Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:47

Ik ga naar bed toe, Orri: doe je best en hou je DA voor de gek en zet vannacht je veulen op de wereldd!! Go jij! Go jij! Ik vertrouw op je Tong uitsteken!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:49

Ja, doe dat Orri, dan kan de DA je baby morgen meteen zien Ja

Trusten, Tinne Knipoog

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:50

Bella, gefeliciteerd! Snel foto's laten zien hoor!

Tinne; super dat je het veulen gevoeld hebt, dat is toch altijd weer een extra geruststelling, hoewel Ivanka's buik toch ook wel duidelijk laat zien dat ze drachtig is.

Tyrza, wat een uier al, volgens mij heeft Rigaud nu met veulen aan de voet nog niet eens zo'n uier....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:56

Ik lees ook al geruime tijd mee.....
Tyrza het duurt niet meer lang...

*zucht*
Bloom heeft van 1 juni tot 1 sept. bij de hengst gelopen vorig jaar, dit wordt haar eerste veulen en het ergste dat het geboren kan worden tussen 1 mei en 1 augustus.... (zelfde geld voor Sunshine)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:57

Ivanka's buik laat dat idd goed zien, ik zal morgen mijn digi weer eens meenemen, want van voor kun je het nu toch ook wel écht goed zien Haha!.

Poging 2 tot naar bed gaan... Ik kom hier maar niet weg... Clown Trusten en Orri; we've got a deal!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:00

Odess: uitvloeiiing op zich is normaal, zelfs met wat bloed erbij. Zowel Pepsi als Lee hebben een paar dagen tot een week gevloeid. De eerste dagen wat bloed, daarna slijm met bloedpropjes, daarna slijmslierten en toen hield het op. Ik heb daar ook de da nog over gebeld en hij zei dat zolang het helder blijft, het ok is tot de veulenhengstigheid geweest is. Daarna moet het over zijn. De baarmoeder moet dan weer in zijn normale vorm zijn. Vorige keer bij Shane had Lee drie dagen na de geboorte ineens grijsachtige afscheiding die ontzettend vies rook. De da stond binnen tien minuten op het erf toen ik hem daarover belde Haha! . Infecties in de baarmoeder kunnen zeer ernstig zijn. Let dus goed op de kleur van de afscheiding en temperatuur de merrie drie keer per dag. Meten is weten Knipoog Clown !

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:16

@ Tinne
Lastig he naar bed gaan Haha!

Ik heb nog een filmpje van Luna vandaag buiten:

Als eerst even zeggen ze heeft heel kort even bij de anderen gelopen en er goed opgelet dat was ongeveer 5 min Knipoog
http://www.steenwijkerwold.net/movies/Luna2.wmv

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:28

Ik ben ook een stille meelezer maar nu mijn favoriete veulen van dit jaar met een maandje moet komen Nagelbijten / Gniffelen wordt ik ook beetje stressie!!
Daarna moet er nog 1 half juli.

Tyrza: Ik duim voor je!! Orrie, YOU CAN DO IT!
Pensionklant bij mij heeft maand bij mij geslapen omdat merrie een jaar ging dragen. En DA maar zeggen dat kleine ponies meestal korter dragen Gestoord

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:41

Haha, allemaal coming outs van al die meelezers hier Tong uitsteken

Is Orri's lange dracht toch nog ergens goed voor Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:42

Bloos

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:45

Het duurt wel lang Tyrza!! Poeh! ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten...

Bold is nu 338 dagen drachtig, maar het ziet er nog niet echt naar uit dat het vandaag komt.. Van de week had ze wel een slijmprop in de staart zitten, maar ja, dat zegt niet zo heel veel.. De banden zijn wel slap, de flanken wat ingevallen. Ze eet niet echt goed, tenminste ze eet het niet meteen op, maar uiteindelijk eet ze het wel op. Als ik wortels bij haar leg valt ze wel meteen aan! Haha! Ach ja, we wachten het rustig af. Ze staat onder een camera en heeft een birthalarm om, dus het zal haar niet lukken om het stiekum te doen..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:46

Dat klinkt wel erg spannend Boldy!! Ik ben heel benieuwd!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:57

@ Boldly

Dat klinkt heel spannend Ja
Misty at ongeveer een week slechter.. hoe zijn haar uiers Haha!?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:58

Ik ga hier pas meer verschijnen als de stress me echt teveel word.
Nu lees ik idd wel iedere dag mee.

Gefeliciteerd met de veulens Faniek en Bella.
Heb het afgelopen nacht bijna gezien Faniek, op HET moment klapte er een stop Clown

Mo is op dit moment ook wat minder enthousiast, toch iets van rond de 8 maanden dracht dan?
Het word weer langzaamaan minder, maar met 8 maanden was ze het na een half uur rijden beu.
Voor de kar bleef ze daarentegen wel uren lopen.
Laatst bijgewerkt door coydog op 13-04-05 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:59

jeddah schreef:
Dat klinkt wel erg spannend Boldy!! Ik ben heel benieuwd!!

Ja? Ik hoop het!! Die spenen moeten alleen nog wat vollopen Bloos .. Maar dat kan natuurlijk ook pas als ze gaat bevallen of erna (zie Pepsi Haha! )

Ben ook echt heel nieuwsgierig!! Dan kan ik eindelijk al die telefoontjes en smsjes met Ja JA *LOL* beantwoorden.. Ik word echt suf gesmst en gebeld..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:04

@ Boldly
Die spenen hoeven niet echt te komen hoor Haha!
Misty die had ook geen spenen en was geen eens maiden meer. Die zijn nu nog niet onderin vol, maar veulen kan goed drinken.
Toen ik haar opstal zette kegelde ze niet en was er weinig te merken. Alleen als ik aan een speen zat spoot er melk uit.
Die avond werd ze onrustig en om 11 uur kegelde ze. Half 12 lag het veulen er Haha!

@ Coydog
Leuk dat je ook nog een stukje heb meegemaakt Haha!
Jammer dat ik de cam teveel naar rechts had gezet... misschien volgend jaar een streaming Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:09

De spanning via het internet werd de stop teveel denk ik. Haha!
Ben wel erg benieuwd wie de volgende is.
Er zijn er toch wel een paar dames die er maar eens vaart achter moeten gaan zetten, bijna een jaar dracht is toch erg lang.
Voor de eigenaren dan Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:12

@ Faniek: echt een super filmpje, whaa nu rkijg ik er helemaal zin in. Ik zat trouwens volgens mij ook nog eens naar de cam te kijken op het moment dat het filmpje gemaakt is Haha!

Ik ga nu naar Siena, ik verwacht niks, maar ik lees dus net bij Faniek dat de melk er pas uitkwam als je er in kneep...? Siena heeft nl. wel een wit harsdopje....help!
Morgen meer....

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:14

@Faniek, in dat geval: Kom maar op Bold met dat veulen!! Van het weekend wordt het weer mooi weer, dat is misschien wat lekkerder!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:15

@ Sjen
Jup bij Misty toen 's avonds 7 uur kneep ik in de speen en toen kwam er melk uit.
Pas 11 uur stond ze te kegelen en half 12 was Luna daar Haha!

@ Boldly
Hou haar goed in de gaten had het gisternacht ook niet bij Misty verwacht Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:15

nog 11 dagen voor Mexx!
er zit nog niks geen prutje aan de uirer,ze worden wel al voller!
en ik kan het veulen gewoon zien bewegen!
heel die buik gaat op en neer,en dan kijkt ze sacherijnig naar d'r buik toe!!
dat word een streng moedertje!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:18

@Faniek, was Misty ook helemaal niet onrustig ofzo? Vannacht mag het ook wel komen, ben morgen vrij! Vrijdag heb ik van 9 tot 3 college...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:26

@ Boldly: Ik had geluk deze week, geen colleges, alleen werkstukken enzo die ik thuis kon doen. Alleen nu is de week al bijna om en zit ik volgende week ook weer elke dag in de collegezaal Boos!
@ Faniek: Ja het probleem is dus dat ik bij Siena niet in de speen kan knijpen want berg je dan maar! Ze is ook zo super chagerijnig....! Maar het is dus wel een wit puntje, maar wel heel droog en klein...is dat dan wel een echt harsdopje? Zitten we al in de alarmfase Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 23:27

Mac schreef:
Odess: uitvloeiiing op zich is normaal, zelfs met wat bloed erbij. Zowel Pepsi als Lee hebben een paar dagen tot een week gevloeid. De eerste dagen wat bloed, daarna slijm met bloedpropjes, daarna slijmslierten en toen hield het op. Ik heb daar ook de da nog over gebeld en hij zei dat zolang het helder blijft, het ok is tot de veulenhengstigheid geweest is. Daarna moet het over zijn. De baarmoeder moet dan weer in zijn normale vorm zijn. Vorige keer bij Shane had Lee drie dagen na de geboorte ineens grijsachtige afscheiding die ontzettend vies rook. De da stond binnen tien minuten op het erf toen ik hem daarover belde Haha! . Infecties in de baarmoeder kunnen zeer ernstig zijn. Let dus goed op de kleur van de afscheiding en temperatuur de merrie drie keer per dag. Meten is weten Knipoog Clown !

Thnx Mac Lachen

Toen ik eergister pus constateerde heb ik direct gebeld. Hij zei toen dat er aan het einde van de volgende dag geen pus meer uit mocht komen (was dik, groen grijs met of zonder bloed) anders zou hij gaan spoelen. Bovendien krijgt ze nu nog even een dag of vijf antibiotica erbij voor de zekerheid. (gelukkig nog wel die ochtend gegeven dus is er niet af geweest.) Nu heb ik dus al schoon bloed gezien, maar ook geel spul (het ziet eruit als wat ze plassen als ze hengstig zijn, en dan nog een fractie dikker). Het stinkt naar mijn weten niet. (ik heb mn neus er niet in gehangen)

Ze is een kleine beetje ingescheurd dus hij suggereerde dat het ook uit het geboortekanaal kan komen. De nageboorte is gecontroleerd en er helemaal afgekomen, dat kan het dus eigenlijk niet zijn.

Het is al wat verbeterd en verminderd en de merrie zit prima in haar vel. Ik hou haar even goed in de gaten, mocht het me iets te lang duren laat ik de DA alsnog even komen om te spoelen. Het is ook een beetje een lastig verhaal he, zon opgezette merrie, dat wil je ook even met rust laten! Ik hou haar goed in de gaten Lachen

@ Boldy, volle spenen waren bij Odess wel nodig. Op haar website kan je precies de ontwikkelingen zien tot de geboorte. Wel leuk om te vergelijken omdat jou merrie net zulke uiers heeft Lachen Heel veel succes!!

@ Sjen, Odess heeft meerdere weken geharst voordat het kwam. In het begin waren het nog kleine puntjes en later waren ze tot een halve cm groot! Ze zijn bij Odess wel geel geweest tot zondagmiddag, toen werden ze pas wit. Een uur 's nachts lag Assedo ernaast Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:36

elady schreef:
Sanne: Je onderschrift....super!!!!!! Haha!

Wie o wie zit nu ook rond de 9,5 maand en minder? Dan weten we nog met wie we strakjes allemaal zitten te stressen.

Elady
Tinne
Fnanne?

Yups, wij dus ook Haha!
Vandaag 286 daagjes!!! Hyper!
Dat wordt echt samen stressen.. Doe ik nu al...