Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lusitana schreef:Volgens mij is zo´n been toch best te corrigeren? Ik vind dat ze het snel opgeven hoor. Hebben ze dan alleen maar een "sportpaardenhoofd" op? Want dan zou je hem inderdaad niet eens een dag laten leven. Maar als hij kan staan en lopen en hij is nog volop in de groei, dan kom je met spalken toch een heel eind?
Ik heb een veulen gehad met een gebroken spronggewricht. Het was en gecompliceerde breuk, maar de dierenarts maakte zich er helemaal geen zorgen over. Waar hij zich drukker om maakte, was haar diarree (wat uiteindelijk ook haar leven heeft gekost).
Ik zou advies vragen van meerdere artsen.
Slechte vergelijking misschien, maar ik had een kat die met de achterbenen doorgestrekt was geboren, dus zijn voetjes zaten dubbel naar achteren. Alle dagen even opgerekt en toen hij een paar maanden oud was zag je al geen verschil meer met andere katten.
Hoe dan ook, sterkte ermee!
MarijeR schreef:Bij 'gewoon' overkoot of slappe pezen herstelt het vaak wel.
In dit geval heb ik het idee dat het niet alleen een probleem van de pezen is maar dat er meer aan de hand is met de gewrichten. Niet alleen de kogel maar ook de overgang bij het kroonbeen en hoefbeen.
Helaas is dat bij een jong veulen slecht te zien op röntgenfoto's en zouden we daarvoor naar Emmeloord moeten.
Maar als er in dat gebied wat mis is, is daar niets aan te doen. Vandaar dat we het nu nog 1x proberen met een andere spalk wat in geval van alleen peesproblemen misschien nog kan helpen. Meer kan er na röntgenfoto's ook niet gedaan worden, hooguit meteen in laten slapen of dezelfde laatste poging met de spalk...
Pauk schreef:Lusitana ik vind het erg kort door de bocht.. Ik weet zeker dat MarijeR er alles aan zal doen
Ik wil jullie dan ook onwijs veel sterkte wensen en hopen dat het goed komt met dit prachtige mannetje