[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:42

We huren nu ook het appartement boven mijn stalhoudster.
Er wordt hier veel beloofd, niks waargemaakt en de woning wordt niet warmer als 14 graden.
Nadat we nogmaals netjes maar duidelijk aangaven dat de temperatuur zo echt niet kan voor deze prijs kregen we een opzegbrief en een agressieve zoon in onze woning die ons even bedreigde.
We moeten er dus voor eind Maart uit, ook de paarden.

DianneM

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:53

Clementine, veel sterkte!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:53

Cc, wat een rare toestand...

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:08

Clementine wat erg zeg!! Ik duim voor je!

CC inderdaad echt rare toestand..

Polleman: Mijn Sunny had de meeste kromme en instabiele beentjes die je kunt bedenken bij een veulen. En het advies is lopen,lopen en nog eens lopen :) Dus ik zou zeggen dekentje op en aan de wandel met je merrie dan kan die ook lekker schoon worden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:10

Volgens mij heeft alcohol veel te maken met het gedrag. Maar inderdaad een hele rare en nare situatie.

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:15

Yeey!! Goed nieuws hier!! Het gaat goed met het veulen. Merrie en veulen staan in Utrecht. Ze hebben (vreemd genoeg) geen verstopping kunnen vinden bij het veulen. Los gekomen in de trailer? Zijn bloedwaardes zijn goed en hij heeft voldoende biest binnen gekregen. Ook op de echo waren zijn maag en darmen in orde en hebben ze geen vreemde (aangeboren) afwijkingen kunnen vinden. De merrie is overal erg rustig onder en vindt godzijdank alles best. Ze blijven daar beide tot morgenochtend ter observatie en ze verwachten dat hij straks wel door alle opwinding gaat mesten. Dit alles blijkt een heel vaak voorkomend probleem bij hengstveulens te zijn. Mijn man komt nu naar huis en dan kan hij ook eindelijk naar bed. Wordt een duur veulen zo ;-)

SA, dit is ons 2e veulentje. In 2008 hebben we een merrieveulentje gehad waar echt alles op rolletjes liep. Te gemakkelijk!! Het vervelende hier is geweest dat er een heel klein beetje gele mest uit het veulen kwam na de controle zondag ochtend. Dus we dachten (te snel dus) dat alles wel goed zat. Totdat hij 's avonds koliek kreeg en 's nachts alleen maar bleef persen.

Wij ontwormen merrie en veulen ook rond de 10 dagen oud. Ik heb de spuit al klaar liggen.

Polleman, ik zou toch kijken of je niet heel even, al is het maar een rondje, naar buiten kunt doen. Wij hadden ze ook nog niet buiten gehad maar stom genoeg was onze merrie echt opgelucht dat ze vanochtend naar de trailer mocht lopen. Ze zat helemaal te proesten en schudde zich even lekker uit. Ja dat was echt even een klein feestje voor haar die paar passen :-) Dus als ze morgen terug zijn, dan gaat die kleine man ook meerdere malen per dag, korte stukken naar buiten. Ik ga wel een dekentje bestellen bij epplejeck nu want hij heeft het ijskoud en daar moet zijn energie niet naar toe gaan. Dank voor de tip Mexxuna!!

Succes Pretty met je hond!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:19

Super nieuws!!! Fijn, hopelijk is het nu allemaal klaar en kan het genieten beginnen!!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:44

clementine: gelukkig!!! *\o/* *\o/*

Maartje_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:47

Rapidy is vandaag al weer 300 dagen drachtig *\o/* het begint nu echt af te tellen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:59

fijn dat het meevalt clementine :j :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:21

Het gaat nu gard voor velen, nog even en de veulens dartelen alweer in de wei

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:56

Clem fijn dat je veullie het goed doet meid.

polleman ik ga met dd rest mee. lopen is goed voor merrie en veulen.

hier nog geen pluisje

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:56

@Clementine, dat is fijn nieuws zeg. Hopelijk heb je het spul snel weer thuis staan.

Wat is trouwens zo'n beetje de periode dat de banden week worden? Merrie heeft normaal een vrije strakke broekspier, en ondanks dat ze nog niet een een 'afdakkontje' heeft, vind ik haar bij de broekspier al behoorlijk slap worden. Ze doet ook niet echt veel moeite om d'r achterbenen op te tillen met wandelen. Schrok vanmorgen al toen ik dacht dat er een harsdruppel aan de uier hing, bleek gelukkig een stukje vlas te zijn :o
Ze schiet al lekker op, maar hoop dat ze het toch nog even binnenhoudt zeg. Zal morgen eens vragen aan de eigenaar wat de draagtijd was van haar 1e veulen. Ze kreeg ook toen pas uiers toen de kleine er al uit was. Nu zijn het ook nog theezakjes haha

CC. Hoop dat jullie snel een geschikte stal en woning kunnen vinden. Lijkt me een erg vervelende situatie..

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:03

Het heeft hier de hele dag geregend.
Ik wilde ze ook meteen buiten zetten.
Maar de kliniek (3 dierenartsen) achten het niet verstandig
We hadden elke dag contact.
Vanmorgen weer contact gehad en ze waren tevreden hoe Wings het doet.
Ze wil al hooi en brokken eten haha nog niet eens week oud.

clementine super gelukkig valt het mee.
Trailer ritjes doen soms goed

Maartjje *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:03

Polleman, ik vind het vreemd dat jouw dierenartsen afraden om je paardjes buiten te zetten. Vooral de reden dat Wings niet zo stabiel staat.. dat is niet zo gek als je 11 maanden opgesloten hebt gelegen :)
Je had TiSento moeten zien met zijn kromme pootjes. Iedere fokker weet dat beweging heel belangrijk is om de beentjes sterker te maken (en inderdaad ook voor de merrie om op te schonen).
Begrijp me niet verkeerd, dat jij het niet weet, snap ik en is heel logisch, maar je dierenartsen zouden beter moeten weten.

Clementine, fijn dat het goed gaat met je ventje! Wat een stress is dat zeg...

Als ik jullie verhalen zo lees, ben ik zo blij dat Dais niet zo vroeg is uitgerekend!

Ze voelt zich vandaag weer niet zo lekker. Ik werd gebeld door een stalgenootje die vertelde dat Daisy lag en zwaar ademde, ze wilde ook niet opstaan.
Ik heb haar gevraagd om Dais te dwingen op te staan, te kijken of ze wilde eten (haar middaghooi lag er namelijk nog om drie uur) en om haar te temperaturen.
Toen ze stond, ging ze eten en ze had 37, 6. Mijn meisje heeft het echt zwaarder dan twee jaar geleden. Ik hoop voor haar dat Baby iets eerder komt :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:06

Arme dais.....

Ik zat te denken, wij hebben nog kalverdekentjes, als het nodig is dan kan ik die ook wel voor veulen gebruiken en een lekkere warmtelamp. Maar hoop dat de temp wat warmer wordt.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:18

Clementine: Gelukkig!!
MaartjeR: Schiet mooi op voor je merrie!
Talonius: Volgens mij beginnen de banden ongeveer 1 maand voor de bevalling slapper te worden. Vlak voor de bevalling is het net drilpudding haha.
Polleman: Beweging is wel belangrijk voor merrie en veulen. Ik zou het veulen persoonlijk met regen ook niet naar buiten doen. Je hebt er niets aan als het veulen een longontsteking oploopt. Als ze zo jong zijn hebben ze nog maar weinig weerstand. Maar als het droog is even 10 minuten en dan weer lekker naar binnen. En dat een paar keer per dag. Desnoods doe je je veulen even een dekentje op als ze niet veel vacht heeft.
Cynthia: Niet fijn dat je merrie het nu zo zwaar heeft. Ze moet nog wel eventjes.

Mijn merrie vandaag 228 dagen. Ze krijgt al een flinke buik. Weinig beweging zie ik in de buik. Dat is wel jammer!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:03

Heb even gebeld voor me zelf. Begon te twijfelen.
De reden was
*3 weken te vroeg
* De kou
*Merrie en kleintje moeite hadden elkaar te accepteren
*ongelijken hadden bodem
* en de buiten bak op open veld is en daar precies de wind op stond
We hebben niet kunnen slepen omdat die te nat was.
Bodem is nu zacht vanaf morgen mogen ze gewoon naar buiten de bak is nu goed
Alleen wel nat.
Ik vind het super dat jullie tips geven!!!!
Ben ik ook echt dankbaar!!

Cynthia Hopelijk knapt ze snel op

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:14

Goed dat je gebeld hebt Polleman voor je eigen geruststelling.
En super wuper dat ze morgen naar buiten kunnen en mogen!
Zal ze beiden best goed doen.

Cynth :(:) arme Dees... is toch wat! Jammer dat ze zich zo rottig voelt dat ze niet in de benen wil komen.
Nog even volhouden...
En duimen dat het wat eerder komt.

CC voor jou duim ik ook hoor dat je woensdag met de boer een fijne overeenkomst voor het land kunt maken.
en dan snel het huis er dicht bij huren en weg.... pfffft 14 graden in huis, das toch niet normaal meer!!!
-O-
Die foto's van jou zijn echt prachtig. Op foto dan wel te verstaan, ik ben blij dat die prut hier nu wegsmelt.

Clementine jipppie... dat klinkt goedhoed!!!
Hobbelende trailer, ik heb vaker gehoord dat dat voor de darmen helemaal niet slecht is..
Fijn dat het nu met hem beter gaat.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:26

Fijn dat het weer beter gaat clementine klopt dat het vaker voorkomt bij hengsten onze was ook een hengst en toen zei de da dat ook ik ga bij hengstveulens ook nooit eerder weg dan dat ze gepoept hebben.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:45

Tjinta schreef:
Die foto's van jou zijn echt prachtig. Op foto dan wel te verstaan, ik ben blij dat die prut hier nu wegsmelt.

Hollandse sneeuwprut is echt niet te vergelijken met de droge poedersneeuw die wij hier hebben. Een beetje onpraktisch is het, maar dat is met je kruiwagen door de Noord Hollandse blubber ook. Voor de paarden vind ik dit veel fijner in ieder geval en dan vind ik een beetje meer moeite niet zo erg.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:50

Clementine wat ontzettend balen dat je veulentje ziek is, gelukkig gaat het nu wat beter :)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:16

Volg al een tijdje in stilte mee.
SA: wat jammer toch en hopelijk voelt je merrie zich al beter en nog geen andere op komst?
Polleman: mooi veulen. Het zal wel snel aansterken. Geen zorgen - ik houd de mijne toch ook altijd eerst wat op stal.
Clementine: Gelukkig dat het weer goed gaat. Wat een gedoe he als je zo een beslissing moet nemen.

Aan al de rest: wat duurt het wachten toch zo lang en zeker met dit vieze winterweer.

En dan nog wat fotootjes van vorig week. Floor nu 318 dagen. Ze is veel minder dik dan vorig jaar, maar op stal en de DA zegt dat dat komt door haar val en schok op 5 maanden ver. Ze heeft toen een maand suf gestaan (hersenschudding of hersenbloeding). Hopelijk houdt ze het nog een beetje verder in de kweek zodat er geen prutske uitkomt.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn niet van de beste kwaliteit, ik weet het, maar de zon was al aan het onder gaan.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:17

Clementine goed om te horen dat het beter gaat! Je hoort dat koliek wel eens weg wil hobbelen op de trailer.

Gblover, mooie buik. Jee schrikken zo'n val, vooral tijdens een dracht.

Arme daisy, hopelijk voelt ze zich snel beter.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:24

Gelukkig Clementine dat het weer goed gaat nu.
Ik zou ook alleen het veulen buiten zetten als het nu goed weer is. Vandaag wel erg koude en harde wind. Ze kunnen zich toch nog onvoldoende warm houden. Maar als het windstil en droog is dan maakt de kou niet zoveel uit. Zelfs mijn pup gaat nu liever niet naar buiten.