Dit is trouwens mijn ongelukkige dame op 229 dagen dracht. Oh wat is ze boos dat ze binnen moet staan op een kale vloer zonder bedekking, zonder hooi. Alleen met slobber dat ze niet lust en water...!
Het gaat goed met haar. Ze is actief, weer vreg en gemeen voor de shetlander, speelt weel met mijn ruin. Boos dat ze niet naar buiten mag, en boos dat ze geen brokken mag. Ja, ik heb m'n meis zo min of meer weer terug. Het enige wat me nog zorgen baart is dat ze sinds vanochtend niet meer gedronken heeft. (Veearts gebeld, maar die vond dat niet erg aangezien we haar gister 10 l. water naar binnen hebben gebracht met de sonde. Vind het ook vervelend dat ze haar slobber (Met stiekem antibiotica) niet op eet. Daar is ze gewoon weer te koppig voor omdat ze brokjes wilt denk ik.
Voorderest heb ik net het veulen gevoeld en heb bijna gejankt van vreugde. Zo gaaf om hem/haar weer te voelen trappen en tasje boos naar haar buik zien kijken!!!! Was echt bang dat het fataal werd. Voorderest komt er geen snot meer uit haar neus 'druipen/stromen' maar ze hoest nog wel regelmatig waarna er een grote lading snot uit d'r neus komt. Vind het ook klote dat ze aan de houten staldeur vreet. Helemaal kapot gevreten... Komt ze dan wat te kort of zal dat pure verveling zijn?
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 13-03-12 16:59
Tjinta schreef:
Agossie die Kitzbi is het echt goed zat zo te zien op de foto.. Ik duim ook maar voor een veulen.
Tja zo flexibel als Charisma met mijn tenen vingers ben ik niet, maar goed dan draai ik wel om en om mijn duimen voor eenieder die het gebruiken kan.
Giolli; Zo te horen word ze qua gedrag weer zichzelf Nou hopen dat ze gauw haar eten op eet. Wanneer mag ze weer naar buiten of bodembedekking?
Kitzbi; Jammer dat ze nog geen veulen heeft. Zo te zien is ze het echt zat Wat bedoel je met een slappe rug?
AGrarcia; Dat het veulen in mijn merrie aan het draaien was, dachten we dat de bevalling begonnen was. Die was erg onrustig, ging steeds liggen en weer staan, wilde ook niet eten, enz.
Ik had toch wel flink wat werk vanmiddag, dus op stal alleen Heaven even lekker in de bak gehad, verder weinig gedaan. Donderdag hopelijk eerder klaar met werken en dan weer in het zonnetje met ze genieten.
Muzefee
Geplaatst: 13-03-12 20:30
Even een paar geweldige (not!) telefoonfoto's van vanmiddag!
Samen met oma lekker rollen, ging helaas niet in de maat...
En aangezien ze alle bomen kaal hebben waren ze begonnen het zand uit de bak te vreten. Hier ben ik natuurlijk niet blij mee, niet om het zand, maar heb liever geen zieke pony's. Dus plak hooi deed wonderen. Hoewel Heaven daar al snel het zin vanaf had en op zoek ging naar vers gras... Wat er toch écht niet was, waarna ze sneaky telkens bij oma haar hoopje langs liep. Wat een portret is het soms ook! Uitdagen wat ze deed.
Spannend hoor! Hopelijk krijgen we morgen wat schattige foto's van Kitzbi, en ?
Giolli: Ik ben echt blij dat het al beter gaat, heb het de laatste uren niet kunnen laten telkens mee te lezen
Muzefee: Alweer geweldige foto's, Heb hier ook eentje die zodra ze buiten het vuilste plekje uitzoekt
Hier nog iemand uit België! Wel een eindje verder dan jullie geloof ik
Weet er trouwens iemand of het normaal is dat mijn merrie haar ene uier groeit en de andere niet? Sinds donderdag zat die 's morgens telkens dikker dan 's avonds en de laatste dagen zag ik telkens dit: Wijst dit op een ontsteking of ben ik gewoon paniekerig?
Giolli: goed om te horen dat ze weer de oude aan het worden is! Kitzbi: ik gok ook op morgennacht voor kitzbi, samen met polinka! Tjinta: geloof mij, ik ben flexibel hoor, het is met enige hulp dat mijn uitsteeksel gekruist geraken en gekruist blijven maar heb het over voor een hoop leuke veulentjes!
Hera had vandaag heel erg veel meer uier dan zondag, jeezes bijna verdubbelt. Spenen zijn ook wat meer gevuld! Morgen nog 5 dagen tot de veilige zone! DA dacht ook dat ze niet ging dragen tot 8 april, dus het worden spannende weken! Ze vertrekt maandag 26 mrt naar de bevallingsstal, dus hopelijk blijft het wel zitten tot dan!
Poon is heel erg voor gezelligheid, die belt meestal wel een paar keer per nacht
Qua uier loopt ze weer ongeveer gelijk met de voorgaande jaren. Meestal veulent ze voor de 11 maanden. Dan zou het ergens tussen nu en volgende week woensdag worden.