Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:28

wauw op de eerste foto heeft ciara ook een megabuik!

Koekiesgek

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:36

Daar komt ze dan...
Er heeft vandaag een jong meisje op Treas gereden. Zonder dracht had ik dat dus nooit gedurfd.
Heb geen echte buikenfoto's, maar zo zie je ook wel dat er wat groeit...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kleine bescheiden tietjes...
Vond het al geweldig dat ik ze mocht bekijken. Wijzen mag niet, aanraken al helemaal niet....

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:44

haha mensen mogen ook neit zomaar naar mijn tioeten wijzen of ze aanraken laat staan foto's maken.

maar wel leuk dat zo zo zoet met je pennymeisje rond wilde hobbelen! leuk kleurtje trouwens als ze altijd zo blijven wil ik ook een schimmel maar zo jammer dat ze lichter worden..

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:48

Nimber schreef:
haha mensen mogen ook neit zomaar naar mijn tioeten wijzen of ze aanraken laat staan foto's maken.

maar wel leuk dat zo zo zoet met je pennymeisje rond wilde hobbelen! leuk kleurtje trouwens als ze altijd zo blijven wil ik ook een schimmel maar zo jammer dat ze lichter worden..

Moet je een zilverappel nemen.
Als je die in de winter scheert hebben ze veel weg van een schimmel, maar in de zomer heel donker met witte manen en staart.

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:51

lief roze huidje heeft ze trouwens in haar liezen.

Nimber, ze is al zoveel witter dan toen ik haar kocht. En toen riep ik ook dat ze zo moest blijven.
Ze is nu 6 en nog zo donker, dus ik hoop dat het wit worden nog heeeel lang duurt...

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:29

Jeetje Marije...beker eronder en je kunt er je dagelijkse beker paardenmelk verkrijgen...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:05

Treas ziet er heel goed uit hoor!! Pittig met dat grietje erop!!

Ik heb vandaag eindelijk het veulen zien bewegen!!!! Ik ben zo blij, begon al bijna te twijfelen of er wat in zat!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:41

en er wordt maar gekletst en gekletst!
@ adriana, wat zonde dat er een aan de dunne staat zeg, hoop dat het snel weer over is, zo zielig!

Marije, kan het filmpje niet openen, was wel benieuwd eigenlijk........

Verder eigenlijk niet veel te melden, morgen kan ze in dr nieuwe stal, drinkbakje moert nog aangeloten worden, en dr voerbak nog ff ophangen.
Alles gaat verder Lekker rustig!
Ga voor de buis dames, succes voor degene die er steeds uit moeten vannacht.......brrrrrrrrrrrrrrr

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:01

Ik ben benieuwd of ik vannacht het verlossende telefoontje krijg
Morgen ga ik zowiezo weer naar de manege dus kan ik weer een update geven van de bolle (of dan misschien niet meer) Iwaya.

@Marije: Jeetje wat een melkfabriek die Macy zeg! Ben je niet bang dat ze straks niet meer genoeg melk heeft voor haar veulen?

@Adriana: Wat sneu zeg dat Baltimore zo aan de diaree is. Ik hoop dat hij snel wat opgeknapt is.

@Koekiesgek: Leuk dat je er nu ook weer bent! Treasure ziet er goed uit. Lief zeg dat ze het zo goed doet met dat kleine meisje erop

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:45

@Koekiesgek,ze ziet er goed uit en ze heeft al een flinke buik.
@Marije, wat een melk!
Vandaag op Maroes gereden na een weekje niet gereden te hebben. Pffff dat viel niet mee,ze wil echt niet meer lopen in de bak en het zadel gaat ook schuiven.Tja dat is het lot van een drachtige merrie hebben.....!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:52

Zo, vandaag nog helemaal niet op bokt geweest !
Bijna de hele dag op stal geweest en in ons (bijna)nieuwe huis .
Heb vandaag Indian weer eens onder de loep genomen .
Uier zit de laatste dagen niet echt veel verschil in. Ze groeien niet echt hard meer, ik vind ze zo ook wel groot genoeg .
Het veulen begint volgens mij ook al meer in te dalen. Er komt nu echt al zo'n punt aan..
Het gaat nu spannend worden .

@koekjesgek; wat lief met dat meisje erop!!

@adriana; de diarree zal wel te maken hebben met de hengstigheid van de merrie.. Of is ze nog niet weer hengstig?

@iwayalover; Ik hoop ook voor jou dat het vannacht komt. Gaaf!

@marije; Ik kan het filmpje weer eens niet openen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:01

*Zucht* ik ga slapen Ben echt kapot van al die nachten zo weinig slapen. En wie weet wordt ik vannacht wel wakker gebeld...

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:01

Spannend allemaal!
Utah zit vandaag op de 301e dag. Nog 19 dagen en dan zou het levensvatbaar moeten zijn.
ff vraagje, utah is dichtgezet, wanneer moet ze dan opengemaakt worden??

iwaya: sterkte!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:04

@iwayalover; Slaap ze!!

@carpediem; geen idee, heb ik geen verstand van..

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:31

Hoi iwayalover slaapse!

Ik ben ook kapot... vanavond kwam ik weer op stal en ja hoor zat ie er weer helemaal onder. (we hebben trouwens geen liksteen)
Ik heb ze eerst maar los in de bak gedaan, want hij was wel aan het springen in de box.
Terug in de box ging ook goed, maar toen weer naar de wasplaats.. Ik had Baltimore allang binnen, maar idd moeders wordt hengstig dus die kwam niet mee, nadat ik bijna had opgegeven kwam ze binnen. Weer afspoelen, zonder zeep. Handdoeken erop gelegt en later in de box nadat moeders het veulen 'kwijt was geraakt' het veulen een fleece zweetdeken opgehad, wel 4 keer dubbelgevouwen
Hij was super braaf! Maar was net zoals mij helemaal stuk!

Morgen maar weer aankijken.

En Sammie ik bedoelde ook tips van waar ik op moet letten enzo

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:11

arm veulen...

Hoop dat er vannacht wat komt... Ik moet nog zooooooooooo lang!!!!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:13

Idd en het gaat nog gezellig worden, want moeders heeft nu meer belangstelling voor de andere merries dan voor haar veulen!!!

Welke merrie heeft nu de tijd dan? Ik zit even met mijn hoofd bij Baltimore.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:19

Hihi, ik ben geen dierenarts hoor . Ik denk dat je met die wormenkuur toch wel een end bent. Iig zorgen dat hij voldoende drinkt (eet). Met diarree wordt veel vocht verloren. En natuurlijk in de gaten houden dat het nu minder moet gaan worden met die wormenkuur. Zo niet is het toch wat anders.
Overigs wordt de hengstigheid v/d moeder vaak de schuld gegeven, maar dat lijkt er geen verband mee te houden. Is puur dat het tijd wordt voor de eerste wormenkuur en dat valt blijkbaar vaak samen

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:33

Idd dat las ik in mijn bijbeltje wat fokken betreft.

Alleen ik baal van Emmanuella. Het veulen was schoon en ik neem het veulen mee naar de box en Emma gaat vrolijk overal haar neus laten zien. Het veulen stond al lang en breed in de box opeens komt Emma tot de ontdekking, oeps veulen is weg...
Ze gaat overal heen, zelf de wasplaats loopt ze in en uit...

Ik moest het veulen wel laten gaan, want mevrouw kon het veulen echt niet vinden... Ik heb ze in de box gekregen...

Hij drinkt wel goed en heeft het water nog niet gevonden.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:52

Adriana, je kunt aan het velletje goed zien of ze genoeg vocht binnenhouden, gewoon even zachtjes de huid een beetje bij elkaar drukken, dat hoort soepel terug te springen, als het blijft staan, heeft hij een vochtgebrek!
(wat zet ik dat er weer duidelijk neer )
ik hoop dat je zo snapt wat ik bedoel, het is nog vroeg he

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:33

Marije nog geen veulen??

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:01

En Iwaya?

Haha Dana01, beetje veulens knijpen he...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:14

Sammie schreef:
Hihi, ik ben geen dierenarts hoor . Ik denk dat je met die wormenkuur toch wel een end bent. Iig zorgen dat hij voldoende drinkt (eet). Met diarree wordt veel vocht verloren. En natuurlijk in de gaten houden dat het nu minder moet gaan worden met die wormenkuur. Zo niet is het toch wat anders.
Overigs wordt de hengstigheid v/d moeder vaak de schuld gegeven, maar dat lijkt er geen verband mee te houden. Is puur dat het tijd wordt voor de eerste wormenkuur en dat valt blijkbaar vaak samen

Volgens mijn DA ligt het wel aan de hengstigheid, door de hormonen wordt ook de melksamenstelling wat anders.

Verder weinig nieuws van mijn kant. Neon heeft gisteren wat grondwerk gedaan, vriendin was erbij want die was heel benieuwd. Neon was een beetje in de war van 2 mensen in de bak, maar ze deed het wel weer heel goed. Ze is zo lief en enthousiast deze zwangerschap, totaal anders dan de vorige, toen ze echt chagerijnig was.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:50

ik weet eiegnlijk niet anders dan dat ze rond de 10de dag wat aan de dunne raken. meestal met een dag of 5 is het ook weer over.

En hoeveel veulens zijn er vannacht bij gekomen?
Hinke duurt nog wel ff wel weeriets meer uier dan gsiter maar nog lang niet zoveel als ze vorige week ineens had.

Libel schiet wel heel hard op kuiltje tussen de uiers is nu zo goed als weg.Ze ligt nu ook best veel en eet haar kuil wat slechter. ben benieuwd het is de eerste keer dat ze bij mij een veulen krijgt dus ik heb geen idee hoe ze normaal is. Misschien duurt het nog wel weken hoor!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:53

En? Veulens?
Ben benieuwd of deze nacht nog wat gebracht heeft