ik ben nu al zwaar zenuwachtig. Kan een drachtige merrie tussen 2 ruinen staan tijdens de bevalling? Ze kan goed met de ruinen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik ben nu al zwaar zenuwachtig.
Gefeliciteerd dan maar met de mijlpaal!
Wat als het weer fout gaat pfft..1 is wel weer genoeg.
Ik weet als geen anders dat sommige merries het toch lekker anders doen allemaal.

Zeker als ze dan nog zo vroeg gaat harsen!
Ik heb beloofd mee te gaan met mijn vriendin om te helpen maar ik zeg echt al elk jaar af omdat ik dan een merrie heb die op bevallen staat. Nooit eerder zijn ze dan net op die dag bevallen dus ik geef dit jaar toe..en zul je zien.
Neonlight schreef:Nee, ligt aan de tijd van het jaar, en hoe je rekent.
Een merrie draagt vroeger in het jaar wat langer als bij laat in het jaar. Bovendien heeft een merrie een gemiddelde draagtijd tussen de 320 en 360 dagen. Er wordt dan standaard 11 maanden of 340 dagen gepakt, maar een merrie die altijd 350 dagen draagt draagt dan niet over, maar heeft een draagtijd van 350 dagen.
Mijn merrie draagt bij meiveulens langer dan 340 dagen, tussen de 342 en 352 dagen. Ik heb hier voor het gemak 340 opgegeven, maar ik tel ongeveer rond de 345 dagen als vanaf datum.
In juli heeft mijn merrie ook een keer een veulen gegeven met een draagtijd van 329 dagen, een eind juni veulen had een draagtijd van 332 dagen.

pretty schreef:CP112 heeft een shet op overschot. Neem die even in huis joh.

Maar ff snel een update, nog niks, vandaag 329 dagen, maar vanmorgen nog grotere druppels eraan en benen echt heel plakkerig.
Wel heel handig vannacht vanuit mijn bedje meekijken, iedere 2 uur de wekker gezet. Maar we gaan het vanavond nog even verhangen, want ik wil een groter beeld vd stal.

Maar doet er niet toe,het is het resultaat wat telt!
Mooi geregeld!