[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:45

Whisper is het zat en erg moe, maar het wil er nog niet uitkomen dus hihi

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:55

He gatver Pretty dat klinkt niet fijn. :(:) Arme hond.
Weten ze waarom het niet zo snel heelt?
Sterkte hoor.

Charlooott hihi vals alarm terwijl je op school zit.. je zult wel op hete kolen gezeten hebben.
Wel jammer dat er nog geen veulen is.

Olijf.... :(:) als er elf maanden staat neem ik aan dat het dag 340 is toch?
Stom dat wachten.

Ik doe ook altijd in de stal even een halstertje om, gewoon voor het wennen.
Kort om en weer af. Laat het veulen er niet alleen mee staan.
meestal loopt het veulen de eerste dagen braaf met mama mee.
Daarna weet het ook de weg wel.. _/-\o_ Dan doe ik een touw aan het halstertje.
Dat trouwens op de wei direct weer af gaat.
Ik gebruik een leadrope van 6 meter.. dan heb ik ruimte.

Kan me voorstellen dat jullie met die hele kleintjes niet een passend halster kunnen vinden.
Ik moet met mijn koppies al stad en land afklepperen om een passend klein halstertje te vinden.
eindig meestal met een shettenveulenhalster, en die mag ook nog op het kleinste gaatje.
en mijn kleintjes zijn al dik twee x zo groot als de mini's.

Verdorie Patrick dat duurt wel lang.
Arme Whisper.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:57

Ik kan bij divoza etc ook geen geschikt halstertje vinden. Ook allemaal te groot

TraiectumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:58

Arme Whisper. Misschien een fohn van voren en de stofzuiger van achter? Blaas je baby er zó uit. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:58

ja Tjinta,bij een groter veulen wen ik vanaf dag 2 aan het halster hoor! Maar inderdaad,ik heb hier hele kleine halstertjes maar toch geeneen die echt fijn is voor die eerste weekjes en die superkleine koppies.

Ze denken dat er nog een geinfecteerd stukje bot zit,wat de boel remt. Dat moet het lichaam er zelf uit zien te flikkeren/absorberen. Daarna kan het snel gaan. 100 % zeker zijn ze niet. Er is in elk geval sprake van een vertraagde heling. Het heelt,maar traag..

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:00

dat het nog maar een weekje blijft zitten hoor pretty! als ik zelf niet afneem of opleg belt die automatisch door naar de volgende nummers... Dus als ik dan terugbel is die aan 't bellen naar een andere gsm... ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:04

Ik hoop dat ik morgen mijn halstertjes binnen heb, ben benieuwd hoe ze gaan passen...
Dit is een foto van Cashmere ongeveer twee weken oud:
Afbeelding
Harry's horse halstertje, en past ook net aan....
Heb ergens ook nog een foto van een halstertje wat wat kleiner kan ook nog te groot :=
En dan hebben we het over paarden veulens....

geshahquilleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:09

zo leuk weer alles bij te lezen hoe het gaat met de aanstaande moeders en nieuw geboren baby,s. Onze Noor is inmiddels 320 dagen drachtig vorige week was ze niet echt lekker at twee dagen niet goed en dat is niks voor haar. Ik was eigenlijk een beetje bang dat ze net als vorig jaar haar veulen vroeg zou krijgen maar het gaat gelukig weer goed met haar ze eet goed en het uier is al best vol maar verder nog rustig. Ze mag van ons nu alleen naar buiten als we thuis zijn dit omdat haar veulen van vorig jaar overwachts is geboren en ik mocht dat weer gebeuren liever heb dat ze op stal staat. Ook in huis kunnen we haar sins twee weken weer in de gaten houden als ze op stal staat. Ik hoop dat het nog twee weken blijft zitten en dan mag ie van mij komen en ik denk dat ik niet de enige ben :D '

Afbeelding

Afbeelding

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:09

Oops, ik heb hier voor 't veulen een shetlander halster liggen, denken jullie dat dit te groot gaat zijn? Whinny is 1m76 en de papa is geloof ik 1m70..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:22

Ik heb vaak die premiere veulenhalsters, daar heb je XS en XXS in, dus ik heb ze piepklein liggen. 2 jaar terug een hele stoere roze gekocht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:24

Dat gaat hard!!!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:24

Mijn merrie zit op 337 vandaag.... Vrijdag 340. Maar ben bang dat ze mijn geduld op de proef gaat stellen, merk ook echt niets aan haar :+
Heb wel halstertjes klaar liggen, maar kijk wel hoe het allemaal gaat lopen.
Eerst maar eens een gezond veulen krijgen, dan zie ik verder :D

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:28

olijf, wedstrijdje tussen jou en mijn merrie! die van mij zit vandaag ook op 337 dagen :D Hahaha, uier is nog totaal niets... ;) Aan die van mij voor de rest ook nog niets te zien, ze is wel enorm dik...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:35

Chrlooott schreef:
olijf, wedstrijdje tussen jou en mijn merrie! die van mij zit vandaag ook op 337 dagen :D Hahaha, uier is nog totaal niets... ;) Aan die van mij voor de rest ook nog niets te zien, ze is wel enorm dik...

Klaar voor de start!!! ............................................ AF!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:54

Chrlooott schreef:
Oops, ik heb hier voor 't veulen een shetlander halster liggen, denken jullie dat dit te groot gaat zijn? Whinny is 1m76 en de papa is geloof ik 1m70..

Ik heb een leren halster mini shet liggen geloof ik. Cascade kon deze na ongeveer 3 weken om, was toen goed, op 2,5 maand paste hij al niet meer :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:57

geshahquille schreef:
zo leuk weer alles bij te lezen hoe het gaat met de aanstaande moeders en nieuw geboren baby,s. Onze Noor is inmiddels 320 dagen drachtig vorige week was ze niet echt lekker at twee dagen niet goed en dat is niks voor haar. Ik was eigenlijk een beetje bang dat ze net als vorig jaar haar veulen vroeg zou krijgen maar het gaat gelukig weer goed met haar ze eet goed en het uier is al best vol maar verder nog rustig. Ze mag van ons nu alleen naar buiten als we thuis zijn dit omdat haar veulen van vorig jaar overwachts is geboren en ik mocht dat weer gebeuren liever heb dat ze op stal staat. Ook in huis kunnen we haar sins twee weken weer in de gaten houden als ze op stal staat. Ik hoop dat het nog twee weken blijft zitten en dan mag ie van mij komen en ik denk dat ik niet de enige ben :D '

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik quote maar even met die moeilijke nickname ;)
Ze is goed rond zeg!! Dat duurt vast ook zolang niet meer!

Chrlooott weet ik,daarom laat ik het ook naar niemand doorbellen,heb dat zo ingesteld!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:06

kom toch last minute nog even mee tikken over mijn dametje hier.

Ze is 18 maart uitgerekend maar naar verwachting zal het geen twee weken meer duren. Haar banden zijn al flink slap en het bekken is al een eind gekanteld. Haar uier is mooi vol en vandaag ook voor het eerst dat er echt druk op staat. Flanken zijn al goed vol en het kan me nu niet snel genoeg meer gaan :)

Vader is VH Cadaar en moeder is Ba'kara.

Deze foto is van vorige week
Afbeelding
Afbeelding

Morgen hopen we nieuwe foto's te maken van mama die met de dag veranderd op het moment :)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:08

Jes schreef:
Chrlooott schreef:

Ik heb een leren halster mini shet liggen geloof ik. Cascade kon deze na ongeveer 3 weken om, was toen goed, op 2,5 maand paste hij al niet meer :')

Ai ai, zal maar een veulenhalster gaan halen dan :D Heb het halster van 't zusje van mijn vriend gekregen, zo schattig ;)

Olijf, ben benieuwd :D Zal eens een fototje uploaden hoe ze nu is.. morgen ofzo :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:36

Vandaag veulenhalstertje gehaald, want ik moest een nieuwe mestvork hebben.
Eentje zonder gaatjes maar gewoon met van die verschuifbare gespen dus goede hoop dat die dus wel meteen past. Heb ook nog een leren halstertje liggen, maar die heeft wel gaatjes en past zeker niet voor 2 maanden.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:57

Afbeelding

vanavond maak ik een eigen topic voor Wings
Laatst bijgewerkt door polleman op 26-02-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:10

Pretty: dat is inderdaad al een lange periode hopelijk is ze snel de oude en kan ze weer alles met haar pootje!

Patrick hopelijk meld pluis zich snel voor whisper ook wel zo fijn,

Charlooott je was zeker aan het stuiteren in het lokaal??

geshahquille wat een buik zeg pff

olijf het kan in een keer snel gaan!!

ik heb een halster geleend, ga deze week zelf een halster halen zal vanavond even op stal kijken naar de maat,
het is heel klein en dan ook nog op de kleinte

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:14

Mooie wings :)

paar ronde buiken hierboven! :j gaat vast niet lang meer duren!

Heb in januari al een halster gekocht, en jawel een roze :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:32

ik kreeg er vorig jaar één voor m'n verjaardag in neutrale kleuren, beige blauw gestreept. aan alle kanten verstelbaar dus moet lukken :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:40

ik heb er ook een voor mijn verjaardag gehad maar die is nog veel te grot is een leren

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:52

ga me nu toch wel zorgen maken over m'n halstertje :) Heb gelukkig ook nog halsters van m'n pony dus hoop wel dat iets hem/haar gaat passen :)