Lees altijd stil mee begin nu toch wel jaloers te worden op al die schattige veulens iedereen gefeliciteerd. Ehnlay zit 16 juni pas op 320 dagen en is sinds een paar dagen begonnen met heel lichtjes vullen van der uier
Wij hebben de antistoffen bij de afgelopen 2 veulens wel getest omdat de merrie daarvoor een keer een dood veulen geef gehad met te lage antistoffen. Ringo moest daarnaast ook echt even op gang komen dit jaar dus liever check check dubbel check
tamaramt
Geplaatst: 19-05-21 07:12
@mdwstables: gefeliciteerd !
Ik heb wel antistoffen check laten doen. Dat had ik ruim vantevoren al afgesproken.
Mbt ontwormen Ik had idd ook het schema van vulina en dit doorgestuurd naar de kliniek (afdeling voortplanting paarden) Maar zij gaven aan dat ontwormen op 5 weken geen zin had omdat ik met 10 dagen ontwormd had en dat 8 weken werkzaam was. Volgens hun hoefde ik pas op de leeftijd van 2 mnd te ontwormen weer.... En dan stuk later de andere wormenpasta. Dus nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen
Ik heb ook antistoffen test gedaan ook al dronk ze meteen. Bij Guc droop de melk er van te voren zo uit dat ik zeker wilde weten dat het goed zat. Was overigens 90 euro. En hij checkte de merrie en veulen niet eens, deed heel laks vond ik nog beetje vreemd. Maar ik dacht hij is de dierenarts dus zal wel
Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!
Hier zijn de laatste 2 veulentjes ook geboren. ( deze stonden niet op de lijst zijn stamboekshetjes, omdat de hengst er 3 mnd bij in gelopen heeft wisten we de exacte uitrekendatum niet) Het zijn een merrie en een hengstje, beide zwart. Foto volgt nog
Laurentii
Geplaatst: 19-05-21 07:42
MDWStables, Karelien, proficiat! En ook aan alle anderen, de laatste 30 pagina's heb ik gewoon even gelezen.
Antistoffen deed ik ook nooit, maar dit jaar beide gedaan en ondanks dat eentje er toch echt super goed uit zag en de merrie haar biest pudding was, had ze een enorm laag resultaat. Dus een week probiotica gegeven om haar te versterken. Vanaf nu doen we het altijd, liever voorkomen dan genezen.
De laatste twee van dit jaar. Beide veulens zijn al verkocht.
Uier flink voller als gister en er hangt een klein drupje aan
Laleentje
Geplaatst: 19-05-21 09:33
MDWstables; gefeliciteerd! Mooie tijd ook. Karelien; gefeliciteerd! CP112; snap ik, ze is ook erg mooi. Helaas kan je niet alles houden hè. Valuna; spannend.
Ik heb niet op 10 dagen ontwormd dit keer. Ik heb op ongeveer 5 weken ontwormvd met ivermectine en doe 2.5 maand pyrantel. En dan verder volgrns vulina schema.
Bedankt allemaal! We zijn er ontzettend blij mee echt een prachtig ding. Lijkt toch wel veel op zijn volle broer, alleen is deze dus bruin
Gisteren wilde ze graag naar binnen en bij het naar bed brengen van de kinderen zag ik haar schrapen, flemen en veel onrust dus we zagen het deze keer wel duidelijk aankomen. Ze ging liggen en het was er echt pijlsnel. Alles goed. Nageboorte er vlot af, staan, drinken, poepen. Ik heb heerlijk geslapen Ze zijn eventjes buiten geweest net maar het is helaas erg nat dus even kalm aan.
En mijn theorie gaat helemaal mank... hengsten kwamen met 339 dagen en merries met 327-334. Ik heb nog wel een paar keer gechekt onder de staart maar echt een hengst