@ Shayla wat een gezellige boel daar zeg.
Erg leuk.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
draaakje schreef:pippalex, erg leuk bedacht en vast goed bedoelt, maar zou het toch prettiger vinden als je dit niet zo op bokt zet, het is namelijk de grootste onzin die ik ooit heb gehoord (ik snap wel waarom je dit zo bedacht hebt) en om dit nu juist aan mensen te vertellen die een veulen verwachten is niet zo heel slim. veulens hebben namelijk meer last van lintwormen, het kan snel hun dood worden.
Lang hebben dierenartsen niet makkelijk aankunnen tonen in hoeverre lintwormen voorkomen bij paarden. Nu ze bloedonderzoek doen zijn ze er achter gekomen dat 1 op de 6 paarden in nederland er WEL mee besmet zijn.
90% van de stallen zijn er zelf mee besmet.
Voor volwassen paarden zijn lintwormen relatief ongevaarlijk, ze kunnen wel koliek veroorzaken. de kans op koliek is 15 keer hoger als een paard zonder de linworm.
paarden krijgen lintworm via de mosmijt, en beestje wat niet alleen in weides, maar ook in hooi stro en kuil voorkomt.
dit is dan ook de rede dat ik naast mest onderzoek mijn paarden minstens! 1 keer per jaar ontworm met een pasta met waar praziquantel in zit.
* zie trouwens de draadloze camera in het gamma krantje staan:
Elro draadloos camera systeem met monitor
IP44 buitencamera
nachtzicht 7 meter
AV uitgang naar, TV,VCR,DVR
iemand een idee hoeveel meter bereik dit ding heeft? (van camera naar monitor)