[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:45

Ijzerloos hier, Eliana en Sterre hebben zelfs nog nooit op ijzers gestaan. :=

Sterre nu ookobder de 100 dagen (97) :)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:46

jacky84 ze is nog best bescheiden idd.

Hier weer een mijlpaal. vandaag 300 dagen drachtig. nog 20 dagen minimaal volhouden

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:56

Corinadrenth! Waw dat kort echt af voor jou! Ik kijk echt uit naar die eerste veulentjes!

Jacky, zo bescheiden Seg! Maar voor jou ook al aftellen!

Hier staan ze nooit op ijzers, dus dat is al iets waar ik me geen zorgen over moet maken!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:21

Hier ook ijzererts vorig jaar bij Faith 3 maanden voor de bevalling er af laten halen. Daarna niet meer er op gezet ook.

Bailey begint te veranderen ik vind haar minder opzij dragen als paar weken terug als we beetje terug hebben moeten rekenen zou ze eind februari al kunnen eigenlijk.
Zo lastig als je geen dekdatum (&hengst) weet :roll:
Haar billen worden al pudding en is minimaal begonnen aan haar uier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:05

Mijn merrie moest ook altijd op ijzers ivm haar blessure en gevoelige voetjes. Een maand voor de bevalling van haar eerste veulen Orphelia er onderuit laten halen en ze zijn er niet meer terug onder gegaan. Ze verwacht nu haar 3de veulen. Ik moet wel met haar oppassen over welke ondergrond mijn merrie gaat maar over het algemeen gaat het goed. Ik zou zelf ook nooit ijzers eronder laten zitten als ze moeten veulenen. Een beentje is zo kapot of gebroken.

Hier heb ik helaas wel dekens op. Ze stonden zonder maar door de verhuizing gingen ze van een binnenstal naar een buitenstal en ze had het toch koud. Ik had de dekens liggen dus ik heb ze toch maar op gedaan.

Wauw wat zijn sommige al ver zeg. Bijna begint het veulen seizoen.

Mooie dikke buiken komen er voorbij.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:38

Oh wat eng met die ijzers hier alle paarden ijzerloos.

Charmfaith die lijkt al op te schieten zeg!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:48

Toch al een heel aantal onder de laatste 100 dagen! Dat vind ik altijd een leuke mijlpijl. Dat klinkt zo weinig :D
Al gaan die laatste maanden altijd zo traaaaaaaaaagggggg...

Charmfaith die lijkt inderdaad een dakje op haar billen te krijgen.
Bervelend he geen dekdatum weten... zal nooit mijn keuze zijn ze in een kudde maar 'hun gang te laten gaan'.

Ijzers en veulens lijkt mij heel eng. Ik heb aal wel vaker een merrie eens op een beentje zien staan. En met mini's hier valt dag wel mee. Maar er eens op trappen of naar stampen met ijzers, daar zou ik heel benauwd van worden!

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:55

Mijn merrie heeft ook geen ijzers onder. Ze is nu 273 dagen onderweg, hier een foto van een maand terug. Ze heeft een verschrikkelijke hangbuik :wow: .

Afbeelding

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:50

Kabayo geen idee hoe ver ze net is... heb een 2 in 1 pony gekocht eind november

Jacky ik heb nog niets... birth alarm zou ik bij DA kunnen huren. En wilde mijn babyfoon proberen als camera
Haar uier vandaag
Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:08

Ik gok ook op een februari veulentje voor jou hoor tania!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:50

Knolselder schreef:
Toch al een heel aantal onder de laatste 100 dagen! Dat vind ik altijd een leuke mijlpijl. Dat klinkt zo weinig :D
Al gaan die laatste maanden altijd zo traaaaaaaaaagggggg...

Charmfaith die lijkt inderdaad een dakje op haar billen te krijgen.
Bervelend he geen dekdatum weten... zal nooit mijn keuze zijn ze in een kudde maar 'hun gang te laten gaan'.

Ijzers en veulens lijkt mij heel eng. Ik heb aal wel vaker een merrie eens op een beentje zien staan. En met mini's hier valt dag wel mee. Maar er eens op trappen of naar stampen met ijzers, daar zou ik heel benauwd van worden!

Mijne ook niet we hadden haar gekocht zonder te weten dat ze drachtig was. En weten ook niks kwa verleden alleen dat ze wel is een veulen heeft gehad gezien haar uier.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:32

kabayo: ja echt gek hoe een foto toch anders toont dan in werkelijkheid.

Jacky: haha ja ik mag nog van geluk spreken dat het een redelijk proper paard is. Ze zal het meest droogste plaatsje zoeken om te rollen. En momenteel rolt ze niet echt. Ofja toch al tijdje geleden hah.

charmfait: wat een buikje zeg. Knap beestje ook :) en ja inderdaad heel vervelend als je het niet weet. Ik denk dat ik zou zot komen.. Wel goed dat ze al eens een veulen gehad zou hebben. Hier weet ik ook niets van haar 0 tot 5 jaar. Maar zou ooit ook eens een veulen moeten gehad hebben. Ze hadden dat gezegd maar geloofde er niet veel van maar volgens de DA zou het toch wel kunnen na dat ze haar uier had bekeken.

De mijne heeft wel ijzers omdat ze anders haar hoeven te rap afslijten. vooral als we veel gaan wandelen komt ze te kort en ik merk dat haar ijzers hier ook van afzien. Maar ze gaan toch wel af! aangezien ik dat hier allemaal lees wil ik het zekerste voor het onzekerste. Vandaag nog 90 dagen te gaan :).
Laatst bijgewerkt door AnsoDM op 15-01-21 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:34

Heel verstandig! :) dan maar wat minder wandelen de laatste paar weken :)

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:36

cynthia: Ik hoop gewoon dat ze dan niet te veel last krijgt van haar hoeven maar we zien wel. Moet juist nog even kijken wanneer het het beste is voor ze af te doen dan.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:05

Het is uiteindelijk dan kiezen tussen 2 kwaden... Liever een paard met wat gevoelige voeten dan een veulen dat onder de ijzer eindigt. :+

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:16

Ja Cass heeft niet persee een dikke buik. Ze is vooral in haar geheel voller geworden. Als niet drachtige merrie is ze zo snel schraal, dat zwanger zijn staat haar erg goed

Corina nog een maand!!!

Charmfaith wat een leukerd! Voor jou word het dus ook een verrassing en goed in de gaten houden net als Tanja.

Runi wauw, idd een flinke buik! Heeft ze al vaker veulens gehad?

Tanja wauw, al mooi uier, februari zou mij ook niks verbazen!
Heb je een banyfoon met camera? Ideaal! Goed bereik op stal?

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:36

Jacky Babyfoon gebruikte we op de motorcross met men zoontje. Als hij lag te slapen zat ik een mobilhome verder te kaarten en zag alles op mijn gsm. Zou alleen eens moeten testen als ik idd bereik heb. Ze staat op pensionstalling.zou mooi zijn als het werkt...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:38

Wat handig Tanja! Ben heel benieuwd of dat werkt.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:13

Charmfaith en Tanja84, ik gok op februari veulentjes voor jullie :D

RuNi, zo die heeft een flinke hangbuik inderdaad!

Hier is het inderdaad ook niet heel fijn zonder ijzers, maar ze gaan er toch echt af, en zo min mogelijk over het harde lopen.

Ik zit momenteel ook weer met een probleem waarvan ik gewoon niet weet wat wijsheid is, heb hier echt flinke stress van.. Merrie blijft complicaties houden van het spoelen van de sinussen 2 maanden geleden op de kliniek. Ze hebben toen in de schedel een gat geboord. De wond hiervan wil gewoon niet genezen en er is een fistel ontstaan. Deze is vorige week open gemaakt zodat troep eruit kan en flink antibiotica gespoten. Helaas blijft er rommel uit beide wondjes komen en vermoeden is dat er een botsplinter zit wat dit veroorzaakt. Hiervoor zegt de kliniek dat ik echt naar hun moet komen om een foto van haar hoofd te maken om te kijken of er echt een splinter zit en waar hij dan zit.. Maar deze merrie is gewoon niet fijn te vervoeren, heeft hier zoveel stress van. En daarbij zal ze op de kliniek echt flink zwaar verdoofd moeten worden, omdat je anders gewoon niks kan doen bij haar. Ook daar zit ik flink over in, ze is als we de afspraak eventueel hebben al 8,5 maand drachtig. Er staat wel al een afspraak voor over 1,5 week, maar ga maandag toch weer bellen om te overleggen hoe erg het is als je nu nog zo zwaar gaat verdoven, en hoe erg het is om eventueel toch te wachten tot veulen er is. Alles zit tot nu toe zo zwaar tegen, zal je zien dat ze straks de boel nog vergooid ook. Ben even zo ontzettend klaar met dit hele gedoe :(

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:34

immii_clarr schreef:
Charmfaith en Tanja84, ik gok op februari veulentjes voor jullie :D

RuNi, zo die heeft een flinke hangbuik inderdaad!

Hier is het inderdaad ook niet heel fijn zonder ijzers, maar ze gaan er toch echt af, en zo min mogelijk over het harde lopen.

Ik zit momenteel ook weer met een probleem waarvan ik gewoon niet weet wat wijsheid is, heb hier echt flinke stress van.. Merrie blijft complicaties houden van het spoelen van de sinussen 2 maanden geleden op de kliniek. Ze hebben toen in de schedel een gat geboord. De wond hiervan wil gewoon niet genezen en er is een fistel ontstaan. Deze is vorige week open gemaakt zodat troep eruit kan en flink antibiotica gespoten. Helaas blijft er rommel uit beide wondjes komen en vermoeden is dat er een botsplinter zit wat dit veroorzaakt. Hiervoor zegt de kliniek dat ik echt naar hun moet komen om een foto van haar hoofd te maken om te kijken of er echt een splinter zit en waar hij dan zit.. Maar deze merrie is gewoon niet fijn te vervoeren, heeft hier zoveel stress van. En daarbij zal ze op de kliniek echt flink zwaar verdoofd moeten worden, omdat je anders gewoon niks kan doen bij haar. Ook daar zit ik flink over in, ze is als we de afspraak eventueel hebben al 8,5 maand drachtig. Er staat wel al een afspraak voor over 1,5 week, maar ga maandag toch weer bellen om te overleggen hoe erg het is als je nu nog zo zwaar gaat verdoven, en hoe erg het is om eventueel toch te wachten tot veulen er is. Alles zit tot nu toe zo zwaar tegen, zal je zien dat ze straks de boel nog vergooid ook. Ben even zo ontzettend klaar met dit hele gedoe :(

Even een ervaringsverhaal wat betreft dracht icm vervoer en verdoven: mijn merrie is in het eerste trimester op de trailer gezet, naar de kliniek afgevoerd en heeft een koliekoperatie gehad. Ik vond het ook enorm spannend. Zij is ook panisch in de trailer en heeft het echt zwaar gehad. Maar alles is goed gegaan gelukkig. Soms moet het gewoon..Ik hoop voor je dat het meevalt. Maar zo niet fit aan een bevalling en veulen beginnen is ook pittig voor je merrie.

(Heb me hier ooit gemeld maar kom amper toe aan bijlezen, laat staan reageren. Hoi allemaal. Superleuk om de foto's te zien! Plaatst mijn bolle enigzins in perspectief :-D)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:42

Kan de kliniek niet op lokatie foto's komen maken?

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:45

Dit zou ik inderdaad het liefst willen, maar kliniek zegt dat foto's van het hoofd niet gaat op locatie.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:50

immii_clarr, ik weet niet of je daar slechte ervaringen mee hebt hoor, maar zou je niet eens contact opnemen met Sportpaardenkliniek Wolvega? Die hebben een aantal jaren geleden het paard van een stalgenoot met hetzelfde probleem behandeld, dat is ook een pittig traject geweest, maar misschien kunnen zij wel foto's op locatie maken en dan heb je gelijk een second opinion. Mijn vertrouwen in je huidige kliniek zou wel een stuk geslonken zijn na alles wat er gebeurd is. Ze komen sowieso 1 keer per week, maar volgens mij tegenwoordig nog wel vaker, in Noord-Holland. Ze hebben ook veel ervaring met merriebegeleiding en zullen dus ook kunnen aangeven of het nog veilig is om te sederen. Ik wil je alle sterkte wensen hoor, het is ontzettend rot als je paard zoiets heeft, laat staan als ze nog drachtig is ook!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:03

Ik heb nu inderdaad al een andere kliniek die de controles thuis al had overgenomen. Mijn vertrouwen in de kliniek waar ongeluk en alles is gebeurd is inderdaad niet heel best meer. Ik denk dat ik maandag toch nog maar eens een aantal dierenartsen/klinieken ga bellen om te kijken of er niet toch een mogelijkheid is om in ieder geval aan huis foto's te maken, en inderdaad ook nog eens een beetje dubbel checken hoe het zit met het sederen. Ze is al bizar veel verdoofd geweest tijdens deze dracht.. veulen zie je nog steeds wel goed bewegen dus wat dat betreft ga ik er vanuit dat die het goed doet, maar ze zeggen natuurlijk dat rond eind van de dracht sederen niet goed is. Maar wat beschouw je als "tegen het einde" van de dracht.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:09

Dankjewel Jacky84!
Bij jou schiet het ook al op lees ik, ze is nog mooi bescheiden!

Gefeliciteerd met de mijlpaal Corinadrenth

Wat een leukerd Charmfaith, die begint idd lekker uit te dijen.

Zooo RuNi, flinke hangbuik idd :wow:

Jeetje Immichar wat ontzettend naar en pech zeg. Sterkte....

Nou, Lotus is thuis! *\o/* Quenza is helemaal verliefd. Op de vorige stal was ze echt een bitch tegen Lotus en nu laat ze haar niet van haar zijde en hele tijd neuzen en doen. Zó lief.... Van Nova moet Lotus nog niet zoveel hebben (haar dochter van 8 maand), dat had ik niet verwacht maar Nova is ook nogal opdringerig...
Zo blij dat ik mijn dametjes allemaal thuis heb nu.

Afbeelding