Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:36

Hier sneeuwt het ook een beetje.

Nou ik had me wel weer een dagje zeg

Toen ik er aankwam stond de fries met veulen in de bak, niks aan de hand zou je zeggen.
Maar ze was net gehecht en mocht niet draven... de eigenaar werd boos en zou haar wel even in de box doen...
Dat wil zeggen met de zweep erachter aan!!!!!!!!!!!!
Danique werd helemaal overstuur en begon te bokken.... laat nou net haar veulen daar lopen.... die heeft me toch een rake klap gekregen, ze lag gelijk op de grond! Ze is wel weer overeind gekrabbelt want moeders galoppeerde door. Ik schreeuwen van doe normaal!!! Kreeg ik een reactie terug dat ik een heel eind uit de buurt moest gaan anders kon ik oprotten!! Ik was woedend!!

Toen ze eenmaal in de box stonden zag je duidelijk de schram zitten van de klap. Ja zegt de eigenaar dat komt door het schuren...
Kleindochter merkt even later op (ik was aan het uitmesten) er komt een beetje bloed uit. Ik zei; Ga maar naar pake en vraag maar om een spray. Nou dat hoefde dus niet want het was maar klein...
Dus toen heb ik mijn acederm gepakt en toen maar wat op die wond gespoten want er zit een beste schaafwond.

Resultaat, het veulen is helemaal suf en begint al te manken, maar de eigenaar zegt dat er is niks aan de hand is!!! Potverdrie dubbeltjes!!! Soms kan ik ze wel wat aandoen!!!

Wat leuker nieuws; Emma en Jiloma zijn met elkaar in de bak geweest, ze vonden het alle 4 reuze spannend! Baltimore liep steeds achter Benjamin aan haha. Ze hadden wel lol! Beide veulens zijn echt al aan het mak worden!

Vanavond weer heen, ik baal van dat Friese veulen aangezien haar moeder en ik het totaal niet met elkaar kunnen vinden.

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:08

Haha, ik bedoelde bij Marije op de cam(Amy).
Iedereen hier aan het schrikken gemaakt !

Zal nu ff alles gaan blijlezen..

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:32

Wat vervelend Adriana!! Ik kan echt helemaal je frustratie begrijpen! Maarja, het is zijn paard, dus niet jouw verantwoordelijkheid hoe vervelend het ook is! Ik hoop dat alles goed komt met het veulen.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:53

He Adriana wat vervelend zeg... Wat denkt die man wel... dat t koeien zijn ofzo Echt sneu voor t veulen. En moeder zal ook wel flink de schrik te pakken hebben.
Wel leuk dat Baltimore en Benjamin het zo goed met elkaar kunnen vinden

Flettie schreef:
Ik dacht dat IS bedoelde dat er een veulen was geboren in het Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2006-topic. Wat MarijeR min of meer per camera heeft mee gemaakt

Owww nu snap ik m

@Cheveyo: Wat een dikkerdje is je shet al! Nog even en de buik hangt over de grond Lief hoor.

@Dana: Mooie foto van Cheyenne. En idd de buik begint zichtbaar te worden!

@Keevagirl: Jeetje jij zult wel de schrik van je leven hebben gehad Heb je het boek van Macy al ergens op kunnen graven?
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 23-02-06 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:59

Wat rot voor je, Adriana!erg vervelend!
Wel leuk is dat de veulentjes het zo fijn hebben met elkaar!
Leuk spelen en ravotten

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:40

Frietje had het zwaar vandaag, ze lag in d'r stal en dat had ik haar al een tijd niet zien doen. Maargoed, de laatste loodjes hè

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:48

hey hey Mensen Ik ben echt benieuwd wie na de veulentjes van Adriana de volgende zal zijn met veulenjesnieuws!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:52

jeeej adriana wat een rund is die eigenaar zeg!

jullie hebben mee gekregen dat Hinke 3 maal gedekt is en steeds weer na 21 dagen hengstig werd? Uiteindelijk drachtig na 3 pogingen.Nou was ik dus voor een week terug bij een paronormaal iemand die zei dat de merrie wel de eerste keer hadgepakt. Hoewel ik er wel in geloof heb ik toch vandaag de veearts maar gevraagd om Hinke even op te voelen en.......
Ze verwacht het gezien de ligging en de groote van het veulen dat ze zo over 2 weken het veulen heeft...Hij of zij lag al helemaal voor de uitgang

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:58

spannend Nimber !

Ik heb zondag mn laatste wedstrijd. Nog 1 wp nodig om deze klasse te rijden. Hopelijk gaat het lukken :D

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:59

Dana01 schreef:
marlijntjuh schreef:
Nou vergeet ik nog op de foto te reageren Ze ziet er goed uit hoor:D En het buikje is nou ook echt goed zichtbaar

Hahaha.. is de
eigenaresse een maiden

jep, merrie heeft al vaker veulens gehad, eigenaresse nog nooit.....die stressed al een maand.....en maar roepen, deze week komt het (vanaf zondag)
neee ik zei, het komt te laat, maar ze gelooft me niet........... zelf weten

Ook al ben je GEEN maiden meer dan heb je die kwalen ook

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:00

jeetje nimber. * belt ook de DA om een indicatie te geven *

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:02

Moor en ik zijn beiden maiden, maar zij maakt zich nergens druk om (als ze maar kan eten!!!) terwijl ik steeds ongeduldiger en zenuwachtiger wordt. Als alles maar goed gaat....

'k heb zelf twee kinderen gekregen, maar vind dit onderhand nog slopender. Misschien omdat je er zelf zo weinig greep op hebt.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:21

arme christa gewoon blijven ademen hoor

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:03

@ Christamoor: He eindelijks iemand die zegt wat ik al die tijd al vond.. ..De geboorte van mijn kids vond ik echt minder stressend dat de geboorte van ons eerste veulen vorig jaar.
Toen ik het hier thuis een keertje zei kreeg ik alles en iedereen over me heen...alsof ik het paard belangrijker vond dat mijn jongens....
Fijn dat je het met me eens bent.

Ik lees wel bij elke dag maar heb zelf weinig bijzonderheden.
Honey zit op dag 221 moet dus nog een hele tijd. Zoals het er nu naar uit ziet gaat het prima.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:26

@ Twinkel, dat komt denk ik dat je er niet perse zelf bij bent. Als je zwanger bent, dan heb je al die tijd het kind voelen schappen enzo. En misschien weet je zelfs al welk geslacht het heeft. Bij een veulen is alles onzekerheid. Je weet niet hoe het eruit ziet, wat het is. Of het gezond is. En je hebt maar een kleine kans om ook echt bij de bevalling te zijn

Ik denk dat door al die onzekerheid je zo ontzettend zenuwachtig word Moet zeggen dat het bij mij dit jaar nog best meevalt, maar ik probeer er zo min mogelijk bij stil te staan. Als ik me daar nu al allemaal over druk ga maken, duurt het zo vreselijk lang voordat het veulen eindelijk geboren word

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:35

ff dikke buiken fotoupdate van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zwangerschapsgym voor de ihw-ers

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:53

Wow Nimber die heeft een lekkere dikke buik

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:56

Jeetje dat zijn idd lekkere buiken nimber.....

Lady gaat zondag samen met Cerice verhuizen, de kleintjes gaan zaterdag al.... Ben benieuwd.... Ze gaan eerst een nachtje op stal, en daarna weer lekker naar buiten......

@ Dana01: Daar komt idd al een buikje aan....... Wel bescheiden...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:04

woeij En die zou nog tot mei moeten wachten?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:08

OH nimber!! wat een buik!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:08

jeetje Nimber, die wacht echt niet tot mei, wat een buik zeg (oke, ik dacht heel even dat cheyenne buik kreeg )

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:19

Wooooh Nimber !
Dat is nog eens een MEGAbuik!

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:29

die buik en dan nog wachten tot mei???
daar zou je niet aan moeten denken :P

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:47

ben jij dat kleine meiske op dat paard Nimber?? wat een pens heeft dat paardje!!

JA eindelijk zag ik na vanmiddag dat mijn merrie meer uier gaat ontwikkelen!! WJOEI!! ben blij

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:17

wat heeft die nimber een buik wauw! zal je net zien dat er een inimini veulen uit komt hadden wij iig wel op stal