[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien__

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:47

Vind het ook zoals Aniek zegt, om een beetje aan me voorbij te laten gaan.
Vandaag was de Ghetto man precies 3 dagen jong <3
Afbeelding

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 01:28

Fotsy schreef:
Ik denk net hetzelfde

Sorry Kabayo ik vind het vreselijk wat je hebt meegemaakt maar zoveel kan die rekening toch nooit zijn, ze heeft niet eens op de kliniek gestaan en een inzamelactie :( amai en nu ga ik me ook even NIET inhouden, dus sorry voor dit oh zo fijne topic dames :o maar nu ben ik zwaar ontgoocheld in jou, om op te scheppen over je boerderij en je paarden kan het niet op maar de rekening van de da door andere laten betalen >;) gaat me echt mijn petje te boven, dit is nu eenmaal het risico van fokken en als je geen geld hebt ervoor dan doe je het maar niet of neem je zelf keuzes met je paarden.
Meningen onder ons hebben al een paard verloren maar dan hoef je anderen niet te laten betalen voor een nieuw.

Om hier even op in te haken, een dergelijke rekening is opzich best wel mogelijk zonder kliniek opname. Wij zitten inmiddel op 3100 zonder dat het paard van stal af is geweest. Ben het wel helemaal met je eens hoor! Risico van het vak...

On topic: wat zijn er weer prachtige veulens geboren zeg! <3 En las ik nou dat er al eentje verkocht is? Dat gaat snel zeg! Kan me voorstellen dat dat leuk fokken is zo haha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 06:48

Rowan jouw baby's zijn rete knap. Is Razzle er nog?

linda, hoe lang moet bucks nog?

crines schiet ook lekker op

Pretty gaat het nu een beetje met jou?

noisy hoe gaat het met jouw vriend?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 07:52

Ben het wel met Remark eens, het kan flink oplopen, ook zonder kliniek opname... vorig jaar een koliekgevalletje in het weekend met meerdere DA bezoekjes, dat tikt flink aan!

Woogy, Bucks zit vandaag op dag 305 :=
Dus in de veilige zone en normaal gezien nog iets van 15-35 dagen... (ze is maiden dus geen idee hoe lang ze draagt).
Ik zeg "normaal gezien" want de mini's van Rowan lopen gerust tot 360 door :') ikhoop niet dat Bucks dat ook gaat doen...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:09

Woogy lief dat je het vraagt dankje. Ik kruip langzaam uit het dal mede door de veulens op komst maar het is ontzettend moeilijk zonder mn maatje die steeds naast me liep. :o

Aniek die oortjes <3
Wat is ze gaaf!

Hier nog niks. 8x me wakker bellen uit mn slaap omdat ze heerlijk liggen te dutten. :z
Ga ontbijten en de stand van zaken bekijken.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:35

Ooh bij jou ook nog niets pretty :( fopmerries :roll:

Zucht, blijkbaar toch ook nog niet klaar ervoor hier :+

Een keer vals alarm (geen geboortemelder hoor, gewoon wakker geworfen door het geluid) toen ze helemaal plat lag te zuchten en kreunen, maar dat was het dan -O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:38

Hier 100x vals alarm :D Ene merrie ligt zowat de hele nacht plat, die heeft het zwaar. Ze zit nu op 327. De andere merrie zit op 330, die heeft het een stuk minder zwaar, maar al veel meer uier. We wachten maar rustig af :j

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:58

Mijn pony heeft me ook bezig gehouden maar lag meet aan mij dan aan haar.

Zag haar nooit veel liggen en vannacht dus wel. Zag er zo lief uit dat ik bleef kijken, haha.

Lieve pony! Ik had dr wel verteld dat het prachtig weer zou worden dus dat ze best mocht gaan werpen, maar helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:03

geen veulens, jeetje waar wachten ze nu weer op, merrie's 8)7

hier ook heel veel alarm gehad vannacht en madame lag dan nog niet eens neer, ze doet veel aan kopschudden en halster hangt misschien een beetje te los, dus zombi fase 2 is in aantocht :O

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:34

wat zullen jullie kapot zijn na al die gebroken nachten! je moet er echt wel heel wat voor over hebben om te fokken! knap hoor!

ik wacht het telefoontje af dat het is begonnen :P nog 11 dagen tot de uitgerekende datum.
gisteren vond ze het niet meer fijn dat ik haar ging poetsen op haar buik... Ze was met wandelen in de bak ook niet vooruit te branden.. totdat er weer wat paarden het land op mochten! Toen kon ze ineens weer een hele show weggeven!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:04

Vulina wat 100x...? :z

Crines en Marit en Fotsy delen dus mijn slaapgebrek. :(:)

Hoe ze het doen hier??? Smorgens na een nacht stal hebben ze beiden weer slappere hap. -O-
Als ik ze op stal haal na een dag weidegang ploffen hun uiers. Echt.. :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:53

Wat een lieve foto inderdaad Aniek <3

Hier is het nog rustig. Ze is er klaar voor maar de ph wil nog niet dalen.

Woogy, lief dat je het vraagt. Het is niet goed, beter gezegd het is ongelooflijk klote |( Gisteren een eerste uitslag van de CT-scan en het zit in de alvleesklier. Het is niet operabel want het zit op de staart. De lever is ook bezaaid met uitzaainkjes. Het enige wat nu nog kan is chemo om het leven te verlengen. Wij gaan hier kapot van verdriet. Ik kan alleen maar janken. Gisteren tot wel 4 uur 's nachts daar geweest.
Straks maar even naar stal met een grote zonnebril op want ik ben niet meer om aan te zien. M'n ogen zitten bijna dik van al dat gehuil.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:00

Logisch noisy dat je zoveel huilt. Dat hoef je ook niet te verbergen. Als je het niet zou doen dan is het niet normaal.. heb echt te doen met je. Veel sterkte!

Woogy razzle is er nog. Kopen? :P

Remark nou dat valt niet mee want vind hem zelf ook echt geweldig maar kan niet alles houden helaas.

Evelien knappe vent!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:03

Heel veel sterkte Noisy.. echt verschrikkelijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:16

Noisy, wat vreselijk, veel sterkte!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:24

Noisy wat vreselijk, dat doet paardenellende wel relativeren.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:33

vreselijk noisy, sommige mensen dragen zo een zwaar kruis in hun leven, veel sterkte voor jullie en de familie

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:37

Sterkte Noisy :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:56

Noisy het is echt zwaar klote...niks kunnen doen,zo...er zijn geen woorden voor. ;(
Ik wens jullie heel veel sterkte en moed,hopelijk kunnen jullie het hem wel nog wat comfortabel maken.
Heeft hij pijn?

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:34

Noisy onwijs veel sterkte gewenst. Wat een vreselijk nieuws en inderdaad huilen hoef je niet te verbergen het is gewoon ronduit verschrikkelijk. ;(

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:36

Nou ben weer bij hoor dat was heel wat pagina's doorlezen

Gefeliciteerd voor diegene die een veulen heeft gekregen de afgelopen dagen.

En sterkte voor diegene met ellende

Hier ook wat beleefd mn merrie stond eergisteren met koliek.
Ze ging zelfs plat liggen met de ogen draaiend en pemba stond erbij kom mama ik wil drinken.
Doorgespoeld spuiten erin en ik mocht niet meer op het landje wa tik had want daar stond te weinig gras
Ook is me aangeraden geen hooi meer te voeren omdat dit voor merries met veulen voor verstoppingen kan zorgen

Geven jullie wel altijd kuil?

Wij zijn met het land bezig dus heb ik met spoed een groot stuk land ergens gehuurd met een stukje kort gras waar ze dan inplaats van ook op stal 24 uur staan.
In het kortste stuk grootste gedeelte en dan opbouwend naar de rest.

Maar wat een stress vreselijk heb al eens een paard verloren aan een verlamde darm en hiervan kreeg ik alleen maar flashbacks.

Ik haat dit soort dingen en dan nog niet maar te spreken over de rekening maar daar komen we wel overheen gelukkig is ze er nog en hopelijk gaat het vanaf nu goed.
Voor mij niet meer fokken iig wat een stress kan je hebben voor de bevalling en nu dit weer en dan denk je alles goed te doen..

Hopelijk snel meer veulens ik word nooit flauw van fotos

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:48

Heel veel sterkte Noisy.

Daar is paardenellende nog niets tegen.

Jeetje silvana. Gaat nu alles weer goed met haar?
Ik kan ook de uren wandelen niet meer op beide handen tellen en bang afwachten tot de veearts er is. Koliek is echt rot. Moeilijk in te schatten ook hoe ernstig het is.
Hier tot nu toe met de schrik er vanaf gekomen iedere keer.
Allija toch op vlak van koliek. Voor de rest ook al meer dan mn deel paardenellende gehad hoor.

Esquina staat rustig gras te eten alsof ze dat nog wel een maand kan volhouden :')

Ze is vrolijk en komt nu en dan eens een knuffel halen <3

Ph stond weer ietsje hoger vanmorgen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:05

Ik heb vluchtig bijgelezen en ga niet overal op reageren, maar wil vooral Noisy heel veel sterkte wensen voor de komende tijd!

Verder blijft fokken inderdaad heel spannend zoals Silvana al aangeeft. Gelukkig gaat het meestal goed en dan vind ik het 1 van de meest bijzondere dingen die je mee mag maken.
Maar helaas kan het ook op enorm veel punten misgaan. Het doet mij iedere keer beseffen hoe kwetsbaar een paard eigenlijk is. En hoe blij we mogen zijn wanneer alles "gewoon" goed gaat.

Maar zodra het mis dreigt te gaan vergt het ontzettend veel van je. Niet alleen fysiek maar vooral ook geestelijk (en vaak ook nog financieel). De spanningen over de zorg die je draagt kunnen je echt af en toe opbreken.
Mijn balans staat hierin (gelukkig) nog steeds op positief hoewel er de laatste jaren echt wel een en ander fout af is gelopen. Ik kan me voorstellen dat wanneer dit vaker gebeurt of kort achter elkaar dat je een dikke streep zet onder het hele fokgebeuren. Want het is toch vooral de bedoeling dat we genieten van onze prachtige hobby.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:17

Silvana: geen hooi voor merries met veulens? ik voerde altijd hooi en nooit ergens last van gehad.

Noisy : dikke knuffels. Ik las 'alvleesklier' en m'n hart zonk in de schoenen. Dat is ronduit klote.
Hoe moeilijk ook, probeer het hoofd hoog te houden, probeer moedig te blijven. Met positieve gedachten is het langer vol te houden. Heel veel liefs voor jou.

Iemand verloor hier onlAngs een vriendin, hoe is het nu met je?

pretty ben blij dat je rustig op begint te knappen. Geef het tijd!

rowan...mini's zijn niet voor mij. Maar vind razzle heel tof, en zijn foto's stonden er niet bij ;-)

Linda...volgens mij was jupi ook een langdrager...hoe is het nu met haar overigens?

Jennybaby, hoe vordert jullie pony?
Laatst bijgewerkt door Woogy op 06-05-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:17

Gefeliciteerd DL!!! Eindelijk is hij er! *\o/*

Alexandra gefeliciteerd met de safe zone mijlpaal!

Gefeliciteerd Aniek!! *\o/* Echt heel leuke naam en met die stelten klopt dat wel. Man die oortjes zijn te schattig!

Busymissy Ik hoop dat alles verder goed gaat :(:)

Oh Cynthia <3

Noisy veel sterkte Y;(

Hier nog steeds geen veulen jeezes ze moge echt beginnen komen na 367 en 345 dagen. Die merrie's om zot van te worden. Withney is nu al een paar dagen heel lichtjes aan het kegelen maar ph is nog steeds vrij hoog.