[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:09

mooie merrie wings :j

merrie met veulen wegbrengen is echt niet leuk, ik heb glowy met breeze ook weggebracht dit jaar, maar ja , ik had die dekking gewonnen en wilde dat toch wel heel graag door laten gaan, gelukkig gingen ze naar een heel goed en betrouwbaar adres ( the suprise stables) en dat scheelt enorm, kreeg nog een paar foto's toegestuurd en wat berichtjes tussendoor, das wel fijn,
omdat glowy nu al zo'n laat veulen krijgt , word er in 2016 niet gedekt, dan in 2017 weer lekker vroeg beginnen, met Magic (caluka colour of magic) :D en het jaar daarna ws met onze eigen lieve Yumaatje :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:21

Welkom Wings_love, mooie merrie.

Lekkere buikjes inowa.

Hier geen ervaring met het weg brengen van de merrie met een veulen aan de voet. De stalhouder laat de rietjes naar de da brengen en gaat steeds heen en weer met de merrie met veulen. Ook om te scannen voor het ei.

Overigens heeft de stalhouder er nog een drachtige merrie bijgekocht, met tevens een veulen aan de voet.
Dus als alles goed gaat volgens jaar dus 3 veulens op stal.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:24

Wingslove mooie merrie hoor.
Welkom.

Inowa ha ha jij hebt nu ook twee bonte net als mijn schimmel Welsh.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:42

wingslove ze zijn toch zo schattig in hun wintervachtje :P welkom

wow inowa wat een buiken al zeg

hier dit jaar ook even merrie met veulen aan de voet weggevoerd voor KI(helaas niet drachtig) maar kliniek was maar 10 min van hier vandaan, ik vond het een goeie leerschool voor mams en vooral voor veulen, trailer laden, meelopen aan halster, een andere nieuwe omgeving, ging allemaal super, en ben er eigenlijk wel positief tegenover want toen veulen met hoefzweer naar kliniek moest, ging dit allemaal heel vlot en smooth.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:45

Niks mis met een lekker pluizig vachtje hoor <3

Witjes krijgen al een beste buik!

Mijn dame is weer rad *\o/* Na paar dagen longeren vandaag wat stapwerk onder het zadel gedaan :) Enthousiast peerd, dus so far so good :D

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:49

Wat fijn Vientje!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:49

Welkom hier, Wings :)

En Inowa, wat zijn je pony's pluizebolletjes :)

Fijn dat Miep weer goed loopt, Vientje!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:04

Fijn vientje hopelijk blijft het nu mee zitten!!!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:14

In de winterharen vind ik ze altijd het schattigst! Ik hoop ook echt dat Winny dalijk een heel beertje wordt.

Over berenvachtjes gesproken, die van jou zijn al heerlijk pluizig inowa! En mooie buikjes ook.

Fijn dat je paardje weer goed is vientje!

Ik ben net nog even op stal geweest en heb meteen een foto van Winnys buikje gemaakt. Helaas was er alleen licht in de stal, dus de rest van het paard staat er dan ook niet op hahaha
Afbeelding

Zoals je ziet is het nog strak en meer vet dan veulen. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht, het is nu nog zo vroeg. Ben heel benieuwd hoe dik ze uiteindelijk gaat worden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:41

Wauw Vientje wat super!!!!

Wings, die is nog mooi strak!

Hier een klein hangbuikzwijntje :') zal van de week weer eens een fotootje maken, al word dat nu wel lastig in de wintertijd (heb nog geen licht op stal :') )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:15

Hangbuikzwijntje. Niet lief Linda :')

Wingslove welkom hier! Je merrie is nog strak ja!

Vientje super dat ze weer rad is!

Jolandje leuk dat Magic komt logeren in 2017! Is het een wissel of komt hij er gewoon gezellig bij voor een jaartje?

Inowa knappe buik al,nu hoef je tenminste niet te twijfelen of er wel wat in zit,deze keer komt het goed!

Aniek wordt een super schuilstal als alles af is!

Cynthia dat is weer een verhuizing om niet te vergeten. :D :+
Maar is Kees nou zo zwaar dit jaar? En dan bedoel ik echt haar buik,dat is al een heuse toeter joh! <3

Kiki wat is Bo toch een leukerd!

Hier weinig nieuws te melden,de dames zijn dik en harig. En boordevol energie :+
Ze hebben geluk want door het mooie weer staan ze nog allemaal gezellig op de wei en nog niet in de paddock.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:22

Wat fijn Vientje!

Wings, welkom! Ze ziet er idd nog netjes uit zeg! Ben benieuwd hoe dik ze straks gaat worden ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:43

Ja we treffen het met het weer.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:23

Welkom Wingslove. Wat een prachtige dame heb je.
Inderdaad nog mooi strak. Maar dat gaat besist veranderen. :j *\o/*

Inowa dat zijn echte duidelijke drachtbuiken, hihi. Ze zien er goed uit.

Vientje suuuper!

Hangbuikzwijntje hihihi leuk vergelijk Linda... _/-\o_ _/-\o_

AniekR druk aan het ombouwen. Dat wordt gaaf.

Cynth... das een eind sjouwen zeg... whow.
Maar fijn dat Dais warm en droog op stal staat.

Heerlijk weertje hier... de dames staan te suffen in het zonnetje.
Geloof dat ze wel genieten.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:34

welkom wings, knappe merrie!

Inowa, ze krijgen mooie buikjes, heel verschil met pepper vorig jaar, nu duidelijk drachtig.

Knappe schuilstal aniek! wou dat ik die luxe had om zoiets knap te zetten om te schuilen :P Hier een houten plank met nog een plank boven haha!

Werken slowfeeders bij afgespeende veulens goed of beter een gewoon hooiruif?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:37

pretty, we ruilen gewoon een seizoen, en dan gaan ze weer terug naar hun eigen huisjes, Yuma dekt er twee bij Vanessa en magic dekt mijn twee dames :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:33

Ik hoor iedereen zeggen dat het mooi weer is... en ik zit de hele dag op kantoor. Paardjes staan wel lekker in de wei, ik hoop dat ze zich niet rot zweten....

Slowfeeders gebruik ik niet voor de veulens, ze mogen zich onbeperkt volproppen dus ik voer gewoon flinke bergen op de grond :j

Hier nog steeds een vreselijk drama wat betreft hengstenkeuzes 2016... ik kom er maar niet uit.... ;(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:36

Tis dat ik de hooiruiven wil vervangen door slowfeeders. Maylinn moet natuurlijk ook kunnen eten maar als ik dan een hoopje apart ga leggen gaan de grote dat opeten.
Dan maar marley en maylinn apart zetten op de kleine paddock, marley mag zich ook vol eten. Ga ze deze winter toch beleren voor de sulky, dan heeft ze nog iets van sport inplaats van full time fokmerrie.

Hengstenkeuze 2016 heb ik wel al gemaakt, hopelijk van 1 keer drachtig, anders pas 2017 :(

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:44

Wings, mooie merrie, en een heel fijne hengst heb je uitgekozen :j

Hier valt dat mooie weer nog wel mee, het is droog, maar daar is het dan ook wel weer mee gezegd. :)

Luna, Bentley gaat het worden zeker he? Moest het goed gaan met Halona, dan heb ik mijn keuze ook al gemaakt volgend jaar. Al ligt er nog niets vast.

Aniek, fijne stal zo! :)

Ik ga weer proberen een beetje te volgen, het is namelijk niet zo druk op het werk :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:32

oh jeetje, bij iedereen ligt het al vast joh... nu word ik helemaal onrustig := hihi

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:35

Nee hoor, hier ligt het ook nog niet vast ;)

Eerst maar eens zien wat er nu uit gaat komen en aan de hand daarvan ga ik mn 2017 keuze maken (heb enkele hengsten op het oog, zowel hier in de VS als in NL)....

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:36

Ik heb ook nog geen keuze gemaakt Linda ;).
Dit wordt ons eerste veulen, ook voor de merrie het eerste veulen, dus ik ga eerst afwachten hoe het ons deze keer bevalt.

Nu is het wel zo dat we binnen ons ras niet veel keuze hebben aan hengsten, maar goed elke keuze (ook al zou het bij wijze van uit 2 gaan) is lastig ;).

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:37

Haha, neen hoor, de keuze is gemaakt, maar het ligt nog niet vast. Ik ga de eigenaar van de hengst pas contacteren van zodra de kans zeer groot is dat Halona haar dracht deze keer kan volbrengen. Loopt het weer fout, dan probeer ik niet meer, en dan is het onnodig geweest van de hengstenhouder te contacteren.

Ik heb er weer eentje uitgekozen die op ruim 7u rijden met de trailer staat... :+ Toch maar eens informeren of KI mogelijk is :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:04

Zoo annebet jij zoekt ze ver :P
Nu voor mij ist ook zeker een eindje om naar Bentley te gaan. Ik hoef het veulen niet af te wachten. Het zijn 2 totaal verschillende types die marley beiden aanvullen (sampson en bentley) en wil kijken welke het mooiste resultaat geeft en dan met dat type verder gaan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:06

Dais heeft inderdaad al een best buikje, maar niet heel erg dik hoor. Komt denk ik ook omdat haar buik op deze foto net naar links waggelt.
Volgende week is ze 5 maanden, dus dan komt er weer een foto-update :)

Kiki, ik zie op die foto van Bo dus echt niet dat haar borst en hals geschoren is :')

Aniek, je hoeft me toch niet per se twee weken langer te laten wachten op die foto's. Wát een onzin! :Y)

Wegbrengen met veulen zou mij er inderdaad niet om gaan of ik die mensen wel of niet vertrouw. Ik wil gewoon niet weken van dat jonge ding missen.

Gezellig dat je er bent, Wings! Aangezien je in je eigen topic zei dat je nergens anders over kunt praten, kan je hier lekker los gaan :D
Ze heeft een schattig buikje :)

Over berenvachtjes gesproken: Sjees is één grote, bolle teddybeer nu <3
Maar dat zien jullie pas volgende week, want dan is het pas fototijd, hè, Aniek? :P

Mooie keus weer, Annebet, 7 uur.. Ik dacht dat ik ver zat met 3 uur ;)

Nou, Keesje staat droog en warm op stal. Op de wei op stal, welteverstaan ;)
Wat was het warm zeg vandaag! Pffffffffff..... Ik had wel verwacht dat ik mijn jas uit kon doen, maar ik liep peentjes te zweten in mijn trui.

Het draad van de wei was los, dus ik liep in de volle zon het draad recht te trekken en vast te zetten. Best lekker, maar ik had gewild dat ik mijn trui uit had kunnen trekken :)

Voor Daisje ben ik blij. Die gaat iedere ochtend tussen 7 uur en 10 uur naar buiten en 's avonds tussen 17 uur en 19 uur ongeveer weer naar stal. Zo kan ze langzaam wennen aan het binnen staan en gaat ze niet van 24/7 wei naar 24/7 stal.
Vandaag weer even 20 minuutjes gestapt en mevrouw had de vaart erin zeg! Spiertjes waren natuurlijk lekker opgewarmd in het zonnetje :D