[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:38

@Ennasil Hoeft niet zo te zijn hoor, er staan veel Tinkers in de databank ;) ben zelf bij nsvt stamboek trouwens, is ook heel gezellig en fijn georganiseerd.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:40

dankjewel woogy

Luna2006, ik heb vorig jaar met mijn nestje pups ook beschui met muisjes in huis gehaald hoor, ook bij de hondenclub had ik daar wat langs gebracht :p met het veulen haal ik ook zeker beschuit met muisjes in huis, maar mijn moeder heeft ook een wafelijzer besteld want blijkbaar was het vroeger bij hun thuis traditie om wafels te eten als er een veulen geboren was dus dat word smullen hier :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:45

Wafels zijn ook suuupper lekker hihi!
Maarja beschuit met muisjes is ook een klassieker en die heb je in de kleuren. Paardjes krijgen hun beschuitje in de vorm van gedroogd brood en een wortel :+

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:56

@chimello, okey, ik zal eens kijken en wat is precies het verschil tussen de ics en de nsvt? (ik ben nog helemaal niet in de stamboeken thuis O:) )

@luna2006, zeker mischien een combi maken, wafels met muisjes :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 01:40

Tjoepkes, ik ken ze inderdaad ook als neuzekes. Erg lekker, erg zoet, erg plakkerig :P En niet te eten met een droge bakkes :+ Ik dacht, de ochtend na een avondje stevig doorzakken, even lekker zo'n ding weg te werken... Dat was dus geen succes hahaha. Ik heb er een half uur over gedaan, geloof ik :')

Hier gaan we ook aan de beschuit met muisjes als het zo ver is. Alhoewel die wafels me ook wel erg aanstaan :9 en dan met blauw of roze suikerlaagje :D

Vandaag weer eens met Joan aan de dubbele longe gewerkt. Dat gaat steeds beter. Echt een ideaal ding als het om longeren gaat, vind ik.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 07:42

Meiden.... Jullie spreken over heerlijke zoete tjoepkes, maar ik ken het woord tjoepkes alleen van het DBT en ik kan het niet helpen dat ik er dus uiers aan blijf linken :')

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 07:45

Hier zoals met eerste veulen suikerbonen. :D

Heb nog maar 1x beschuit met muisjes geproefd.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 07:47

Zit je niet ver naast Linda :D enkel foto even draaien. ;)

Afbeelding

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:03

kelly & E floor die liep rond haar 8ste maand dracht al in haar zomer topje rondje hahahaha {:} _O-
dus die is al klaar voor de zomer

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:05

Woogy nog geen veulen?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:21

Hier ook altijd beschuit met muisjes als de baby er is :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:26

Nog niets :-\

Wij hadden bij beide volies beschuit met muisjes. Is toch niet gek?
ken zelfs mensen die geboortekaartjes laten printen...dat gaat mij dan wel weer vrij ver.

Wat zijn suikerboontjes? zijn tsjoepkes/neuzekes gewoon in de supermarkt te koop?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:31

O geboortekaartjes heb ik bij Ti en Fi ook gedaan ja :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:50

Mss heb ik er over heen gelezen maar hoe heet het hengstje van Az?

Geboortekaartjes..... Hihihi.....

Omdat Mick zich behoorlijk eerder dan verwacht zich heeft aangediend en het beetje hectisch was, heb ik ff gauw appelaartje gekocht maar eigenlijk horen beschuit met muisjes erbij. Zeker bij een eerste veulen :))
Bij mij loopt toch altijd alles anders dus ben het wel gewend :D

Ik heb Mick gisteren voor het eerst inde bak gehad en hij loopt niet helemaal zuiver met het beetje waar hij mee heeft vast gelegen. Tis niet zozeer dat hij kreupel loopt maar hij loopt wel anders inde draf.
Straks even de da bellen of beweging wenselijk is in deZe situatie.

Met welke leeftijd laten jullie de kleine chippen?
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 24-02-16 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:52

Woogy ik denk het niet, neuzen zijn hier alleen te koop in speciaal/ delicatessen zaken niet in super.
Suikerbonen noemen wij kindjessuiker, dat zijn de snoepjes die je hier krijgt bij geboorte van een kind, laagje suiker met binnenin zachte chocolade

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:54

Tegenwoordig ook bij delhaize maar dat zijn niet de beste

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:08

Dan moet ik maar een dagje cultureel doen in Belgie...wat een straf haha. Suikerboontjes klinken ook super tasty

Wat ellendig van Mick, naam van het veulentje van Roma staat in haar vorige post, vind het een mooie naam.

Suffie hoe is het nu met Luna?

Pris update: witte plakhars. Harsje eraf gaf een dikke plak druppel. Even geduld nog dus

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:19

Nu we weer wat meer in de richting komen begin ik me ook maar eens te melden. Hiervoor was het amper bij te houden en dan is het nog lastig volgen allemaal. Merk nu weer dat de eerste veulentjes geboren zijn/worden en dat het nu echt aftellen is.

Ik zie in ieder geval al berichten over naderende veulentjes.

En om maar gelijk in te haken, mijn vorige veulen zijn allen op een feestdag geboren (Pasen, Koninginnedag) dus toen hadden we meteen "kraamfeest". Erg leuk!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:58

War gaan jullie hard!
Az wat een knappe kerel heeft ze geproduceerd zeg.

Tjoepkes ken ik ook niet. Ze zien er een beetje uit als die wierook kegeltjes.

Mopjemop wat vervelend dat mick tocht niet helemaal lekker loopt.. Hopelijk niks ernstigs, misschien heeft het gewoon ff tijd nodig om bij te trekken

Woogy dat gat waarschijnlijk niet lang meer duren! Succes :)

Caesar wat grappig elke keer op een feestdag, wanneer is ze nu uitgerekend?

Venthe weer even lekker los gegooid. Veulen was behoorlijk aan het stuiteren dus Venthe heeft eens een tijdje naar haar buik zitten staren wat daar nou weer aan de hand was :')

Afbeelding

Vandaag zit ze op 234 dagen :)

Afbeelding

Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:03

mopjemop, lekker laten bewegen zo komen ze uit de knoop en worden ze sterker. De meeste veulens lopen zeker de eerste dagen in draf nogal vreemd ze doen liever galop of stap.
Al is overleg met de Da voor je gemoedsrust soms wel fijn.

Misha is een tinker toch, gewoon een keer gaan kijken bij de keuringen van de stamboeken. JE merrie kan je daar inschrijven en laten keuren veulen aan de voet krijgt dan gelijks mams haar gegevens in het paspoort. De DNA bank is wel fijn zeker als je misschien ooit nog wil gaan fokken. Zitten ook veel hengsten in en je zou het niet leuk vinden als ze genetisch te dicht bij elkaar liggen (broer/zus/vader/moeder)

Chippen gebeurt hier altijd op een keuring dus kan je als je geen stamboekpaspoort wil door je da laten doen tussen de ca maand oud en afspenen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:47

Woogy Buuf als je in Belgie komt mag je voor mij ook een Kilo tjoepkes mee nemen hoor :D die dingen zijn ZO LEKKER!!! Wel enorm zoet maar zo lekker!!! Helaas is ik niet in de gelegenheid om nog richting belgie te gaan misschien van de zomer als Kyo tegen het einde loopt want ze houden je wel aardig wakker met al die zoetigheid haha!!
Pris is nog steeds Pris en heeft wel echt druppen melk momenteel dus hoop dat het beetje snel gaat nu het zonnetje lekker schijnt op haar witte ruggetje..

Hebben jullie ook van die zure merrie's? Mijn Kyowa is echt zo boos op de hele wereld behalve op mij mijn jongste dochter en de buurman.. Ze heeft gister bijna haar tanden in mijn man gezet en in mijn zoon alleen omdat ze langs haar stal liepen, zit nu serieus te denken om een NoGo zone te maken voor andere in de stal want vind opsluiten met een luik eigenlijk niet zo tof word ze nog bozer van denk ik...Iemand een idee of ik haar iets kan geven hier voor dat haar gedrag weer wat normaler gaat worden? Ze moet nog minimaal tot half Juni...

Straks ga ik weer effe bij lezen nu weer even buiten rondje doen en Pris in de gaten houden...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:52

Oei zo zuur, geen ervaring mee.. Nog steeds niks bij Pris, komaaaan duw het eruit :)

Haha Venthe, ja ze kunnen soms echt zo kijken he 'wat gebeurt er toch allemaal daarbinnen? ' Crome wordt dan boos op Jade als de naast haar staat, precies of het haar schuld is :P Maar het is dan ook het eerste voor haar, ze weet dus ook echt niet wat er aan de hand is ocharme.

Hoi Ceasar, welkom, is ze dit jaar ook uitgerekend in de buurt van een feestdag? :P

Jade doet hier nog steeds goed verder met haar uier, zo goed als vol, nu enkel de spenen nog. Nog 4 dagen en ze mag officieel bevallen :)
Afbeelding

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:56

kappiegirl schreef:
Hebben jullie ook van die zure merrie's? Mijn Kyowa is echt zo boos op de hele wereld behalve op mij mijn jongste dochter en de buurman.. Ze heeft gister bijna haar tanden in mijn man gezet en in mijn zoon alleen omdat ze langs haar stal liepen, zit nu serieus te denken om een NoGo zone te maken voor andere in de stal want vind opsluiten met een luik eigenlijk niet zo tof word ze nog bozer van denk ik...Iemand een idee of ik haar iets kan geven hier voor dat haar gedrag weer wat normaler gaat worden? Ze moet nog minimaal tot half Juni...
..

Enige wat ik zou geven is een gruwelijke klap voor der harses als ze bijt :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:56

Nog geen veulens erbij dus, jammer!

4 van mijn merries merk ik geen verschil qua gedrag. De eerst uitgerekende (302 dagen nu) is nogal nerveus. Ze schrikt van elke beweging en flipt dan ook gelijk helemaal. Stagiaire was al om foto's voor haar enkel geweest door haar, en ik had een halve hersenschudding. En dat terwijl het gewoonlijk echt een SUPER lieve merrie is!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:59

Ooo die boosheid is maar ff hoor,gewoon zo veel mogelijk met rust laten en voor je het weet is ze weer knuffelig.
Moodswings hebben ze vaker last van.

Zo werd ik van de week gebeten door pepper,die voelt zich zo ongemakkelijk dat ze echt niks aan haar lijf kan tolereren.

Ik merk dat pepper nu ook meer paniek heeft,zo raar.
Normaal is die echt bomproof maar bij elke onverwachte beweging of geluid schiet ze naar de hoek van de stal helemaal trillend en met grote ogen.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 24-02-16 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt