[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:28

hoi ik reageer hier eigelijk nooit maar ik heb een vraag ..ik heb een merrie die 7 maanden drachtig is en vandaag erg hart onder uit is waar Door op der zijkant kwam ..
ik ben er zelf niet bij geweest maar de meiden zeiden dat ze de paarden gingen binnen halen en vandaag is er ook een nieuwe paard in de groep gegaan .. buiten mijn weten om en die heb dus mijn merrie aangevallen ..
mijn merrie wou weg rennen maar ging dus flink onder uit ..
ik ben er dus ook echt niet blij mee dat ik het hoorde. .
ik heb gelijk de DA gebeld die zei ze kunnen wel wat hebben maar als het fout is dat ik er niks tegen kan doen.. Hij kwam woensdag al voor me rhino prik aan gezien ze morgen presies 7 maanden is .. Hij ging der wel na kijken zei die ..
maar ben nog flink over me toeren er van en vroeg me af of iemand hier op het fora er ervaring mee heeft gr liefs bonny

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:34

Bonny er zijn in DBT2015 meerdere mensen waarbij hun merrie, zelfs op beton hard is onderuit gegaan en niks aan de hand was, veulen zit goed beschermd hoor, maar begrijp je ongerustheid wel.
Jouw DA is wel net als de mijne, die zou ook zeggen kan je toch niks aan veranderen en zo is het ook jammer genoeg.

Hier al duidelijke plannen voor 2016, Linda :P maar dat komt omdat Flo dit jaar niet drachtig werd en dekgeld al betaald is en heb levend veulen garantie dus :D , daardoor hebben we ook maar 1poging ondernomen en direct beslist volgend jaar opnieuw te starten.
Elsa zou ik leeg willen laten en graag laten beleren, lijkt me zo een leuke rijpony voor de dochter, al ben ik daar ook nog niet uit. 1veulen per jaar lijkt me wel leuk, anders krijgen we overbevolking :o
Je hebt nog tijd genoeg hoor, wie weet welke stoere knappe krijger kruist je pad nog :')

Cynthia wat een tocht zeg, veel te veel inspanning voor mij, ik neem gewoon de auto :o ben niet zo sportief aangelegd

Elsa lijkt hier ook een skippybal te hebben ingeslikt, amai die is echt al rond zeg en staat niet eens op gras := al lijken pony's sneller dik te zijn en ze draagt ook helemaal in de breedte en niks naar beneden

Hier schitterend weer en morgen 20 graden 8)7

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:35

Zo Annebet, dat is niet niks :') 7 uur?! Dan ben je 2 landen doorgereden zo'n beetje? Haha

Bonnydione, mijn merrie is met 5 of 6 maanden ook gevallen vorig jaar, mijn DA zei dat de veulens wel goed beschermd zitten en ik me eerder zorgen moest maken om de merrie, maar die had gelukkig niks!
Je kunt altijd nog eens laten scannen toch? Als je zeker wil zijn?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:48

Wat een leuke reacties op het projectje van de stal hier. Het is allemaal niet echt nieuw, zijn een aantal schuurtjes aan elkaar die er toevallig al stonden. Maar i.m.o. wel een ideale opzet, waar ze naar binnen kunnen, ook nog droog kunnen staan eten. Vind het voor mijn drachtige meisjes die (momenteel) niet onder het zadel lopen een fijne manier van "stallen".

Wings_love, welkom! Wat een leuke merrie heb je. En snap ook helemaal hoe je je voelt, hier ook twee merries die hun eerste veulens krijgen (de eersten ook voor mij) en ook elke keer weer nieuwe stapjes en leuke hoe goed het gaat!
Harig en bol zijn ze ook heel schattig durf ik al te beamen! (en die van jou is nog mooi slank hoor! ;) )

Vientje, super dat Miep weer rad is! *\o/* Nu moet ze eens stoppen met van die rare fratsen uithalen hoor ^_^

Het lekkere weer krijg ik inderdaad ook niets van mee. Hele dag ook op kantoor gezeten en nu met wintertijd ook direct donker als we buiten komen. Nog een paar weekjes en dan kan ik hopelijk meer avonden werken, rond half 2 beginnen vind ik in die winter niet zo erg.

Linda, hengstenkeuze ligt hier ook absoluut nog niet vast hoor. Grote kans ook dat er maar één bij de hengst gaat volgend jaar en welke is nog maar de vraag (hoop stiekem op een leuke jonge hengst op de HK dit jaar (die ook nog hier in de buurt staat O:) ))

Cynthia, nou vooruit dan maar. Dit weekend bij het voeren nog wel een fototje geschoten van beide met m'n telefoon;
Afbeelding
Roos was boos... Kreeg wortels en appels bij en die lagen óp haar brokken waardoor ze er niet goed bij kon. Heb ze voor ons prinsesje nog naast de emmer gelegd... :+

Afbeelding
Had deze foto nog naar m'n tante gestuurd. Stond vorig jaar bij haar paardje met Roos, toen Lies terug kwam van haar ruitertje. Toen was ze nogal dun en had ze het rond deze tijd ook al snel koud, dus moest ze een regendeken op. Hele winter ook dik aan het bijvoeren geweest om haar weer op gewicht te krijgen/houden. Dus even trots geshowt hoe mooi ze op gewicht is nu en nog nergens last van heeft.
(Over twee weken gaat de echte camera weer mee ;) )

Fijn dat Daisy zo lekker staat op haar nieuwe stal nu. Kan ze inderdaad rustig wennen aan de overgang.

BonnyDione, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Hopelijk is alles goed gegaan, maar als er inderdaad wel schade is, kan de DA er ook weinig aan doen op dit moment nee.
Hier wel iets soortgelijks meegemaakt, maakte pony een ongelukkige glijer en ging ze onderuit. Maar dat was toen ze net terug was van de hengst (net op de 18 dagen), daar zat gelukkig alles nog goed bij op de 32-dagen scan. Ga voor je duimen dat het bij jouw merrie ook allemaal goed gaat!

20 graden morgen? {:} Heb vandaag wel gezien dat het zonnetje mooi scheen buiten, maar zal er ook morgen weer niet van kunnen genieten.

Verder is het enige nieuws dat ik nu heb dat Lies vandaag op 177 dagen en Roos op 166 dagen zit, weer van die mooie ronde aantallen.
Tja en ten slotte nu in m'n laatste weekje training van m'n nieuwe baan. Vanaf volgende week niet meer elke dag naar Leeuwarden op en neer, dat scheelt al een hoop *\o/*

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:33

sorry voor de laten reactie .. ik was nog ff naar stal gereden om nog ff te kijken .. Ze oogt wel rustig ze at ook lekker van der kuil .. heb wel nog met der Door de bak gestapt.. maar ze is achter wel erg stijf .. maarja dat is niet gek met een glijer voorderest oogst ze wel normaal .. woensdag komt in ieder geval de DA zal wel kijken wat die te zeggen heb

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:19

Aniek, tja een leuke jonge hengst op de HK treffen, dat zou ook nog kunnen... Maar ik vind het toch wel leuk om eerder al weg te dromen over toekomstigste combi's ;) hihi

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:05

Hoop dat het wat mee valt Bonny. Ze zitten inderdaad goed beschermd :) ik zelf was vorig jaar 34/35 weken zwanger en viel. Brak mijn been en scheurde mijn enkelbanden. Moest van de dokter met de ambulance naar het ziekenhuis, maar de baby hebben ze niet eens extra onderzocht. "Die zat zooo goed beschermt"...

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:46

Hallo. Ik kom zo even binnen vallen. Ik heb een vraagje omtrent het vervoeren van veulen / merrie. Misschien kunnen jullie mij tips geven. Mijn merrie heeft dit jaar een leuk hengstveulentje gekregen van Spielberg, genaamd Kasper. Kasper gaan we over 2 weken afspenen en dan mag hij waarschijnlijk (details moeten nog even besproken worden) bij buren van mijn ouders in het land lopen samen met nog een hengstveulen. Maar hoe pak je zoiets aan? Neem je direct vanaf huis alleen het veulen mee? Of ook nog de merrie? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn merrie niet heel makkelijk is op de kar. Toen we weer opnieuw gingen dekken dit jaar stapte Kasper heel dapper elke keer de trailer in en mama moesten we erin duwen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:48

In dat geval zou ik haast zeggen alleen vervoeren.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:07

Jep in dit geval alleen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:10

ik zou hem dan ook alleen vervoeren

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:16

Mensen Smooth is vandaag alweer 188 dagen drachtig en Qween 184,
beide geteld vanaf de eerste dekking. *\o/* *\o/* *\o/*

Zo leuk om te zien de verschillen.
Qween is soms wat sjagrijniger dan anders, Smooth is haar relaxte ik.
Qween lijkt wel een skippybal ingeslikt te hebben, Smooht haar veulen is wat meer verstopt nog.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:24

krijgen al heuse buikje Aniek! ben heel benieuwd naar hun veulens.

Zou alleen vervoeren.

Als er iemand iemand kent die een welsh partbred zoekt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:50

daantjuh ik zou ook alleen veulen vervoeren hoor

RX leuk die verschillende karaktertjes he :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:56

Ik ben een enorme muts, maar dan laat je het veulen los staan? Ik heb een 2 paard en haalde nu altijd het schot eruit als we naar de hengstenhouderij gingen, maarja dan stond mama er nog in met der dikke buik...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:01

Dat tikt al aardig aan RX!!
Wat was het weer,chagrijniger,merrie? :D Nouja hier klopt het toch niet hoor.

Daantjuh ik zou dan ook gewoon veulen meenemen en loslaten in de trailer ja,alles eruit halen voor zover dat mogelijk is.

Jeetje Vulina dan ben jij moeten bevallen terwijl je zelf nog half gehandicapt was?

Beterschap voor je merrie Bonny.

Aniek wat worden ze al lekker bol. Ze zien er super uit vind ik!

Leuk Fotsy,je moet dringend weer eens foto's posten! Oei Marcelleke werkloos dan volgend jaar? :(:)

Cynthia lekker hé die berevachtjes. Toch zolang ze niet vol modder hangen. :')
zo fijn dat ze nu thuis ook nog op de wei kan! Veel beter zo afbouwen.

Jolandje nou dat lijkt mij een prima oplossing zo. Leuk dat je het zo kan doen!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:18

Pretty ja , je kunt makkelijker met een hengst op en neer rijden dan met twee merries met veulens

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:24

RX, gaat goed vooruit daar :D

Daantjuh, ik volg de rest, veulen alleen en los in een lege trailer, komt vast goed :)

Jeetje Bonny, klinkt eng, maar zo te horen gaat het alweer goed met je merrie!

Linda, heb je echt nog helemaal geen idee of toch al een aantal opties in het achterhoofd?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:57

Bedankt!

van_flipsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:08

Juli
1 - Tjinta – Engkildegards Amia x Moravita’s Staccato

Wat leuk Tjinta dat je weer met Staccato fokt. Wat een veelzijdig paard. En wat heeft hij het samen met zijn ruiter goed gedaan tijdens het NK Working Equitation in Pesse

van_flipsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:10

Trouwens Engkildegards Amia is ook een prachtige merrie

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:16

Annebet, Ja ik heb wel een paar opties in mijn hoofd maar daar houdt het wel mee op, ik kan maar niet beslissen...

Sorry de rest ga ik vanavond lezen en proberen te reageren :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:15

Bijna 100 dagen! *\o/* nu begint haar buikje toch wat zichtbaar te worden. Luna was al veeeeeel dikker toen.
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:42

Oei mijn stipje hier was blijkbaar weg :(

Het gaat ineens hard overal :) Hier ook, ze zitten bijna op 200 dagen dracht *\o/*

Jade 196 dagen
Afbeelding

Cheyenne 193 dagen
Afbeelding

Crome 191 dagen
Afbeelding

Ze kunnen hun buikjes nu niet meer wegsteken :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:06

Oh gaat snel Tinniie, ben zo benieuwd
Was je ontstipt? ;)

Pretty even foto dan :D aan de zijkant nog niks te zien
Afbeelding

Maar voorkant en achterkant, duidelijk bal ingeslikt

Afbeelding

Afbeelding