha.
Nigrante staat er super bij

Muronia, heel veel succes straks, ga voor je duimen.
Wij moeten nog even geduld hebben tot zaterdag

Goldenarrow, oh ik zou daar compleet de zenuwen van krijgen. Hoop dat het er nog op tijd is.

Cynthia82, dat is eigenlijk ook irritant dat ze het niet in het weekend versturen. Alsof de merries rekening houden met weekend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:32

Fi houdt wel rekening met het weekend. Zij doet namelijk álles in het weekend (en op feestdagen): hengstig worden, bevallen, ziek worden….
Shiloh is op maandag geboren, maar zaterdag werd Fi ziek.
Idris is op Bevrijdingsdag gemaakt (die ene in de 5 jaar die een feestdag is) en op zaterdag geboren.
Blue is op zaterdag en 2e Pinksterdag gemaakt (twee keer insemineren) en op zaterdag geboren.

Als ze nu hetzelfde aantal dagen aanhoudt tussen de bevalling en de 3e hengstigheid daarna, is het…… Pinksteren 8)7