Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
potverdikkie schreef:In principe is dat niet gewoon, veulen ademt wel sneller dan de merrie.
Heeft ze zich niet eerst net ingespannen dat je ging kijken? Het is wel zo dat de ademhaling snel stijgt bij inspanning bij zo'n kleine..
Heeft ze vruchtwater binnen gekregen bij de bevalling?
gem schreef:Froukje: van harte proficiat!!
Toptoys: nogmaals van harte proficiat (zit lekker even cam te kijken)!!
Digo: jij ook van harte proficiat!! Leuk, die foto van die niet-melkgevende muur.
Pauk blijft hier maar voorlopig even standby op de cam.
kappiegirl schreef:gefelciteerd met de vollemaan veulentjes het is een rijke nacht geweest zo te lezen.
Heb wel geen drachtige merrie meer omdat ze schijndrachtig was maar volg jullie allemaal nog omdat ik er toch een hele hoop nog van kan leren voor de komende jaren.
Nu heb ik ook even een vraagje,
Ik heb een veulen van 6maanden en ze doet het heeeel goed, maar nu heeft ze s'avonds als ze op stal gaan (staat nog bij de merrie en ze heeft nog best een dikke vacht vind ik)dan is ze helemaal nat van het rennen ik spons haar dan gewoon even af op haar hals en boeg en in de flanken waar het meeste zweet zit maar als ik haar een uurtje later ga tempen omdat ze nog een beetje klam is op de plekken die ik niet heb afgesponst dan heeft ze een tempratuur van 38.9 en vanmorgen heb ik haar getempt om eens te kijken of ik een verschil zag en toen had ze een temp van 37.8, ik weet dat een jong veulen een wat hogere tempratuur heeft maar tot welke leeftijd is dat ongeveer? want ik wil het nog wel even aan kijken maar aan de andere kant denk ik zal ik niet beter de dierenarts bellen... Ben zo bang dat ze misschien iets onder de leden heeft ofzo. De merrie en onze Kandy die hebben gewoon een temp van 37.4 en 37.6 dus daar is niets op aan te merken.
Nou ja ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik het beste kan doen gewoon even aankijken en blijven tempen 3x per dag om te kijken of ik verschil zie of dat ik gewoon beter de dierenarts kan laten komen voor een bloedonderzoekje ofzo...
Alvast bedankt
potverdikkie schreef:Daar kunnen .....(lees; Kunnen) ze een lichte longontsteking van oplopen, en daardoor versnelde ademhaling, cq pompen gaan vertonen.
Maar verder eet en drinkt ie goed? Geen koort?
Nicole288 schreef:Pauk: Dat was dan een voorteken geweest dat je had kunnen noemen gisteren, dan was ik gaan slapen(maar goed dat ik nog even wakker was, nu kon ik meteen naar buiten toen ik vals alarm kreeg en werd ik niet uit mijn slaap gehaald
)
bokjes: succes met de kleine
Citaat:Ze is dus normaal heel rustig, als voorteken kan je zien dat ze niet meer gaat liggen terwijl ze dat nu om de 2 uur doet..
Een tijdje ervoor (uurtje ofzo) krijgt ze een schok door dr hele lichaam heen.
Daarna gaat ze ineens liggen en gaat het dus beginnen..
Zo is Pauk