[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:10

jennyk schreef:
B heb ik wel, gelukkig

Pretty: ik weet niet precies hoeveel dagen daar voor staan. Ik las in het stukje van marije vanmorgen zaterdag hengstig spuiten en vandaag leuk het hengstje wat geintresseerder. Dat is 2 dagen. Dan lijkt me donderdag idd een mooie dag voor controle.

marjolein: jij bent niet voor hengstig spuiten of lees ik dat verkeerd? Is hier ook de eerste keer dat dat gebeurt, is op advies van de dierenarts.

nou ben niet tegen hoor, maar wat ik zelf vaak merk bij merries die bij ons gebracht worden welke hengstig gespoten zijn. Dat er trosjes eitjes ontstaan en eigenlijk geen enkel eitje echt goed doorrijpt (terwijl ze wel hengstig tonen). En vaak wordt de hengstigheid daar ook door ontregeld.

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:50

ben 21 en heb rijbewijs heb de auto en dus de trailer maar nog niet het e tje wat erachter moet :D

we duimen gewoon dat t woensdag nog goed komt!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:25

tuurlijk komt helemaal goed !!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:29

Ik heb het benodigde rijbewijs, de trailer (staat wel te koop) alleen heb de auto niet :+ nou valt er voor mij altijd wat te regelen met een goede kennis die een garage heeft, en waar ik dus altijd een auto leen.... :D

Casa staat nog steeds lekker rustig in de wei *\o/* heeft zich geen moment druk gemaakt over dr nieuwe huis.
Morgen avond als het droog is gaan we een lekker buitenritje maken hier in de buurt, heb gister een super ruiterpad ontdekt :D

Casa is dus ook hengstig gespoten. Ze heeft twee eitjes aangemaakt, netjes geovuleerd. Vorig jaar is ze ook hengstig gespoten, ook twee eitjes en in een keer drachtig (een embryo).
Maar hier in Frankrijk is het toch al wat meer de gewoonte heb ik het idee.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:59

Even over dat kleuren testen... Heb de site bekeken, is wel erg aantrekkelijk met deze prijzen.
Nu: Casablanca heeft op haar papier staan donkerbruin. In de zomer verkleurt ze vaak idd wel naar wat bruiner, maar verder is ze helemaal "zwart" geen kopersnuit of bruine flanken of wat dan ook. Zou ze dan toch het Agouti gen kunnen hebben?
Dat ze het zwart en rood gen heeft weet ik al, maar ik vraag me dus af of het wel echt de moeite is haar te laten testen op agouti.
Wat denken jullie?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:05

marjolein: je had over een cremello hengst. Welke? En hebben je veulentjes al een topic?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:20

Pff.
Vruchtje was duidelijk gegroeid,hartje klopt.
Ovaaltje zit er nog en is niet gegroeid,over een paar weken mogen we weer scannen of het gegroeid is.

Heb wel BE rijbewijs maar geen trailer of auto die een trailer mag trekken. Maar daar wordt aan gewerkt.

Had mijn vorige merrie hengstig laten spuiten en die was in 1x drachtig. Was ook meer geluk dan wijsheid :+

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:22

Vraagje, hebben jullie enig idee of Tranquigel schadelijk is voor de vrucht/ drachtige merrie's???

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:32

jennyk schreef:
marjolein: je had over een cremello hengst. Welke? En hebben je veulentjes al een topic?

Ja dat is Cremello hengst van ons zelf. Hij gaat eind van het jaar naar de keuring, maar we willen zelf eigenlijk al een jaartje voor zijn met zijn nakomelingen.

Ze hebben nog geen topic maar kan hier wel even stiekem wat plaatjes neerzetten :D
veulentjes waren een beetje lui dus weinig actieve foto's haha maar hier kan je toch al beetje zien hoe ut er uit ziet

Afbeelding
Castella du Bois : palomino merrie : Don Carino du Bois x Idzard

Afbeelding
Desperado du Bois (Djamaï du Bois x Deinhard B) : Palomino hengst ( mijn favoriet :+: )

Afbeelding
Claire du Bois ( Don Carino du Bois x Eduard) : Palomino merrie

Afbeelding
Donovan du Bois ( Don Carino du Bois x Dornik B ) valk hengst (is ook zooo grappig beestje !)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:33

tranquigel is naar mijn weten niet schadelijk wanneer je het eens een keertje gebruikt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:38

hey marjolein, gister is Angelina nog weesten lessen met Brendo, ze Donatello is erg leuk!Ze is er smoor op!
Heb je geen kleinere formaten voor mn zoontje van 5??? :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:41

claire heeft een super mooie uitstraling, mijn favo van je viertal! De rest mag er uiteraard ook zijn!
Ow leuk je eigen cremello hengst! Gaat voor de nrps keuring dit jaar? Wat is de afstamming?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:49

marjolein88 schreef:
tranquigel is naar mijn weten niet schadelijk wanneer je het eens een keertje gebruikt.

Dank je.
Mijn merrie krijgt zoiezo altijd 5 streepjes als ze naar de hoefsmid moet, maar moet nu dus ook geinsemineert worden met tranquigel :\

Hoop maar dat het het vruchtje niet af zal stoten...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:00

AAh wat een aandoenlijke veulentjes!

Eldango toch een beetje goed nieuws? En geen idee wat dat ovaaltje is? Geen cyste?

Onze madam was natuurlijk nog niet af. Ze heeft 2 eieren van 55. Vanavond gaat ze zeker. Maar we gaan vanavond voor de zekerheid nog eerst verse zaadjes inbrengen. Dus nog maar een ritje hengstenhouder :z

Marjolein kan kloppen wat je zegt,andere jaren is het wel altijd meteen in één keer goed gegaan,dit jaar dus niet.
We zien wel wat de 2e kans zegt ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:05

_10_ schreef:
marjolein88 schreef:

Dank je.
Mijn merrie krijgt zoiezo altijd 5 streepjes als ze naar de hoefsmid moet, maar moet nu dus ook geinsemineert worden met tranquigel :\

Hoop maar dat het het vruchtje niet af zal stoten...

nee hoor ik denk dat het geen probleem zal geven... ik denk dat als de inseminatie stress opleverd dat meer problemen kan opleveren

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:15

peetje82 schreef:
hey marjolein, gister is Angelina nog weesten lessen met Brendo, ze Donatello is erg leuk!Ze is er smoor op!
Heb je geen kleinere formaten voor mn zoontje van 5??? :D

Ja we hebben weer hele leuke (nu nog jonge) pony's staan. Dus tegen de tijd dat je zoontje een leuke pony wilt, kan je altijd even komen kijken.

jennyk schreef:
claire heeft een super mooie uitstraling, mijn favo van je viertal! De rest mag er uiteraard ook zijn!
Ow leuk je eigen cremello hengst! Gaat voor de nrps keuring dit jaar? Wat is de afstamming?

dankje :D:D !! Ja de cremello wordt in onze ogen echt een topper. Hij heeft een super bloedlijn en heeft een hele mooi belijning en bewegingen. Waarschijnlijk doen we hem naar de duitse HK of de part bred Welsh.
Het is een Der Harlekin B ( Golden Dancer (EK GOUD) x Dornik B (EK GOUD ) uit Golden Isha du Bois (Keur, Prest. Sport) (FS Golden Moonlight x Ismael).

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:15

pretty: nou met verse zaadjes vanavond heb je goede kans dat ze drachtig raakt!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:37

marjolein88 schreef:
nee hoor ik denk dat het geen probleem zal geven... ik denk dat als de inseminatie stress opleverd dat meer problemen kan opleveren

Helaas is dat bij mijn merrie dus het geval, bij de eerste keer begon ze te bloeden door het maagdenvlies maar ging ook ineens enorm staan persen waardoor ze flink ging door bloeden.
Zowel de hengstenhouder als de VA hadden dit nog nooit eerder meegemaakt...

Hoop dat ze met tranquigel een beetje kan ontspannen en niet zo enorm probeert tegen te werken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:58

aah arme merrie toch..jammer dat ze zich niet kan ontspannen.
Die van mij is wel braaf maar ze is het naderhand wel zat,al dat scannen. En ze is er nog niet vanaf.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:00

hihih hebben die van ons maar geluk :o die worden geen een keer gescand/ gevoeld !

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:06

bij mij stress!
nobel gedroeg zich gister een beetje hengstig, dus ipv maandag op 41 dagen, nu morgen op 36 dagen scannen! als er uberhaupt nog 36 dagen zijn ;)

heeeel apart paard, maar goed we gaan morgen zien! en anders een nieuwe sexvakantie bij eurocommerce!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:07

het hoeft niks te zijn hoor,kan nog alle kanten uit! Zoveel merries due zich hengstig blijven gedragen tijdens dracht. Die van mij verleden jaar had het ook toen ze nog niet lang drachtig was!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:07

miszlisanne; succes morgen!

marjolein: jullie schouwen dus alleen? Ook niet één keer scannen op tweeling dracht?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:11

Marjolein, hebben er niet veulenfoto's van die hengst op jullie site gestaan? Ben erg benieuwd hoe hij uitgroeit!
En die 4 veulens, lekkere bekkies staan erop zeg!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:07

Even een kort berichtje van mij, druk met werk etc vandaar het weinige bezoek...

Thess is geinsemineerd en drachtig, nu nog even wachten op de 16 dagen scan. Ze heeft wel 2 eitjes dus w.s. moet er nog 1 weggeprikt worden als die niet vanzelf gaat...