[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:02

Tanja84 schreef:
Immii_clarr hoe zit het met het verbruik op dat simkaartje? Heb totaal geen idee waaraan ik mij daarbij moet verwachten

Had een maandelijks opzegbaar abbonnementje van youfone genomen. Omdat ik het ook niet wist kwa verbruik had ik 16GB voor iets van 16 euro, maar verbruik was echt heel erg weinig dus dat was eigenlijk niet nodig. Camera verbruikte alleen als je keek. En ik keek niet nonstop, eerst af en toe, en toen het wat spannender werd wel vaker en langer. Ik weet niet meer het precieze verbruik, maar weet wel dat het weinig was.

sblom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:11

Wow Candy!
Knappe hengst Kabayo
Aankomend seizoen worden Noor en Ocean niet gedekt, wil ze straks eerst weer oppakken met rijden. Hoewel als ik zou kiezen dan Barock Pinto Hertog Jan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:12

Hier is 't mooi simpel. Ze gaan onder onze eigen hengst :') daar heb ik alles op uitgezocht dus perfect.

Alleen de shire is dubio. Afhankelijk van het geulen dek ik of terug met Daimond of pak m'n voormalige dekhengst (tinker).

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:55

Ik ga Ashley denk ik niet meer dekken dit jaar. Ze is pas 1 juni uitgerekend ik hou rekening met nog later :+ en dan gaat ze in de herfst verder onder het zadel, hoop ik.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:25

Hoi allemaal, paar dagen niet actief geweest, wel telkens meegelezen maar zal ook even reacties plaatsen nu even flink way pagina s doorspitten

AnsoDM wat vervelend dat ze zo gevoelig is met haar hoeven.....
En wat een leuk filmpje!

Ynekes wat komt jouw datum al dichtbij! Mooie foto met die oortjes zo vooruit!
Mooi voorbereidend uier al!

Kabayo Zilver ook zo mooi met die oortjes naar voren! Ja, geduld is lastig hè, ik kan het veulen er ook wel uit kijken. Cass heeft 1x eerder een veulen gehad, die heeft ze 12 maanden gedragen, kans ik dus aanwezig dat ze over gaat dragen....
En wauw, wat een gave hengst!

Sblom wat een mooie groep heb je lopen, 2 veulens op komst, leuk vooruitzicht!

CP112 wauw, wat leuk dat jullie een nieuw paard hebben gevonden voor je man, en wat heerlijk te zien hoe hij maatjes maakt!
En mooie snuitjes mogen ook toch als ze hun buikje niet willen laten zien

AMhorses wat een leuk vooruitzicht dat je je eigen hengst gaat inzetten, lijkt me heel bijzonder dat er dan andere merries drachtig zijn van je eigen paard! Heb je je paarden hobbymatig of bedrijfsmatig? Of uit de hand gelopen hobby, kan natuurlijk ook nog

Laurenti o wauw, wat een buiken, maar duurt ook niet lang meer zie ik!

Keresa o die duren ook al niet lang meer!

Sammahtris wauw, wat een prachtig dier, Friezen of kruizingen ermee heb ik echt een zwak voor

RivQ leuk dat Lotus bijna thuis komt! Hopen dat het verplaatsen niet teveel stress geeft en je nog even door kan blijven rijden.

Immi wauw, wat een glans! Heb niet meegekregen wat er met je merrie gebeurd is maar hoop dat ze goed mag herstellen en een knap veulen op de wereld gaat zetten dit voorjaar!

Quir wat een heerlijke omschrijving bij je foto! Ziet er gaaf uit in de sneeuw!

Ual nou, wat een glans inderdaad!

Gooiske was fijn dat je er was om de oude schimmel uit haar lijden te laten verlossen! Sjonge, je beleeft daar wel wat....

Knolselder wat gezellig zo'n loge! Hoe groot is je kudde?

Caesar wow, mijn dochter staat naast me en ziet je foto, ze zegt, wow zitten er daar 800 veulens in ?

Suffy wauw, mooie haffie! Voor jou nog even geduld hebben. Zie dat je nog een drachtig hebt, wanneer verwacht je daar het veulen van?

Hier is de kraamstal gemaakt en staat Cass nu voor het eerst op stal. Tot nu altijd een inloopstal voor haar gehad.
Verharen doet ze nog absoluut niet, moet zeggen dat er ook niet super veel op zit. Ze staat 24/7 buiten en heeft dit jaar geen deken opgekregen.

Hieronder foto van gister na een stapbuitenritje. Ze is inmiddels 267 dagen drachtig. Buik steekt nog niet erg uit in de breedte, ze is vooral zelf in haar hele lichaam veel breder geworden.

Luna wat een dotje!

Balou heel hard duimen voor een merrie dus!

Ze staat er niet heel flatues op

Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:33

Caesar,  geweldig die foto van jouw welsh!

Hier verharen ze ook. Maar ik heb ooit eens gelezen dat ze beginnen verharen wanneer de dagen terug langer worden. Zou wel logisch lijken dan.

Mijn hengstenkeuze staat deels vast. Dit jaar 3 veulens. Volgend jaar hopelijk 4 :D

Olly ligt na middernacht altijd heerlijk te slapen. Vind het echt super schattig!

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:58

Hier mok -O- . Maar wel op tijd bij denk ik maar toch balen
Afbeelding baal hier echt even van. Altijd wel wat met die paarden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:43

Stalmelyn balen zeg van de mok. Zilver had het ook maar de mudcream werkt wel heel goed!

Laurentii wat een heerlijke beelden <3

Jacky dankje voor je compliment! Alvast sterkte.. zo lang :(:) ach dan kan het alleen maar mee vallen :D Die van jou heeft niet zo'n zin in paparazzi zo te zien _O-

Leuk om alle hengstenkeuzes te lezen. Een paar bekende en een paar ken ik niet. Die van mij staat al vast zoals jullie gelezen hebben. Tiësto
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:27

Knappe hengst kabayo

Nog heel bescheiden Suffie ze ziet er wel mooi uit

Balou jij de merrie mag ik dan een hengstje graag

Ik zit toch echt ook wel heel hard te twijfelen op herdekken allee embryo. Corona heeft wel serieus wat impact op de paardenwereld. Hengstenhouders hebben nog nooit zo hard met kortingen gesmeten heb ik de indruk. En de veulens van 2020 raken ze precies moeilijker kwijt. Geen goed teken. Of je zou ze tot 2 jaar zeker moeten houden maar das en risico en extra kosten en dan verkoop je ze nog maar aan dezelfde prijs dan veulens. Dubio. Eerst maar eens zien hoe deze loopt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:34

Doe mij maar wat kwpn gekeurde spring hengsten met korting _O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:35

Fotsy is dat zo ja? Heb het idee dat vooral Ponys en oudere beleerde paarden als idioot over de markt heen gaan.

Geen idee met de veulens.

Maar welsh a Ponys beleerd boven de 3000,- vraagprijs.

Dat heb ik nog nooit mee gemaakt

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:40

Jeetje die Candy :wow: en wat een leuke naam zeg.

Heel mooi Quir, ik wil ook wel wat sneeuw maar dan idd niet te lang.

Jacky, misschien minder flateus maar wel een mooi buikje!

Laurentti, wat heerlijk om te zien.

Jeetje balen Stalmelyn... idd altijd wat met knollies..

Kabayo, Tiesto is echt megaknap!

Hier worden de dames niet gedekt komend jaar. Quenza is sowieso klaar en Lotus krijgt eindelijk veulentjesrust na een paar jaar achter elkaar drachtig als fokmerrie. Plus dat ik haar nu na het inrijden lekker wil gaan oppakken. Het gaat zó goed! Morgen weer les met haar. <3

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:47

De sneeuw is heerlijk met de paarden, 100x beter dan modder en alles zeiknat. :))
Geen gezeur met wondjes en dergelijke door het natte weer en modder.

Maar ik zal heel hard blazen dat jullie ook wat krijgen, want er komt nog meer...
Afbeelding

En ehm, nu wel genoeg sneeuw:
Afbeelding
Zie je de oren boven de berg sneeuw uit komen? Dát is de ingang van de wei. _O-

Ziet er fijn uit Riv_Q! Hoe ver is ze nu?

Gave hengst Kabayo! <3

Balen van de mok Stalmelyn, hopelijk knapt het snel weer op.

Wel grappig, de meeste stations hebben juist een heel goed seizoen gehad en ook record verkopen van rijpaarden en pony's. Maar geloof wel dat veulens wat lastiger gaan nu, dus als je fokt voor de verkoop is het wat moeilijker met de corona.

Hier blijft het veulen en de andere is niet drachtig maar wordt dit seizoen gedekt en dat veulen blijft in principe ook. Merrieveulens sowieso.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:07

Ben ik zeker met je eens ja. Liever sneeuw dan deze zeikregen en modder :+

Lotus is nu 230 dagen. Ik rijd nu nog 4-5 dagen een halfuurtje. Vrijdag komt ze naar huis en wordt dat zo'n 3 keer per week denk ik. Tot ze aangeeft meer moeite te krijgen. :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:45

Heel veel die al een hengstekeuze hebben gemaakt voor dit jaar. Ook een aantal die eenmalig fokken.

Ik heb er een aantal hengsten op mijn lijstje staan voor Wild Thing. Als bij Sammie alles goed gaat, dan insemineer ik haar terug met Formidable.

Ook een aantal die met eigen hengst dekken. Altijd extra leuk, zeker als het goed uitpakt de nakomelingen.

Jacky. Cass is ook al goed opweg. Ze ziet er goed uit. Hoe doet ze het nu op stal?
Voorheen stond onze hengst altijd op een dekstation elders. Het is voor mij een beetje een uit de hand gelopen hobby wat stilletjes aan bedrijfsmatig is geworden. Afgelopen jaar heb ik de eerste merries geinsemineerd wat goed is gegaan.

Gooiske. Wat een ellende daar. Gelukkig is de schimmel uit zijn lijden verlost

Laurentii. Heerlijk languit

Stalmelyn. Wat balen. Gelukkig mooi optijd erbij om goed te behandelen

Kabayo. Stoere hengst, ik snap deze keuze wel

Rivq. Super fijn dat het zo goed gaat met rijden. Lekker van genieten

Quir. Wat een sneeuw :oo
Ik ben een echte kou kleun. Doe mij nu maar een beetje vriezen met zonnetje. Dit beter dan al die regen en wind.

Sorry voor de gene waar ik niet op heb gereageerd. Op mijn telefoon gaat dit niet zo makkelijk.

Hier gaat alles zijn gangetje. Merries groeien mooi door. Veulens zijn goed actief je voelt en ziet ze flink bewegen.

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:51

Fotsy ik heb juist het omgekeerde , dat heel veel mensen een paard zoeken. Was laatst ook een artikel over bij voorpagina nieuws, dat door corona de markt zo aantrekt.

Amhorses leuk dat je terug dekt met formidable. Leuke bonte he! Ik ga er in februari heen te kijken.

Quir haha die oortjes achter die bult _O-

Lotus is knap RivQ!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:08

Jacky mooie buik al hoor!

Laurentii ah lief. Het is best leerzaam om mooi van te voren de vaste rituelen van je merrie al te kennen he? Dan valt het meteen op als er iets anders is dan normaal straks.

StalMelyn he bah,dat is niet leuk. Het is ook zo nat overal :(

Elina leuke keuze! Wil je haar niet meer starten en alleen fokken?

Fotsy ik ben benieuwd hoe dat zit met vraag en aanbod in mijn fokrichting. Mijn bedoeling is verkoop namelijk. Iets met te veel paarden en werk hier :)

Riv_Q begrijpelijk. Ik ben heel benieuwd hoe ze het verder onder het zadel gaat doen! Ziet er alvast leuk uit zo.

Oh brrr Quir. Ik hou niet van die nattigheid, maar nog minder van kou en winter dus ik zou niet met je willen ruilen.

AM je komt al in de buurt met aftellen!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:40

Hoi hoi. Gister echt een super drukke dag! Begint bijna wat vervelend te worden om de hele dag weg te zijn met zo'n zware merrie met haar groeiende uier. Weet en hoop dat ik nog een paar weken vr de boeg heb maar hou haar toch graag wat op het oog.

Lees ook alweer over jullie hengstenkeuzes; is alweer leuk om over te filosoferen..

Kabayo.. wat een knapperd. Das zeker leuk in combi met jouw merrie. Waar is ze nu ook alweer drachtig van?

Ik ben er nog niet over uit of en welke van mijn merries ik wil laten dekken. Vorig jaar was het met de andere merrie erg spannend in de dracht met haar placentitus en daarna
de moeilijke start van het veulen. Gaat nu erg goed en dat merrieveulen van Jurre houden we sowieso aan. Ik wil zelf heel graag ook een merrieveulen uit deze merrielijn maar ik ga ervan uit dat we een hengstje gaan krijgen nu. Geen idee waarom, maar het voelt zo. Gelukkig zijn we zo vroeg dat ik nog even kan nadebken nadat het veulen er is want anders wordt het volgend jaar nog vroeger.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:47

Mijn ervaring is ook dat de prijzen goed zijn, dan met name bij de ponys. Als ik kijk waar nu een Welsh A voor gaat en hoeveel mensen er bezig zijn met onbeleerd opkopen; beleren en mooie fotos....

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:36

Ik laat Cass niet weer dekken dit jaar. Ik heb haar 2 jaar terug gekocht als goed beleerd westernpaard, ze wordt in maart 18 jaar en het veulen wordt mn opvolgpaard. Afhankelijk van hoe het loopt de komende jaren laat ik haar misschien nog eens dekken, maar dit voorjaar dus sowieso niet.

RivQ hoe oud is Lotus nu dan?

Quir heerlijk die sneeuw, ik hoop dat we ook wat gaan krijgen , beter als al dat water en voor de kids ook zo leuk! Maar gezien je weeroverzicht woon je niet in NL of wel?

AM ah, bedankt voor de uitleg! Insemineren doen je zelf? Gaaf!
1e nacht op stal ging goed. Al wilde ze er vanmorgen maar wat te graag weer uit. Heb haar voer op de grond gezet, staldeur los zodat ze zelf in en uit kan lopen.

Hier stiekem de hoop op een hengstveulen, weet niet waarom, maar dat gevoel overheerst telkens.
Heb ook niet de ambitie om hem dan hengst te houden, misschien een soort onderbuik idee dat er dan over een paar jaar nog eens een veulen gefokt gaat worden waarbij de hoop dat dat een merrie is. Gelukkig heb ik er geen drol over te zeggen, dus we wachten rustig af......

De reden dat ik Cass ook heb laten dekken is omdat ze zo'n onwijs fijn karakter heeft.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:59

Hier geen last meer van modder, dus de sneeuw mag wegblijven. Anders durf ik de brug naar de paarden niet meer over :')

Vorig voorjaar ging de verkoop van pony's eigenlijk heel vlot. Ik kreeg meer vraag dan ik kon aanbieden.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:22

Yuk, ik heb een hekel aan regen en nattigheid. Maar sneeuw is in NL ook niks aan, enkel om met de kids te spelen. Verder ontwricht het alleen maar :+

Pff ik lees wel mee maar reageren op iedereen lukt niet zo, met 2 kids thuis aan schooltaken zetten, zelf nog werken (opbouwen na een q-koortsinfectie met vooral veel spier- en gewrichtspijnklachten) en de paarden.
Maar wauw, wat een bolle dames met bijna-veulens! Ik ben jaloers haha. Ashley zit vandaag op 200 dagen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:28

Ja pony’s gaan goed heel goed zelfs. Je betaalt hier vaak de prijs van een goed veulen met papieren voor een beleerde pony. Paarden vooral beleerde gaan ook goed. Maar ik heb het over fokken en veulens.
Bij ons smijten ze met kortingen waar je vorig jaar meer dan 2500 dollar betaalde voor potje zaad zitten we nu aan 1500 euro. Das toch een heel pak minder vind ik. Bovendien lijken ze de vroegboekkortingen alsmaar te verlengen. Eerst was het tot eind december nu al tot eind januari. Dat voorspelt niet veel goeds denk ik dan. Das toch een teken dat er nog weinig zaad besteld hebben. Veulens blijven ook echt hangen op de markt. Nou ja begrijp de mensen wel, ze kosten als 2 jarige evenveel dus waarom niet beter wachten. En velen zitten in België al maanden zonder werk dus dat gaat een weerslag hebben op de verkoop straks en aanbod op de markt.
Ik zie zelfs beleerde paarden van 25000 euro naar 15000 euro gaan. Kopen is nu wel de boodschap maar verkopen mmm ik twijfel.
Door het gebrek aan wedstrijden is er ook voor de trainers veel minder verdiend vorig jaar.
Normaal moet je bij mijn trainer maanden op voorhand een plaats reserveren voor je paard in training te zetten en heeft een capaciteit van 40 paarden. Nu zei hij dat hij wel altijd plaats heeft. Iedereen remt toch een beetje heb ik de indruk.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:49

Ik kocht deze camera
Op zonne energie zodat we geen kabel moeten bijtrekken. Ik ga hem nog wel moeten testen maar voorlopig doet die het perfect

Afbeelding

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:52

Al een tijdje niet meer gekeken hier in de groep. Erg druk met school en werk momenteel. En natuurlijk met April, we zijn nog lekker aan het trainen *\o/* Helaas nu wel echt gedag tegen het springen gezegd, tot na het veulen weer :(
Maar alles voor de gezondheid.
April zit inmiddels op 6 maand dracht (188 dagen) en het veulen groeit goed. 2 weken geleden voor het eerst gevoeld <3 het blijft bijzonder!
Afbeelding