Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ClementinevS schreef:Okeey drama hier. Khalfani heeft Meconium obstipatie. Gisteren avond rond 22:00 uur vertoonde hij koliekverschijnselen. MijnPaardenarts gebeld en ze heeft hem pijnstillers en 2 x klisma gegeven (had 's ochtend ook al gehad bij de algehele controle). MijnPaardenarts heeft om 23:00 uur geadviseerd om naar Utrecht te gaan. Omdat het beter met Khalfani leek te gaan, hebben we besloten om hem op stal te laten en de hele nacht niet van zijn zijde te wijken. Rond 06:00 uur had hij nog steeds niet gemest (ondanks dat hij genoeg drinkt, goed plast en flinke babbels heeft). We hebben toen besloten om nog een veearts te raadplegen, De Raaphorst. Weer klisma en alles maar helaas. Zijn anus is nu helemaal opgezet en hij bloed een beetje uit zijn anus. Omdat mijn man en ik beide al 3 nachten vrijwel niet geslapen hebben, hebben we maar getost wie er naar Utrecht gaat. Mijn man is dus nu met een vriendin en met Ezrah en Khalfani onderweg naar Utrecht. Ik ga nu snel bijslapen, wie weet wat de komende nacht ons brengt. Ik heb zo te doen met mijn arme kleine mannetje!!!
Mexxuna schreef:Bij epplejeck kosten de veulendekentjes 32,50 misschien is het een optie om Wings een dekentje aan te doen als je buiten met je merrie gaat stappen?
Ik zou haar ook in beweging houden hoor, dat is goed voor de bloedsomloop, opschoning van baarmoeder en voor de bespiering van het veulen.
Charisma schreef:Hier is merrie morgen 260 dagen, uier groeit gestaag, en ze heeft het totaal nog niet zwaar, ze wil onder het zadel nog héél graag galopperen