[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:28

Zalig Tinnie. :P :')

Droversrun die batterijen gaan best lang mee. Hier een heel seizoen. Je kan hem best aan laten liggen. Ik laat dat dag en nacht om.

Kabayo opletten dat je niet onbewust gaat overvoeren of nog erger bevangen voeren. Ik heb het zelf nog bijna gekunnen dus spreek uit ervaring.

paramuse

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:32

Het is bijna niet bij te houden hier! Ben benieuwd wanneer het eerste veulen zich hier laat zien!!!

Ik kan wel enigszins voeradvies gebruiken.
Mijn merrie krijgt nu 2 keer daags een handje muesli van marstall vito. Een klein beetje marstall force voor de vitaminen en lucerne om wat hoger in het eiwit te voeren.
Nu begint ze kleine bultjes te krijgen achter op haar bil.
Echter maar aan 1 kant. Is er iets anders wat ik kan voeren waar voldoende eiwitten in zitten zonder suiker of zo min mogelijk aangezien ze daar ook heftig op reageert.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:36

pretty schreef:
Zalig Tinnie. :P :')

Droversrun die batterijen gaan best lang mee. Hier een heel seizoen. Je kan hem best aan laten liggen. Ik laat dat dag en nacht om.

Kabayo opletten dat je niet onbewust gaat overvoeren of nog erger bevangen voeren. Ik heb het zelf nog bijna gekunnen dus spreek uit ervaring.

Hoe bedoel je bevangen? Hoefbevangen is ze zeker niet.
Ze heeft een hangbuik maar over de rug en ribben is ze op dit moment te mager . Dus ze moet sowieso meer hebben

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:45

Tinniie, whahahaha!!! Wat een mooi hartje!

Drover, die gaan lang mee hoor :j ik laat hem dag en nacht om (en aan) en dan gaan ze inderdaad vaak seizoen mee. Mijn batterijen waren nu zelfs nog goed vanaf vorig jaar, maar voor de zekerheid heb ik er nieuwe ingedaan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:53

paramuse schreef:
Het is bijna niet bij te houden hier! Ben benieuwd wanneer het eerste veulen zich hier laat zien!!!

Ik kan wel enigszins voeradvies gebruiken.
Mijn merrie krijgt nu 2 keer daags een handje muesli van marstall vito. Een klein beetje marstall force voor de vitaminen en lucerne om wat hoger in het eiwit te voeren.
Nu begint ze kleine bultjes te krijgen achter op haar bil.
Echter maar aan 1 kant. Is er iets anders wat ik kan voeren waar voldoende eiwitten in zitten zonder suiker of zo min mogelijk aangezien ze daar ook heftig op reageert.

Mijn merrie is ook enorm gevoelig op suiker. Ik voer haar nu breed en grow van vitalbix. Bevalt goed tot nu toe.

Ik ben trouwens weer onder m'n meeleessteen verstopt. Ik heb niet zo veel te vertellen. Rustig aftellen en voorbereidingen treffen. :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:13

Hihi dat hart :p

Ik zag bij mijn zus (dierenarts) een plaatje voorbij komen met Happy Valentine in testikels en eierstokken geschreven ~~}>

Pfoe lastig te zeggen Kabayo..
maar ik vind Khaleesi nu ook niet súper súper drachtig eruit zien ( zou ook gewoon dik kunnen zijn)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:24

Tinnii hihi hij is best grappig.

Kabayo ik snap je twijfel wel. Uier zegt zelf niet veel, maar ze is wel wat gegroeid. Maar dat kan ook komen door meer voer.

Ik heb ook wel eens merries leeggescant gehad en daar begon ik in de loop van de winter ook aan te twijfelen. Bleken ze toch echt wel leeg te zijn.

Iris ik woon bij je in de buurt. Kerkenveld. hooguit 7 km denk ik. Helaas geen veulentjes dit jaar. Maar welkom ben je zowiezo wel met of zonder camera hoor.

Ik vind het nu echt wel spannend worden voor jullie hoor. Wie zal het eerste gaan en wat zal het worden qua geslacht en kleur. Leuk, leuk ,leuk.

Geboortemelde instellen hoeft niet zo moeilijk te zijn, maar het blijft eigenlijk altijd wel puzzlen. Vooral daar je maar beperkt houdbaarheid hebt met beltegoed. Je moet ze altijd binnen 6 of 9 maand gebruiken door te bellen, sms-en of je moet ze voor die tijd opwaarderen. Doe je dit niet, moet je weer van voor af aan beginnen. Vergeten voicemail uit te zetten, of nummers niet goed geprogrammeerd of je bediend het apparaat even niet helemaal correct. Elke keer leer je weer bij en zal het sneller moeten gaan, maar als je een jaar of 2 jaar geen veulens hebt gehad is het wel weer even rustig nadenken hihihi. Maar hoe lang je er ook mee bezig bent. Het belangrijkste is dat hij het doet. En op tijd...

Gemma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:52

Afbeelding

Afbeelding
Dit is mijn merrie nu we weten niet hoever ze is maar verwacht niet dat t nog echt lang duurt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:01

Kan ook nog zo een paar maand duren Gemma, vind het nog een heel leeg uier eigenlijk.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:04

Zo ziet mijn merrie er ook ongeveer uit Gemma, die moet nog tot eind mei....

Gemma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:12

Dierenarts heeft in dec opgevoelt toen zei ze ruim 8 a 9 mnd..

De foto's vertekenen erg want ze heeft t nu al acht zwaar af en toe mei gaat ze echt niet redden.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:17

Bij het opvoelen als geen datum bekend is durven dierenartsen er wel eens naast zitten ;)
Onze da zei altijd dat ze kon bevestigen of het +6 maand was, omdat er vanaf dan een duidelijke botstructuur voelbaar was, maar echt exact kun je verder nooit iets zeggen, tenzij ze echt helemaal op het einde zitten.

Die uier moet nog heel wat doen, dat kan snel gaan of kan nog maanden duren... hangt van merrie tot merrie en dracht tot dracht af.

Je kan haar alleen maar goed in het oog houden en alles goed opvolgen :)

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:23

Mijn merrie ziet er ook zo uit ongeveer en die moet nog tot begin mei. Dus ik denk dat het stiekem nog wel even kan duren.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:25

Weet je hoe oud haar veulen aan de voet was? Kan je zo niet gaan terugrekenen? Als ze gewoon in een grote kudde liep in Ierland (?) is de kans groot dat ze meteen tijdens de veulenhengstigheid terug gedekt is?

Gemma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:28

Nee dat heb ik idd geprobeerd het enige wat ik te horen kreeg is dat t het er meteen na transport af is gehaald.
Ik ga idd vanuit de hengstigheid uit en met wat gis en rekenwerk komen we uit rond eind mrt daar hoop ik op.dan is het weer ook iets beter...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:33

Mijn merrie zag er vorige week ook zo uit en die moet half maart :o

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:36

Satinka moet 19 maart en was vandaag zo:
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:38

Nog geen veulentje? Droversrun, Vulina en Chantal, wat houden jullie het spannend!

Gemma dat is moeilijk in te schatten, lastig als je het niet precies weet.

Tinniie oh gosh hahaha wel origineel!

Kabayo ik herken mezelf van vorig jaar met Helga in jouw verhaal. Ik gun het je ook heel erg maar ik zie het ook niet. Ik hoop stiekem dat we er allemaal naast zitten.

Wij hebben vanaf vandaag Suzie-tv. Wat is dat verslavend! Ook erg leuk om haar stalgedrag eens goed te bestuderen
Afbeelding
Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:40

Jee ben een paar dagen niet online ben ik zes pagina`s achter dit wordt ook kort berichtje hen migraine gehad en kan nog niet zolang op een beeldscherm kijken maar mijn dochter heeft foto genomen van Canto en buikje begint nu echt te komen Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:46

Jeetje wat gaat het hard hier en wat is het spannend!!

Leuk hoor al die ‘tv’tjes’ :)

Hier weinig nieuws. Fleurtje groeit nog niet echt hard en voor tietfoto’s nog teveel haar :+ (en ze vindt het errug privé daar hoor :') )

Gemma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:46

Knolselder schreef:
Mijn merrie zag er vorige week ook zo uit en die moet half maart :o

Dat is idd wat ik verwacht/hoop ivm r weer...

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:03

Wat leuk al die buikjes zien! Hier ook nog rustig, morgen maar is tietfoto’s weer maken :D
We zitten alweer op de 295 dagen..
Afbeelding

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:33

Meld me ook weer dit jaar.

15 maart de eerste uitgerekend.

Wakers, succes vannacht.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:55

Haha nee Murosch gelukkig niet :P
Vandaag is ze ook vrij rustig gelukkig.

Ik vind het er ook nog niet veel uit zien Gemma, maar zoals je leest kan dat bij elke merrie anders zijn.

Okee hier ook gek* met birth alarm lite. Voicemail en simlock eraf maar krijg dat stomme ding niet in de programmeer modus. Alsof ze het blauwe lampje zijn vergeten te installeren. Iemand met heel veel ervaring die mij hierbij kan helpen? Mag via pb. Ik heb hem nog net niet uit het raam gegooid -:(-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:52

Ik vond net mn ene birthalarm in een bakje vol water dat nét onder een lek stukje stond -:(- _-:(
Gelukkig heb ik nog een nieuwe liggen, omdat ik er 2 wou voor merries die gelijk oplopen... Wordt ofwel hopen dat 1 van de 2 duidelijk eerst gaat, of de ervaren merrie opvolgen door observeren (normaal zie ik die wel goed aankomen).