Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
conejo schreef:Diane_Basje schreef:Ik ging gisteravond weer even een check doen bij Rosa, had ze opeens witte puntjes aan haar spenen. Maar heb geen idee wat dit aangeeft. Zal het proberen uit te leggen. Ze heeft op de plek waar de gaatjes in haar spenen zitten best wel diepe "kuiltjes", die zaten dus een soort van dicht met iets wit (mini-plamuur). Het leek geen hars en plakte ook niet, maar aan de spenen zelf zaten wel haren geplakt. Dus toch maar vannacht blijven slapen, 3 x eruit geweest vannacht en bij de laatste check om 7.30 waren de witte puntjes weg. Ze had toen wel (eerder die nacht niet) haar staart geschuurd, was sowieso alweer 2 weken geleden ofzo dat ze dat deed. En haar doos was slapper. Maar geen veulen. Ze is maiden.
Iemand die me kan vertellen wat dat witte is geweest en of het al geboren kan worden met deze tekens?
Mijn merrie heeft dit ook gehad (soort van hele kleine witte zand korreltjes. Dit had ze 's nachts in de ochtend had ze echt hars op een speen, einde middag had ze hars aan beide kanten en ff later aan 1 kant een druppel melk. 's avonds rond 1 uur melk en om half 4 veulen.
Maar niet elke merrie si gelijk natuurlijk.