[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:26

Clemantine gelukkig dat hij zich beter voelt!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:29

Gisteren deze foto gemaakt, toen was ze 304 dagen.

Afbeelding

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:48

Gb lover wat een mooi buikje.
Dat lijkt me echt eng als dat gebeurd
Een maand van onzekerheid en daarna ook nog of alles goed is met kleintje en merrie.

Annastasia dat schiet op..

Cc hopelijk heb je snel plekje voor jullie en je paardjes.

Hoe gaat het met Whisper??

Cynthia is jou merrie zo van de dracht of weet je niet??

Wings wil al brokken bij de merrie mee eten.
En met dag oud eet ze al hooi mee.
Heb pas een keer halster om gehad kan ze dan gewoon zonder naar buiten??
Mij werd verteld dat Wings meteen met halster om en met touw naar buiten moet.
Ik weet niet hoe jullie dat doen??
Maar ze gaan vandaag de bak in en dat is een lijn vanaf de stal naar de bak.
Geen bochten niks en afgezet aan de zijkante.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:43

Schiet al op annastasia

hier nog niets uier :) alles is nog mooi in elkaar gevouwen. vandaag op 287 dagen :)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:07

Ik liet het veulen altijd mee lopen met halster en deed het af op de wei, aan een touw mee lopen deed ik pas na enkele weken, dan weten ze in iedergeval al hoe t halstertje voelt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:09

Polleman het zou mooi zijn als je kan oefenen met halster en touwtje,
maar zonder gaat het ook prima.
Jonge veulens blijven meestal lekker dicht bij de mama, lopen er achteraan.
Ben je alleen of heb je hulp?
Als er iemand bij is kan die erachter aan lopen en evt. het veulen begeleiden.
Als je de tocht naar de bak heb afgezet dan gaat het ook zonder touwtje wel.

Fijn dat ze beiden nu de benen kunnen strekken!!

Anastasia mooi uier, ontwikkeld zich goed.
304 dagen.. jeuh het schiet op.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:11

T veulen loopt wel met de merrie mee hoor! Als ik t veulen voor het eerst met halster en touw ga lopen zou ik dat samen met iemand doen. Dan heb je iig je volle aandacht en 2 handen vrij voor het veulen..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:13

hee, nog ff een vraag
mijn merriebrok is bijna op, maar ik wil toch graag de merriemeusli gaan voeren, maar zie door de bomen het bos niet meer welke ik nu het beste kan pakken en waar ik het kan kopen
wie wil me even helpen wb merk

ps nog maar 60 dagen *\%/*

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:17

Ik ben met iemand samen.
Ik doe vanaf vandaag wel elke dag de halster om dat ze er aan kan wennen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:53

polleman schreef:
Ik ben met iemand samen.
Ik doe vanaf vandaag wel elke dag de halster om dat ze er aan kan wennen.

Hier is het ook afgezet maar vanzelfsprekend lopen ze hier gewoon door de lintjes heen en blijven zeer zeker niet bij mams :+

Bij ons zijn ze ook nog niet halstermak, wel lopen ze mee aan een neckrope :') Als ze het halster om en af doen een beetje gewend is, dan kun je in de stal beginnen met haar kort om te draaien aan het halster (zonder touw). Rechtstreeks trekken geeft alleen maar weerstand en dikke kans dat ze omhoog komt of zelfs achterover klapt, maar kort omdraaien dan hebben ze de kracht niet om omhoog te komen of tegen te hangen. In het begin zul je veel druk nodig hebben en steeds meer proberen het met minder druk voor elkaar te krijgen en uiteraard de druk verminderen zodra het gevraagde uitgevoerd wordt. Kleine stukjes, niet een heel rondje draaien, 1 pasje is voldoende om mee te beginnen. En niet meer dan 2x of hooguit 3x per keer dat je oefent, concentratie is snel weg bij die kleintjes.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:54

quibje schreef:
hee, nog ff een vraag
mijn merriebrok is bijna op, maar ik wil toch graag de merriemeusli gaan voeren, maar zie door de bomen het bos niet meer welke ik nu het beste kan pakken en waar ik het kan kopen

ik had zelf suregrow brokjes van dodson en horrell, maar die zak is zowat op (en hier niet te krijgen, haal het altijd bij mn ouders in belgie), dus nu een zak probreed van cavalor meegenomen. is ook een soort van muesli?

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:03

Cemlys schreef:
quibje schreef:
hee, nog ff een vraag

ik had zelf suregrow brokjes van dodson en horrell, maar die zak is zowat op (en hier niet te krijgen, haal het altijd bij mn ouders in belgie), dus nu een zak probreed van cavalor meegenomen. is ook een soort van muesli?

Ik heb zelf de merriemuesli van Marstall. Ik ben daar erg tevreden over maar mijn paarden krijgen alleen maar marstall. Volgens mij is dat ook beter verkrijgbaar dan dodson en horrell.

Ik dacht trouwens ook bij het eerste veulen: die loopt wel mee, pak moeder wel en dan komt hij er wel achteraan. Niet dus. Moeders luisterde vervolgens ook nergens meer naar :') . (in het kader: help mijn kind is niet in de buurt!) Hij was toen nog echt jong want de paniek van moeders was echt snel over.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:16

Hier lopen de veulens los mee. Erf is volledig afgezet en natuurlijk gaan ze op ontdekkingstocht maar dat vind ik niet zo erg.
Neem wel meerdere merries (en veulens) tegelijk mee dus dan lopen ze al spelend wel achter de groep aan.
Handig met die kleintjes :P
Halster om doe ik vaak pas later, bij die kleintjes vind ik een halster toch niet fijn zitten al gebruik ik het allerkleinste maatje.
En als ze dan een halster om krijgen dan zet ik ze naast de merrie vast en leren ze vanzelf omgaan met de druk. Zijn ze wel al een maand of 2/3 oud.
Hier zijn de oudste 2 al bekapt enzo en dan neem ik ze op schoot of pak ze bij kop en kont dus vastzetten is dan nog niet zo nodig.
En als ze wat ouder zijn, levert het ook nooit problemen op met springen of gek doen. Heb ze soms pas na het afspenen aan het touw en dan lopen ze mee alsof ze nooit anders gedaan hebben.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:39

Ik wil ook een baby!!!!!!
Fijn dat het nu met de meeste veulens goed gaat.
Mijn merrie was gister 11 maand en vrijdag 240 dagen.... Ik kan het er wel uitkijken!!
Maar gebeurt nog er weinig.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:20

Ojeeee, heb net 8x telefoon gehad (birth alarm) maar whinny had vanmorgen nog geen volle uier... Zit op school! ER gaat zo meteen iemand gaan kijken! Zou het of zou het niet?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:30

Spannend!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:34

annastasia schreef:
Clementine gefeliciteerd met je veulen!!! Zo zie je maar weer, merries willen het graag alleen doen....

DianneM schreef:
Heb deze besteld: http://www.bewakingscamera.nl/draadloze ... -set-plus/

Is 300m draadloos bereik buiten en 150m met muren ertussen. De ontvanger kan op de Dazzle en zo aan mn laptop, kan Briesje als het goed is zo het internet op..

Hopelijk heb je 'm zo geinstalleerd en geeft die inderdaad het bereik wat gegeven is. Check ook even of je draadloze internetaansluiting (wifi) wel tot zover reikt.

Ik heb een camera van Foscam, 2 jaar geleden kreeg ik 'm niet geinstalleerd, nu met veel pijn en moeite wel.
Heeft 1 week gewerkt, toen 5 minuten stroomuitval gehad en nu krijg ik 'm niet weer aan de praat.
De printer zou op dezelfde ip adres functioneren???
Dus ik foscam gemaild wat mijn probleem is, krijg is mail terug met dan moet je dat en dat doen.
Als ze er dan ook even een beschrijving bij doen hoe je dat dan doet |o |o |o |o _-:( _-:( _-:( _-:(

die zelfde camera heb ik ook... ben er niet kapot van hoor die red dat bereik bij lange na niet!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:35

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:43

Chrlooott schreef:
Ojeeee, heb net 8x telefoon gehad (birth alarm) maar whinny had vanmorgen nog geen volle uier... Zit op school! ER gaat zo meteen iemand gaan kijken! Zou het of zou het niet?

8x telefoon nadat je m iedere keer weer uitzet? Dan zou ik snel iemand laten kijken

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:54

t was vals alarm, uiteindelijk 11x alarm gehad, haar band hing scheef... :/ toch maar kleinere singel gaan zoeken

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:57

Chrlooott schreef:
t was vals alarm, uiteindelijk 11x alarm gehad, haar band hing scheef... :/ toch maar kleinere singel gaan zoeken

:')

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:08

annastasia schreef:
Chrlooott schreef:

8x telefoon nadat je m iedere keer weer uitzet? Dan zou ik snel iemand laten kijken

Hoe zet je het zelfs uit? ;) ik leg meestal gewoon op of neem even op en leg meteen weer af!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:26

Terugbellen naar het Birthalarm

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:30

chrlooott je mag niet afduwen of afleggen. Je moet gewoon laten bellen,niet opnemen!! Als het gedaan is,bel je terug naar het nummer en stopt het.
Maar niet handig als de band scheef zit,schrikken zeg!

Marije zo doe ik het ook,het is niet prettig,die hele kleine hoofdjes en die hele kleine halstertjes,dus meestal hebben ze die vanaf een week of 8 om.. :o zijn geen grote paarden,dus als ze al eens koppig doen,best nog te pruimen :D

Zo crazycat wat een uitzicht daar toch! Hopelijk heb je gauw zicht op een stabiele woonsituatie :(:)

annastasia zooo ze krijgt al uier! Spannend!

GB lover wat is ze idd nog bescheiden! Maar het uiertje schiet wel al in gang!

Polleman fijn dat alles zo goed gaat,en straks lekker even naar buiten!

Cynthia :(:) arme Dais laat het nu wel hangen,misschien ligt het veulen nu ook gewoon niet meer lekker?

Olijf en hoe zit het met haar uier? Hopelijk laat ze jullie niet te lang in spanning wachten.

Hier weinig veranderingen en zo hoort het momenteel ook nog. :)
De fixator is af. ( voor diegene die het vroeg,dat is een heuse uitwendige ijzerwinkel met pinnen door het bot! 8 pinnen waren het)
Maar helaas nog steeds net niet genoeg geheeld dus nu heeft ze een spalk aan. Daar ondervind ze volgens mij méér last van,dan van die fixator ;( ,dus helaas is de lijdensweg na 13 weken nog steeds niet voorbij...nog eventjes,hopen we..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:45

Pretty :(:) jammer dat het pootje nog niet voldoende hersteld was...

Hier doe ik zo snel mogelijk een halster om en leer ze al snel een beetje mee te lopen, dus iets druk op het halstertje en als ze netjes mee lopen lekker kroelen. Maar inderdaad elke dag maar heel even, zodat het niet vervelend wordt en ze niet tegen gaan stribbelen.
Als ze los gaan gaat ten alle tijden het halster af, ook bij de merrie.