Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sabbuh schreef:Ik heb mijn best gedaan, voor een oog foto. Overigens zijn beide ogen zo.
En AM, de licht gekleurde vosjes hebben vaak toch wel een donkere / licht grijze huid?
Ze heeft ook enkele witte haren bij haar schoft.
Het is niet de meest charmante foto maar hier wel duidelijk zichtbaar hoe roze haar huidje is.
Al_Zawraa schreef:Knolselder gefeliciteerd!Wat een leukerd!
Wisanda, goed dat ze komen checken, dat is nooit verkeerd. Ik heb er ook 1 die vrij vroeg met uier kan beginnen, die heb ik de eerste keer ook op placentitus laten checken, maar het is voor haar normaal.
Nieky, Mirthe ziet er ook spannend uit. Succes alvast!
Sabbuh, ik zou ook zeggen vos, maar ik heb geen verstand van de aparte kleurtjes. Maar ik denk dat die bij jullie ras ook niet voorkomen?
Ponytante, lastig op een pensionstal. Voor mij een van de redenen om nooit een veulen te willen fokken als ik niet in eigen beheer zou staan. Moet zeggen dat ik als stalhouder ook zou zeggen, jij wilt een veulen fokken, dus je zorgt zelf voor binnen/buiten zetten de eerste tijd. Als eigenaar zou ik dat ook liever doen, dan weet je precies wat je veulen aan ervaringen mee krijgt. Maar ik weet natuurlijk niet wat er afgesproken is.
Wel fijn dat ze in de middag al beter mee liep en lekker van het weekend aan de gang met het halster, dan gaat het vast snel beter, ook met de staleigenaar.
Nou Rakizah gaat wel 100% vannacht denk ik. Dit was vanochtend, net liep de melk eruit.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mishrikah had vanochtend ook een aardig vol uier en die lekt altijd pas 1-2 uur van te voren melk, dus dat is altijd spannend. Dus even dacht ik, misschien komen ze beiden wel vannacht, maar uier is nu zoveel teruggelopen dat ik dat niet verwacht. Maar zeg nooit nooit bij Mishrikah.
Ze was afgelopen nacht wel het meest oncomfortabel van de 2.
Vanochtend
[ Afbeelding ]
Myrna91 schreef:Wat leuk al die veulentjes hier, toch fijn te lezen dat het meestal goed gaat. Heb me eerder al eens voorgesteld hier, maar ben meer een meelezer. Mijn merrie koerst mooi aan op ‘veilig’ ze zit momenteel op 316 dagen. Uier veranderd wel wat, is nu weer minder als dat het geweest is. Voor zover ik weet haar eerste veulen, en hoop op een mooie bont veulen van de hengst Jidde BP.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Vind haar nog wel bescheiden qua buik en uier dus verwacht dat het nog wel even duurt. Camera geïnstalleerd dus kan haar nu mooi in de gaten houden.
wisanda2003 schreef:mijn new forest e pony begon ook zo vroeg, ook maiden. Maar is uiteindelijk op 330 dagen bevallen.Gefeliciteerd met alle knappe veulentjes!!
Hier komt morgen de dierenarts ff mijn friese merrie checken.
Ze is 2 dagen ( 280dgn) geleden begonnen met uier aan te maken.
Verder geen koorts of uitvloeisel, maar voor een maiden merrie ben ik er toch niet helemaal gerust op.
[ Afbeelding ]
Het lijkt op de foto trouwens meer dan dat het is... zijn er meer merries die zo vroeg beginnen?
Zaquira schreef:Is dat niet wat vroeg met 317 dagen of zijn Arabieren vaak korter met de dracht?