[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:28

prachtig veulen rowan, gelukkig alles goed, ging de bevalling ook netjes? en was je er bij?

wat is miepje een mooie dame zeg <3

CL wat sneu voor je hond, hoop dat het nog te genezen is met de medicijnen

annebet fijn dat halona goed gaat :j

biancatje , leuk he die echo's , alser maar iets beweegt is het al goed toch?

pretty, ja grappig he, precies 100 dagenverschil, heb de dames net even op de foto gezet

camille op 175 dagen

Afbeelding

en glowy op 75 dagen

Afbeelding

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:55

Jolandje ja als er maar een teken van leven is dan is het goed ;) nou dat heeft deze kleine duidelijk laten zien..

Je zou bijna denken dat glowy verder is als camille ;) vind glowy erg leuk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:29

Lol ook eens tijd gehad om mn andere merrie op de foto te zetten. Was al bijna donker dus geen beste kwaliteit. Ze was heel vrolijk vandaag haha
Afbeeldingbuikje maar ze moet pas in juli.

Afbeelding
Afbeelding
Hieronder haar dochter die 3 wordt
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:25

jolandje wat een teddy's al, amai dan staan die van mij nog niet zo in het winterhaar.

Cemlys wat leuke foto's, ze had er blijkbaar zin in :')

biancatjee dat beloofd hoor, bij mijn veulen van dit jaar was er altijd een slapertje te zien en ze is nu ook nog heel rustig, dus jij krijgt een stuiterballetje :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:50

ja vooral camille zit al heel dik in het haar, voelt wel lekker :D

cemlys daar zit ook al een mooi buikje aan hoor

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:00

DL gefeliciteerd! *\o/*
Toch nog snel gegaan dus. En nog prachtig weer erbij ook +:)+

Sorry, ik heb verder niet echt bijgelezen de laatste dagen.
Flinke griep gehad en ben heel druk met voorbereidingen voor de vakantie om alles klaar te hebben voor de oppas :o
Altijd lastig om alles uit handen te geven en er moest nog zoveel gebeuren afgelopen week maar ondanks alles kijk ik er wel naar uit.
Morgen de oppas inwerken en dan heerlijk 2 weken weg...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:14

Fotsy schreef:
jolandje wat een teddy's al, amai dan staan die van mij nog niet zo in het winterhaar.

Cemlys wat leuke foto's, ze had er blijkbaar zin in :')

biancatjee dat beloofd hoor, bij mijn veulen van dit jaar was er altijd een slapertje te zien en ze is nu ook nog heel rustig, dus jij krijgt een stuiterballetje :D

Hahaha dan mag ik wel vast beginnen met voorbereiden op een stuiterbal :+ moet zeggen haar eerste veulen was inderdaad rustiger op de scans en is ook niet zo'n stuiterbal :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:15

DL gefeliciteerd. Grappige bles zeg <3

Ik heb niet alles gelezen. Dus sorry dat ik niet op iedereen reageer.
Maar zag wel wat mooie buikjes voorbij komen.

Heb nu net eindelijk weer internet nadat ik sinds zaterdagmiddag zonder zat.
Wat een drama zeg. Eerst beloofde ze dat ik de modem (die was dus stuk) uiterlijk dinsdag in huis zou hebben. Maar dat werd na heel veel gedoe en gebel pas vandaag -:(-

Met Bo gaat alles prima. Lekker rond.
Glimt weer tegen je op, en buikje groeit lekker door. Van het weekend maar weer eens nieuwe foto's ervan maken.
Morgen alweer 160 dagen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:12

Gefeliciteerd DL! Wat grappig hè, wij zitten hier volop in de afgespeende jonkies en jij hebt een pas geborene!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:44

Aniek, heerlijk zeg, allebei je paardjes alweer bijna over de helft *\o/* Ik ben benieuwd hoe bol ze nu zijn :j

Miep is lekker bezig, hè Vientje? :D
Gefeliciteerd met de 100 dagen, ze heeft een lekker pensie :)

Zo Astrid, die van jou is echt nog heel slank! :oo

Gefeliciteerd Rowan!! Wat een gave bles! *\o/*

Glowy is nog steeds boller dan Camille :)

Geniet van je vakantie, Marije!

Zo... Keesje staat weer op stal.
Vandaag samen met een vriendin Dais naar stal gebracht.
Maar ik ben gebroken, kapot, op, beurs en ik sta niet meer op vandaag.
Nadat we met Dais 6km van de wei naar stal waren gewandeld, zouden we met Romy's auto terug naar de wei gaan om de spullen en mijn auto op te halen. Toen we haar auto in wilden stappen, kwam die muts erachter dat haar autosleutel nog in haar tas zat en die..... lag in MIJN auto.. bij de wei. Dus konden we fijn 6km terug lopen naar de wei. Na 2.5 uur wandelen, lachen, foto's maken, plassen in de bosjes, liggen op de grond, M&M's eten, filmpjes maken, RedBull drinken en uiteraard genieten van het prachtige herfstbos (ik kan geen bos meer zien!) staat Dais op stal en zit ik op de bank na te genieten van 12 km wandelen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:45

leuke foto's Cynthia, mooi buikje heeft ze al

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:40

Prachtig om met foto's te zien hoe de merrie's het vergaat.
We gaan de goede kant op!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:00

Hahhaa ik vind het niet raar dat je moe bent hoor Cynthia, was een flink stukje wandelen.
Maar lekkere buik heeft ze al.

Vanmiddag eerst bij Bo haar borst/hals maar geschoren, had met het werk toch al wel redelijk last.
Afbeelding
Daarna lekker aan de dubbele lijnen, en was nu dus niet nat van het zweet.

Vraag, gebeurt het vaker dat er paarden onder invloed van hormonen veranderen van vacht kleur?
Bo had eerder gewoon zwarte benen, maar worden nu steeds bruiner. Heeft ze echt nog nooit gehad in de jaren dat ik haar heb.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:09

Cynthia mooi buikje heeft ze al!
Balen zeg van je sleutels!

Over je merrie met veulen weg brengen, het ligt er ook aan waarheen.
De hengst waar mijn ijslander bv is geweest, ik weet dat ze daar top verzorgd worden.
En ik krijg af en toe wat foto,s , dat is ook altijd leuk!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:48

Wat ziet Bo er goed uit Kiki!
Ik heb geen ervaringen met veranderingen van vachtkleur vanwege hormonen, geen idee of het daarvan kan komen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:12

Even geen computer bij de hand, dus een globale bijleesactie op mn telefoon ;)

DL gefeliciteerd met het veulentje! Toch nog mooi op tijd! Is ze nou bruin of vos? Lijkt op de foto haast vos.

Wat betreft dekken volgend jaar, weet ik het ook nog niet. Sta ook nog niet te springen om ze met veulen weg te brengen.

jolandje leuke foto's! Camille begint nu ook een beetje buik te krijgen.

Ines, Yonce ziet er ook goed uit! En haar dochter ook. Benieuwd hoe die het volgend jaar als 3-jarige doet.

Cynthia, fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Maar snap dat je helemaal gesloopt bent na zo'n wandeling. Daisy lijkt wel content met maar wandelingetje ;)
Nummer 2 hier straks ook onder de helft inderdaad. Ze groeien nog steeds mooi, krijgen ook goed bijgevoerd nu het wat kouder wordt en de grasjes opraken. Over 2 weken is het weer tijd voor buikfoto's ;)

Kiki, Bo nog lekker aan het werk zo te zien. Kleurverandering durf ik weinig over te zeggen.

Vandaag weer bezig geweest met de schuur. Begint nu echt vorm te kijken. Onder de overkapping die ze er bij krijgen allemaal zooi weggehaald. En toen ik thuis kwam kreeg ik ook nog foto toegestuurd dat de opening vanuit de schuur naar de overkapping er nu in zit.

Pony's wachten het nog tevreden af, terwijl ze lekker in het land lopen. Gelukkig nog geen last van kou ofzo.
Merk wel vaker dat ze toch wat nukkig zijn. Bij krijgen van aandacht nog wel heel blij, maar vooral Lies lijkt wel wat bitchier naar de andere beestjes.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:21

Camille is echt nog strak he jolanda!

Mooi buikje krijgt bo! Zal ze wel fijn vinden dat stukje geschoren.

Merrie met veulen weg brengen zou ik idd niet naar iedereen doen. Maar marley gaat naar tina en huub dus daar heb ik sowieso geen stress voor. Daar durf ik elke pony naartoe brengen.
Daarna ga ik marley een jaartje leeg laten. Dan wil ik een vroeg veulen met haar. Ook passen der geen 4 showpony's in de trailer en is toch de bedoeling eigen fok te gaan showen of te verkopen naar een showadres.

De hormoontjes beginnen te werken aniek.
Is het een inloopstal systeem of een dichte stal? Ben benieuwd naar foto's

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:32

Gefeliciteerd Rowan.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:59

Luna, wegbrengen naar waar ze dit jaar zijn geweest vertrouw ik ook 100%. Zijn mensen die ook super met hun dieren omgaan.
Maar het is in België en ik woon in Groningen, dus misschien zit er wel weer een weekendje in, maar zal toch echt wegbrengen en daar blijven tot ze drachtig gescand zijn. Gewoon het (minimaal) 3 weken missen van het opgroeien van die kleintjes zou ik zo jammer vinden.
zijn dan ook de eerste veulentjes hier he ;)

Het wordt een inloopstal. Grote schuur (7x7m ong) is al leeg en moet nog helemaal paardproof. Die krijgt 1 opening naar de uitloop (mag ook stuk getrapt als het land te mat is zeg maar) en aan de andere kant opening naar de overkapping. Die is ook 7m lang (waarvan 5m open) en zo'n 2m breed. Dus daar kunnen ze ook lekker droog kuil eten.

Afbeelding
Afbeelding
Dit is de overkapping. Achterkant (waar ook meestal de wind op staat) wordt nog dicht.

Afbeelding
Dit is naast de schuur (links is de nu open overkapping ;))
Die houtwal was nog allemaal bomen met een smaller pad. Nu wat breder en meer open geworden. Daarachter is ook de uitloop die we dus flink gesnoeid hebben en alles.

Foto's van binnen moet ik een keer met mn goede camera doen. Komt ook wel als het af is ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:10

Schiet al aardig op aniek!
Hier straks ook nog de stal in om te meten. Wil een stalletje groter hebben en daar een panelfront voor hebben. De Groepstal in 2 delen, en dan heb ik nog een panelstal van 3x 3 die nog in elkaar moet. Moet een aantal dingen nog bestellen haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:55

Ziet er goed uit, Aniek!

Enne, ook al is het je vijfde veulentje; Merrie met veulen wegbrengen, is nooit leuk. Je mist zo veel dan :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:58

Schiet al lekker op.
Nog even en de winter kan bij jullie komen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:57

Op uitnodiging van Cynthia wil ik graag mijn merrie toevoegen aan het dikke buiken topic.
Dan hebben we het over Wings R(Parcival x ster prest. Pambala v. Factor) die momenteel drachtig is van Dark Pleasure(Ufo x Jazz).
Dit zal het eerste veulen van haar zijn en voor ons is het ook de eerste keer dat we een veulen fokken.

Op 29 juni is ze geïnsemineerd. Het was in 1 keer raak(wat een geluk he!) en op de tweede scan konden we het hartje al zien kloppen. Over 3 weken gaan we weer terug voor de laatste scan. Ik kan haast niet wachten! Ze is op 3 juni uitgerekend, maar omdat dit het eerste veulen is, weet ik natuurlijk nog niet hoe lang ze draagt.

Ik vind alles leuk en spannend en kan niet geloven hoe goed alles gaat tot nu toe.
We zijn dit jaar gaan fokken, omdat ze in februari met een fikse blessure stil kwam te staan. Volgens de dierenarts was dit het beste moment om dit te doen, omdat we zo langzaam mogelijk moeten opbouwen.

Aangezien er zo'n 309 pagina's zijn in dit topic ga ik niet alles terug lezen, maar spring ik hier in. Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie merries gaat!

Tot slot een foto van winny's sportlichaam en haar drachtige winterharen lijf :)
Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:01

Zo Aniek, ziet er goed uit :j

En wat komen er een knappe buiken voorbij :)

Merrie met veulen wegbrengen lijkt mij ook onwijs moeilijk! Je mist toch een paar weken van het veulen, en nou heb je dat met afspenen ook wel (althans ik wel) maar dan heb je de eerste 5 maanden er al op zitten dus dat vind ik toch anders...
Ik heb die merrie leeg gelaten dit jaar, dus het veulen niet hoeven missen :)
Nu zit ik voor aankomend jaar wel te twijfelen wat ik moet doen... Eerst maar eens beslissen of ik ze inderdaad allebei wil laten dekken en door wie enzovoort...
Het ligt er ook gewoon aan naar wie je ze moet brengen.
Ver weg zou ik niet erg vinden, ik hoef niet elke dag op de koffie ofzo, maar het moet wel goed voelen en af en toe een fotootje zou ik ook wel waarderen

Welkom Wings! Knappe merrie!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:09

Even vlug een berichtje,zit in de trein dus bijlezen en reageren word vanavond als ik thuis ben.

Pepper zit inmiddels op de 187 dagen dracht.
De volgende x dat ik haar ga zien is ze waarschijnlijk de 200 dagen gepasseerd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ylona 182 dagen dracht.
Afbeelding