Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kabayo schreef:Gefeliciteerd aniekr en DL!
Heel veel sterkte kellyDV
Ik heb de rekening van lady gekregen... Schrik van mijn leven..
Woogy schreef:Fotsy niet intens zwaar, was even pittig bij het hoofdje en schoudertje maar met 10 minuten was de klus ook wel klaar. Wel veel naweeën gehad. Veulentje is nu dan ook bijna 4 weken oud.
Silvana: kan het niet zijn van het gras, dat je merrie koliekerig was? Vorig jaar hebben we hier 3 keer koliek gehad van een weitje waar kennelijk gras groeide met teveel van het 1 of ander erin. Was een oude mestplek van de paarden, dat gras is dan te rijk bemest en krijgt dan een mineraal te veel erin. Maaien en kalken was de oplossing voor het probleem. Geen koliek meer gehad daarna. Kan er gewoon niet bij dat het eventueel van droog hooi zou komen. Het stukje in de tekst is voor drachtige dieren.
Nat kuil is eigenlijk voor geen enkel paard goed en kan juist ook veel gas geven waardoor ze juist weer koliekerig worden...
Monique1963 schreef:Kom ik weer even onder mijn meeleessteen vandaan, ik zie grote bedragen voorbijkomen aan dierenartskosten. Vooral voor degene die jaarlijks veulens fokken moet dat heftig zijn. Ik heb mijn merrie verzekerd voor onder de 200 euro per jaar dat is incl veel dierenartskosten.
Verzekeren jullie je fokmerries niet tegen dergelijke kosten?
Woogy schreef:verzekeringen...nooit meer. Meer kosten aan gehad dan ik eruit heb gehaald. Eigen risico, lage uitkeringen oh en als je teveel kosten maakt, wordt je eruit gepletterd. Ik spaar we en maak afspraken als de kosten uit de pootjes lopen.
Hebben ons eerste veulen op de kliniek gehad voor 9,5 week met een open wond aan zijn been. Dagelijkse verbandwissels, dure behandelingen tegen wildvlees, tal van spuiten en speciale smeersels later was mijn rekening toch echt 4500 euroenfin, ze waren top coulant en hebben de boel gespreid mogen betalen.
Silvana: Waarom zou een zogende merrie dan geen hooi kunnen verteren? Had ze daar nog een reden voor?
Dat een drachtige merrie wellicht makkelijker verstopping krijgt kan ik me indenken, die darmen worden immers meer belast door de baby.
Begrijp me goed, heb zeker geen kritiek op jou, probeer enkel een verklaring te vinden voor deze conclusie
Woogy schreef:verzekeringen...nooit meer. Meer kosten aan gehad dan ik eruit heb gehaald. Eigen risico, lage uitkeringen oh en als je teveel kosten maakt, wordt je eruit gepletterd. Ik spaar we en maak afspraken als de kosten uit de pootjes lopen.
Hebben ons eerste veulen op de kliniek gehad voor 9,5 week met een open wond aan zijn been. Dagelijkse verbandwissels, dure behandelingen tegen wildvlees, tal van spuiten en speciale smeersels later was mijn rekening toch echt 4500 euroenfin, ze waren top coulant en hebben de boel gespreid mogen betalen.
Silvana: Waarom zou een zogende merrie dan geen hooi kunnen verteren? Had ze daar nog een reden voor?
Dat een drachtige merrie wellicht makkelijker verstopping krijgt kan ik me indenken, die darmen worden immers meer belast door de baby.
Begrijp me goed, heb zeker geen kritiek op jou, probeer enkel een verklaring te vinden voor deze conclusie
Caesar schreef:Ik ben ook niet verzekerd. Meer omdat je het er zelden uithaalt en als het puntje komt heb je niet de beslissing over je eigen dier of je moet genoegen nemen met een bepaald %. Ik heb er genoeg gekke dingen over gehoord.
Woogy schreef:Als er iets bij de bevalling is achtergebleven in de merrie, hoe lang na de geboorte worden ze dan ziek? Merrie van de buren is kreupel aan beide pootjes(ik verdenk bevangenheid) en nu is er twijfel of dat eventueel van de bevalling kan zijn geweest.