Hier vandaag weer de DA gehad om bloed af te nemen voor antistoffen. We gaan tevens ook testen voor veulenziekte omdat hij vocht in de beentjes heeft. Kan natuurlijk ook komen van het vele staan maar even het zekere voor het onzekere...
Janinevv
Geplaatst: 19-05-21 11:44
Valuna spannend!
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 19-05-21 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Naat3
Geplaatst: 19-05-21 12:15
Gefeliciteerd allemaal! Ik heb een paar knappe veulens gemist...
Het weer mag echt eens gaan omslaan! Ik ben wel blij met regen voor het gras, maar af en toe een dagje zonneschijn wordt niemand slecht van Hopelijk is dat het geval tegen dat Suus haar veulentje laat zien. Haar uiertje lijkt nog niet veel, maar het achterkantje begint uit te zakken. Straks eens in het archief kijken hoe dat vorig jaar ging.
Hier nog net Cassio op tijd binnen voor het los barste. Onweer, hagel nu
stal_HD
Geplaatst: 19-05-21 13:11
Manda en Karelien gefeliciteerd.
Hier regent het nu ook goed door. Met onweer soms.
Ik vind het dit jaar moeilijk om wat te verkopen, maar ik zal toch moeten.... 4 hengsten en 4 merries is wel een gekke verdeling. Zeker als veel familie is hihihi. Vooral deze vind ik enorm goed gelukt. Hij is zo fijntje gebouwd. En nu al ondernemend. Ook deze is erg schattig en blijft ook kleiner. Wel fijn gebouwd en ook wolliger in vacht. Maar niet zo rank als de ander.
Ashleyrol Toch is het belangrijk dat een DA interesse stelt in de merrie en veulen. Vanuit zijn observatie (als deskundige) kan hij inschatten hoe hoog het veulen scoort op "fit" zijn wat betreft drinken, mesten, plassen, slapen. Het viel me positief op bij mijn eigen DA die echt even de tijd nam om merrie en veulen te bekijken. Toen hij dat had gedaan was het heel snel alles afhandelen en hup weer verder want hij had het zeer druk.
Pfff, de DA van vanmorgen dacht aan veulenziekte. Ook een bloedonderzoek gedaan. Dus daarmee naar de kliniek gegaan voor behandeling. Zouden merrie en veulen daar achterlaten. Echter daar aangekomen zag de dierenarts geen enkele aanleiding voor veulenziekte maar vond wel een navelontsteking. Dus Riley is met antibiotica weer mee naar huis