[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:15

hiboune schreef:
2 uur later ben ik nog steeds niet terug gebeld :(

:(:)

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:50

Marije in de lappenmand? :(:) Schapencam, da's ook leuk :) En de eerste alweer verwacht over 51 dagen, dat is helemaal alweer snel!

hiboune: Het zal niet slechter met hem gaan, anders had je allang wat gehoord, houd je daar dan maar aan vast. Wachten is niks leuk he :(:)

SA ook alweer aan het aftellen, binnen 100 dagen lijkt haalbaar :j :)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:07

Jeetje zolang wachten in inderdaad niet fijn Hiboune ik zou denk ik ook 100x bellen per dag.

Helaas kan ik mijn camera niet online zetten zou het wel graag willen maar heb nu eerst andere prioriteiten dus helaas misschien in de toekomst iets om over na te denken.
Is wel super handig kun je volgens mij beter slapen. Helemaal als je de uitgerekende datum niet presies weet zoals hier de afgelopen keren en het veulentje van Juwel. Dat heeft ongeveer 3 uitgerekende datums die is 3maanden achter elkaar gedekt en elke keer weer hengstig dus presieze datum is gegokt op de 2de dekdatum dus het kan een maand eerder maar ook een maand later komen...lekker verwarrend... Ach ja ze staat onder de camera en als ze echt spannend begint te worden dan gaat ze gewoon met halsterallarm om op stal. Moet dan ook nog wel raar lopen mochten we het missen toch?

Ook even een vraagje, ik heb altijd grote balen hooi (van die ronden zonder plastic zeg maar) en daar zitten nu echt heel veel takken in met doorns in en O'marisa had al een doorn in haar lip maar kan ik die man die dat leverd gewoon bellen dat ie hem op komt halen en een nieuwe komt brengen of is het eigen risico en zie maar wat je er mee doet?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:18

Ik kom er net achter dat een veulen van mijn merrie meeloopt op de eerste bezichtiging!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:35

Wat leuk Marianna!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:51

@ kg gewoon bellen die kerel! is niet de bedoeling als je hooi koopt toch, ik heb ook problemen met mijn hooi verkoper,, had brandnetels erin zitten! ( dus ben ook bang voor jkk maar heb het nog niet kunnen bespeuren) volgens jaar neem ik van de manega naast me af die hebben hooi met certificering.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:56

Dank jullie dat ik, ondanks geen DB mee mag kletsen :D . Sterre heeft net 2 veulens gehad, dus nu een jaartje overslaan.
Marije en Jennyk: ik waak graag mee, en ontvang tzt idd graag een link! (Ben afgelopen seizoen erg vaak nachtbraker gebleken :o ) . Marije heeft altijd erg leuk beeld :j .

Neon: ik hoop op een weekendbevalling :P !

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:02

@ gem je bij mij echt live waken hoor als je wilt :P ik ben zelfde periode als paardje uitgerekend hahaha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:03

Gem, als 5 mei in het weekend valt zal het wel een weekendbevalling worden. :+
Overigens moeten we nog een keer van het voorjaar afspreken om hengsten te gaan bekijken, heb weer wat adresjes die ik af wil gaan. :P

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:05

Ik ga er bij die van mij maar weer vanuit dat ze een goeie week overdraagd.
Ze was dit jaar ook 10 dagen over, dus zal wel april veulen worden ondanks ik 340 reken ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:04

Sjelle: ik woon in Limbabwe, en heb hier "helaas" doordeweeks in mijn eentje de zorg over 3 opgroeiende kinderen (mijn man vaart en is meestal alleen in het weekend thuis), dus reallive komen waken zal helaas niet gaan.
NL woont nog enigszins in de buurt en komend jaar slaat ze in Neon een flinke stop van maandag t/m vrijdag, toch ... NL _O- ?? Hoeven we Neon op zaterdag alleen nog maar te schudden en *plop ... pssssss* *\o/* .

(Even Neon in NL veranderd ivm leesbaarheid)

Neon: leuk leuk leuk!! Welke hengsten staan er op het lijstje?

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:08

@ gem ik zag het je woont in limburg he is stuk rijden inderdaad,
Zit je ook te dollen maar dan kun je wel vakantie komen bij ons op de boerderij met de kids ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:22

Sjelle schreef:
Zit je ook te dollen maar dan kun je wel vakantie komen bij ons op de boerderij met de kids ;)

Ook heel lief aangeboden Y;( , maar ik hoop komend jaar zoveel mogelijk vakanties naar Tsjechie te gaan, waar mijn veulentje van dit jaar (voor de DBT'ers 2009: Vue'tje) afgelopen weekend naar de opfok "Veulenvrij" is gebracht, om daar de komende 3 jaar op te groeien!

Oh krijg nou wat, k zie dat je jezelf bedoelt!! Oooo ben echt blond :o?. Je kunt wel in de box naast je paardje gaan liggen :D . Doe dan idd toch maar zonder camera :P .

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:30

hahah ja dat kan ik ook gaan doen ;)

@ gem is het wat in tjechie? Ik heb erover gelezen en gedaan maar vond het een beetje vaag je weet nooit wat ze met je veulen doen?! of zie ik dat verkeerd.
Heb je je veulen er zelf heen vervoerd?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:54

Hoe bedoel je: je weet nooit wat ze met je veulen gaan doen? Het is in feit gewoon opfok, maar dan hoofdzakelijk in een flink natuurgebied. De veulens worden elke dag opgezocht (met de jeep of de squad), geknuffeld en geinspecteerd door de Nederlandse eigenaren van Veulenvrij, dus niet alleen koppen tellen; althans, zo hebben ze me verzekerd.
Ik heb een aantal maal met hen gemaild en gesproken; een opgegeven referentieadres (overigens ook een Bokker) gebeld, die me zowel de positieve dingen vertelde, maar ook de puntjes waaraan Nathalie nog moet werken, en het voelt voorlopig goed!

Het transport wordt door Nathalie (van Veulenvrij) geregeld, en uitgevoerd door -in Nederland wonende- vrienden van hen, die een aantal keer per jaar met bus + trailer heen en weer rijden. Ze zorgen zoveel mogelijk voor samenlading, zodat een veulentje nooit in zijn eentje de lange reis hoeft te maken.
Verder mag ik ze zoveel bellen als ik wil, maken ze fotootjes voor je, en hebben ze gastenverblijven voor de langskomers +:)+ .

Zo gauw ik de eerste foto's binnen heb, zal ik een apart topic maken.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:57

@neonlight:Spannend hoor!Succes!Tja ze is nog wat bang in de binnenbakken.Ze kan het eigenlijk makkelijk,ze kan zo lekker precies te rijden zijn.En lekker door haar lijf lopen,dan marcheert ze echt.

@ bimmetje:Ik les bij Ad Verhagen,zou echt niet anders willen.Wat kan hij lesgeven,voor mijn gevoel krijg hij ieder paard aan het lopen.Hij jureert zelf ook tot en met het Z.

Wij krijgen ook een camera maar denk niet dat ik die aangesloten krijg op internet,geen idee hoe dat werkt...

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:00

@ gem je hebt pb, en is goed als je topic maakt geef me een gil.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:52

Eerste hengst die op mijn lijstje staat staat te ver weg en die ga ik niet bezoeken, die staat in Friesland en is geen forester, is namelijk de welsh hengst Heidehofs Don Diego.
Tweede hengst op mijn lijstje:

Afbeelding

Beekzicht's Bolero, staat in Bocholt, is in Duitsland onlangs goedgekeurd en een zoon van Elshof's Otto. Otto is weer een zoon van Justice, en je weet hoe weg ik ben van de Justice nafok. :D Bovendien krijg ik een mooie lijnenteelt denk ik op Kantje's Ronaldo, commercieel en sporttechnisch gezien denk ik ook niet verkeerd.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:55

Wat een mooie uitstraling heeft ie!

En ik wil best een hengst voor je bezoeken in friesland hoor ;) :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:57

Zo op de foto is hij prachtig :j. Ja, das een mooie kans om de sterke Ronaldo genen te verankeren!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:57

Yes yes yes

Rubens mag naar huis!

We zijn nog geen reet verder maar het is nu afwachten op bloed uitslagen tot woensdag
Ze hadden niet meer gebeld en rond 2 uur hield ik het niet meer en ben ik naar lienden gereden..
Eenmaal daar kreeg ik dit te horen.maar natuurlijk kleine auto bij en geen Trailer..
Dus Papa gebeld en zitten nu te wachten op hem!
Ben blij dat ie weer mee mag dat wel..me moppie weer thuis!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:59

Misschien ga ik hem zelf nog wel een keer bezoeken als ik toch op familiebezoek in Groningen ben, maar om er speciaal naar toe te rijden zie ik niet zo zitten, is toch een hele rit. Overigens komt daar een streep doorheen als hij niet via KI aangeboden wordt, want ik ga niet merrie en veulen naar friesland verslepen als ik wellicht een heel goed alternatief hier in de buurt heb. Enige nadeel is dat deze hengst nog geen nafok heeft, maar vooral de bloedlijn vind ik erg interessant.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:07

Lachen gieren brullen die familiebezoeken van jou :D . Zo gauw ze in Grunning'n is, licht ze haar hielen en gaat quintus en Victory meeten en hengsten bezoeken! Ja..... jouw schoonfamilie heeft een hoop lol aan jou :+ .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:09

Sssst, niet verder vertellen, heb dat nog niet verteld aan vriendlief. :=

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:41

:D :D Leuk hengsten kijken Nl!! Vic heeft een hele grote auto, kunnen we allemaal in ;-).

Wat leuk al die afteldagen bij iedereen (heeft heimwee). Gefeliciteerd met de mijlpalen (als ik ze gemist heb :+ ).

marije: Wat balen zeg dat je niets kunt.........hopelijk is de steen snel weg, dat doet pijn volgens mij!
En JOEPIE!! Weer Isis en Dynamic op de cam! (zat al op MS te kijken en daar begint het ook alweer).
Jenny: ook leuk op de cam! (vorig jaar niet toch, of heb ik dat gemist toen ik in de zadelamer zat te waken???)
Ik doe graag mee met waken voor degene die de merrie's op de cam hebben.

Hiboune: wat fijn dat je hem weer kunt halen! Je weet ook nog niet of hij zich al wat beter voelt qua stijfheid etc?