Over 10 dagen mag mijn solo erop nu even kwijlen bij die knappert van Goldenarrow. Ook al scheermak gemaakt zo te zien
Knolselder
Geplaatst: 27-02-22 19:10
Oooh lief dat je dat wil doen Kabayo! Ja Quinn is leuk he… Ik heb trouwens dankzij berichtgeschiedenis kunnen achterhalen dat Quinn toen het laatst op 2 april is gedekt. Dus ze is nu 331 dagen. Haar banden worden ook slapper. Platte billen
Beautyspa vandaag
Hoe staat Zilver ervoor?
Golden wat is het een knap poppetje zeg!
CharmFaith, dat is wel een serieuze vooruitgang!
Met ons veulen BunnyBum gaat het goed. Ze vond het vandaag een goed idee om haar hoofd in de stront te laten rusten.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 27-02-22 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Caresse07
Geplaatst: 27-02-22 19:11
Olga, beterschap Corona is inderdaad echt niet grappig
Kabayo, oeh 16 daagjes nog maar, ik snap dat de zenuwen beginnen te komen
Goldenarrow, wat een plaatje is ze
CharmFaith, is dat niet pijnlijk voor de merrie zo'n inwendig alarm? Meen dat ik het al eens gevraagd heb maar kan het me niet herinneren
Hier 10 jaar ouder geworden met een gekke merrie die los ging in de paddock Vind ik nog wel spannend zo na haar peesblessure geloof ik Haar vriendin er bij gezet en toen was ze wel wat rustiger maar toch nog even samen rennen en zo. Nou ja kan haar ook niet in bubbeltjesplastic inpakken toch
xYaartje
Geplaatst: 27-02-22 19:16
Halve hartverzakking vanmiddag zeg. Was toch even bang dat Maria niet drachtig is. Had met papa to be Frodo gewandeld, komen terug de wei in. Maria stond ons al op te wachten bij de poetsplek. Klik Frodo los. Begint die ineens te snuffelen aan haar kont en te doen bij haar. Dus je snapt. Ik zat al in spanning af te wachten of die er op ging, maar na wat gegil van Maria (wat kan een merrie hoog gillen dan zeg als ze iets niet wilt ) en afwijzingen van haar kant als in weglopen en dreigen met trappen besloot die er toch maar van af te zien. Gelukkig. Was echt even bang dat ze hengstig stond en we voor niets aan het aftellen zijn, maar er kwam geen plas etc. niks bij te kijken en ik ken Maria als ze hengstig is. Dan is ze goed hengstig. Inclusief plassen zodra de hengst er bij staat, maar dat bleef, godzijdank uit. Later toen ik weg ging probeerde Frodo het nog een keer, maar toen kreeg die gelijk een directe trap van mama to be Maria. Daar was ze het niet mee eens. Dus zolang ze van zich aftrapt en hem niet toe laat blijven we gewoon aftellen met haar . En het buikje liegt er inmiddels ook niet meer om. Het is gewoon puur dat Meneer Frodo het voorjaar in zijn bol heeft en graag eh... wilt . Hij flirt namelijk ook gewoon met hoogdrachtige Jenny. Dan rent die heel hard naar het hek zodra zij naar hem hinnikt of alleen aan het hek staat. Heb toch een beetje met hem te doen hoor . Heb je knappe dames om je heen. Kan je niets .
Buikje is mooi rond en gezond bij Maria . Uier doet nog steeds niks . Dit ben ik niet van haar gewend. Dus ik zie haar er op de een of andere manier voor aan om het net als in 2013 te doen. Toen ze drachtig was van Asfaloth (mijn pony). Ze had toen 3 dagen voor bevalling weinig uier. Zeiden eigenaar, ik en een kennis nog tegen elkaar van: "Dat duurt nog wel paar weken.". 3 dagen later was Asfaloth geboren zonder echt enige voortekenen dat die zou komen (ja, zo sneaky is ze). Merk wel dat ze het zwaarder begint te krijgen. Staat wat vaker stil met wandelen en heeft er ook niet altijd even veel zin meer in, terwijl buiten wandelen het liefste is wat ze doet. Dus we doen het rustig aan met kleine stukjes wandelen buiten en veel rustpauzes tussendoor. Iemand zei het hier nog dat Maria ons nog wel aan het lijntje gaat houden en denk dat dat nog wel gaat kloppen/gebeuren ook.
Waar er vorige week wat beweging in zat is er nu niks meer te zien en staat het stil
En een heerlijke wandeling met papa to be Frodo gemaakt! Wat was hij braaf. Zoooo relaxed. Ik heb zelf in het verleden angst ontwikkeld voor buiten wandelen (is er echt ingeslopen). Gelukkig een hele fijne instructrice die daar precies door heen weet te prikken en mij altijd weet aan te moedigen om toch te gaan wandelen. Dus samen met Maria die buiten hartstikke braaf is aan die angst/onzekerheid gewerkt en ook met mijn eigen pony. Nu had Frodo vorig jaar nog flinke verlatingsangst. Flink in de stress als ik met Maria ging wandelen. Dus eerst daar aan gewerkt. Opgegeven moment zat dat helemaal goed bij hem. Hij blijft nu rustig grazen als ik een van de pony's mee neem. Vervolgens aan zijn rust gewerkt en van daar uit kleine stapjes het naar buiten gaan geoefend. Buiten bouwde hij ook snel spanning op dus ook in kleine stapjes aan de ontspanning gewerkt. Met resultaat. Dat ik vandaag een hele relaxte hengst naast mij had die echt genoot van zijn wandeling . En dat terwijl we al even niet buiten hebben gewandeld. Wat ben ik dan toch onwijs trots op hem (en mijzelf) .
CharmFaith
Geplaatst: 27-02-22 19:48
Caresse07 schreef:
CharmFaith, is dat niet pijnlijk voor de merrie zo'n inwendig alarm? Meen dat ik het al eens gevraagd heb maar kan het me niet herinneren
Nee opzich hebben ze daar geen hinder aan gebeurd met plaatselijke verdoving en blijft altijd wel netjes zitten mocht het er echt lang in zitten dan gaan de hechtingen een beetje pussen maar zodra ik hem er uit haal is dat na paar uur al weer helemaal rustig.
Ik hoorde dat zo'n 'inwendig' alarm (hij zit gewoon aan de buitenkant) max een week mag blijven zitten..
Kabayo leuk dat je het lijstje bij wilt houden! Spannende uiers zie ik voorbij komen! Schattig veulent die bruine, zo fijntjes gebouwd
CharmFaith
Geplaatst: 27-02-22 20:57
rensju schreef:
Ik hoorde dat zo'n 'inwendig' alarm (hij zit gewoon aan de buitenkant) max een week mag blijven zitten..
Oh mijn dierenarts heeft dat niet gezegt vorig jaar had ik ook een merrie waar ik niks van wist die heeft hem 19 dagen in gehad zonder problemen.
xYaartje
Geplaatst: 27-02-22 21:10
Kayley95: Wat een knappe merrie heb je! Ze heeft inderdaad flink haast gemaakt met de uier. Hoe staat het er nu voor met haar?
Caresse07: Nou he. Die laatste dagen/weken kruipen dan echt voorbij. Zo traag dat het gaat! Wachten duurt lang, maar geduld word beloond uiteindelijk! Spannend is dat altijd he als ze dan ineens rond gaan rennen na een blessure? Weet dat nog goed toen mijn pony begin december weer helemaal hersteld was en vervolgens met Frodo ging spelen. Hield mijn hart vast. Ging er nog best ruig aan toe (wat ze het liefste doen. Ruig spelen).
Cioccolato: Hoe staat het er nu voor met je merrie? Is er al vordering in haar uier?
SimonDesteny: Dat is fijn om te weten! Ga ik die ook nog even in huis halen.
Knolselder: Hopelijk heb je het probleem nog op kunnen lossen met geboortealarm en voicemail uitzetten? Quin had er bij de 2de keer dekken vast gewoon zin in . Maar daar zit inderdaad al flink verschil in ochtend en avond! Quinn is wel onwijs knap . Dan zou Quinn nu toch wel elk moment moeten/kunnen gaan bevallen? Die koppies ook van je prachtige dames. Hopelijk hebben ze genoten van hun beauty spa dag . Bunnybum is te lief .
Jessicazz: Wat is Luna toch ook een prachtig veulen .
goldenarrow: Wat fijn dat de eigenaar is gevonden! Die zal zich vast rot geschrokken zijn dat zijn paarden waren ontsnapt. En ohhh. Kijk nou hoe lief dat ze daar bij jou ligt . Snap het helemaal hoor dat je dan niet meer op staat. Wat is ze toch onwijs prachtig .
Setteli: Zeker spannend! Zoals het er nu naar uit ziet gok ik op Jenny die eerst gaat. En dan pas Maria, maar het kan alle kanten op met die twee . Phoebe schiet ook al op! En wat heerlijk om te zien hoe ze elkaar staan te knuffelen. De Shet is ook echt onwijs leuk (maar ik heb een voorliefde voor Shetlanders ). Doet Naughty zijn naam ook eer aan als in ondeugend zijn ?
baudyh: Wat een lieverd is ze toch . Heerlijk slapen bij mama .
_Natasja_: Aan het cadeautje naast je naam te zien ben je jarig. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Goed om te weten van de melanomen! Dan ga ik het bij mijn ruin ook maar eens in de gaten houden. Je weet dan toch maar nooit. Apart dat het bij jouw merrie dan ineens zo hard is gaan groeien!
Mer1980: Dat is nog best heftig dat die daar aan is overleden! Hier ook nooit met melktesten gewerkt. Houden ze gewoon scherp in de gaten. Ik mag nog net een uierfoto maken. Dan kijkt ze mij nog net niet aan met een diepe zucht. Maar denk niet dat ik aan de uier mag zetten. Dan krijg ik vrees ik een trap dus daar waag ik mij niet aan .
AM_Horses: Ja, prachtig gezicht he. Elke keer weer zo genieten . Nigrante heeft er zin in zo te zien!
jennyk: Goldy is ook bezig met haar uier te vullen zo te zien!
CharmFaith: Jouw merrie schiet ook al op te zien! Dat zal ook niet lang meer duren voor het veulen er is. Bijzonder dat een alarm in de merrie gezet kan worden. Nog nooit van gehoord! Wel interessant. Ja, heel fijn! Had echt even het hart in mijn keel zitten en dacht echt van: "Nee, ze zou toch niet...?" Maar gelukkig. Frodo werd afgewezen! Even goed in de gaten houden, maar ze is sinds mei vorig jaar niet meer hengstig geweest. Dus dat zit wel goed .
Caresse07: Heb het aan ze toegefluisterd hoor . Al maakte Frodo het even spannend vandaag, maar hij werd afgewezen door Maria. Arme kerel .
Tinniie: Satinka heeft nog niet heel veel haast. Hoe gaat het nu met haar?
Olga89: Stiekem vind je vriend je merrie gewoon heel erg leuk .
Kabayo: Jaaa . Nu kan het nerveuze nagelbijten beginnen . Morgen maar eens zien hoe Jenny er bij staat, maar zo blij dat zij al veilig is! Ze nemen het er nog even van om te rusten. Straks is de rust voorbij . Uiers staan stil helaas of Jenny moet morgen ineens vaart maken. Dat is fijn dat de blubber op begint te drogen! Vinden je dames vast ook fijn ?
Mer1980: Troost je. Hier is ook nog weinig te zien aan de uiers bij de dames. Zoë hoef ik nog helemaal niet te checken. Dat doe ik over 2 weken een keer. Als ze dichter bij de 300 dagen zit.
Wpaard: Joly kruipt voorzichtig aan ook richting de 300 dagen! Heerlijk dat je zo met haar buiten wandelt.
Charisma: Nog even geduld hebben voor jouw merrie veilig is! Voor je het weet is het veulen er!
_Natasja_
Geplaatst: 27-02-22 23:50
Tnx voor de felicitaties en het meeleven met de melanomen.
Melanomen kunnen heel onschuldig zijn en nooit problemen opleveren. Maar als ze op een verkeerde plek zitten kunnen ze desondanks nog heel lastig zijn.
Als ze niet groeien en je kunt ook duidelijk voelen dat het oppervlakkig is (dus los van het vlees zeg maar) dan kunnen ze er oud mee worden.
Alleen soms heb je pech en gaan ze groeien.
Maar m’n paard heeft er geen last van. Voelt zich fit en vrolijk. Is wel een beetje chagrijnig vanwege de dikke buik.
Maar ze zit nu op bijna 335 al gaat ze zeker wel erover heen als ik haar lijf zo zie. Maar voor een maiden heel normaal.
Ik kan iig niet wachten tot we weer lekker aan de slag kunnen na het veulenen.
Jaydee_WP
Geplaatst: 28-02-22 00:09
GA wat een heerlijk bekkie! Fijn dat je een lijstje bij gaat houden Kabayo (of in ieder geval een poging wilt wagen)
Knolselder
Geplaatst: 28-02-22 00:30
Nachtelijke check up, weer iets voller! Eerste foto deze ochtend en tweede zonet. Blij dat Quinn toch wat wil doen tegenover Mona
Knolselder ziet er veelbelovend uit! Heerlijke poetsdag. Had ik gisteren ook. Wat een haar he.. Ik zal later vandaag een update doen over zilver. Lig nog in bed haha. Bunnybum is een schatje
Wat veel merries worden er geboren. Laten jullie 1 over voor mij?
Natasja fijn dat ze er geen last van heeft! Nog gefeliciteerd!
Xyaartje jaa heel spannend! Haha hopelijk spelen de veulens met elkaar, kunnen de merries rusten Ik ben zo blij dat die blubber weggaat. Hopelijk durven ze straks weer te rollen. Heerlijk Merries kunnen trouwens tijdens een dracht ook hengstig tonen of willen hun pleziertje hebben Maar snap de spanning!
Caresse ik snap dat het spannend is! Straks weer terug bij af... maar wat fijn dat ze even lekker los kan gaan.