_inge, had echt niet verwacht dat die al ging komen!! Gefeliciteerd! Heb je ondertussen al een naam??

Clementine, gefeliciteerd! prachtig veulentje!
Polleman, hoe gaat 't met wings? (ik schrijf het toch juist hoop ik?)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ClementinevS schreef:Als je buiten laat bevallen, is dan dan wel uit de wind? Gaat het veulen daarna wel bij koud weer op stal?
Khalfani is nog niet buiten geweest want hij heeft het zooooo koud!!! We hebben zelfs een warmte lamp hangen en alle deuren goed dicht maar nog steeds heeft hij het koud. We gaan zo even de kachel aanzetten en kijken of hij dan opwarmt en dan zichzelf warm kan houden.
Als dat niet werkt ga ik toch (helaas) een veulendekentje/hondendekentje halen. Dit kost hem namelijk te veel energie. Hij heeft echt nog geen wintervacht. Heb jij hier geen problemen mee SA? Ook niet met de veulens in januari? En Inge?
Jeskim schreef:Voordeel van een box is dat het stro niet weg waait, of erg aan de kant schuift, merrie gaat toch meestal wat heen en weer lopen. De matten zou ik zeker neerleggen als dat kan.
Ik zou de twee eerst toch apart zetten, je weet niet hoe ze gaan reageren. Als er iets niet goed gaat wil ik ook geen andere paarden in mijn nek hebben, meestal zijn ze toch heel erg nieuwsgierig naar de nieuweling. Ik geef liever moeder en kind wat ruimte en rust. Na een paar dagen als het veulen stevig op de benen staat, weet waar de afrastering zit e.d mogen de weidegenootjes kennis maken.
Balen dat het zo koud is, maar het is ook nog februari. Hebben jullie bewust zo vroeg laten dekken? en zo ja waarom dan? Dan weet je dat het nog zo koud kan zijn. Ik vond dat mijne al erg vroeg is, 2 april. Kwam zo uit met de hengstigheid en in 1 keer raak. Zou dit jaar sowieso dan al niet in de veulenhengstigheid dekken. Geen kritiek hoor, gewoon nieuwsgierig.
Ik heb geen gedoe met wifi of mobiele telefoons, heb nog een redelijk ouderwets birth alarm, gewoon een pager met halsterzakje. Oke, moet er wel een aantal malen af en dan ligt madam gewoon plat te snurken, maar heb het nog nooit gemist, dus hij doet zijn werk. Ik heb trouwens de equipager.
ClementinevS schreef:Als je buiten laat bevallen, is dan dan wel uit de wind? Gaat het veulen daarna wel bij koud weer op stal?
Khalfani is nog niet buiten geweest want hij heeft het zooooo koud!!! We hebben zelfs een warmte lamp hangen en alle deuren goed dicht maar nog steeds heeft hij het koud. We gaan zo even de kachel aanzetten en kijken of hij dan opwarmt en dan zichzelf warm kan houden.
Als dat niet werkt ga ik toch (helaas) een veulendekentje/hondendekentje halen. Dit kost hem namelijk te veel energie. Hij heeft echt nog geen wintervacht. Heb jij hier geen problemen mee SA? Ook niet met de veulens in januari? En Inge?
ClementinevS schreef:Nog even over zaagsel/vlas. Ik vond toevallig het volgende topic op bokt [VVDD] tinkerveulen met koliek (door vlas in de stal)