Ookal zit ik niet echt in dit topic, wil ons vriendje toch even showen
nieky1993
Geplaatst: 11-04-24 23:02
Kiko Ooh wat leuk zeg 2 portfolio shoots. Ben benieuwd naar het resultaat.
Phileine83 Dan heb ik het goed gezien dat d'r buik veranderd is . April is 6j dus idd nog lekker jong. Dit wordt haar 2de veulen en eerste wat bij ons geboren wordt.
Kyrkelover Zul je net zien dat ze het inderdaad zaterdag doet als het totaal niet uitkomt
Abddanielle Gefeliciteerd met je mooie veulen
Sophievdv Wat fijn dat Dee koortsvrij is en zo goed gaat. Leuk hoofd heeft je veulentje
Muronia Ooh geen kindje dus haha. Veroon staat nu idd wat stil kwa uier even. Hopelijk gaat ze zo weer met sprongen vooruit.
Cindyrella jeetje wat ontzettend Balen zeg hopelijk dit jaar wel een drachtige merrie voor 2025.
Claucarlien de merrie van je baas neemt ook alle tijd ervoor
Saraviavia welkom. Welke merries heb je drachtig?
Happy_hippie Yesss eindelijk veilig
Baudyh Bij jou ook nog geen spannende dingen kwa uier dus. Fijn dat je veulen goed terecht is gekomen.
AnsoDM gefeliciteerd . Je hebt echt de jackpot idd gaat ze nog veranderen kwa stippels eigenlijk? Of blijf het zo?
Kabayo Zilver heeft meer uier als Missy en die is bijna Uitgerekend
Ladonna75 lekker druk met lammeren dus . Ook een hele leuke tijd. Sansa heeft al een flinke uier.
Tj_stables Jouw merrie en mijn April lopen ongeveer gelijk kwa uier en aantal dagen zo te zien
Stal_hd Hier nog nooit meegemaakt. Wel andersom, een drachtige merrie die de pik krijgt op een niet drachtige merrie
Am_horse nigrante is inderdaad huge zeg . Ze ziet er top uit.
Meya Gefeliciteerd
Sanet Dat gaat goed vooruit
Eclare Hier hebben we alleen merrie veulen kuddes. Maar we zetten ze pas vanaf 2-3 weken samen. Eerst in de bak en erna pas in de weide.
Romy_L1198 Hier gaan ze tot een maand ong overdag in de paddock en snachts op stal. En vanaf San 24/7 buiten. Ik denk dat het inderdaad niet voor vandaag is. Maar de uier vult wel al goed.
Annash Ik denk ook dat ze het bij jou anders gaat doen
Phileine heel herkenbaar.. Naku ging ook elke keer met haar kont tegen de wand aan.. vlak voor de bevalling moest ik hele tijd haar komt kriebelen
Nieky zodra ik de foto’s heb laat ik ze uiteraard zien! Ben zelf ook erg benieuwd. Heb een paar op de camera gezien en die waren super mooi!
Meya mooi veulen!
Succes weer voor de wakers! En hopelijk worden er snel weer wat veulens geboren want die lijst wordt alweer aardig lang!
Knolselder
Geplaatst: 12-04-24 00:12
Gefeliciteerd Danielle! Mooi zwart, altijd mooi!
Leuke filmpjes Anso
Hier ook een gemengde kudde. Mini’s wel. Eerst staan ze ongeveer een week a 2 weken aan huis tot de kleintjes zeker goed sterk op de benen zijn. Dan verhuis ik ze en zet ze eerst in aangrenzend weiland/stal en na een paar dagen erbij. De ruin is meestal gek op de veulentjes om mee te spelen.
Toch nog wel spannend dus AnsoDM. Goed dat ze bij de DA stond.
Mijn eigen merrie Shivani heeft een hoefzweer. De hoefsmid heeft hem wel gevonden vanochtend en open kunnen maken maar zei al dat het een klein sluimerend zweertje is. Hopelijk komt alle troep er nou goed uit.
kyrkelover
Geplaatst: 12-04-24 07:20
Status hier: onveranderd Uier --> hetzelfde Gister
Vandaag
Ph--> hetzelfde 7.6 Ze vind zichzelf wel heel zielig met de laatste loodjes
Verder veel slaan met staart en trappen naar buik. Willen gaan liggen maar halverwege stoppen. Vannacht 1x gelegen rond 5h, maar plat lukt echt niet meer.
SparkYY_8
Geplaatst: 12-04-24 07:22
Gefeliciteerd met de veulentjes! En de verkoop baudhy!
Wij zijn inmiddels ook veilig hier (323 dagen). Niet zo veel tijd om actief mee te praten omdat we dit jaar waken vanuit het ziekenhuis
Paardlief vind het allemaal wel mooi geweest!
Kabayo
Geplaatst: 12-04-24 08:34
Meya gaaf veulen. Deze is van Jimte toch? Wel leuk wat meer friezen haha. Ik moet nog 16 dagen op het veulen van Alger wachten. Dit jaar gaan we naar Martinus
Sparky veilig Oh nee, in het ziekenhuis? Beterschap!
Kyrkelover ziet er wel echt vol uit. Net dat laatste stukje nog. Dat knuffelen herken ik wel
Claucarlien hoop dat de merrie snel opknapt. Wat een lief veulen heb je toch. Wat een knuffelbeer
AnsoDM echt heel knap meisje heb je daar. Leuke filmpjes!
Phileine en maar terug duwen dat kind haha!
Nieky1993 oeps haha. Ja Zilver begint altijd vroeg. Hoef nooit zo lang te wachten De bovenste merrie is inmiddels bevallen
Annash ze heeft er nog geen zin in Al is het ook niet erg leeg. Wellicht moet ze nog wat verven?
Pradadaan jeutje die is dik haha! Pas op zwenkt uit
Ik kreeg nog een vraag of het normaal is dat zilver al zoveel uier aanmaakt. Ja, voor haar is dit normaal. Heb het wel een aantal keren laten checken op placentitus. Maar haar placenta is gelukkig altijd goed bevonden
Meya_
Geplaatst: 12-04-24 09:02
Kyrkelover dat is aftellen voor haar..
Sparky beterschap!
Kabayo, nee dit is een Kanne (x Bikkel x Haitse) Leuk, ben benieuwd! Wij gaan dit jaar beide merries niet insemineren. Wil even kunnen door trainen
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 12-04-24 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Cioccolato
Geplaatst: 12-04-24 09:02
Hier zitten we ook al tegen de 290 dagen aan met best een uier Soms doen ze dat. Maar de eerste keer was eng. Maar de merrie doet het elke keer
AnsoDM
Geplaatst: 12-04-24 09:05
Kabayo: Dankje hoor. Nog 16 dagen wachten tot je je kleintje mag ontmoeten. Ben zeer benieuwd wat voor knap veulen ze nu aan het maken is.
SparkYY_8: Veilig! oei? Niets te ernstigs hoop ik?
kyrkelover: Nog niets? ocharme ze komt ook echt zo in je armen. Het mag komen.
claucarlien: Ja achteraf gezien was ik echt wel blij dat ze daar stond. Mocht ik ooit weer fokken zal ik gewoon weer hetzelfde doen! Wat een lieve foto die tweede.
nieky1993: Dat is een hele goede vraag. Ik heb er geen idee van of het nog gaat veranderen of dat ze zo gaat blijven. Alleen met tijd zullen we het weten. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of ze homozygoot is voor zwart want ze is en door en door zwart hoewel ik hier al vaak gelezen heb dat het zwarte vaak wat grijzig is. Nu die test zal ik ooit wel eens doen maar voor nu is dat niet zo dringend. Voor de rest geen veranderingen bij jou merries?
Meya_: Ik had helemaal over jou gelezen zeg. Maar knap Friese veulen! eigenlijk vind ik ze stiekem allemaal beetje op elkaar gelijken . Maar toch is ieder veulen uniek.
Phileine83: o jeetje zo duwen tegen de stalmuur.
Baudy : Nog gefeliciteerd met je verkoop dat was snel!
abddanielle: gefeliciteerd!! wat een knapperd en zo een grote stip op haar voorhoofd.
Oh jij hebt ook al zo’n knuffel veulen zie ik Claucarlien.. heerlijk! Genieten je dat he..
Kyrkelover ze is gewoon aan het testen hoeveel stress jij aan kan! Ze kan goed foppen! Succes met de laatste loodjes en hopelijk komt die kleine snel.
Sparky wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt. Hopelijk kun je snel naar huis en de bevalling meemaken.
Kabayo wel fijn dat Zilver altijd mooi op tijd is. Scheelt weer lang wachten!
Meya ook wel eens lekker om te kunnen trainen. Ik ga dat ook doen. Eerst kijken hoe ver we kunnen komen en dan over een paar jaar weer dekken. En hopen op een merrie veulen.
Cioccolato herkenbaar. Voor mij was het de eerste keer maar zij maakte dus ook al snel een uier aan. Dan weet ik dat voor een volgende keer.
Muronia
Geplaatst: 12-04-24 09:46
Meya gefeliciteerd!
Claucarlien gemene dingen, die zweertjes. Hopelijk is de druk er nu af.