[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:10

Hahahatsjoe vanuit DBT wordt er bij verlies van merrie en veulen iets gedaan. Zo heeft bijv Joyce een aandenken gehad en ook Neonlight. Dat werd echter vanuit ons gedaan en niet vanuit diegene zelf.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:11

:') het is een hele uitvinding :')
Cynth, dit jaar word niks gedekt?? Maar je blijft in DBT2018 toch wel bij ons? ;(

Pretty, toch logisch dat je een beetje in je eigen wereld hebt geleefd :(:) welkom terug op aarde ;) net op tijd want je merries hebben je zo te zien weer hard nodig, het word spannend :):)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:14

Vorig jaar lag wel iets anders, zij had toen niet zelf om geld gevraagd, denk dat er daarom toen anders op is gereageerd. Maar ook toen kan ik me nog wel reacties herinneren dat mensen het niet ok vonden.

Iedereen moet helemaal zelf weten wat ze doen natuurlijk en het staat een ander dan ook vrij om zelf te bepalen wat ze er mee doen :j

Ik ben het er wel mee eens dat iedereen die fokt zelf rekening moet houden met de risico's en evt kosten. Het zou bij mij ook niet opkomen om anderen om geld te vragen. Heb evt wel mn ouders om van te lenen (als het echt de spuigaten uit zou lopen) maar dat moet ook wel echt terug betaald worden dan. Zij hameren me er ook op dat het fokken voor mijn eigen risico is.

Wbt de rekening neem ik aan dat er niet over bedragen gelogen wordt. Ik was vorig jaar voor de DA kosten alleen om ze drachtig te krijgen ook al dik 500 euro kwijt. (Excl dekgeld!) Gaat heel snel zoiets. :j en mijn DA is nog niet eens heel erg duur.

Denk dat ook onderhand wel alles gezegd is, toch?

Waar blijft alle veulenspam?? :D :D
Laatst bijgewerkt door Faline op 05-05-17 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:15

Ze liggen beiden nu. Te slapen. :')

Cynthia dat woord MOET in de met jouw naam bij!

Dankje Linda.

Crines zooo wat spannend dan! Succes!! *\o/*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:18

Mijn veulen zit er warmpjes bij, in de verpakking bij Gwen.

Het lijkt ook niet op korte termijn te komen. :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:23

linda2008 schreef:
:') het is een hele uitvinding :')
Cynth, dit jaar word niks gedekt?? Maar je blijft in DBT2018 toch wel bij ons? ;(

Pretty, toch logisch dat je een beetje in je eigen wereld hebt geleefd :(:) welkom terug op aarde ;) net op tijd want je merries hebben je zo te zien weer hard nodig, het word spannend :):)

Drie merries en er wordt niets gedekt, nee (te oud, net mama en te jong -O- ) Maar genieten jullie maar van een jaartje Cynthialoze DBT. Dikke kans dat ik er vanaf volgend jaar ieder jaar bij ben (en dan zal je nog terug verlangen naar dat mooie 2018 jaar ;) )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:25

:n

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:28

-O-
Maar....... kom je dan ook niet gewoon met ons meepraten? ;(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:38

Jammer Cynthia, maar je mag gerust komen mee praten hoor :)

Wat betreft de donatie actie; vragen staat vrij. Maar als men niet mee wil doen moet dat ook te begrijpen zijn.
Een oprechte vraag Kabayo; ik zie in dbt2018 dat je een rottweiler pup hebt gereserveerd/gekocht. Ik weet wat die kosten, heb er zelf ook 1 en fok zo nu en dan een nestje. Kun je dan niet beter zo'n pupje een jaar uitstellen om je facturen te kunnen voldoen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:40

Caesar schreef:
Hahahatsjoe vanuit DBT wordt er bij verlies van merrie en veulen iets gedaan. Zo heeft bijv Joyce een aandenken gehad en ook Neonlight. Dat werd echter vanuit ons gedaan en niet vanuit diegene zelf.

Duidelijk, lief van jullie, respect.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:41

Wat een liefde, meiden <3
Maar.... Lin, heb je enig idee hoeveel tijd het kost om een DBT goed bij te houden? :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:47

Cynthia82 schreef:
Maar.... Lin, heb je enig idee hoeveel tijd het kost om een DBT goed bij te houden? :+

Je mag wel een pony van mij lenen om te waken hoor en mee te posten hahaha

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:52

Morgen lees ik bij...

Voor nu heel veel succes aan alle wakers!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:57

Cynthia82 schreef:

:j
Jij gaat je kapot vervelen zonder DBT!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:00

Ik ga je ook missen in het dbt Cynthia maar nog niet gezegd dat Flo wel drachtig zal willen worden. :P en de sfeer wordt er met de jaren niet beter op helaas.

Heb het ook gezien van die pup kabayo, kost toch ook wel een hoop geld, sorry voor mij onbegrijpelijk.
En 1500 euro voor een da visite met moeilijke bevalling en dan een spuit nee daar kan ik echt niet bij. Weet je dat zoiets zelfs niet mag zonder de persoon in kwestie voorafgaandelijk te informeren over de kostprijs.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:05

Zou ik nog even baby spammen? Verder laat ik alles vandaag maar een beetje aan me voorbij gaan denk ik :o

Zei iemand iets over oortjes?
Afbeelding
O:) O:)

Afbeelding
Zelf ben ik stiekem een beetje verliefd op deze foto. Shadylah is aan één oog blind, zoals ook wel te zien op deze foto. Dus was allemaal best even spannend, maar ze doet het zo super! Had vrij snel ook in de gaten hoe ze het veulen (met name) aan haar goede kant houdt en tja... gewoon hartverwarmend <3 <3

Afbeelding
Een prachtig koppie mag niet ontbreken natuurlijk!

Afbeelding
En uiteindelijk doodmoe zijn!

En Cynthia, ik vind ook gewoon dat je voor ons DBT2018 een beetje bij moet houden! O:)
Laatst bijgewerkt door AniekR op 05-05-17 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:09

Laten we de discussie achterwege laten. Zelf vind ik het prima als iemand een actie start, iedereen is daar vrij in.
Overigens is de dierenarts wel keer of 3 geweest en heel wat spuiten en dergelijke. Dan lopen kosten snel op..
Helaas aardig wat ervaring. Hier ondertussen dierenarts potje gemaakt van paar 1000 euro. En zolang het niet nodig is bewaar ik dat. Want toentertijd ruim 4000 euro uitgegeven in relatief korte tijd..

Zag nog merrie die laag testte en niet onsploten. Volgens mij was Scarlet dat ook niet. :P

Gwynfor alweer twee weekjes oud, al voelt het al veel langer, haha.
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:14

Vulina schreef:
Wat betreft de donatie actie; vragen staat vrij. Maar als men niet mee wil doen moet dat ook te begrijpen zijn.
Een oprechte vraag Kabayo; ik zie in dbt2018 dat je een rottweiler pup hebt gereserveerd/gekocht. Ik weet wat die kosten, heb er zelf ook 1 en fok zo nu en dan een nestje. Kun je dan niet beter zo'n pupje een jaar uitstellen om je facturen te kunnen voldoen?

Dat dacht ik dus ook, maar dacht ik hou me maar stil. Ik heb ook ergens de rekening op een foto voorbij zien komen en ja dat bedrag klopt wel. Ook het inslapen en afvoeren zit erbij. En het is volgens mij Dierenkliniek Wolvega , die zijn erg goed maar toch vaak ietsje duurder dan een gewone DA. Nu hou ik er over op.

Ik moet nog 1 hengsten keuze maken altijd lastig.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:20

Fotsy, dat is hier ook maar de vraag... ze moeten we drachtig raken he, anders geen veulentjes in 2018 :n
Angel stond terug hengstig maar volgens mij was ik te laat met ontdekken :? Ze heeft ook heel rare cyclus, bleef eerst lang hengstig, toen niet meer en nu ineens weer (wat heel kort na vorige hengstigheid is :? )
Jupi wel 2x gedekt nu, morgen nog eens proberen en dan maar HOPEN dat het raak is...

Baudy, oei lastig, maar wel leuk om over te denken... ik moet ook nog 1 keuze maken, maar die merrie moet eerst nog bevallen :')

Aniek, neeeeee niet doen!!!
Oke... Te laat!!!
Ik ben verliefd!!
<3 <3 <3
Wat een prachtig popje zeg!!! Die oortjes zijn echt wauw!!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:24

Een beetje dierenarts bied toch ook de mogelijkheid om in termijnen te betalen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:25

Haha sorry Linda! Het is iets met jou en schimmels bij ons ;)

Ik twijfel hier ook een beetje over de hengstigheid van Lies. Misschien toch met het weer te maken. Darcy is nu ook al bijna twee weken en meen haar gewoon nog wat hengstig te zien, terwijl ze dit met 3/4 dagen oud ook al was. Dacht eigenlijk dat het na zondag al voorbij was, maar nu...
Shadylah wordt waarschijnlijk in haar veulenhengstigheid gedekt, nu ze zo overgelopen heeft. Dus als de DA er toch is, Lies ook maar eens scannen om te kijken hoe ver ze dan is.
(maargoed, dit is allemaal weer 2018-praat natuurlijk)

En nu ga ik toch echt maar eens snel m'n bedje in om bij te slapen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:25

Ahhh zo lief!!! Zo leuk dat we al veel veulen spam hebben!

Cynt ik heb ook nog wel een aantal om te waken dan voor je hoor :P

Crines spannend!!! Succes!!

Hier Joy op 357 dagen en nog weinig vooruit gang.. kon wel testen nu op 7.0 a 7.5 pfff

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:26

Ah Aniek, waren net gelijk, had ze stiekem al gespot, maar echt apart die oortjes zo!
Hier trouwens ook erg snel al hengstig. Maar gister zag ik ook nog wat..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:27

Aah mooie baby!

Ik wil ook! Haha.

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:33

Wat een heeerlijke veulenfotos !