Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:28

Maar de hars die je ziet kan dus ook weer verschillen toch? Varierend van doorzichtig tot gelig tot wit?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:36

Maar zonder melk krijg je dus geen echte harspropjes. Knipoog
Harsproppen zijn echt glazig van kleur net als kaarsenvet zegmaar, idd gelig tot wit.
Daarom trek ik elke dag even aan de speen of er wat uitkomt, donkere prutjes is gewoon talgafscheiding.
Bij June komt er een druppel plakkerig spul uit maar verder niks, vaak kan je als ze er klaar voor zijn een goede straal eruit knijpen dat had Dance ook de avond dat ze beviel.
Als ze melk druppelen is het natuurlijk overduidelijk. Haha!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:45

Maar bij mijn niet-drachtige merrie komt er ook een klein druppeltje doorschijnend spul uit soms ..
Verward

edit: ze lag gisteren te slapen in de wei en zo zag haar uier er dan uit (lege merrie zonder veulen al minimum 2.5 jaar) :
Afbeelding
is dit normaal ?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:15

Meavey schreef:
Bij June komt er een druppel plakkerig spul uit maar verder niks, vaak kan je als ze er klaar voor zijn een goede straal eruit knijpen dat had Dance ook de avond dat ze beviel.

En dat had Blue dus al 6 dagen voor de bevalling Clown

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:34

Mira heeft de maanden voor ze gedekt werd altijd waterige vloeistof en soms echte melk gegeven. Sinds ze drachtig is geeft ze niets meer Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:37

Whiz: schatten is altijd erg moeilijk hoor LJ wel al een mooie uier Ja

Tienn: daar is mijn favo-haf weer Kwijl gewéldig! Ze ziet er goed uit Ja
Uier ook in werking Haha!

Mikkee: gefeliciteerd!!!

Nicole: grrr upona is nu toch echt aan de beurt hoor!!! Hoe lang houdt die ons nog aan het lijntje?! Tong uitsteken

Sjoert: wat ziet die merrie van jullie er toch telkens weer gewéldig uit Kwijl

Marlijn: wat een zalige foto! Haha!

MM: op je strepen staan hoor!!! Eerst die kunstmest Rolleyes nu mag je toch wel verlangen dat ze snachts op stal kan!

Jennyk: ook daar worden vorderingen gemaakt JJ

Meavey: bij mij ook zo: harsdoppen = kegelen...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:37

Merrie waar ik op zit te wachten met veulenen.... Miss Millie uit mijn profiel.... die lekt nu al heel de week echte melk uit de uier... Maar verder komt er maar geen schot in...

PaukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:39

Thomas.. Vergeet bij Liesa niet dat ze schuurt.. Ze zal er meer last van hebben dan Mandy.. Bovendien denk ik niet dat ze 4 april al moet.. Dan zou ze al veelverder moeten zijn.. Even geduld nog.. Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:42

Lucy_1 schreef:
Merrie waar ik op zit te wachten met veulenen.... Miss Millie uit mijn profiel.... die lekt nu al heel de week echte melk uit de uier... Maar verder komt er maar geen schot in...

EENS komt het, echt waar! Wel zonde voor die melk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:04

Mikkee gefeliciteerd!! Knipoog

Hier ook geduldig wachten,een shetmerrie die het écht zat is,en dan wilt Vickys veulen dan nog de ganse tijd rond haar draaien en haar ambeteren.. Clown Ze harst niet meer,ze wordt alleen maar dikker en dikker en de buik zakt duidelijk nu..

Pretty...nog geen uier! Clown

Marlijn: Harst Blossom nu nog,of ook niet meer?? Ik waak nog niet hoor,alleen verscherpt toezicht Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:31

Frenia: Tja, het is nog iedere dag een beetje vooruit gegaan, misschien wacht ze tot ze zich echt vertrouwd voelt in het groepje, of mss wacht ze netjes tot de merrie van Shirefan geweest is Lachen (oh jee, moet ik dat wel zeggen trouwens Haha!)

pretty: wat is bij jou verscherpt toezicht dan? Knipoog

Bij upona zitten sinds gisteren ook van die talgstipjes (?) rond de spenen, zoals bij de merrie van lucas vorige week (heeft nog iemand een vergelijkingsfoto voor neergezet). Vandaag lijken de spenen zelf wel nattig en er rondomheen is het wat wit/opgedroogd. Zal dat zweet zijn of zou er stiekem tijdens het liggen wat uitgelekt zijn.
verder staat ze lekker te grazen en dan weer in haar eentje in het hoekje van de wei te suffen. Als mijn paarden buiten gaan is ze de macho en komt ze zich even laten gelden als baas van de kudde (die van mij staan wel in een ander weiland, maar toch Knipoog ) en dan gaat ze snel weer ergens in haar eentje lopen grazen. Heb haar nog niet echt onrustig gezien, geen schijnbewegingen, heb echt geen idee of het dichtbij is of niet. Ze heeft twee jaar geleden ook een veulen gehad, maar toen heeft niemand de vorderingen bijgehouden, ook niet hoelang ze uiteindelijk gelopen heeft.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:42

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:46

Pauk schreef:
Thomas.. Vergeet bij Liesa niet dat ze schuurt.. Ze zal er meer last van hebben dan Mandy.. Bovendien denk ik niet dat ze 4 april al moet.. Dan zou ze al veelverder moeten zijn.. Even geduld nog.. Haha!

Ja inderdaad maar ze heeft heel de winter haar staart blijven schuren dus de jeuk lijkt me hetzelfde als andere dagen.. In ieder geval is ze nu weer normaal en rustig Knipoog ze stond daarstraks te suffen in de schaduw Dromen en ze blijft nog steeds even vrolijk met haar dikke buik Vork
pff geduld heb ik nooit gehad Tong uitsteken Bloos

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:50

KMD: Ja dat, maar dan helemaal rondom de speen en dikkere stippen, gewoon echt gespikkeld. De spenen zelf zijn wat vochtig, niet dat er wat aan hangt, maar de huid is minder droog.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:53

Dankjewel Frenia! Haha!

@ Nicole288; Bedankt voor je berichtje op mn site!

Volgens mij heeft Jellie het ondertussen wel een beetje gehad.. ze is afentoe een beetje sago en echt wandelen wil ze ook niet supergraag meer Nagelbijten / Gniffelen
maargoed, het duurt dan ook niet zo heel erg lang meer Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:58

Nicole288 schreef:
KMD: Ja dat, maar dan helemaal rondom de speen en dikkere stippen, gewoon echt gespikkeld. De spenen zelf zijn wat vochtig, niet dat er wat aan hangt, maar de huid is minder droog.

Wie weet glimmen ze straks wel!! Voor Keeva en mij een teken dat HET gaat gebeuren, he Keeva? Knipoog

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:01

geen hars, wel los, staart is heel flexibel en ze was vanmorgen even heel boos op de overbuurman die langs kwam, stond op de achterbenen in de stal!!! Dat doet ze anders nooit!!! ROFL
@ nicole: je mag het zeggen hoor, geduld is een schone zaak!!! Dromen
Laatst bijgewerkt door chery op 28-03-07 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:03

Whoei!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:34

@Nicole: Verscherpt toezicht betekent dat ik een keer of 3-4 per dag haar grondig bekijk,ook net voor het slapengaan,en dat schoonmama bijna elk uur gaat kijken overdag omdat ze niet op haar gemak is! Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:46

Nicole288 schreef:

Bedoel je dit Nicole? Vinga heeft het namelijk ook.
Dit is de laatste foto van dr uier (318 dagen) daarvoor heb ik het nog niet bij haar gezien.
Zijn dit dan talgspikkeltjes?? Of weet iemand anders wat het is??
Afbeelding

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:29

Hallo
mijn merrie is al 11 dagen over tijd, en ik voelde aan haar uier om te kijken of er al wat melk uitkwam maar inplaats van melk kwamen er druppeltjes bloed uit..
de dierenarts is er over een halfuur... ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, en weet ook niet wat het is...
de ene uier is hellemaal vol en de andere niet en daar komt ook geen bloed uit,

iemand dit eerder meegemaakt?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:32

He jakkes, nee ik heb het nog nooit mee gemaakt. Sterkte er mee en laat je het even weten als de DA is geweest? Ben wel benieuwd namelijk.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:35

Tijdje hier niet geweest maar het is erg druk en hectisch geweest. Mijn broer is onderandere vader geworden van een kersverse dochter! Ze is wel 2.5 maand te vroeg geboren en ligt in de couveuse maar ik ben ze gisteren voor het eerst gaan bezoeken en het is een enorm levendig en fel kind! Eerst had ze een beetje koorts maar die was nu gezakt en haar moeder heeft ze dan ook eindelijk eens voor het eerst vast kunnen houden.
Ze heet trouwens Kika Lachen

Ik moest bijlezen vanaf pagina 292... Haha! Ik ga niet op àlles antwoorden want dan geraak ik nooit bij denk ik... Knipoog

Shayla, gefeleciteerd met je mooi gevleke veulentje!

KootMiraDrum, jou merrie is HUGE! Bloos!

Bella, die 5e en de laatste 2 foto's zijn leuk daar zie je echt zo een bobbel naar de zijkant uitsteken.

Marije, ziet er goed uit daar bij jou hele kudde drachtige dames. Hopelijk dit jaar geen Christmas in July of Eastern in December.... Knipoog
Ik zie nu ook net de foto's van Merlyn Verdrietig Wat rot om te horen dat het niet zo goed met hem gaat..

Mazzel-meid, gefeleciteerd met de mijlpaal der dikke uier Haha!

merel1618, ook van harte met je mijlpaal Haha! (veel mijlpalen hier in dit topic, het wordt elk jaar precies drukker en drukker Tong uitsteken )

Behoorlijk buiken Amandake, vooral die palomino die is echt mega! Die Shet van Silketje anders ook wel... en die Tinker van Frenia die ziet eruit alsof ze in verwachting is van deze 2 tesamen... Tjee wat een buik!

Mikkee, gefeleciteerd met je mooi donkerbruine aanwinst! Heeft ze helemaal geen aftekeningen? Tis een prachtige kleur maar als ik de moeder bekijk is het misschien wel een beetje jammer dat ze geen appie vlekken heeft?

melisjuh, ik zou denken aan ee uieronsteking? Ik weet het ook niet hoor maar ben wel benieuwd wat de veearts ervan gaat zeggen. Hopelijk is het niet ernstig.

Hier is verder helemaal geen nieuws, merrie is dik en daar is alles mee gezegd Haha!
Ze eet alleen sinds een dikke week geen merriebrok meer en heeft enkel nog zin in de musli. Ze weigert echt pertinent van de brok te eten (zelfs als ik ze week) dus ja... als ze ni wil, dan wil ze ni hé Knipoog
Dacht nog om een supplement te geven, maar volgens mij gaat ze dat ook laten staan. Ze ziet er goed uit dus ik maak me verder niet druk.
Veulen is overigens wel énorm actief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:37

Uier ontsteking?

En even in het algemeen, het is slecht om aan de spenen te trekken als het veulen nog niet geboren is.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:39

ik heb geen idee, ja zodra hij is geweest dan horen jullie het.
ze had vorige x met haar vorige veulen al een ontsteking, toen moesten we het veulen eerst met de fles voeren..

@janneke
ik trok er niet hard aan, maar als je er alleen al aan voelt dan komt het er al uit, tis natuurlijk niet goed als je dat heel vaak doet.