[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:17

Oeh wat leuk een veulen boom vannacht. Gefeliciteerd allemaal!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:27

Melissa1996 schreef:
Stille meelezer kruipt onder de steen vandaan, @cp, vorig jaar had ik ook een blind geboren veulen, gebeurt vaker maar niet altijd opgemerkt. Moet na een aantal dagen wel beter zijn, bij Sascha duurde het enkele dagen.

Dankjewel, dat stelt gerust.
Ik heb het idee dat ze nu iets meer sjoege heeft van haar omgeving dan vanmorgen. De tijd zal het uitwijzen denk ik.
Ze is vrolijk en verder gezond dus we wachten het af :j

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:28

Nog nooit meegemaakt. Hopelijk een tijdelijk iets.

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:31

Balko, CP112, Riv; gefeliciteerd met jullie veulens!
CP112; hopelijk trekt het bij. Gelukkig toont ze verder gezond.
Ijongema; jeetje wat heftig en wat een pech zeg. Gelukkig 1 veulen om van te genieten!

Hier vult het uier zich langzaam. Hopelijk een pinkster veulen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:36

Veulentjes worden natuurlijk altijd wel geboren met slecht zicht, dat verbeterd de eerste 10/14 dagen. Hopelijk is ze niet echt blind CP en trekt het de komende dagen bij!

Lijkt inderdaad wel weinig te reageren qua pupil, maar is wel lastig te zien op de video. Zou komende dagen inderdaad even de dierenarts er na laten kijken, maar de eerste 2 weken is het sowieso wel afwachten (weet ook niet wat een dierenarts er mee zou kunnen behalve bevestigen of ze wel of niet ziet), want geen enkel veulen ziet de eerste dagen goed en als ze slechter ziet dan gemiddeld, ziet ze nu misschien nog bijna helemaal niets.

Heb er zelf 1 die slecht ziet (ze is niet blind, hoe veel ze wel ziet is lastig achter te komen, maar ze ziet in ieder geval vrij weinig) en die doet het nu echt super goed.

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:40

iedereen gefeliciteerd met jullie veulentjes!

CP: ik had ergens gelezen dat in sommeige gevalllen veulens blind worden geboren en binnen 7/9 dagen gewoon kunnen zien. We hopen dat dat het is!

Gwen hier denkt dat ze nog een maand moet wachten ofzo want dat uier is de afgelopen dage klein gebleven...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:40

Net wat je zegt de DA kan nu ook vrij weinig behalve bevestigen.
Ze blijven voor nu in ieder geval lekker veilig binnen tot ik het idee heb dat ze wel beter ziet :j

Thanks iig voor de adviezen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:43

Zo even bijlezen!

Caesar, jij gefeliciteerd met je knappe dame, wat een leuke vlekjes! Gaat ze schimmelen?

Quir, wát een leuke zeg, dat smoeltje!! <3

Selente, haha nee mooi op stal nu. Ze wilde wel graag naar buiten zag ik op de camera maarja beter dit dan toch stiekem een bui 's nachts.

Balou lover, ow ow, kate beetje opschieten :o

Cio, haha alsof ik Babs zie, ook zo'n varken!

Balko, gefeliciteerd met je meisje! Een merrieboom vannacht joh

Cp, wat een knappe gevlekte dame! Even getest maar hier reageert ze ook totaal niet op hand voor haar oog maar verder niet blind oid. Wel aparte houding die ze trekt idd. Mooi getekent hoor!

Tamaramt, jep schaap was bij de bevalling :+. Stoffer wil echt alleen bij Quenza in stal, de rest vertikt ze. Wel heel grappig want Quenza is overbeschermend, als Lotus al kijkt vanuit haar stal krijgt ze een aanval van haar. Schaap en honden zijn verder geen probleem, alsof ze onzichtbaar zijn haha

Lijstje wordt kleiner weer zie ik.

Quenz staat nog even lekker op stal met baby en de rest op de paddock, even wat rust voor haar.

Babs wordt ook al een stoere meid. Babs en Jacky schelen exact 2 weken en 50 minuten, hoe geweldig.
*\o/*

Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:52

Gefeliciteerd ceasar, balkon, cp en riv!!

Hopelijk komt het goed cp

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:58

Cp balko gefeliciteerd!! Knappe veulens weer!

Riv wat ontzettend bijzonder, ze lijkt zo op don. Bizar! En wat een knap en schattig meisje. Hier heb jij zeer zeker geen spijt van.. had zo moeten wezen denk ik dan... Ze lag wel lekker onhandige hoek te persen ... Die van mij had ook zo'n onhandige hoek.. :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:01

Riv_Q schreef:
Lees straks even bij hoor! Klein verslagje.

Om het uur de wekker gezet en op camera was ze wat onrustig vanaf 04:00, maar verder niets. Wekker zou om 06.00 weer gaan maar om 05:45 schrok ik wakker, keek op de camera en zag haar liggen. Alarm kreeg ik 5 min later pas. Vlies zat echt wel taai straks om t neusje dus kapot getrokken en toen leek ze nog wat vocht in neus mond te hebben bij het ademen.

Ze stond al rap en binnen 5 min had ze de speen gevonden joh, bij babs duurde dit 2 uur :+.

Vol zusje van mijn lieve Donnie, die helaas op 7 maanden overleden is. Hoe speciaal <3

Jackie van de Koolshoeve <3

[ [url=m/ArvFns.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dcBHU3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UG66S5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jackie
[ [url=m/2MrFty.jpg]Afbeelding[/url] ]

Donnie (2019)
[ [url=m/PpgxmT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even helemaal gemist sorry, gefeliciteerd met diy speciale meisje <3 bijzonder zo die toetjes

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:12

Dankjewel cp <3

Floripori, nou en hoe, toen ze rechtop ging liggen nadat ze eruit was kwam het hoofdje ook nog bijna onder merrie haar achterbeen gekneld, heb even al mijn kracht in moeten zetten. :+

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:49

Wat een babyboom vannacht *\o/* gefeliciteerd

Cp hopelijk trekt het bij en is het niks

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:58

Gefeliciteerd balko cp rivq en Caesar! Babyboom!

Best Da laten komen cp.

Hier nog niks gebeurt, wel melk aan tepels.

Met Valencia gaat al beter. Elke dag antibiotica en ontstekingsremmers. Hopelijk gaat de bult weg.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:05

Ceasar gefeliciteerd! Die is apart zeg!

Quir, ontzettend lief koppie heeft hij <3

Davinci, fijn dat het goed gaat nu :)

Ciocolatto, oeeeps die is wel echt heel goor :')

Balko, gefeliciteerd!

CP, gefeliciteerd! die lijkt echt superknap getekend zeg! Hoop dat het snel bijtrekt wat betreft het zicht.

RivQ gefeliciteerd! Leuk die stipjes in de bles! En gewoon gezellig met schaap in de stal :')

Dakario, fijn dat het beter lijk te gaan. Hopelijk trekt het snel weg en houd ze er niks aan over.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:51

Hier is het een mooie hengst geworden. Zijn naam is Riley Rules.
Ik had nog halfuur van te voren op de camera gekeken en de wekker uitgezet onder t mom van die komt toch niet, toen ging het ineens erg snel.
De bevalling ging vlot en veulen stond eerder dan de merrie. Drinken duurde lang en na 2,5 uur heeft mijn man hem geholpen.
Was een hectische nacht met veulen baby en peuter :') ...

Afbeelding

Afbeelding

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:52

Zo dat gaat hard zo.
Gefeliciteerd iedereen.
Zie weer prachtige veulens voorbij komen.
Hopelijk komt het zicht snel, blijft vooral nu even afwachten.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:54

cp112 schreef:
Net wat je zegt de DA kan nu ook vrij weinig behalve bevestigen.
Ze blijven voor nu in ieder geval lekker veilig binnen tot ik het idee heb dat ze wel beter ziet :j

Thanks iig voor de adviezen.

Daar heb je een punt, inderdaad, dierenarts kan nu niks. Ik ben zelf ook niet zo bellerig qua DA, hooguit voor overleg. Afwachten en veilig houden is het beste dan denk ik. Maar wat een buffels maakt jouw hengst!

RivQ wat bijzonder, een volle zus, ze ziet er mooi uit qua tekening ook! Grappig dat schaap. Onze schapen hebben hun eigen wei en hok, wel afwisselend met de pony's qua wei ivm de wormen, ideaal!

Hoe is het met de andere baby's en merries?

Mijn vader zei nu ook, het lijkt wel of dat uier met de dag groeit...we zullen zien wanneer het tijd is!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:07

Even alles bij gelezen, maar het is teveel om op iedereen even te kunnen reageren.

Voor diegenen met de pas geboren veulens, gefeliciteerd *\o/*

Voor diegenen met slecht nieuws, sterkte :knuffel:

Solana is inmiddels 3 weken oud, ze doet t heel goed, geen diaree gehad, groeit goed en begint al brokjes mee te eten.
Ze word ook steeds minder schuw gelukkig, ze is echt een lief en gevoelig meisje

Helaas heb ik de beslissing moeten nemen, met pijn in mn hart, dat ik haar niet kan houden, baal er gruwelijk van omdat ik haar zo leuk vind.
2 paarden is gewoonweg niet te doen helaas

Ik lees nog wel mee....maar zal wat minder posten nu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:07

Gefeliciteerd Balko, CP en Riv 

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:12

Kaplaars schreef:
Gefeliciteerd allemaal!! *\o/*

Hier is de diarree nu erger geworden. Ik ga straks de veearts bellen. Ze is nog fit en alert, maar dit is te nat.

Davino heeft dat ook, wel fit. Ik heb gisteren een pasta bij da opgehaald. Wacht liever niet tot ze er sloom van worden. Vier jaar geleden heeft een veulen van ons een week aan een infuus gestaan. Dat liever niet weer...

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:17

balko: gefeliciteerd

ciocollato: Die van mij zijn niet zo smerig maar zegt denk ik meer over de ondergrond waar je op lopen dan over mijn paarden want die kleintjes liggen overal alleen heb ik hoog gras en droge zand ondergrond dus wordt je minder vies van.
Revi hab ik gister gemeten op een ruime 125cm hij is van 21 maart dus nu bijna 2 maanden had jij jouwe al gemeten? Weet iemand of 125 voor 2 maanden groot of klein is ik heb geen idee.

cp112: Ik ben ook niet zo snel van de dierenarts vaak zien ze toch niet meer dan wat jij zelf ziet alleen hebben zij het misschien vaker gezien en kunnen ze je er wat meer info over geven maar in jou geval is er nu weinig aan op te lossen de tijd zal het leren! Hopelijk trekt het snel bij!

riv: gefeliciteerd wat mooi dat ze zo op Donnie lijkt. Wat zal jij het moeilijk krijgen straks met je keuze......

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:25

Proficiat met de veulentjes quir, cp , balko en riv.! ( hoop dat ik niemand ben vergeten.....

Cp hopelijk is het iets tijdelijk , wel een knap groot veulen Seg!

Hier weinig te melden . Uier is Smorgens meestal vrij vol , tegen de avond weer wat leger... het zou anders wel ideaal zijn als ze binnen dit en 14 dagen zou bevallen , tot dan zit ik nog quarantaine...

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:27

Cio OMG, heeft ie zich echt in de modder gerold?

Stal_HD Het is inderdaad een hengst. Hij is HEEL alert en actief en ik was er
inderdaad al een beetje bang voor een "klein }> " Dacht eigenlijk dat dit
gedrag pas na een paar weken zichtbaar word. Maar het blijkt dus al met
een week oud.

Setteli Ze ziet er mooi uit en heeft al een flinke buik.

Balko Gefeliciteerd *\o/*

CP Gefeliciteerd *\o/* , Prachtige naam. (is we handiger een zwarte staart)

Riv Gefeliciteerd *\o/* ( :D , alweer dat schaap(je) :D )

Dakario Dat is toch positief nieuws!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:45

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes. CP ik hoop dat ze snel beter gaat zien!

Mijn merrie Daliska is eindelijk op 320 dagen. Het is veilig nu, straks geboortealarm ophalen en die gaat er dan op in de nacht.