Wie wil er voor ons gaan duimen voor vannacht? Sol heeft nog geen melk, wel een strak gespannen uier. Ze staat nu contant met haar staart te zwiepen en heeft flink haar staart lopen schuren. Ze is tot nu toe altijd in de nacht van vrijdag op zaterdag bevallen.
Peeps valt mee, vind ik. Daisy oogt strak, kan me voorstellen dat je "bang" bent dat ze te veel gaat inleveren. Gewoon goed in de gaten houden, maar dat doe je natuurlijk al.
Kiki heeft nog steeds geen haast. Geen verandering in uier en kling. Wel was ze vandaag ultraknuffelig. Kan ik normaal niet aan buik en laat staan aan haar uier komen, zonder dat ik boos koppie krijg en dreigend achterbeentje (waar ze overigens dan niet mee durft te slaan), vandaag moest ik voor haar aan het werk. Er moest gekroeld en gekriebeld worden, liefst aan billen en buik richting uier, en veel en vaak en niet stoppen, want dan kwam ze bijna op schoot zitten (ik zat bij haar in de bak). Verder stond ze na even krabben op haar buik steeds weer te wisselen met achterbeentjes, ze kon ze niet zo lekker neerzetten.
even een vraag tussendoor,vanaf wanneer is het aan te raden veulens brokjes bij te gaan voeren,ivm de vitaminen en mineralen ed?
Ravina eet nu de besterly reprodic brok,het schijnt dat veulens daar ook van mee kunnen eten
YSR1971
Geplaatst: 03-06-11 22:14
Bij mij gaan ze vanzelf wel meedoen met het eten, ik voer buiten op de grond en in de stal hangt het bakje vrij laag (zijn ook maar kleintjes natuurlijk). Veulen gaat vanzelf meeknabbelen bij ons, soms al heel vroeg (Dushi al na een paar weken).
YSR, dankje. Ik vind het best lastig om zelf te zien, omdat ik haar iedere dag zie. Als ik bijf twijfelen, dan ga ik wel over op 1,5 kilo.
Aahhh... Kiki wil knuffelen met de baas!
Ja, over voer gesproken. Ik voer nu Cavalor Probreed (merrie muesli). Veulens kunnen tot 1 jaar hier van mee-eten, en dat doet het kleine stoere ding natuurlijk al (alsof hij dat al jaren doet, zo wijs staat hij dat te doen ). Ik ben er ook tevreden over, maar.. Ik hoor ook veel goeds over Pavo. Zou dat beter zijn om Dais op gewicht te houden? Alleen is er Pavo Podo Lac, dat kan je voeren vanaf 9 maanden dracht tot het veulen 5 maanden is. Daarnaast is er Pavo Start, voor veulens vanaf 3 weken (en dat is hij nu).
Dus waar doe ik het best aan? Cavalor blijven voeren? Overstappen op Pavo en TiSento mee laten eten van de Podo Lac, of Dais Podo Lac geven en TiSento Start?
Hercules kan niet bij Ravina dr voerbak hij eet wel fanatiek mee van haar kuil en uiteraard moet ook het gras eraan geloven.
ik twijfel ook of ik Hercules mee laat eten met de reprodic of dat ik hem op de futuric ga zetten
maaikemuis
Geplaatst: 03-06-11 22:33
De fotograve van Snoevie breekt even in omdat ik weet dat ze niet kan wachten. De foto's van Hercules ! Snoevie, je foto's liggen klaar . Even een voorproefje:
meiden ik kan jullie Maaike allemaal aanraden,zeg nou zelf,op Hercules zijn poepvlekkie na,zijn het toch geweldige foto's
(al had ik mijn haar wel wat netter kunnen doen,maar ik had niet bedacht om zelf op de foto te gaan
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-06-11 22:41
Leuke foto's!
Silke kan ook niet bij de voerbak van Neon, en bovendien staat Neon dat ook niet toe, haar voerbak is heilig. Eergisteren heb ik Silke voor het eerst wat voer gegeven, gewoon uit de hand, maar ze had nog heel veel moeite met brokjes. Ook nog even wat meel geprobeerd met een hangvoerbak die ik gewoon in mijn hand hield, maar ze had niet veel behoefte eraan. Vandaag ook weer wat brokjes gegeten, ze heeft er nog geen 10 gegeten en begon mij toen helemaal af te lebberen. Ik denk dat over een week of 2 ze echt wat gaat knabbelen, en dan krijgt ze haar eigen voerbakje. Veulenbrok heb ik nog nooit gevoerd, ze krijgt dezelfde brok als Neon.
maaikemuis
Geplaatst: 03-06-11 22:41
Het was me een waar genoegen om dit kereltje op de foto te mogen zetten. Enig nadeel, een uur in een weiland foto's nemen en mijn schouders zijn kreeftjesrood . Auwauwauwauwauw!
Ik heb net even de samenstelling van Pavo Podo Lac en Cavalor Probreed vergeleken. Het lijkt (uiteraard) best veel op elkaar. Wat me wel opvalt is dat Pavo een hogere concentratie aan vitamines bevat. Tja... waar doe ik goed aan?
Die van mij is al zo groot die kan met gemak met der kop in de voerbak. Wisper krijgt slobber en daar eet ze wel al van mee.. De veulenbrokje (pavo start) eet ze nog niet.. Wisper krijgt de pavo lac maar daar blijft ze wel vanaf.. Ze likt wel flink aan de liksteen.. Het zal ook niet lang meer duuren dat ze ook echt brokjes begint te eten..
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-06-11 23:01
Liksteen is niet goed voor een veulen! Ik heb de liksteen bij Neon (himalaya) heel erg omhoog gehangen, zodat het veulen er niet bij kan.
Maseike
Geplaatst: 03-06-11 23:02
Magic_Ice hoe is het met Monchiquw twee om het maar zo te zeggen trekt ze het nog ??? Mooie foto,s trouwens.
DMHorses duimt mee.
Snoevie leuke shoot zie ik moet ik ook doen als Girlie 3 maanden is en eens kijken of ik er dan eentje aan de muur ga hangen.
Verder heb ik niet veel te melden eigelijk. Girlie en Monnie hebben mij schijnbaar niet nodig. Ze hebben samen erg veel lol en plezier samen dus ik ben maar druk met Girlie der half broer bezig. Heeft drie weken vakantie gehad omdat wij natuurlijk erg druk waren met Monchique. Cypress hill de half broer van Girlie. Monchique doet wel lelijk naar hem moet uit de buurt blijven van haar kleine meid. Met Girlie gaat alles goed ze leert snel en vind alles wel erg leuk zeker mensen dat vind ze erg leuk de aandacht.
Cypress doet de groeten aan Maaike en zegt ik laat de bomen met rust aangezien ik ze nu kaal vreet
Laatst bijgewerkt door Maseike op 03-06-11 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-06-11 23:06
Even toevoeging over de liksteen, een veulen kent geen maat en likt er snel teveel aan. Een veulen heeft een veel kleiner lichaam en zal een zoutvergiftiging kunnen krijgen, ook is het niet goed voor de nieren.
Zover ik weet is een liksteen zeer verboden voor een veulen. Die likt hem helemaal op en idd zeer slecht voor de nieren. Zodra hier een veulen geboren word gaat liksteen ook meteen weg.