Nou ik had me wel weer een dagje zeg

Toen ik er aankwam stond de fries met veulen in de bak, niks aan de hand zou je zeggen.
Maar ze was net gehecht en mocht niet draven... de eigenaar werd boos en zou haar wel even in de box doen...
Dat wil zeggen met de zweep erachter aan!!!!!!!!!!!!
Danique werd helemaal overstuur en begon te bokken.... laat nou net haar veulen daar lopen.... die heeft me toch een rake klap gekregen, ze lag gelijk op de grond! Ze is wel weer overeind gekrabbelt want moeders galoppeerde door. Ik schreeuwen van doe normaal!!! Kreeg ik een reactie terug dat ik een heel eind uit de buurt moest gaan anders kon ik oprotten!! Ik was woedend!!
Toen ze eenmaal in de box stonden zag je duidelijk de schram zitten van de klap. Ja zegt de eigenaar dat komt door het schuren...
Kleindochter merkt even later op (ik was aan het uitmesten) er komt een beetje bloed uit. Ik zei; Ga maar naar pake en vraag maar om een spray. Nou dat hoefde dus niet want het was maar klein...
Dus toen heb ik mijn acederm gepakt en toen maar wat op die wond gespoten want er zit een beste schaafwond.
Resultaat, het veulen is helemaal suf en begint al te manken, maar de eigenaar zegt dat er is niks aan de hand is!!! Potverdrie dubbeltjes!!! Soms kan ik ze wel wat aandoen!!!
Wat leuker nieuws; Emma en Jiloma zijn met elkaar in de bak geweest, ze vonden het alle 4 reuze spannend! Baltimore liep steeds achter Benjamin aan haha. Ze hadden wel lol! Beide veulens zijn echt al aan het mak worden!
Vanavond weer heen, ik baal van dat Friese veulen aangezien haar moeder en ik het totaal niet met elkaar kunnen vinden.