[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 00:43

Schrok me inderdaad helemaal kapot, T waren 2 doosjes, op de ene stond niks en daarmee was ze geinsemineerd en op de 2e stond dus 2x Galisco, voor t geval iemand denkt van kijk je daar niet naar voordat je t sperma uit t doosje haalt :D , t 2e doosje zat onderop, en had daar verders niet naar gekeken :P. had ze gewoon zo op elkaar aan de dierenarts gegeven, met elastiek erom :P. Dacht echt dat ga je niet menen, toen ik dat 2e doosje zag en de dierenarts zei dat het de naam van de hengst was _O-.
Maar goed niks aan de hand gelukkig :D.

Haha Inowa dan sta je ook raar te kijken :P.
Spannenddd, bij Noumea dr vorige dracht kon ik het inderdaad ook merken dat ze drachtig was aan dr gedrag :).
Miss deze keer ook wel :P.

irischcob

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:25

Oke hellup! Iris donderdag avond naar de hengst gebracht en meteen laten dekken het ei was die ochtend 2.5 a 3 cm. Vrijdag ook gedekt maar sinds gisteren is de hengstigheid compleet weg en wilt ze echt niet meer gedekt worden. Heeft maar 2 dagen geduurd. . Is dit een teken dat het ei bevrucht is en de hengstigheid dus meteen weg is? Snap er niks meer van...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:49

Kan zomaar of ze is maar kort hengstig geweest.
kunt niet meer doen dan afwachten.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:58

joepie hier weer 2 van onze eigen merries drachtig gescand !!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:11

bedankt voor de feedback allemaal :)
half jaar geleden is haar beeb afgespeend, dus daar zou ze toch geen last meer van moeten hebben? Ik kijk het gewoon even aan, wie weet komt het door de hormonen voor het hengstigheid opwekken.

spannend momentje mijnlieverd!! Ik zou me ook doodschrikken! Het blijft met insemineren natuurlijk een zaak van goed vertrouwen, gezien je er niet bij staat als het sperma in het buisje gaat :p Ik loop nog niet zo heel lang mee in het fokwereldje maar heb gelukkig nog nooit gehoord dat er met insemineren een fout gemaakt wordt op dat gebied.

marjolein88 gefelciteerd!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:17

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:30

Iemand uit het DBT 2014 heeft dit vorig jaar ook voor gehad, verkeerde hengst.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:55

Ik ken zo ook iemand.. Verkeerde hengst, maar wel een serieus prijsverschilletje... Een dekking die 6000€ meer kostte :-s

Het werd pas duidelijk toen het veulen geboren werd met het kenmerkende witte hoofd van die hengst en de dna test uitwees dat de vader de vader niet was.

Die mensen moesten toen dus bijbetalen wat ze dus niet wilden, en dan is het in proces gegaan. Uitkomst weet ik eigenlijk nog niet, of is misschien zelfs nog niet bekend... Zou er nog eens achter moeten horen.

Maar das wel erg, heb dat maar voor.. Pffff

Mijn jonge merrie lijkt ook rustiger en aanhankelijker van gedrag.. Hopelijk wel drachtig zij, 26e scannen.

En mijn oude wordt vandaag of morgen terug gedekt. Duimen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:08

Het lijkt mij dat als de hengstenhouder een fout maakt dat hij volledig niet in zijn recht staat om meer geld te vragen.

eigen schuld dikke bult

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:09

Haha ik zou ook zeggen van weet je wat bekijk het maar.. Hengstenhouder maakt die fout...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:33

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:45

Ja maar het waren hensten van verschillende eigenaars, met diepries zaad uit amerika, dekstation had die fout gemaakt en niemand wilde er natuurlijk voor opdraaien.. En de duurdere hengstenhouder tekende de stamboekpapieren natuurlijk niet als de dekking niet betaald was.

Ingewikkelde situatie dus en daarmee is er een juridische procedure gestart.

Ik hoop het nooit mee te maken :-)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:16

Ik denk dat het niet meer dan logisch is als die mensen juist het dekgeld terug mogen vorderen !

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:48

Miss wel Irishcob, hoop het in ieder geval voor je!

Gefeliciteerd Marjolein88!

Serieus moesten die bijbetalen? Echt belachelijk, het was hun keuze toch niet..en het hengstenstation heeft een fout gemaakt...niet zij..
Pff ik zou dan echt niet blij zijn :P.

Ze kan goed showen inowa!

Noumea is vanavond gescant en het ei was weg..Nu 18 dagen wachten en dan scannen, ben benieuwd :P.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:55

En nog ff 2 lieve foto's van mijn kleine man spammen <3.

Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:58

Knap veulen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:50

Hier morgen scannen :) beetje ovb dat wel, ik kan niet alleen merrie em veulen laden dusben afhankelijk van hulp :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:46

Ingewikkelde kwestie. Inderdaad omdat je er anders geen papier bij krijgt. Ik vind dat het dekstation in zo'n geval moet betalen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:02

spannend voor velen hier weer!

Mooie Pepper <3

Belachelijk dat je zou moeten gaan bijbetalen omdat de hh zich vergist heeft van hengst 8)7

Irischcob Kikkie heeft zich ook maar 2 dagen laten dekken. Als het raak lijkt kan ik je over een week of 2 wel vertellen.

Na Kikkie is Lisa dan toch ook hengstig geworden. Dit moet haar 2e cyclus wel zijn dus ik zal gewoon te laat geweest zijn. Ze laat zich gewillig dekken en zij is meestal altijd in 1 poging drachtig dus ik ben benieuwd. :)

Vera is niet drachtig helaas,volgens mij zit zij met een hormoonprobleempje,het is echt vreemd. Altijd in 1 x drachtig en vorig jaar niet gelukt en dus dit jaar ook niet meteen. Misschien maar leeg laten maar dan is ze weer gevoelig voor hoefbevangenheid. Lastig!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:28

Oke pretty! Ik ga duimen.. veeel mensen zeggen dat het een goed teken is dat ze ineens niet meer hengstig was.. het is gewoon afwachten nu! Spannend hoor :-)

oh wat is ie leuk mijnlieverd!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:20

Ik heb het liefst dat merries maar kort hengstig zijn. 2x dekken vind ik ideaal.
Al heb ik ook geen hele slechte ervaringen met merries die zich heel lang laten dekken. Dit jaar was Amy 14 dagen hengstig en toch drachtig. Wel van een van de laatste dekkingen, dat had ik ook wel verwacht.
En ik heb ook al vaak meegemaakt dat 1x dekken voldoende was, dan was de merrie de volgende dag echt niet meer te dekken.
Overigens allemaal met natuurlijke dekkingen, zonder scannen op eisprong. Dat doe ik nooit.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:31

Serieus ei gisteren weg en nu zie ik Noumea net weer hengstig...Hoe kan dat nou toch.. |(.
Vorige keer was dit allemaal niet, super raar..

Dank je Irishcob!

Kun je het niet nog een keer proberen bij Vera Pretty?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:49

Het is niet vreemd dat het ei weg is en ze nog wat hengstig tonen,hoeft helemaal niet te zeggen dat het niet gelukt is hoor.
Dat zie je soms bij natuurlijke dekkingen,dat de merries op het laatst nog hengstig tonen maar de hengst helemaal geen interesse meer heeft. Die weet het het best ;)

Jaja we gaan voor nog een poging bij Vera hoor. Maar als het dan nog niet lukt gaan we toch eens moeten verderkijken denk ik. En mag ze deze zomer niet verder de volle wei op,helaas.. ik heb ze vanmorgen nu ook weer op de paddock gezet met aangrenzend een "flutweitje".

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:56

Mijnlieverd wat is hij toch prachtig. <3

We duimen voor de scanners.

Irischcob mijn merrie was ook helemaal niet lang hengstig en toch drachtig dus +:)+

Verkeerde hengst, zijn menselijke fouten maar neem dan toch je verantwoordelijkheid. Zo jammer soms.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:03

Oké Pretty hopen dan maar dat dat t is dan :).
Vind t gewoon apart omdat ze al ongeveer 2 maanden hengstig is.
Maar de dierenarts heeft daar geen oorzaak voor kunnen vinden.

Oké duimen dat t dan wel lukt pretty.

Dank je Fotsy!

Ben trouwens volgend jaar wel heel erg benieuwd naar jouw veulen Fotsy, is dan een halfbroertje of zusje van mijn Bibi :).